Sain vuodessa säästöön 18000€
Laskin että vuodessa säästöön kertyi n. 18000 euroa. Onko tuo normaali summa? Miten te muut, millaisia summia saatte säästöön?
Kommentit (47)
Säästöön jäi vain noin 4000 €, mutta maksoin velkoja pois n. 15000 €. Olen tyytyväinen 👍.
115 000e 🤐
Teen töitä it-alan freelancerina Keski-Euroopassa. Säästöön meni noin 75% nettoansioista, eli käytin noin 37 000e elämiseen. Tästä noin puolet pakollisiin kuluihin (vuokra, ruoka jne) ja loput ei-pakollisiin. Kunpa olisin nuorempana hoksannut mahdollisuudet suomen ulkopuolella, niin olisin jo miljonääri näin reilu nelikymppisenä... Vieläkin onneksi, jos projektit vain jatkuu, ehdin kerryttää tarpeeksi että työt voi lopettaa 45-50v.
Nuoremmat, hakeutukaa töihin pois Suomesta! Saatte paljon paremman elintason, paremmat ja mukavammat työt, ja ennen kaikkea ihan eri luokan ansaintamahdollisuudet!
En säästä vaan tuhlaan säästöjäni. Maksettu asunto ja kohtuulliset tulot. Nyt on rahoista nauttimisen aika.
Sain 14 000 € säästöön viime vuonna.
Hyvin olet säästänyt!
Me perheenä säästimme varmaan saman verran tai hieman yli. Tosin olin kotihoidontuella osan keväästä ja mies hoitovapaalla syksyn.
Hu*raamisella näyttää tienaavan hyvin, vai mitä M?
Noin kymppitonni mulla ja toinen miehellä. Tällähetkellä taloudessa on teini harrastuksineen, mopoineen, talven kuskauksineen ja muine menoineen.
Perheen nettotulot viitisen tonnia / kk.
Korona-aikana, kun olin lomautettuna, sain säästöön lähes 3000 euroa.
Lähetin 2 krt kuorman vähänkäytettyyn, myin paljon tavaraa fb ssä, torissa, huutiksessa. Kävin ruokajonossa ja poimimassa pulloja.
Ruokakulut olivat n 50 e kk, 4 hengen perhe.
Yläkerran mies kuoli, leski lahjoitti minulle kaikki miehen vaatteet, valtaosan kirjoista ja muutenkin perkasi kodin.
En halunnut ottaa lyhennysvapaata lainasta. Laina loppuu, kun esikoinen on 18. Silloin rahaa menee enemmän.
Suht kivuttomasti meni. Ainakin jälkikäteen
Voidaan mennä tänään ryyppäämään ne.
Vähän täytyy ihmetellä kuinka paljon porukka saa säästöön.
Iltapäivälehdet kertovat jatkuvasti kuinka jengi elää äärirajoilla kun kaikki on niin kallista. Täältä saa kyllä toisenlaisen kuvan mutta parempi tietenkin näinpäin ettei taantuma haittaa säästämistä.
Mulla meni varmaan 10 vuotta tuollaisen summan säästämiseen ja toiset kymmen vuotta ei riitä sen tuplaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa onko hyvä summa, kun en tiedä palkkaasi. Minulla jää säästöön netosta suunnilleen 70%. Eli viime vuonna 70000€
Paljinko sulla maksaa asumine, ruoka, sähkö, vesi ja vakuutukset vuodessa?
Kaikki kulut on n 30000€ vuodessa.
Ruokaan menee 12000€/v.
Vakuutuksiin 2000€/vuosi.
Asumiseen 13000€/vuosi
Muita kuluja about 3000€/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vähän täytyy ihmetellä kuinka paljon porukka saa säästöön.
Iltapäivälehdet kertovat jatkuvasti kuinka jengi elää äärirajoilla kun kaikki on niin kallista. Täältä saa kyllä toisenlaisen kuvan mutta parempi tietenkin näinpäin ettei taantuma haittaa säästämistä.
Tällaiseen ketjuun tietenkin vastaa ne, jotka ovat saaneet hyvin säästöön.
Itse olin heinäkuun loppuun työtön ja sen jälkeen opiskelija ilman tukia. Ei mulla noista tuloista mitään jäänyt säästöön. Mies tienaa hyvin ja sai viime vuonna hyvät bonukset. Hänellä jäi varmaan 80-90k€ säästöön, vaikka maksaa meidän kaikki lainat ja menot.
Suht saman verran. Tänä vuonna sijoitan säästöt
Mun konsti on maksaa liikaa veroja. Saan vuosittain 2600-3000€ palautusta. Niistä on nyt kertynyt noin 33000 säästötilille.
Mulla on eräs tietty tavoite säästöjä ajatellen.
Ei mulla tulisi muuten säästettyä, ellei tulisi kerran vuodessa tuo veronpalautus.
Vierailija kirjoitti:
Mun konsti on maksaa liikaa veroja. Saan vuosittain 2600-3000€ palautusta. Niistä on nyt kertynyt noin 33000 säästötilille.
Mulla on eräs tietty tavoite säästöjä ajatellen.
Ei mulla tulisi muuten säästettyä, ellei tulisi kerran vuodessa tuo veronpalautus.
En ymmärrä mikä järki tuossa on. Miksi et laita noita rahoja vaikka rahastoon vaan annat valtiolle lainaan?
En saa edes kolmatta osaa tuosta säästettyä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan hyvin pieni- tai keskituloiselle ihmiselle.
Totta. Minun palkkani on alle 10 000 euroa vuodessa ja silti säästin 20 000 euroa vuodessa, plus kaikki tuet myös.
Vierailija kirjoitti:
115 000e 🤐
Teen töitä it-alan freelancerina Keski-Euroopassa. Säästöön meni noin 75% nettoansioista, eli käytin noin 37 000e elämiseen. Tästä noin puolet pakollisiin kuluihin (vuokra, ruoka jne) ja loput ei-pakollisiin. Kunpa olisin nuorempana hoksannut mahdollisuudet suomen ulkopuolella, niin olisin jo miljonääri näin reilu nelikymppisenä... Vieläkin onneksi, jos projektit vain jatkuu, ehdin kerryttää tarpeeksi että työt voi lopettaa 45-50v.
Nuoremmat, hakeutukaa töihin pois Suomesta! Saatte paljon paremman elintason, paremmat ja mukavammat työt, ja ennen kaikkea ihan eri luokan ansaintamahdollisuudet!
Minä olen ymmärtänyt, että tukien varassa elämällä saa kaikkein parhaimman elintason. Muut maksavat kaiken ja saa tehdä mitä haluaa.
Kannatan siis Suomessa pysymistä, jos haluaa mukavimman elämän.
Minä maksoin vuoden viimeinen päivä asuntolainan oman osuuden 550€ tilille jäi 43€, rahaa piti ottaa vähän säästötililtä, sinne jäi vielä 340€ totesin että vsimo ei pystynyt maksamaan kuin 300€, joten ei ihan saatu joulukuuta maksettua. Perheen iskä.