**KESÄNUPUT VK 36**
Kommentit (64)
Miten sitä on muka niin kiire koko ajan ettei ehdi kirjoittamaan.
Deepest Blue: mahtavaa kuulla, että tyttö on jo paljon parempi ja olette päässeet kotiin. Olen käynyt kyllä lukemassa teidän juttujanne ja tyttösi kohtalo tuntui tosi kamalalta.
Meillä on ollut kovin itkuista viime päivinä. Otettiin viime maanantaina ensimmäinen satsi rota-rokotetta. Maanantai-ilta ja yö meni hyvin, mutta jo tiistaina alkoi kitinät ja käninät. Ei ole nukkunut päikkäreitäkään kun vasta tänään. Nukkumaan meneminenkin siirtyi taas aamuyölle. Välillä ehti jo mennä puolilta öin nukkumaan. Päiväunia neiti on yleensä nukkunut kahdet.
Sain itsekin vähän oireita rokotteesta. Mulla oli torstaina mahakipua ja löysä vatsa. Sain varmaan rokotetta itsekin kun vaan pyyhkäsin vauvan kuolat olkapäältä rokotteen antamisen jälkeen. Tuli noi oireet nääs justiinsa 3 vrk rokotuspäivästä.
Olin justiinsa torstaina katsomassa kaverin 3 viikkoista vauvaa ja pelästyin, että voiko vauva tai 2 v. isosisko saada taudin. Noh, ilmeisesti ainakaan vielä ei ole ollut mitään.
Kestovaippoja en ole uskaltanut vielä rokotteen jälkeen käyttää. Ehkä muutaman päivän päästä.
Kestoilijat: onko teidän vauvojen pissa haissut pistävälle kestovaipassa (lähinnä ammoniakille)? Huomasin hajun yhtenä päivänä ja ihmettelin sitä kovasti. Sitä löytyi kahdesta vaipasta.
Terhetär ja neiti 2 kk
täällä flunssaa, lapset ovat siis, itse toistaiseksi säästynyt. Naatti olo kuitenkin, kun toisia pitää huoltaa 24h vuorokaudessa :( Toivottavasti Topilla etenkin lähtis paranee, ettei tarttis sairaalareissua tehdä. Lukalla painuu varmaan korviin, kun kovaksi yskäksi on jo muuttunut :((
Mutta kuulumisia ens viikolla, kunhan voimat palautuu itse kullekin..
Hei Kixnixkix!!
Mina olen 24.06 syntyneen pojan aiti, asumme Espanjassa. Ajattelin sulta kysya noista korvikkeista, kun olet tainnut ne kaikki kokeilla...
Me taalla kaytetaan Mead-Johnsonin Enfalac maitoa, jota ei myyda Suomessa, vaan samalla valmistajalla on Nutramigen-niminen tuote.
Olen tulossa Suomeen lomalle, enka haluaisi vaihtaa pojan maitoa loman ajaksi, mutta en myoskaan raahata montaa kiloa niita jauheita taalta Espanjasta (poika syo tosi paljon!!!).
Paljonko korvikkeet maksaa Suomessa? Mita sinun tyttosi nyt kayttaa? Taalla 900g purkki tuota Enfalacia maksaa 19 euroa, mutta se onkin markkinoiden kalleimpia maitoja... muita merkkeja on n. 12-17 euroa, esim Nestle.
Mina en tietenkaan saa Kelalta mitaan korvausta, joten ehka sittenkin pitaisi laittaa maidot matkalaukkuun taalta...
Me tempastiin aamupäivällä ja käytiin Kuopion torilla elonkorjuumarkkonoilla. Sen verran sijotin että Samulle lihiksen ja pillimehun ostin Irenepartaselta. Siellä piti olla poni ja muita elukoita mutta eipä näkyny muita kun puluja Samun lihiksen perässä. Meillä onkin kansallisurheiluksi muodostunut pulujen potkiminen kauemmas lihistä syödessä. Saakeli että ovat röyhkeitä kun lapsilta kädestä vievät eväät.
Olikin jo kylmä päivä. Piti Sampolle etsiä villavaatteet fleesepuvun alle ja neulehattu pistää kypärämyssyn päälle. Samu pisti hanttiin kun pitkiä kalsareita puettiin farkkuhaalareiden alle. Pipo piti pistää sillekinä päälle kun on räkäniagara nenän paikkeilla.
Deepest_Blue: onni että ootte toupumassa.
Kanelisokeri: ei ne äijät tajua ellei niille sano. Puluseni ota se asenne ettei pyytäminen ole kerjäämistä vaan managerointia. Kun eivät raukat tajua omin avuin niin pakkohan niitä on neuvoa. Jos alkaa tulla kommenttia nalkutuksesta niin siihen on hyvä sanoa että siinä vaiheessa hiljenen, kun älyät itse jotain.
Nalkutus sopisi mun mielestä jo olympialaisiin, se kun helposti alkaa käydä urheilusta jos alkaa oikein innostua... :D
Samu alkaa toipua tuosta taudista kerran kälätys on samanlaista kuin ennen. Välillä sille pitää sanoa että oohiljaaedeshetki. Joskun väsyneenä päivänä huomaan tuon sanoneeni ja molemmissa käsissä on isot tupot hiuksia. Ilmeisesti niitä tulee sitten revittyä jo. Joku päivä kun löytyy kengän jäljet seiniltä niin minä lähden lomalle Julkulan sairaalaan.
- Pirkko ja Kikatus ja Kakatus