Mitä monivitamiinivalmistetta käytätte?
Pitäisi ostaa monivitamiinivalmiste, mutta on vaikea päättää minkä niistä ostaisin.
Kommentit (56)
Aloittaja kyselee monivitamiineista, niin aasit kertoo omista ruokavalioistaan ja antavat marjojen säilömisvinkkejä. Tämä palsta ei koskaan petä :) mutta asiaan, itse olen jo vuosia käyttänyt tätä: https://fi.iherb.com/pr/21st-century-sentry-adults-multivitamin-multimi…
Vierailija kirjoitti:
Minisun extra vahva. Lääkärin määräyksestä pitää olla paljon d-vitamiinia. Siitä ja foolihaposta oli puutetta. Monivitamiini, koska rautalisän kanssa tarvitsen c-vitamiinia ja diabeetikkona en halua juoda hiilihydraattejani..
Miksi sun pitäisi juoda hiilihydraattisi, jotta saisit c-vitamiinia?
nincher kirjoitti:
Aloittaja kyselee monivitamiineista, niin aasit kertoo omista ruokavalioistaan ja antavat marjojen säilömisvinkkejä. Tämä palsta ei koskaan petä :) mutta asiaan, itse olen jo vuosia käyttänyt tätä: https://fi.iherb.com/pr/21st-century-sentry-adults-multivitamin-multimi…
Paljon maksavat lähetyskulut ja arvonlisävero?
Berokka ja foolihappo. Hyvä huudella marjan syönnistä ku joillakin on sairauksia mikä aiheuttaa vitamiinien imeytymishäiriön. Siihen ei auta edes ämpärillinen marjoja idiootti. Vitamiinit vedetään reseptillä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset halpismonivitamiinivalmisteet ovat hyödyttömiä. Niissä ei ole tarpeeksi pitoisuuksia. Itse käytän vahvaa B-vitamiinia (B100-tasoista), jota voi jakaa osiin, ja käyttää vaikka 1/4 osa kerralla, niin säästää rahaa, ja saa kuitenkin tuhdin annoksen. Sekä tietysti välillä C-vitamiinia, sinkkiä ja molybdeenia.
Myös arginiinia käytän jauheena, se on erittäin tärkeä aine verisuonien terveydelle, koska siitä muodostuu typpioksidia verisuonissa: immuunipuolustuksessa typpioksidi toimii antibakteeristen, antiviraalisten sekä antimikrobisten ominaisuuksiensa avulla. Ja se myös laajentaa verisuonia.
Lidlissä saa ainakin sinkkiä ja C-vitamiiniporetabletteja halvemmalla kuin muualla, apteekeissa hinta voi olla moninkertainen.
T. Lidl-mies
Mikset käytä valkosipulia arginiinin sijasta? Valkosipuli lisää myös typpioksidin tuotantoa elimistössä.
Vierailija kirjoitti:
Berokka ja foolihappo. Hyvä huudella marjan syönnistä ku joillakin on sairauksia mikä aiheuttaa vitamiinien imeytymishäiriön. Siihen ei auta edes ämpärillinen marjoja idiootti. Vitamiinit vedetään reseptillä silloin.
Marjat eivät ole ainoa vitamiininlähde.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset halpismonivitamiinivalmisteet ovat hyödyttömiä. Niissä ei ole tarpeeksi pitoisuuksia. Itse käytän vahvaa B-vitamiinia (B100-tasoista), jota voi jakaa osiin, ja käyttää vaikka 1/4 osa kerralla, niin säästää rahaa, ja saa kuitenkin tuhdin annoksen. Sekä tietysti välillä C-vitamiinia, sinkkiä ja molybdeenia.
Myös arginiinia käytän jauheena, se on erittäin tärkeä aine verisuonien terveydelle, koska siitä muodostuu typpioksidia verisuonissa: immuunipuolustuksessa typpioksidi toimii antibakteeristen, antiviraalisten sekä antimikrobisten ominaisuuksiensa avulla. Ja se myös laajentaa verisuonia.
Lidlissä saa ainakin sinkkiä ja C-vitamiiniporetabletteja halvemmalla kuin muualla, apteekeissa hinta voi olla moninkertainen.
T. Lidl-mies
B-vitamiinit kannattaa ottaa ravintohiivavalmisteesta, koska ne luonnollisessa muodossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
nincher kirjoitti:
Paljon maksavat lähetyskulut ja arvonlisävero?
Helmikuussa 2022 tilasin viimeksi kaksi purkkia mainittua monivitskua sekä jotain vahvaa D-vitamiinia 360 kpl purkin. Näiden postit ja verot oli yhteensä n. 25 eur.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies
B-vitamiinit kannattaa ottaa ravintohiivavalmisteesta, koska ne luonnollisessa muodossa.
Ap
Ei kannata. Tajuatko miten pieniä pitoisuuksia noissa ravintohiivavalmisteessa on? B100-tasoisessa annoksessa on esim. 100 mg tiamiinia, kun ravintohiivavalmisteessa ehkä sadasosia tuosta yhdessä annoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies
Ap
Ei kannata. Tajuatko miten pieniä pitoisuuksia noissa ravintohiivavalmisteessa on? B100-tasoisessa annoksessa on esim. 100 mg tiamiinia, kun ravintohiivavalmisteessa ehkä sadasosia tuosta yhdessä annoksessa.
Elimistö pystyy hyödyntämään vain pienen määrän vitamiineja. Suurin osa tulee virtsan mukana ulos vessanpönttöön. Teelusikallinen ravintohiivaa maustamattomaan jogurttiin ja se riittää.
90-luvulla oli virolainen naiskehonrakennuksen maailmanmestari, joka ei syönyt lainkaan kasviksia. Kasvikset olivat tuolloin liian kalliita Virossa. Hän korvasi kasvikset vitamiinitableteilla.
Rautaa nestemäisenä, D-vitamiini 100 mg, B12-vitamiinia koska olen lopettanut lihan syömisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minisun extra vahva. Lääkärin määräyksestä pitää olla paljon d-vitamiinia. Siitä ja foolihaposta oli puutetta. Monivitamiini, koska rautalisän kanssa tarvitsen c-vitamiinia ja diabeetikkona en halua juoda hiilihydraattejani..
Miksi sun pitäisi juoda hiilihydraattisi, jotta saisit c-vitamiinia?
Kulauttaa rautatabletti alas esim appelsiinimehun kanssa.
Miten musta tuntuu et vielä -00 oli poretableteissa enemmän vitamiineja kuin nykyään, ainakin ne piristivät heti nauttimisen jälkeen toisin kuin nykyään. Ja magnesium valmisteista parhaita ovat hiutaleet kun tabletit sisältävät enimmäkseen kalkkia ja väriainetta.
Kalkkia ei ole hyvä nauttia liikaa vaikka toisin mainostetaankin, sitä kertyy pikkuhiljaa verisuoniin.
T. Lidl-mies