UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten Yle olisi alun perin halunnut pukea Käärijän lavalla mustaan! Hänen oma tavaramerkkinsä on jo värikäs keltainen, ja koska sitä ei voitu käyttää valittiin vihreä, mutta miksi vain videolle? Räväkkyyshän huutaa Kärtsästä, ei sitä sovi peitellä minkään mustan alle. Onneksi tämä kuitenkin tajuttiin korjata.
Eihän Yle siitä päätä. Stylistin keikkaa tekevä Vesa Silver ja vaatesuunnittelija Teemu Muurimäki näistä asioista päättävät. Sitten puvuston ompelijat toteuttavat asut jos ei ole kyse jostain erikosasusta, joka vaatii erikoisosaamista.
Semantiikkaa, Ylen puvustamo kuittenkin. Pointti, että miten tuollaiseen ratkaisuun meinasivat päätyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
No mutta kun jostain on pakko päästä valittamaan ja murehtimaan etukäteen. Ei voi millään vaan antaa nyt ihmisen olla ilman negailua.
Niinpä. Kyllä se on pakko jonkun meitä kokoajan muistuttaa, että Käärijä ei välttämättä voita, vaikka me täällä kuinka hehkutetaan. Kun ei itse osata sitä vaihtoehtoa ajatella...
Saisikohan tuosta kielitaidosta nyt jotenkin sen seuraavan kohun pakotettua? "Skandaali! Suomen viisumenestys vaakalaudalla! Käärijä tunnustaa, ettei ollut koulussa kovin lahjakas oppimaan kieliä - YLE unohti tarkistaa asian etukäteen"
Tuskinpa siitä ihan skandaalia saadaan aikaiseksi, mutta se on varmaa, että asia pysyy pinnalla joka tapauksessa ainakin puheen, ihmettelyn ja naureskelun tasolla. Muuten Ylellä kenellekään ei varmastikaan kenellekään tullut mieleen tarkistaa kielitaitoasiaa, mutta jatkossa tulee.
Ai kun kamala! Voi sitä myötähäpeän määrää, jos joku maailmalla naureskelee meidän Käärijän kielitaidolle. Pitäisikö laittaa ihan kansalaisaloite pystyyn nyt siitä, ettei meidän verorahoilla enää ikinä vahingossa kustanneta Euroviisuihin edustajaa, jolla englanti ei ole tarpeeksi sujuvaa? Onhan se hirveää, kun pitää tavallisen kansalaisen tuntea aina jostain myötähäpeää...
Tässä taas yksi esimerkki millainen asenneongelma meillä on kielten puhumista ja opettelua kohtaan, vaikka muka ollaan siinä niin kovin hyviä. Jos et osaa jo valmiiksi loistavasti, niin parempi vain että tukit turpasi ja pysyt kotona.
Ymmärsit lainaamasi kommentin väärin, tuo oli puhdasta v*ttuiluja edelliselle.
En ymmärtänyt. Minunkin kommenttini oli jatkumoa tuolle jatkuvalle valitukselle puutteellisesta englannista. Saattoi vaikuttaa tieten muulta.
Ok, näkyviin jäänyt viimeisin lainaus oli vaan tuo mun kommentti, niin ajattelin tietenkin, että kommentoit nimenomaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä että mikä ihme tossa Käärijässä viehättää kun ei se nyt mihinkään ulkonäköönkään välttämättä liity. Vaikka siinä ei olekaan mitään vikaa. Ehkä se johtuukin siitä että harvat miehet on tuollaisia ajattelevia, juttelevia, höpsötteleviä ja kaikille ystävällisen oloisia. Tai en ite ainakaan tunne sellaisia. Että ehkä ihmisillä onkin kaipuu sellaiseen.
Olen tullut samaan johtopäätökseen. Ei yritä olla sellainen mänly man väkisin, vaan näyttää selkeän pehmeän puolen. Samoin tuo kontrasti luultavasti. Millainen esiintyjä on lavalla, rohkea ja vähän röyhkeä. Sen ulkopuolella sitten taas aivan sympaattisen herttainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijän kappaleen niminon Cha cha cha.
Huoh. Kaikki nämä Boom boom, Tik tock tock, Waka waka, Baila baila, Olé olé, Bye bye bye, Tico tico, Ay caramba, Pum pum, Jamma jamma -tyyliset kappaleet on jo niin nähty. Kulunutta ja mielikuvityksetonta. Joillakin on kai pinttymä, että Euroviisuissa pärjätään, jos keksitään kertosäkeeseen jokin tarttuva hokema. Ei, ei ja vielä kerran ei.Lisää nostalgiaa, ennen kappaleen julkaisuhetkeä...😃 32 yläpeukkua 6 ala
Baila bailojen aika ei ole ohi. Katsoin tänään yhtä reaktiovideota jossa cha cha cha huutoa kuvattiin todella tarttuvaksi. Ja tosi on. Omasta mielestäni Käärijän räpit ja rytmitaju tekee kaikesta vielä parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vähän tilannekatsausta Spotifysta:
Cha cha cha tällä hetkellä maailman 50 viraalisinta -listan sijalla 8.
Spotify viral 50 -listasijoitukset maittain:
Suomi 1.
Ruotsi 1.
Viro 1.
Norja 1.
Liettua 2.
Puola 3.
Islanti 4.
Latvia 11.Viraalilista ei ole sama kuin kuunnelluimpien kappaleiden lista vaan viraalilista koostuu useista eri asioista, kuten miten paljon kappaletta on jaettu, kuinka moni on kappaleen löytänyt ja miten paljon kappaletta kuunnellaan.
Päivitystä:
Muuten yllä mainitut sijat pysyneet ennallaan, mutta Liettuassa noussut ykköseksi.
Uudet maat:
Alankomaat 1.
Tanska 2.
Kreikka 30.Yes, heräsihän ne tanskalaisetkin viimein! Ja Hollantia oon vähän kans odotellut, aika jees. Seuraavaksi joku keski-Euroopan maa? Saksa ehkä liian iso vielä jonkin aikaa?
Spotifyssäkin mennyt Cha cha Cha:lla tänään 6 miljoonan kuuntelun raja rikki (200 000:lla), eilen oli vielä vähän alle.
Noniin arvasin että Tanska herää vielä! Jee. Saksa ois tosi kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijän kappaleen niminon Cha cha cha.
Huoh. Kaikki nämä Boom boom, Tik tock tock, Waka waka, Baila baila, Olé olé, Bye bye bye, Tico tico, Ay caramba, Pum pum, Jamma jamma -tyyliset kappaleet on jo niin nähty. Kulunutta ja mielikuvityksetonta. Joillakin on kai pinttymä, että Euroviisuissa pärjätään, jos keksitään kertosäkeeseen jokin tarttuva hokema. Ei, ei ja vielä kerran ei.Lisää nostalgiaa, ennen kappaleen julkaisuhetkeä...😃 32 yläpeukkua 6 ala
Myönnän yläpeukuttaneeni :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos viisuihin lähetettäisin suomenkielinen hiphop-/räppibiisi, artistin pitäisi olla karismaattinen ja pitäisi osata räpätä taidokkaasti. Nopeaa taiturimaista sanakikkailua ja/tai keinuva, rytmikäs flow. Silloin jopa suomenkielinen räp saisi aikaan wow-fiiliksiä ulkomaalaissa viisukatsojissa. Mutta onko meillä sen tasoisia sanataitureita tai flow-mestareita? Onko Käärijä sellainen, joka sulattaa ulkomaalaisten sydämet? Koska miksi muuten hänet olisi valittu finalistiksi ehdolle Suomen Euroviisuedustajaksi? Millä kriteereillä Ylen umk-raati näitä valitsee? Jos meiltä ei löydy tasokasta räppäriä, sellaisra ei kannata valita ehdolle. Tänäkin vuonna genrellä on peräti 2 edustajaa finaalissa. Paikkoja on vain 7 kpl! Miksi niitä pitää tuhlata räppäreihin, joikla ei ole taitoa?
Haha, lainaus ketjun nostalgisesta alusta. 52 yläpeukkua, 1 alapeukku 😁
Hahah voi ei nyt naurattaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Käärijä otti itse tämän puheeksi. Mutta aikoo levyttää rallienkulla vielä
Käärijän suomihan on todella sujuvaa ja ilmaisuvoimaista. Voi olla, että englantikin lähtee kulkemaan jossain vaiheessa, jos pakko on. Todennäköisesti kuuluu ihmisryhmään, jolla hyvä kielen taju ja korkeat standardit itselleen, joten kokee vaikeaksi puhua mitään kieltä huonosti. Oma kokemus on, että usein kaikkein arimpia ovat aluksi vieraan kielen puhujina juuri ne, jotka eivät halua vaan sanoa jotain, vaan haluaisivat haluaisivat sanoa sen oikein.
Ei Käärijällä ole kyse puhumisen rohkeudesta tai kriittisyydestä, vaan hänen sanavarastonsa ja kielen rakenteiden hallinta ovat niin alkeellisella tasolla, ettei yksinkertaisesti pysty tuottamaan kuin pari yksinkertaista lausetta.
Etpä taida itsekään kyetä tuottamaan, kuin tuota yhtä jankkaavaa viestiä....
Kykynetkös itse myöntämään totuuden Käärijän kielitaidosta ja sen, että se haittaa kv. edustustehtävän hoitamista?
Ei tuo viisuedustus nyt onneksi niin vakava homma ole :D
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä että mikä ihme tossa Käärijässä viehättää kun ei se nyt mihinkään ulkonäköönkään välttämättä liity. Vaikka siinä ei olekaan mitään vikaa. Ehkä se johtuukin siitä että harvat miehet on tuollaisia ajattelevia, juttelevia, höpsötteleviä ja kaikille ystävällisen oloisia. Tai en ite ainakaan tunne sellaisia. Että ehkä ihmisillä onkin kaipuu sellaiseen.
Olen tullut samaan johtopäätökseen. Ei yritä olla sellainen mänly man väkisin, vaan näyttää selkeän pehmeän puolen. Samoin tuo kontrasti luultavasti. Millainen esiintyjä on lavalla, rohkea ja vähän röyhkeä. Sen ulkopuolella sitten taas aivan sympaattisen herttainen.
Käärijähän on kertonut nuorempana olevansa sellainen kukkoilija ja vähän kusipää peittääskeen epävarmuuttaan ja kompensoidakseen lyhyyttään. Sitten löysi pehmeämmän ja kiltimmän puolensa. Ja ihmisethän rakastaa osin häntä siksi.
Tuo kontrasti on Käärijässä yksi parhaita puolia. Kiva katsoa hänen ronskia lavapersoonaa, mutta sitten haastatteluissa ja muuten on niin kiltin ja ystävällisen oloinen. Ja hauska. Alkaa helposti itseäkin hymyilyttää kun häntä katsoo. Harvoin näkee edes somessa tuollaisia ihmisiä, joista tulee heti niin positiivnen fiilis.
Ulkonäöltäänkin on minusta komea mutta on siinä viehättävyydessä kyse paljon muustakin. Esim. se ensimmäinen Umk-sivuilla julkaistu kuva jossa hänellä oli jokin kultainen asu, ei itselläni hirveästi herättänyt mitään kiinnostusta. Sitten vasta kun alkoi puhua, ja näki esiintymistä, kuinka hän kantaa itsensä itsevarmasti, mielenkiinto heräsi.
Jos euroviisut edelleen poliitiset niin suomelle natopisteitä. Ruotsi niitä ei tartte. Suomi on tehnyt paljon että pääsis natoon. Ruotsi ollut laiskempi. Suomi ajattelee paljon ruotsinkin etua.
Toivottavasti parantelevat koreografiaa. UMK esitys liian kotikutoinen. Kappale hyvä.
Mun mielestä tuo koreografia oli jo aika hyvä, mutta esitys äänen ja valojen puolesta vähän vaisu. Etenkin siinä alussa Käärijän ääni kuuluu aika huonosti. Luultavasti jotain muutoksia tekevät, mutta ainakin sen possujunan Käärijä kuulemma haluaa säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Niin. Jotta pitäisitkö enkkukaheli jo suusi kiinni. Tai perusta ketju, joka käsittelee kielitaidon merkitystä laulukisoissa.
Amen. Itsekin haukun Olli Rehnin englannin joka käänteessä kun vaan mahdollista, mutta onhan se nyt ihme, jos kevyen laulukilpailun edustajan pitäisi puhua sujuvaa englantia! Todellakaan ei tarvitse, varsinkaan euroviisuissa, joiden idea on tuoda esille kunkin maan yksilöllisiä piirteitä. Ulkopoliitikan johtajan pitäisi mielestäni puhua todella hyvää ja sujuvaa englantia nykymaailmassa, euroviisuehdokkaan todellakaan ei tarvitse.
Minusta jokaisen, joka hakeutuu kv. töihin tai edustustehtäviin pitäisi olla tarpeeksi kielitaitoinen.
Eiköhän Käärijä nyt ole ihan tarpeeksi kielitaitoinen osallistumaan lyhyen aikaa kestävään musiikkitapahtumaan, jossa hänen varsinainen työnsä tapahtuu ihan suomeksi. Turha jankata tätä asiaa enempää. Ainakin minun puolestani asia on loppuun käsitelty.
Esitykset suomen kielellä ovat n. 10 % ja 90 % kaksi viikkoa kestävästä musiikkitapahtumasta on kansainvälisen median kohtaamista. Lsäksi tulevat pre-partyt ja muu kv.promootio, jonka aiemmat edustajat ovat aloittaneet jo UMK:n aikana.
Ei ny liiotella median osuutta. Portugalin Sobral voitti vaikkei jaksanut promota ja sisko taisi hoitaa median.
Salvador Sobral ei pystynyt tekemään kaikkia asioita sairautensa vuoksi, kielitaidosta se ei johtunut. Tässä hänen voittopuheensa;
Possujuna ei ole hyvä. Mutta makuasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Niin. Jotta pitäisitkö enkkukaheli jo suusi kiinni. Tai perusta ketju, joka käsittelee kielitaidon merkitystä laulukisoissa.
Amen. Itsekin haukun Olli Rehnin englannin joka käänteessä kun vaan mahdollista, mutta onhan se nyt ihme, jos kevyen laulukilpailun edustajan pitäisi puhua sujuvaa englantia! Todellakaan ei tarvitse, varsinkaan euroviisuissa, joiden idea on tuoda esille kunkin maan yksilöllisiä piirteitä. Ulkopoliitikan johtajan pitäisi mielestäni puhua todella hyvää ja sujuvaa englantia nykymaailmassa, euroviisuehdokkaan todellakaan ei tarvitse.
Minusta jokaisen, joka hakeutuu kv. töihin tai edustustehtäviin pitäisi olla tarpeeksi kielitaitoinen.
Eiköhän Käärijä nyt ole ihan tarpeeksi kielitaitoinen osallistumaan lyhyen aikaa kestävään musiikkitapahtumaan, jossa hänen varsinainen työnsä tapahtuu ihan suomeksi. Turha jankata tätä asiaa enempää. Ainakin minun puolestani asia on loppuun käsitelty.
Esitykset suomen kielellä ovat n. 10 % ja 90 % kaksi viikkoa kestävästä musiikkitapahtumasta on kansainvälisen median kohtaamista. Lsäksi tulevat pre-partyt ja muu kv.promootio, jonka aiemmat edustajat ovat aloittaneet jo UMK:n aikana.
Ei ny liiotella median osuutta. Portugalin Sobral voitti vaikkei jaksanut promota ja sisko taisi hoitaa median.
Salvador Sobral ei pystynyt tekemään kaikkia asioita sairautensa vuoksi, kielitaidosta se ei johtunut. Tässä hänen voittopuheensa;
Tosin Salvador hoiti myös itsekin mediaa
Mä toivoisin, että siinä Cha cha cha:n biletytysosiossa laitettaisiin miksaus kuntoon siten, että se vekkuli taustabiitti/-melodia kuuluisi paremmin livenäkin. Nyt kuuluu lähännä vain basso. Musiikkivideolla se taustan leikkisä melodia soi hienosti. Kunpa se saataisiin paremmin kuuluville live-esitykseen, koska sehän juuri on esityksen yksi parhaimmista koukuista. Nyt liveissä se melodia on jotenkin häivytetty ja basso vain jytisee.
Käärijä on voittajaainesta. Hyvä kappale tai persoonallinen esitys. Itävalta voitti Köpiksessä kun niillä oli se parrakas Concita ja kappale ja esitys hyviä ja persoonallisia. Käärijällä myös persoonallinen esitys ja kappale hyvä. Ruotsilta tulee hyviäkappaleita. Ei erityisen persoonallisia.
Alexander Stubb tuossa pinkissä asussa on aika sexy.
En ymmärtänyt. Minunkin kommenttini oli jatkumoa tuolle jatkuvalle valitukselle puutteellisesta englannista. Saattoi vaikuttaa tieten muulta.