Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

He nkitoreissaan olevat hoidetaan

Vierailija
04.01.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009301587.html

Mites nyt kun hoitajapulasta johtuen potilaita uhkaa kuolla ja kuolee päivittäin Suomen terveydenhuollossa. Ketään ei nyt kiinnosta.

Kun oli hoitajalakon uhka päällä niin hoitajien päälle sylettiin kaikkialta, että hoitsut t appaa potilaita- poliitikot, media some.

Nyt ei tosiaankaan ketään kiinnosta, kun ei voi hoitajia syyttää asiasta.

Tämä tilanne on vaan alkusoittoa, ja kohta ollaan koko Suomessa tässä tilanteessa, ja tämä tulee koskemaan meitä kaikkia. Hoitoa ei tule kukaan saamaan , kuin ns henkitorei ssaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat eivät enää suostu tekemään työtä pienellä palkalla, nöyrästi kiltisti ja hiljaa.

Asiaan olisi myös ratkaisu, raha, mutta kohta sekin on myöhäistä.

Vierailija
2/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, jos olisi kyse lääkäripulasta, niin kaikki tietäisi, että mikä on ratkaisu asiaan. Kukaan ei silloin ehdottaisin, että korjataanpa hallintoa ja annetaan lääkäreille itsetulostettavia kiitoskortteja ja banaaneilla.

Kyllä hoitajia saadaan töihin, jos maksetaan riittävästi palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä valmis siihen, että sinä itse tai läheisesi ei saa apua, kun on vakavasti sairas?

Kannattaa olla, koska se on jo nyt totta Suomessa.

Vierailija
4/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat eivät enää suostu tekemään työtä pienellä palkalla, nöyrästi kiltisti ja hiljaa.

Lääkäripulakin on kyllä tässä ja nyt, mikäli et oo uutisointia seurannut.

Vierailija
5/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sama tilanne päivystyksissä ei vielä taida olla koko Suomessa, mutta ei siihen kauan mene.

Omalla alueellani tiedän, että mm leikkausjonot ovat kasvaneet, ja leikkauksia joudutaan perumaan päivittäin, kun ei ole henkilökuntaa leikkaussaleissa ja jatkohoitopaikoisa, eli vuodeosastoilla.

Vierailija
6/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäripula on aina ratkaistu siten, että lääkäreille maksetaan rahaa. Kyllä niitä kummasti löytyy sinne surjäseudullekin, kun riittävästi euroja laitetaan pöytään.

Keikkalääkärinä tienaat hyvinkin uåyli 9000€/kk kun teet keikkafirman kautta keikkoja sairaaloiden päivystyksiin. Eikä edes tarvitse kovin montaa leikkaa tehdä.

Vierailija
7/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun jotain pakkolaki pykäämään, jolla voidaan pakottaa kaikki hoitajankoulutuksen suorittaneet töihin hoitajien hommiin, niin on tuokin ongelma ratkaistu👍

Vierailija
8/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minusta kummallista kanssa. Nyt ei ketään kiinnosta tämä tilanne, kun ei voi hoitajia enää syyttää asiasta.

Vierailija
9/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun jotain pakkolaki pykäämään, jolla voidaan pakottaa kaikki hoitajankoulutuksen suorittaneet töihin hoitajien hommiin, niin on tuokin ongelma ratkaistu👍

Mikään pakottaminen, vaikka se kuinka onkin voimafantasiasi, ei saa paenneita hoitajia enää palaamaan.

Siinähän sitten itkupotkuraivaroisitte porukalla ...

Moisella pakkolailla pyyhitään pers ...

Ja ihan syystä.

Vierailija
10/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajia on minusta aina pilvin pinein, mutta asia tökkää kun täytyy päästä lääkärille..lääkäriä siellä päivystyksessäkin odotellaan. Hoitajat on ottaneet tarvittavat testit nopeasti ja sitten menee tunteja kun ei ole lääkäriä. Sama osastolla..jouduin joulukuussa osastolle ja en saanut edes panadolia kun ootettiin, että lääkäri pistää sen minun lääkelistalle..sen jälkeen ootetaan päivästä toiseen jotta lääkäri mikä ei käy edes joka pöivä pistäisi lähetteitä lisätutkimuksiin..itsekkin olisin kotiutunut yhden osastoyön jälkeen jos olisin saanut lähetteet/tutkimukset heti..mutta olin lopulta viikon, koska lääkäriä piti aina odotella. Sitten ihmetellään kun osastot on täynnä.

Vierailija
11/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai hoitajat ovat edelleen arvottomia paskoja?

Vierailija
12/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut työpaikkailmoituksia. Korkein palkka, jonka hoitajalle olen nähnyt on ollut joku 25 € tunti. Tässä ollut mukana kaikki lisät. Lääkäreille tarjottu jopa 110 €/h. Totta kai ero on luonnollisesti, mutta missä menee oikeasti raja? Lääkäri tienaa helposti monta kymmentä tuhatta kuukaudessa, kun hoitaja tehdessään ylitöitä ja epämukavina työaikoina ehkä maksimissaan jonkun 3000 € tai päälle. Ja lääkärit itse haluavat, että ero on näin järkyttävä, mutta minusta se on liikaa ja liioiteltua. 

Vierailija
13/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään pakottaminen, vaikka se kuinka onkin voimafantasiasi, ei saa paenneita hoitajia enää palaamaan.

Ja ihan syystä.

Mieluummin tappaisin itseni kuin palaisin hoitoalalle. Olen aivan tosissani. Melkein teinkin sen, mutta onneksi pääsin muualle. Pääsyy ei ole palkka vaan se hierarkiajärjestelmä. Hoitoala on täysin sairas työpaikka. Se ei ole ihmisen paikka ollenkaan. Hoitajien epäarvostuksen täytyy loppua ja sen käytöksen heitä kohtaan, mutta sitä ei koskaan tapahdu. Ihmiset eivät pysty näkemään hoitajaa ihmisenä ja siksi tämä maa tuhoutuu. Ajatelkaa.

Vierailija
14/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan rauhassa. Olen alaa vaihtanut hoitsu. Olen poistattanut hoitajaoikeuteni. Jos vielä Suomeen tulee joku o r j a laki hoitajille, niin menen mieluummin vankilaan.

Riitä mulle p a k k o t y ö ilman riittävää koulutusta ja perehdytystä Teholla koronan aikaan, o r j a t y ö n ä, p a k k o r o k o t u k s e t, hoitajien päälle r ä k i m i n e n koronan aikaan ja lakon aikaan

En muuten ole ainoa.

Koettakaa nyt vaan etsiä ne hoitajat Suomeen ihan mistä haluatte.

Vierailija
15/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös hoitajat saaneet hyvät palkankorotukset? Näin ainakin mulle on sanottu. Vai olenko käsittänyt jotain väärin?

Vierailija
16/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan syystä.

Mieluummin tappaisin itseni kuin palaisin hoitoalalle. Olen aivan tosissani. Melkein teinkin sen, mutta onneksi pääsin muualle. Pääsyy ei ole palkka vaan se hierarkiajärjestelmä. Hoitoala on täysin sairas työpaikka. Se ei ole ihmisen paikka ollenkaan. Hoitajien epäarvostuksen täytyy loppua ja sen käytöksen heitä kohtaan, mutta sitä ei koskaan tapahdu. Ihmiset eivät pysty näkemään hoitajaa ihmisenä ja siksi tämä maa tuhoutuu. Ajatelkaa.

Hoitajien arvostus sairaaloissa ja muualla 0. Turhakkeita, jotka voi korvata tosta noin vaan. Johtaminen kyykyttämistä, käskyttävä, pelolla johtamista. Esimiehet eivät ymmärrä työstä mitään, tärkeintä on oman aseman pönkittäminen mm "akaisia" kyykyttämällä.

Vierailija
17/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikös hoitajat saaneet hyvät palkankorotukset? Näin ainakin mulle on sanottu. Vai olenko käsittänyt jotain väärin?

No, mutta. Sittenhän ei pitäisi olla hoitajapulaakaan. Jos palkka olisi v iT un suuri, kuten väitetään, niin alalle olisi mistä valita. Ei ole. Pula vaan, joka pahenee, pahenee, pahenee

Hyvinvpintialueet astui voimaan, niin suurimmassa osassa budjetti vajaa miljoonia. Mistä rahat otetaan- no pistetään tietenkin duunareita pihalle. Johtajista ja esimiehistä ei katsota.

Vierailija
18/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliö. Senttiäkään ei ole tullut.

Vierailija
19/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäripula johtuu vain siitä, että lääkärit haluaa pitää paikkansa korkealla ja opiskelijamäärät pieninä.

Vierailija
20/27 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, joka on hoitoalalla sanoi, että tuli kyllä hyvät korotukset kun lakkoiltiin. Että onko hän sitten ääliö vai minä, joka vain toistan mitä minulle on sanottu?