**KESÄNUPUT VK 36**
Kommentit (64)
Meillä oli se 2kk neuvola tänään, paino oli 4895g, pituus 52,6cm. Eli pituutta on tullut kahdessa kuukaudessa 5,6cm! :) Päänympärys 37,2cm. Höh, tottakai se pituus on miinuskäyrällä kun tyttö kerran oli vain 47cm syntyessään ja kummatkin vanhemmat hukkapätkiä...
Rotarokote maistui niin pahalle, että typy rääkyi rokote suussa nielaisematta naama punaisena. Muuten oli kyllä hyväntuulinen ja sai kehuja siitä kun on koko ajan niin tarkkaavainen ja "läsnä".
No, päiväunia ei ole tyttö nukkunut koko päivänä. Eli on ollut aamukahdeksasta asti valveilla lukuunottamatta muutamaa 10 minuutin torkahdusta. Saa nähdä millainen yö edessä.
Mullakin vuoto jatkuu edelleen, vaan koitan nyt sitkutella tän kanssa vielä JOS se vaikka sattuis loppumaan...
Maitoa tulee vähän huononlaisesti, ei tahdo pumpulla irrota. Aamulla sain kuitenkin imetettyä kuudelta toisen rinnan ja kahdeksalta toisen rinnan, sentään. Mummolla (siis omalla mummollani) kävin neuvolan jälkeen kylässä ja se jaksoi jankuttaa miksen imetä itse. Vaikeahan se on imettää kun ei tenava tissiä huoli... Se on vielä semmonen hössöttäjä että sille on vaikea selittää mitään järkevästi, alkaa jo elellä enempi menneisyydessä kuin nykyisyydessä.
Huomenna tulee pappi käymään ja 2vko päästä tosiaan on ne ristiäiset.
Tää mun YH vanhemmuus jatkuu yhä, isäntä päivät töissä ja illat autoa rappaamassa. Kypsyttää jo... Onneksi enää viikko ja kisat on sitten ohitse.
Huih kuinka sykähdytti Deepest_Bluen uutinen!Voimia, voimia, voimia!!
**
Terveisiä täältä meidänkin vauvaelämästä kaikille. Meillä on mennyt yöunet ihan höpöksi. Poika on jo noin viikon ajan pitänyt ihan ihme ähellystä koko yön, kitinää ja narinaa ja pyörimistä. Ja itkua, jos ei äiti tajua tehä asialle heti jotain. Koitan puolinukuksissa työntää joka toiseen kitinään tissiä suuhun, välillä se kelpaa; lussuttaa hetken ja nukkuu taas kuin enkeli. Välillä taas riittää, että pyöräyttää vähän eri asentoon tai taputtaa takapuolelle. Höhlä jätkä.
Yöunille se kyllä ryhtyy aina näpsäkästi samaan aikaan kuin alusta asti, klo 21-22, mutta viime yönäkin kitisi jo kahden tunnin päästä vaikka yleensä nukkuu puolet pitempään. No, nostin viereen että syötän niin koisahtikin siihen sitten ennenkuin ehdin tissiä edes ehdottaa. Yhtenä yönä se kitisi melkein tunnin välein. Että hyvästi kahden syötön yöt, vai?
Päiväunetkin on menny välillä samaan kastiin. Nukutan sen joskus keinutuolissa syliin,josta lasken sängylle, mutta nyt ei olekaan sitten tyytynyt jäämään yksin enää sänkyyn nukkumaan vaan tahtoo takas syliin johon nukahtaa heti uudestaan. Ja joskus sitten 3-4 kertaa toistan kuvion: nostan sen takaisin syliin, laitan taas sängylle, nostan syliin jne jne.. Huippua!
Liekö sillä nyt joku läheisyydenkaipuuvaihe ;) Ei kellään muulla samaa vaivaa?
Päivisin se ei kyllä valita mistään - siis että tuo ähinä olisi jotain mahavaivaa tms.
Tuota yksin nukuttamista meillä ei kyllä olla harrastettu ollenkaan. Välillä nukkuu syliin siihen keinutuoliin, useimmiten tissille. En ole repinyt siitä stressiä, että ei nukahda yksikseen, samoin teki esikoinen. Yleensä se havahtuu tissittelyn jälkeen kun nousen ja nukahtaa uudestaan että ei kuitenkaan ihan toivoton tapaus ole ;)
Päiväunia meilläkin nukutaan aina 1-1,5h:n valvomisen jälkeen kerrallansa sellaiset tunnin pätkät.
Ja yöt nukkuu edelleen meidän sängyssä, paitsi sen pitemmän eka pätkän.
Tuo keinutuoli on muuten ihan luxusta! Saatiin lainaksi mun vanhemmilta, ja se on kyllä ollut nappijuttu. Jos sattuu ettei kelpaa ku syli, ja paikallaan ei saa olla, niin keinuttelu kelpaa aina - ja siihen on tosiaan mukava nukahtaakin..
Lattialla mäkin pyrin pitämään paljon päivän aikana. Vaikka sitten ilman housuja jos ei muuten viihdy :) Ja mahalleen poika kierähtääkin ite, mutta välillä laitan itekin että tulis sitä jumppaa.
(Sitä jumppaa kaipais mun vatsamakkaratkin)
Niin niistä minipillereistä. Mä söin tänään viimesen napin ekasta liuskasta, eikä ihme kyllä ole tullut vieläkään mitään sivuvaikutuksia. Vaikuttaa siis toistaseksi olevan ihan jees valinta mulle.
Tissittelykin on muuten mennyt välillä raivoamiseksi. Tai pientä raivoamista on ollut melkein alusta asti, mutta nyt tuntus niinkuin sekin olis lisääntynyt. Ei vaan malta syödä rauhassa vaan koseltaa ja sitten menee ilmaa niin että pauke käy eikä mistään tule mitään.
Sen myötä on mennyt välillä maku koko tissittelystä,ja ehdin jo hetkittäin aatella että aloittaisin tuossa 4-4,5kk.n korvilla jonkun lisäkkeen antamisen, korvikkeen tai jopa maissivellin. Mutta en taida kuitenkaan, jos maito vaan riittää niinkuin tähänkin asti on riittänyt. Tarttee kattoa asiaa sitten kuukauden päästä uudestaan..
Mutta jotta ei menisi ihan valitteluksi, niin hymyily ja varsinkin jutteleminen on lisääntynyt taas ihan hirveesti! On se niin iiihanaa :)
Torstaina mennään lääkärineuvolaan ottamaan ekaa piikkiä ja toista rotarokotetta, vähän mua jännittää minkälaiset reaktiot tule piikistä. Täytyykin käydä ostaan suppoja valmiiksi, kun ei niitä vielä ole tullut hankittua.
No, palailen vaikka sitten taas langoille, nyt koita vähän saada venyteltyä jumiutuneita hartioita ja sitten nukkumaan...Mies tulee kohta töistä ja sille onkin ylläri kun oon saanut jollakin ihmeen konstilla maalattua yhden seinän tänään!
heissulivei t.sakariini ja yökitisijä 3kk
Samulle nousi illasta kova kuume. Homma meni ihan huutamiseksi. PPanadol lios ei auttanut joten isolle pojalle supon laittaminen on jo voimalaji. Aristi kankkujaan edelleen niiden rokotusten jäljiltä.
Minähän kerroin että löysin hampaistani reikiä. Aamusta soitin hammaslääkäriin ja yritin saada aikaa sinne. Illasta kun jääkaappikylmän salaatin pureskelu vihloi yhteen hammasväliin. Sanoivat, perskeleet, että eivät anna aikaa!! En ole niin akuutti että ottaisivat päivystykseen ja järjestelmässä luki että kutsuvat käymään ensi kesäkuussa!! Siis melkein vuoden päästä?
Mullahan hampaat tippuu suusta siihen mennessä. No, jos positiivista pitää etsiä asiasta, eivätpä ole sitten tiellä suihin ottaessa. Saa mies semmoisia nahkaisia pusuja kun ei ole varaa tekareihin.. :D
- pirkko ja pojat
Esikoinen meni nukkumaan ja luulin että vauvakin nukkuis nyt pitkään, mutta pah!
Meillä on kans hieman malttamattomuutta tuossa tissittelyssä. Oikea rinta kelpaa aina mukisematta, mutta vasenta ei malttaisi millään imeä. Ihan samalla tavalla sieltä sitä maitoa tulee, en ymmärrä miksi sitä hylkii...
Postia tässä odottelen. Tänään pitäis ehkä tulla Elloksen paketti, siellä on uudet verhot =). Lisäks odotan palkkakuittia.
Hajospas sitten eilen imuri. Johan se oli palvellut melkein 7 vuotta. Oltiin kyllä hirmu tyytyväisiä siihen. Volta Bolido-merkkinen. No, se ei vaan enää lähtenyt käyntiin. Toissapäivänä se jo sammui kesken kaiken. Nyt on sitten upouusi imuri. Menee taas vähän aikaa totutellessa siihen. Harmi sinällään kun huollettiin just tuo imuri ennen vauvan syntymää. Vaihdettiin kaikki suodattimet + ostettiin uusi suulake. Onneks tuo suulake käy tuohon uuteenkin imuriin, niin se jätettiin varaosaksi. Entiseen ostettiin kaksi uutta suulaketta tuon 7 vuoden aikana, maksoi 30e/kpl.
Tää päivä on ollut aika leppoisa. Mie oon itse paljon rentoutuneempi kun tuo neiti huolii sitä pulloa. Mikäs tässä nyt kotona ollessa. Esikoinenkin on ihan erilainen aamuisin, kiitos pikkukakkosen. Nyt kesällä sitä ei tainnut tullakaan. Se tapittaa kaikki ne lastenohjelmat ja mie saan rauhassa tehdä aamutoimet. Sen jälkeen lähdetään aina pihalle, vauva nukkuu vaunuissa. Ulkoilun jälkeen ruoka, sitten päikkärit (ja äidin oma aika). Unien jälkeen välipala ja sitten tuleekin jo mies kotiin.
Tänään onkin sitten miun jumppapäivä! = D
No nyt alkaa ähellys muuttua itkuksi...
Tytteli-83 ja neiti 3kk
onnistuukohan tämä vieläkään, eilisestä asti olen jo yrittänyt lähettää tämän!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e622886f-7419-11dd-be40-…!
Ollaan täälä pojan kanssa mummolassa. Tultiin maanantaina ja varmaankin perjantaina sitten lähdetään ku pojan isä jo kuulutti perään että ikävä tulee (poikaa siis)...
Deepest Blue: Isot halit sinne ja kovasti jaksamisia! Itelläkin hyppäs sydän ihan kurkkuun ku luin teidän sairastumisesta...Meidän poikahan joutui kans heti synnytys-salista teholle, joten vähän tiedän myös miltä se tuntuu kun oma pikkuinen joutuu letkuissa makaamaan. Mutta onneksi suomessa on niin hyvä hoito varsinkin yliopistollisissa sairaaloissa, että varmasti teidänkin pikkuinen paranee pikapuoliin ja pääsette taas kotiin :)
Nappula: Voi herran jestas sentään miten kauniit ja suloiset lapset teillä on!!!!Ja vielä neljä kappaletta tollasia ihanuuksia :)
Pirkko: Se on hyvä juttu sitten se ettei miehes tarvi valittaa niistä hampaista...LOL :D
Poika nukkuu tuola ulkona vaunuissa, meni reilu tunti sitten. Eilen nukkui tosi levottomasti- sellasia pieniä pätkiä vaan ja olikin illalla sitten tosi väsynyt ja huusi kovasti. En tiedä olisko sitten että oudoksuu vähän sitäkin ku ei olla kotona vaan ihan uudessa paikassa.
Meillä on täälä reissussa nyt mukana vain kertakäyttövaippoja, ku en jaksa alkaa täälä pyykkäämään. Niinpä vain on käyny että jo kaks kertaa on kakat tullu joko reiden puolelta lahkeen suusta tai selän puolelta yli laitojen. Vaatteita on siis saanu vaihtaa urakalla ku herra on niin kova puklailemaankin...Tällä reissullakin on ehtiny puklata jo pari munkin paitaa...Plus tietty omat vaatteet siinä sivussa :)
Meillä kans jumppaillaan lähes päivittäin vähintään kerran päiväs sitä mahallaan oloa. Kovasti se yrittää ähistää ittiänsä eteenpäin, jaloilla yrittää kovasti ponkia, mutta ei pääse eteenpäin ei...Päätä kannattelee jo melko tukevasti pitemmän aikaa nojautuen käsivarsiinsa. Edelleenkään ei oo ollu oireita siitä selältään mahalle pyörähtämisestä. Kyljeltä toki on kellahtanu selälleen jo alle 1kk ikäisestä.
Mullakin on kotona resepti niihin minipillereihin, mutta saa nähdä uskallanko hakia niitä ollenkaa ku täälä on noin paljon ollu juttuja siitä että aloittavat vuodon...En kyllä vielä ainakaan haluais sitä rumbaa aloittaa!
Mulla on kans kaikki makea maistunu synnytyksen jälkeen entistä enemmän. Ennen raskautta söin jonkin aikaa kromia siihen makea himoon- voiskohan sen jo taas aloittaa? Onkohan siitä mitään haittaa imettäessä? Mä kans yritän teidän muiden innoittamana aloittaa nyt karkki-lakon sillai että antais luvan itellensä vaan kerran viikos syödä jotain hyvää. Mä en pysty ihan kokonaan olemaan ilman hyväskää, muuten hypin seinille...:)
No eipä tänne tämän kummempia...Pitää mennä ulos tarkistamaan onko pojala kaikki hyvin :)
Suvi + Leevi 2kk 1vko
Alcatraz: Aivan ihanan suloinen tyty teillä, naureskeleekin näköjään jo kovasti :)
Tytteli: Mäkin oottelin innolla sitä "palkkakuittia"...Kauhistus olikin melkoinen ku sian selville että äitiyspäiväraha tuleekin vasta syyskuun alussa. Maksavat siis kuukauden jälkikäteen!!!!Edellisen kerran oon saanu töistä palkan heinäkuun puolessa välissä ja nyt elokuun alussa muutaman hassun satasen yhden viikon ajalta (aloitin äitiysloman siis toukokuun alussa)...Tyhmä minä ku en tajunnu että äippäraha maksetaan sen mukaan millon on jääny lomalle...Ja kaiken lisäksi tässä kuussa oon joutunu siis olemaan melkein ilman rahaa kokonaan. Mies on joutunu laskut maksamaan....Huoh :(
Johan on ollut suloisia vauvakuvia täällä, Alcatrazilla ja Nappulalla nyt ainakin :)
Mansikkapirkolle jaksamista sairasväänssien kanssa. Toivottavasti saat purukalustosi toimimaan...hyvä juttu, että osaat ajatella asian positiivistakin puolta! :D
Meillä jyllää nuha. Aurora ei vielä ole sitä saanut, mutta varmaan hyvää vauhtia on jo tulossa :( Deepest Bluelle jaksuja vauvan kanssa sairaalassa. TIedän mitä se on...esikoisen kanssa vietimme aikanaan paljon aikaa mitä erilaisimpien kulkutautien vuoksi sairaalan infektio-osastolla, eikä se ole herkkua ollenkaan :(
Mitäköhän Selmalle kuuluu uudessa maassa? Ei ole tainnut saada vielä muuttokaaosta hallintaan.
Meille iski talokuume ja yhtä taloa kävimme jo katsomassakin. Olisipa ihana löytää hyvä ja tilava talo johon voisi muuttaa. Hinnat vaan ovat tosi korkealla nyt, eipä sitä hinnanlaskua taida olla näkyvissä lähitulevaisuudessa...
Olen joka päivä nukkunut päikkärit. Väsyttää ihan hirveästi, vaikka pääsenkin jo nykyään ihmisten aikoihin nukkumaan. Yöllä nousen yhden kerran syöttämään, mutta uni on kuitenkin sellaista rikkonaista tuon meidän liki 2v kanssa. Kohkailee unissaan kaiket yöt ja jossakin vaiheessa yötä itkeskeleekin, sitten on tutti hakusessa ja vaikka ja mitä. Onneksi Aurora ei herää noihin kohkailuihin. Tulisin varmaan hulluksi jos molemmat heräilisivät jatkuvasti.
Noh, aikansa kutakin ja toivottavasti muutaman kuukauden kuluttua helpottaa.
Jep, nyt kuuluu kutsu, pitää mennä katsomaan...johan tuo isompi nukkui tunnin verran... :-/
Kanelisokeri & tytöt
Alcatraz: pienen suloinen tuo teidän neiti! Ja Nappula: kyllä kai sinulta nyt jotain geeniä noille lapsilles on tullut - olivat kyllä todellla kauniita : )
Minäkin olen yrittänyt laittaa neidin kuvaa tänne nähtäväksenne, mutta koko sivu tilttaa siihen paikaan. Koitan siis taas kerran....
art&neiti10vkoa
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=953c89be-7424-11dd-be40-…!
Ihania kuvia pikkuisista täällä :)
Meidän pallero voi jo paljon paljon paremmin :) Hengitys rohisee vielä vähän ja välillä yskii mutta muuten alkaa tyttö olemaan jo entisellään. Lääkäri puheli jo siihen malliin että ehkä jo huomenna tai ylihuomenna päästäisiiin kotiin, antibiootit voitaisiin suonen sijasta antaa suun kautta kotona. Viime yön oli vielä tiputuksessa kun söi vähän pienenlaisesti päivällä, mutta tällä hetkellä ei ole letkuja kiinni missään. Suonet on raukalla sen verran "huonot", että kanyylin laittamisen kanssa on tehty töitä ja huuto on ollut sen mukaista. Oonkin jäänyt niiltä reissuilta pois ja odottanut tuossa huoneessa, eipä minusta apua siellä kuitenkaan ole. Joutuivat myös tekemään tytölle lannepiston eli ottamaan näytteen selkäydinnesteestä (jos oikein käsitin...) ja sinnekään en lähtenyt mukaan.
Kiitoksia kovasti kaikille tsemppauksesta! On ollut kiva lukea täältä teidän touhuiluista, kun tämä arki täällä sairaalassa on vähän erilaista kuin kotona. Tulee melkeistä kotoisa olo kun lukee tätä palstaa :) Hassua että sitä omaa, sotkuista kotia tuleekin sitten äkkiä niin ikävä...
MansikkaPirkon mies ei muuten ole ainoa joka pääsee kohta nauttimaan hampaattomista hyväilyistä, oon mässyttänyt karkkia viimeiset pari kuukautta siihen tahtiin että oikein hirvittää. Hammaslääkäriin pitäisi tilata aika kun nuo viisaudenhampaat pitäisi poistaa ja samalla käydä tarkastuksessa... jostain kumman syystä tulee lykättyä sitä ajan tilaamista.
Deepest Blue & Potilas
Ensiksi, Deepest Blue, kovasti voimia sinne! En voi edes kuvitella, miltä pienokaisen sairaalassaolo tuntuu, koettakaa jaksaa!
Pirkko, meidän mies olisi aika innoissaan moisista hampaidenmenetyksistä :D
Täällä on taas ollut kitinä-/en tahdo nukkua päivisin-päivä. Laitoin uhkarohkeasti pyykkejä peseytymään ajatellen, että päiväunien aikana saan ne ripustettua. Mutta mutta, pikkumies herää heti, kun sitteri lakkaa heilumasta, joten olen ollut sitterin jatkeena ne lyhyet unipätkät ja muutoin sitten kanniskellut herraa sylissä. Kantoliinassa viihtyi 15 minuuttia, voi huoh, jos sekään ei enää toimi :( Manduca makaa jo tuolla yksinäisenä, kun siinä raivo alkaa välittömästi.
Ristiäsivaatetta ei ole ja juhlat ovat sunnuntaina. Kaupoissa on kummallisia vaatteita, jotka tekevät meikäläisen tosi läskin näköiseksi (jaa miksiköhän....). Vanhat mekot eivät mahdu päälle. Huomenna täytyy mennä yrittämään uudelleen.
Ristiäiskakun koristeet alkavat onneksi olla valmiina, näillä keleillä marsipaani ei kuivu millään. Piti tehdä myös suklaakonvehteja, mutta voipi olla, että jää, kun ei tahdo riittää aika.
Sitä ihmettelen, miten te monilapsiset jaksatte lähteä liikkeelle lasten kanssa. Minusta tuntuu, että välillä en jaksaisi millään lähteä tämän yhdenkään kanssa, kun pitää olla kärryt ja laukut ja pitää osua sopivaan hetkeen ja kaupoissa saa aina kanniskella toista sylissä, kun hermostuu vaunuihin. Ehkä tämä kaikki olisi helpompaa, jos herra suostuisi olemaan kannettavana jossain välineessä...
No joo, näköään kitinäpäivä on tehnyt tehtävänsä ja pieni ärsytys on päällä. Onneksi tänään pääsee tanssitunnille, pikkuisäntä menee mummolaan hoitoon. Toivottavasti mummo ei huudata sitä siellä taas :-/
Poltsi+poju 10 vk
Mä en ala kun mä en saa sitä Nappulan kuvaa näkymään, höh, MIKS MÄ EN SAA?!
olen nauraa hihitellyt ketjua lukiessani ihan höpsönä! Deepest Bluen uutiset eivät olleet kivoja mutta onneksi kaikki näyttäisi nyt olevan parhain päin.
Pirkko kirjoitti ihan ketjun alkuun Sampon ekoista kainalokakoista, heh, meillä ei kolmonen olekaan vielä sellaisia ollenkaan tehnyt. Ne tulevat kyllä. Silloin, kun vauva on marketin kaukalokärryissä pitkässä kassajonossa ja mitään vaihtovehkeitä ei tietenkään ole mukana eikä edes puhdasta vaippaa juuri sillä hetkellä. Tms. herkullisessa tilanteessa. Lasten kanssa sitä joutuu joskus mitä ikävimpiin tilanteisiin. Pienet vauvan kakat vielä kalpenevat esim. auto plus oksentava lapsi -yhdistelmän rinnalla. Tällöin kuuluu tietenkin olla motarilla tai muuten vain paikassa missä ei pääse tien sivuun piiiiitkään aikaan.
Lasten kanssa liikkumisesta: Itse olen huomannut, että käsiä ikäänkuin kasvaa lisää sitä mukaa kuin niitä tarvitaan. Nyt kolmen lapsen kanssa liikkuminen sujuu ihan jees, mitä nyt joskus volyymi hieman nousee... Kaipa siihen on tottunut pikku hiljaa, että ei voi vain nousta ja lähteä vaan aina on valmisteltava tietty määrä asioita. Itse en ole edes hillittömin tavaroiden kanniskelija, vaan lähinnä mulla on muutama pieni tarpeellinen juttu laukun pohjalla, en ymmärrä mihin tarkoitukseen valmistetaan semmoisia hillittömän kokoisia hoitolaukkuja =D
Syksy tosiaan taitaa olla saapunut, eilen saapastelin vaatekauppaan ja ostin kasan rytkyjä vuodenaikaan paremmin sopien. tähän asti olen mennyt kesävaatteissa, maustaen niitä viileimpinä päivinä legginseillä ja kerrospukeutumisen hengellä. Vähän oli inhaa ostaa housuja kun vyötärön mitta on... Tai siis vyötärö on missä on, jossakin, ei ainakaan mun vyötäröllä. Siihen nimittäin on ihan erehdyksessä parkkeerannut pullataikina. Jouduin siis nielemään ylpeyteni ja ostamaan kokoa isompia housuja kuin mitä olisin halunnut. Mukavuuden edestä. Leikkasin kuitenkin kokolaput pois... itsepetos go go.
Iloiten voin todeta, että pääsen nyt syksyksi mukaan kuoroon laulamaan Mozartin Requiemiä, pelkäsin jo vähän etukäteen että ikunako enää kerkeän. Ja heti kerkesin. Olen vaaaanha kuoroaktiivi, ollut mukana laulamassa ensin lapsikuoroissa ja nyt jo yli kymmenen vuotta eräässä kamarikuorossa. Tulee tekemään todella hyvää päästä silloin tällöin harjoituksiin, kyllä tämä kotiäitiys vaan sen verran työstä käy. Sitä paitsi lauluriippuvuuteni on melko kova, koti- tai ura- tai mistä vaan äitiydestä riippumatta.
Vauveli se senkun kasvaa ja kehittyy. Nyt on alkanut nauraa ääneen, parhaat naurut saavat veljet ja isä. Juttua tulee niin että ja joskus juttelisi niin pitkään että yleensä en kerkeä niin pitkään jutustelemaankaan. Kävimme fysioterapeutilla ja hän sanoi että oletko huomannut, poika kääntyy selältään kyljelleen. No olinhan toki huomannut mutta ajattelin että se on varmaan jotain vahinkoa tai sattumaa. Jäntevä kaveri hän on ja osittain siksi fysioterapiaa saakin kun on niin jäntevä, että liiankin tiukkaan pakettiin itseään vetää. Tyyppiä pitää nyt sitten vähän "suoristaa".
Yöt nukkuu hyvin heräten n. 1-2 kertaa tissihommiin, joskus nukkuu koko yönkin. Silti en malta pinnasänkyyn laittaa vaan nukumme minä, vauva ja mies vierekkäin. Mulla on niin hirmuinen hoivavietti tätä vauvaa kohtaan, nukun itse huonosti jos se on liian kaukana öisin. Niin oli edellistenkin kohdalla. Aviolliset velvollisuudet ovat jääneet vähiin varmaan osittain sen takia että vauva tuppaa köllimään siinä välissä. Rehellisyyden nimissä allekirjoitan myös jonkun jo kertoman, että ei sitä tunne itseään kovin seksikkääksi kun on meikittä, tukka likaisena, pullataikina vyötäröllä... Kaiken kruununa mulle on ekaa kertaa elämässäni iskenyt todellinen raskaaksi tulemisen pelko, olen ajatellut säästellä suuremmat seksi-ilottelut kierukan asennuksen jälkeiseen elämään. Mies on tooooosi ilahtunut...
Mutta kun usein seksihommat ovat viimeisenä mielessä. Kolme lasta, yksi uusi eppuluokkalainen, muuton jälkeinen tavaroiden purku edelleen hieman kesken ja remontointi näyttää jatkuvan edelleen... Energiaa pitäisi riittää talouden rutiinien pyörittämiseen, sisustamiseen, järjestelemiseen, tähän aikaan vuodesta on noita marjastus-sienestys-säilöntä -hommiakin kiitettävästi vaikka haluankin korostaa että nautin niistä kovasti... Seksi vai mikäsenytoli on hieman statistin roolissa. Ärsyttää itseänikin, mutta kokemuksesta jo tiedän että kyllä se siitä kunhan ei päästä tätä kuivaa kautta venähtämään ihan liian pitkäksi.
t. Maarmeladi & poika jo melkein 3kk
kuvan, en ole tätä ihanuutta teille vielä vilauttanutkaan!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f72fe2a4-747c-11dd-be40-…!
Ihania kuvia olette laittaneet :)
Marmeladi, minä taidan olla se ylisuuren hoitolaukun raahaaja ;) Minulla pitää yleensäkin olla iso kassi mukana, kun raahaan ties mitä mukana, mutta nyt, kun on vauva matkassa, sitä tavaraa on vielä superhypermäärät :) Liittyy varmaan jotenkin perusturvallisuuteen, että on muka valmistautunut kaikkiin tilanteisiin. En myöskään tunne oloani turvalliseksi ennen kuin pakkasessa on ruokaa ja kuiva-ainekaappi on täynnä helposti syötävää ruokaa, kuten näkkäreitä ja puuroa. Hmm, psykiatri vetäisi näistä oireista varmaan aika nopean viivan lapsuuteen ;)
Nyt on alkanut menkat, hyh. Johan siitä ehti olla melkein vuosi, kun oli viimeiset. Kai nyt saa jo käyttää tamponia, kun jälkitarkastuskin on läpäisty? Inhoan siteitä.
Minullakin on lievä raskaaksitulon pelko. Välillä tosin puskee orastavaa vauvakuumetta, mutta työnnän sen takaisin sinne, mistä tulikin. En tykkää yhtään olla raskaana, synnytys ei ollut mikään huvipuistoajelu ja ennen kaikkea inhoan sitä, että kroppa on ihan sekaisin tuon koettelemuksen jälkeen. Pitää oikeasti opetella uudelleen syömään, rakentaa ryhti nollasta, laihduttaa, seksi on kuin ekaa kertaa, kaikki kivut tuntuvat ihan erilaisilta, menkat tulee ja menee milloin tahtovat. Kiva kakkosmurrosikä :-/ Että jospa saisi tämän kropan taas raiteilleen, eikä enää sekoiteta sitä.
Onko muita onnekkaita, joilla on maha täynnä raskausarpia? Täällä on ja reilusti, neuvolatätikin sanoi niistä :( Toivottavasti ne vaalenevat, muuten en ala....
Jaahas, jospa söisi aamupalaa.
Poltsi+poikanen 10 vk
ihania kuvia, pitääpä tutustua miten semmosen tänne saa...
mulla ei oo hoitolaukkua, oon todella "holtiton" joskus kannan kännykkäni ja lompakkonikin muovipussissa.... joskus lähden ilman vaippaa (saahan niitä kaupasta), vaihtovaatteita (saa myöskin kaupasta) ja ennen tuli maito tississä mukana, nyt saa maitoakin kaupasta, pullo kulkee mukana.... ennen ulkomailla asuessani saatoin laittaa rahaakin rintsikoihin jos ei ollut taskuja eikä laukkua......... heh. yleensä rattaiden alaosaan oon aittanut kuitenkin hoitoalustaa ja vilttiä jne ja ne pysyy siellä.
poltsi kyllä mä ainakin tamppoonita käytin... en osaa sanoo arvista kun mulle ei oo kummallakaan kertaa onneks tullut... onko sulle muuten sanottu, et nyt ei tarvi antaa d tippoja kun menee korviketta niin paljon?
Nyt neidin kans lääkäriin, koska epäilevät kuitenkin maitoallergiaa... long story kerron myöhemmin.
Kix ja 11viikkoinen lapsi
Olimme jo ulkonakin yli tunnin verran. Tulimme sisään kun alkoi hiljaa ropsia vettä. Syksyä pitelee...johan se on kuulkaas Syyskuu ensi viikolla...kauhistus!
Tykkään kyllä kovasti syksystä ei siinä mitään, kunhan kelit ovat sellaiset kivan kirpeät, eikä sada 24/7.
koululaiset toivat kamalan räkätaudin. Minulla on kurkku kipeänä ja nenän takana tuntuu jotakin orastavaa flunssaa...kiva kiva...
Röllykkää on minullakin kaikkialla. Oma peilikuva suorastaan ällöttää! Sain tästä neljännestä synnytyksestä napatyrän joten vatsan pieneneminen lienee vain pelkkää unelmaa. Täytyy käydä ostamassa se painonvartijoiden kalenteri heti kun se ilmestyy. Merkkaan siihen pisteet, tekniikka minulla on hallussa kyllä. Jouluksi on saatava vähintään 10 kg pois...mihinkään tyttöaikojen 57kg.n riukuaikoihin tuskin on palaamista, mutta jos nyt edes 75kg paremmalle puolelle pääsisin ja siinäkin on jo kiitettävästi työnsarkaa... masentavaa. Samoissa raskausajan rytkyissä kuljen vieläkin. En ole edes haaveillut uusista vaatteista kun vanhatkaan ei mene päälle ja niitä on jo ihan riittämiin vinttikomerossa odottamassa päällemahtumista.
Poltsi: minulla on edellisten raskauksien myötä tulleita arpia. Eivät ole kivoja ja sormiinkin tuntuvat varsin ällöiltä. Niistä tulee sellaisia hopeanvaaleita, läpikuultavia juovia, eli siinä ovat ja pysyvät, eikä iho palaudu entiselleen enää, varsinkaan vatsan alueelta. Kurjaa, mutta minkäs sitä kudostyypilleen voi? Onneksi minun ei tarvitse enää koskaan olla raskaana :))
Vihdoinkin se ärsyttävä vuoto loppui. Kolmen viikon ajan vuodin sen hormonikierukan laittamisen jälkeen ja nyt on kaikin puolin hyvä olla. Olen onnellinen siitä, etten ottanut niitä minipillereitä kun ne tuntuvat aiheuttavan monelle ongelmia. Toinen juttu on se muistaminen...En meinannut muistaa ottaa antibioottejakaan, saati miten sitten ehkäisypillereitä?
Täällä myös yksi kantokameli ilmoittautuu. Menin minne vain, mukana on muuttokuorman verran tavaraa...aina pitää varautua kaikkeen, jollei varaudu niin eikös jompikumpi väännä kurat vaippaan tai kastele vaatteensa, nälkä yllätä tmv...
Nyt pitää lopettaa...velvollisuudet kutsuvat :)
Kanelisokeri
.
Pienet kuvat näkyy kyllä mutta jos klikkaan sen "näytä kuva oikeassa koossa" niin tyhjää saan vain.
Samulla oli yöllä kuumetta taas mutta nyt aamusta on ihan pirteä. Sataa joten en kait saa itsestäni irti tuon toipilaan kanssa ulos lähteä.
onnistuukohan mun kuvan laitto.. kiirekiire, Sampo heräsi just.
- pirkko
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=035c9d25-74d5-11dd-be40-…!
Pikainen kysymys, onko teillä kenelläkään kokemusta peukalonimijävauvasta? Mitäköhän pitäisi tehdä vai tartteeko tehdä mitään???
Meillä näyttäisi olevan nyt tuloillaan oikea peukalonimijä, tuttia ei huoli tietty ja nyt kun nyrkit ovat löytyneet löytää heti säännönmukaisesti peukalon tutikseen. Unilla on käytössä tumput tai yöllä pyjama, josta saa "hihat kiinni", mutta näin köllötellessä päiväsaikaan ei viitsi tumppuja pitää ja koko ajan kuuluu vaan hillitön lutsutus.... Ja karmeen kova imu, kun saa oikein kiskoa, kun hivuttaa peukaloa ulos suusta.
Hienoa, että Deepest_Bluen vauvalla tilanne on jo paranemaan päin! En osaa kuvitellakaan, kuinka raskasta on ollut.
Tonttu08 ja poika reilut 2 kk
Samu on ihan toipilas, ressu. Nukkui peräti päiväunet eikä pistänyt vastaan sinne mennessä. Eli tuo tauti on varmaan kohtaloksi.
Meri myöhästyi eilen kotiintuloajasta. Rapsautin arestia ja saa lusia nyt 2 iltaa ja opetella kellon tuntemista ja puhelimeen vastaamista. Ihme vittuilua on pitänyt ja hirnumista,. Kuullosti ihan mulkulta isältään joten konahdin hivenen kun en jaksanut kuunnella. Kai minä oon sitten niin pelottava ämmä kun asettui kertasanomisesta.
Kaverin kanssa tuossa juttelin kaikesta palautteesta mitä oon saanu viime päivinä. tyttärenkin mielestä meillä on niin huono äiti että kait se olis sama alkaa kaljottelemaan päivittäin kerran kannustus on niin huimaa. ;D
mitähän nuo tykkäisivät kun alkaisin haista sohvalla ja lopettaisin rintsikoiden käytön ja tuulettamisen? Ohjeistaisin miestä vaan että tuo lisää olutta kun tulee töistä kotiin.
Olis muuten ihan hyvä idea mutta kun oon enempi absolutisti vanhemmiten kuin ölpöttelyyn taipuvainen..
- Pirkko ja pierupetterit