Yle: 4-vuotias pikkupoika kadonnut Vuosaaressa
Jos noussut bussiin, luulisi jonkun älyävän, että lapsi tarvitsee apua. Toisaalta, välinpitämättömyys vallitsee.
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeasaareessahan on aukioloajat, portti kiinni ja sisään pääsee vahtimestarin ohi vain aukioloaikana ja ainoastaan lipun ostaneet. Poika osti sitten itse lipunkin?
Alke neljävuotiaat pääsee ilmaiseksi. Jos on pienikokoinen, menee helposti porukan mukana.
Ei siellä talvella pimeässä mitään porukoita kulje. Eikä portilta varmasti päästetä alle nelivuotiaiksi arveltuja sisään yksin edes ilmaiseksi!
Luuleeko joku ihan vakavissaan että neljä vuotias selviäisi yksin Vuosaaresta Korkeasaareen?
Selityksiä voi keksiä, mutta ei todellisuudessa onnistu, ei ole ihan helppo reitti isommallekaan.
Vierailija kirjoitti:
Korkeesaaressa varmasti ollu vielä hirveä ryysis kun tällähetkellä lux tapahtuma, on varmasti ollut jonkun tutun kanssa.
Ei nyt kummonen ryysis ollut, ainakin bussi 16 oli aika tyhjä.
En usko tätä juttua ollenkaan, että olisi yksin matkustanut Korkeasaareen. En sitten millään. Jotain hämärää tässä jutussa kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
En usko tätä juttua ollenkaan, että olisi yksin matkustanut Korkeasaareen. En sitten millään. Jotain hämärää tässä jutussa kyllä on.
Tuskin hän on yksin matkustanut. Varmaankin joku tuttava tai perheenjäsen on ottanut hänet mukaansa ja on ollut joku väärinkäsitys, jonka vuoksi on luultu kadonneeksi.
Todennäköisesti sukulainen tai sisarus ottanut mukaansa eikä ole huomannut ilmoittaa asiasta vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole virallisesti tuollaisia älyttömyyksiä väittänytkään. Johan tuon tyhmempikin tajuaa, ettei lapsi ole sinne yksin matkannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukan ohis, mutta häiritsee, kun IL:n jutussa sanotaan tiedon tulleen klo 19.57.
Poliisin twiitissä 8:57ip, johtuisko siitä? Ihan ei ole kello hallussa toimituksessa.
Poliisin tviitissä on 6.57 ip.
Jaa, ainakin siinä twiitissä mikä on linkitettynä juttuun, lukee 8:57
Jaa, mä en katsonut jutun linkistä, vaan erikseen menin poliisin Twitteriin (jossa näkyi 6.57).
No, joka tapauksessa jutussa oli aika ilmoitettu väärin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hyvin , kun löytyi. Siinä on pieni seikkailija. Uskomatonta miten on osannut yksin kulkea tuon matkan. Itse asun Vuosaaressa ja ei tosiaan mikään ihan helppo reitti. Varsinkin nyt on jo pimeätä ulkona.
Törppö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen täytynyt kulkea tuo reitti ennenkin. Silti yksin Vuosaaresta asti. Luulisi , että olisi itkenyt tai jotain. Meinaa ei tuo ihan helppo reitti ole.
Jep, montaa aikuistakin itkettää ja vtuttaa toi reitti.
Jälkimmäinen viesti nauratti. Onhan se reitti julkisilla Vuokista Korkeasaareen kieltämättä raskas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole virallisesti tuollaisia älyttömyyksiä väittänytkään. Johan tuon tyhmempikin tajuaa, ettei lapsi ole sinne yksin matkannut.
Mutta tällä palstallapa tuota pidetään jopa mahdollisena ja sitä se ei kyllä ole. Tuo käy järkeen, että on mennyt jonkun kanssa sinne ja vanhemmat/vanhempi ei ole sitä tiennyt. Kamala kyllä sille, joka on luullut lapsen kadonneen. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen täytynyt kulkea tuo reitti ennenkin. Silti yksin Vuosaaresta asti. Luulisi , että olisi itkenyt tai jotain. Meinaa ei tuo ihan helppo reitti ole.
Jep, montaa aikuistakin itkettää ja vtuttaa toi reitti.
Miksi aikuista nyt niin kovasti riepoo tuo reitti, ihan tosi??
Sekä Kalasataman että Kulosaaren metrolta pääsee näppärästi bussilla 16 eläintarhan porteille asti.
Ei kai tuo nyt aikuiselle ole vaikea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tällä palstallapa tuota pidetään jopa mahdollisena ja sitä se ei kyllä ole. Tuo käy järkeen, että on mennyt jonkun kanssa sinne ja vanhemmat/vanhempi ei ole sitä tiennyt. Kamala kyllä sille, joka on luullut lapsen kadonneen. Huh.
No se oli mun skenaario. Mulla ei ole hajuakaan reitistä. Mut jos on vaihtoja ditten ei varmasti. Täällä kuusessa kun yksi paikallisbussi voi kulkee 15nkm reittejä edestakaisin. Itse olen mennyt yli 300 km yksin mummon luo yhdeksänvuotiaana.
Määrätietoinen pikkumies. Että Korkeasaareen oli halunnut 😁
Kyllä jotkut lapset oppivat pieninä kulkemaan helposti julkisilla. Heillä jää mieleen jos useammin jotain reittiä kuljettu. Korkeasaaren bussi 16 on helppo tunnistaa, koska siinä on eläinten kuvia.
Itse vuosaarelaislapsena kuljin bussilla yksin jo 3-4-vuotiaana. Äiti vei mut bussille, jossa istuin kiltisti Rautatientorille asti ja siellä oli joku sitten vastassa. Lentokoneessakin olen matkustanut yksin ensimmäistä kertaa jo 8-vuotiaana. Kaupassa käytiin lapsena vanhempien asioilla jo 6- 7-vuotiaina, vaikkei osattu lukea kaunokirjoitusta (jotkut eivät edes tekstausta). Rahat osattiin laskea ja maksaa, äidiltä saatiin lappu, jota näytettiin kaupantädille tai -sedälle, siinä luki mitä piti ostaa, jos pieniltä unohtui matkalla. Mentiin usein kaverin kanssa, jotta saatiin kahdestaan raahattua kaikki 4 litraa maitoa kotiin asti. Olen jo vanha, joten tästä on kauan. Mun lapsuudessa ei tainnut olla ns. helikopterivanhempia 😂, lapsilta vaadittiin enemmän ja sitten me oltiinkin nykylapsia itsenäisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuinka on päässyt Korkeasaaren bussiin? Korkeasaaren bussiin noustaan edestä ja luulisi bussikuskin kiinnittävän huomiota yksinään liikkuvaan pikkulapseen? Kuinka pääsi Korkeasaareen kassan ohi?
Onko kuitenkin mennyt jonkun tutun kanssa ja kaikkea ei vain kerrota.
Ei tietenkään kerrota. Katoamisesta ja löytymisestä tiedotettiin. Siinä se. Muu ei kuulu ulkopuolisille. Toki jokainen normaalijärkinen voi päätellä, ettei lapsi ole sinne yksin matkannut, eikä kysymyksessä ole ulkopuolinen kaappaaja. Siitä poliisi taas olisi tiedottanut.
Juuri näin. Löytynyt, ja muu ei meille muille kuulu.
Typerää spekuloida täällä lähestymiskieltoisista sukulaisista, vanhempien eripurasta ja mistään muustakaan saati vaatia selitystä ja valvontakameranauhoitteita. Kenenkään elämä ei ole mitään tositeeveetä, johon ulkopuolisilla olisi osallistumisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nelivuoties voi nousta yksin bussiin?
Keskiovesta
Bussikuskin tehtävä on valvoa, ettei bussiin nousta keskiovesta.
Jos samaan aikaan bussiin on noussut äiti/isä lastenvaunujen tai -rattaiden kanssa, 4-vuotiasta on vallan hyvin voitu olettaa samaan perheeseen kuuluvaksi.
Poliisi ei tutki asiaa enempää ja sillä siisti. Lapsi ollut Korkeasaaren sisäpuolella. Lukekaa ip-lehdestä poliisin kommentit mokomat nuuskijat.
Niin tai jos on hypännyt jonkun auton kyytiin salamatkustajana. Vaikka pakettiautoon, ei siinä huomaisi helposti. Toki se, että miten pääsee poiskin huomaamatta. Ja että ei hätääntyisi, kuitenkin aika pieni vielä.
Todennäköisesti kyllä ihan jonkun mukana ollut, joku tuttu.
Ihanaa, että löytyi! Niin pienikin vielä ja pakkasta.
Vuosia sitten pyörryin Hgissä kaupassa ja ympärillä oli jos kuinka paljon ihmisiä.
Kerran putosin bussissa lattialle ja suustani pääsi per......kele. 2 oli jo auttamaan tulossa, sanoin että enköhän pääse ite pystyyn.