Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulevana viikonloppuna suositellaan olla käyttämättä saunaa ja uunia..

Vierailija
04.01.2023 |

Kylmän takia. Teetkö niin?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen saunomista ja uuniruokia. Olkaa hyvä.

Vierailija
62/65 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aateltiin vaimon kanssa laittaa pulla uuniin!

Ap

Höpö höpö. T alkuperäinen ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talven uuniruuat tulee puuliedellä, joten jos paukkupakkasia luvassa, niin siinähän se lämpiää samalla.

Saunassa me käydään muutenkin kulutushuipun jälkeen vasta ja lauantainahan pakkaset näytti hellittävän (ainakin täälläpäin).

Vierailija
64/65 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitaloudet kuluttavat suomen sähköstä edelleen sen noin 1%. Jouluiset kinkunpaistot eivät heilauta isoja mittareita mihinkään kulutuksen suhteen.

Miksi sitten sähkönkulutus nousee tappiin, kun tulee kova pakkanen?

Siksi, koska tuo jonkun heittämä väite, että asuminen kuluttaa vain 1% sähköstä, on täysin väärä.

Asuminen kuluttaa talvella n. 20 % kaikesta energiasta ja siitä valtaosa menee lämmitykseen. Energia sisältää miutakin kuin sähkön.

Pelkästään sähköä kotitaloudet kuluttavat reilu 20 TWh vuodessa. Ja koko suomessa sähköä kuluu vuosittain reilu 80 TWh. Joten kotitaloudet lohkaisevat noin neljänneksen kaikesta sähköstä. Ei siis 1% vaan 25%. Kahden olkiluodon ydinvoimalan tuottaman sähkön verran. Ei mikään mitätön juttu siis

https://www.motiva.fi/ratkaisut/energiankaytto_suomessa/energian_loppuk…

Vierailija
65/65 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein just muffinssitaikinaa. Mä en noista kilowateista juuri ymmärrä, mut lopetin tainan vatkauksen sähkövatkaimella, kun siinä luki kyljessä 350wat. Kuulostaa paljolta. Taikina sai luvan olla valmis. 😁