Sain vuodessa säästöön 18000€
Laskin että vuodessa säästöön kertyi n. 18000 euroa. Onko tuo normaali summa? Miten te muut, millaisia summia saatte säästöön?
Kommentit (47)
Mä säästän pienistä tuloistani 750€/kk. Sillä ois tarkoitus sitten jossain vaiheessa maksella koko asuntolaina pois.
Nyt kun sain asuntolainan maksettua vihdoin loppuun.. niin jää noin 2000 kk säästöön 2000 kulutukseen..
Mun koko vuoden tulot bruttona on alle 20000€ 😂. Säästöön saan ehkä 5000€ vuodessa. Asia muuttuu vasta kun valmistun uuteen ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä säästän pienistä tuloistani 750€/kk. Sillä ois tarkoitus sitten jossain vaiheessa maksella koko asuntolaina pois.
Puskuri kannattaa tietysti olla, mutta velallisen ei kannata määräänsä enempää kerryttää säästöjä - paitsi jos niistä saa lainamenoja korkeamman tuoton muualla. Jos säästösi ovat vain tilillä, menetät koko ajan rahaa kun et maksa sitä lainaa pienemmäksi jo nyt.
Säästän 500€ kuukaudessa. Olen köyhyysrajalla elävä eläkeläinen , yksin, oma kolmio, pienet elinkustannukset, ei velkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä säästän kaiken ja loisin mieheni rahoilla.
Vaimoko se siellä?
Reissutyössä ollessa sai helposti säästettyä 28 tonnia/vuosi. Nykyisessä työssä ei saa kuin 12 tonnia/vuosi.