UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Ok. Käärijä on ihan v*n huono englannissa. Sinä, joka tästä oot toistellu täällä 100 kertaa olet aivan oikeassa, olet todella terävä huomaamaan tällaiset olennaiset jutut.
Ja niinhän se on, että jotta meidän ei tarvitsisi tuntea järkyttävää myötähäpeää kielitaidottomasta moukasta, on parempi, että kisan toinen lähtee sinne edustamaan. Tehdään vetoomus ylelle jo nyt.
Ja vedotaan Youtubeen ja Spotifyihin, että poistavat Cha cha chaan listojen kärjestä. Ja sitten voidaan huokaista helpotuksesta. Ei tarvitse HÄVETÄ!!!! Voidaan taas ottaa vastaan tuttu turvallinen 22. sija, mutta leuka pystyssä
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä että mikä ihme tossa Käärijässä viehättää kun ei se nyt mihinkään ulkonäköönkään välttämättä liity. Vaikka siinä ei olekaan mitään vikaa. Ehkä se johtuukin siitä että harvat miehet on tuollaisia ajattelevia, juttelevia, höpsötteleviä ja kaikille ystävällisen oloisia. Tai en ite ainakaan tunne sellaisia. Että ehkä ihmisillä onkin kaipuu sellaiseen.
Tällä palstalla joku tehtailee ketjuja siitä, kun naiset aina haluaa pitkän, tumman, varakkaan ja leveäleukaisen miehen. Kyllä se on vaan jokin muu kun ratkaisee, Käärijässä on sitä jotakin, oli hän sitten julkkis tai ei.
Minä olen rehellisesti sanoen ihan ihmetellyt, että mikä Käärijässä itseäni kiehtoo. Genrekin on väärä, vaikka hyvää räppiä voin kyllä sujuvasti kuunnella. Jostain syystä radiosoitossa oleva on nykyään todella tasapaksua tavaraa.
Mutta Käärijään. Oma ensireaktio videoon oli "vmp", mutta live-esitys käänsi kelkan. Onhan hänessä jotain tosi valloittavaa. Osa tulee varmaan ilmeikkyydestä, ilmeikkäät ihmiset koen viehättäviksi (myös ihan platonisella tavalla) ehkä siitäkin syystä, että olen itsekin aika eläväinen naamastani. Loput varmaan siitä, että hän vaikuttaa olevan tosi sinut itsensä kanssa, mutta on sitä jotenkin sellaisella maanläheisellä tavalla. Ulkonäköä on ruodittu aika loukkaavallakin tavalla, mutta en oikein ymmärrä että miksi. Hänhän on ns. tavallisen mukavan näköinen tyyppi, tavallinen (mikä ei ole yhtään huono asia) kroppa, ja isona plussana se, että hymyilee silmillään.
Luulen myös, että hän on sellainen helposti samaistuttava tyyppi monelle, ei liian kiillotettu tai ennalta suunniteltu, vaikka "artistiminä" onkin oma hahmonsa. Ei piilottele "puutteitaan" mutta ei jää niiden vangiksi. Vaikka itse olen kymmenisen vuotta vanhempi eikä koe omaavani hirveämmin yhteistä vantaalaisen räppärin kanssa, hän vaikuttaa (pintapuolisesti toki) ihmiseltä jonka seurassa olisi todennäköisesti aika iisiä olla ja kiva viettää aikaa.
Tässä muuten näille palstan ulimiehille elävä esimerkki siitä, että myös se keskivertoa lyhempi, suht tavallisen näköinen, korkeakouluttamaton mies voi saada palstamammat villiksi :D (Itseltäni ei musapuolestakaan tulisi lisäpisteitä, koettu ja nähty jo.)
Tarviiko sitä meuhkata passiivisaggressiivisesti kun täällä on useampi kuin kaksi keskustelijaa?
Vierailija kirjoitti:
Ok. Käärijä on ihan v*n huono englannissa. Sinä, joka tästä oot toistellu täällä 100 kertaa olet aivan oikeassa, olet todella terävä huomaamaan tällaiset olennaiset jutut.
Ja niinhän se on, että jotta meidän ei tarvitsisi tuntea järkyttävää myötähäpeää kielitaidottomasta moukasta, on parempi, että kisan toinen lähtee sinne edustamaan. Tehdään vetoomus ylelle jo nyt.
Ja vedotaan Youtubeen ja Spotifyihin, että poistavat Cha cha chaan listojen kärjestä. Ja sitten voidaan huokaista helpotuksesta. Ei tarvitse HÄVETÄ!!!! Voidaan taas ottaa vastaan tuttu turvallinen 22. sija, mutta leuka pystyssä
-eri-
Pointti on koko ajan ollut että YLE tekee kaiken tarvittavan kun kerran on varteenotettava ehdokas. Ei, että heitetään bussin alle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä että mikä ihme tossa Käärijässä viehättää kun ei se nyt mihinkään ulkonäköönkään välttämättä liity. Vaikka siinä ei olekaan mitään vikaa. Ehkä se johtuukin siitä että harvat miehet on tuollaisia ajattelevia, juttelevia, höpsötteleviä ja kaikille ystävällisen oloisia. Tai en ite ainakaan tunne sellaisia. Että ehkä ihmisillä onkin kaipuu sellaiseen.
Tällä palstalla joku tehtailee ketjuja siitä, kun naiset aina haluaa pitkän, tumman, varakkaan ja leveäleukaisen miehen. Kyllä se on vaan jokin muu kun ratkaisee, Käärijässä on sitä jotakin, oli hän sitten julkkis tai ei.
Just samaa kommentoin itsekin :D Luulen että sellainen hyväntahtoisen oloinen ihminen (varsinkin mies...) on nykyään katoava luonnonvara, siinäkin mielessä ystävällisen oloinen ja itsensä lungisti ottava tyyppi herättää positiivisia viboja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samu Haberki pärjäs Saksan Voicessa ilman saksan taitoja joten eiköhän Käärijäkin yhdet viisut vedä tulkin kanssa ja rallienglannilla.
Ja vieläpä tuomarina.
Mitä te horisette? Samun isä on saksalainen ja Samu puhuu täydellistä saksaa, myös siinä Voicessa.
Tästä löytyy lehtiartikkeli jonka mukaan Samu ei osannut saksaa ja Voicen tuotantoyhtiö luuli että Samu osaa jonkun isän takia. Ei kai hänellä saksalaista isää ole? Samu ei osannut juuri yhtään saksaa aluksi mutta oppi hiljalleen.
Guuglesta löytyy.
Jos kellä ei yhtään vedä naamaa ryppyyn Samun saksa, niin onneksi olkoon. :) Mut ei paha kahden viikon kielikurssin tulokseksi.
Joo, Samun saksa on ihan vastaavanlaisella alkeistasolla kuin Käärijän englanti. Samu tosin pystyy paikkaamaan tilannetta heittelemällä väliin englantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
En äänestäisi sitä Puolan Blankaa, vaikka se olisi itse Jeesus.
Erikoinen asenne täällä sotaa kohtaan alapeukuista päätellen. Sota onkin nyt ihan pikkujuttu. Mitäpä siitä, että se vaikuttaa myös kotimaan asioihin vielä vuosikausia. Pikkujuttu myös tämä sähkönhintojen nousu elintarvikkeista puhumattakaan. Ei muuta kuin pää pensaaseen. Joko täällä kommentoi enimmäkseen elämänkouluja käyneet varttuneemmat henkilöt tai sen ikäinen nuoriso, joka elää vaihetta, jossa ei kiinnosta muu kuin oma napa ja seuraavat bileet.
Suomi ei ole sodassa. Joten itse en kyllä välitä Ukrainan ja Venäjän sodasta. Enkä ole paljoa seurannutkaan.
Olen kuitenkin sitä mieltä että on vain hyvä, jos ajattelee tuon asian itse eikä anna minkään tahon vaikuttaa omiin päätelmiin.
Tällaisessa tilanteessa on vaara, että alatkin ajamaan jonkun toisen agendaa, etkä omaa.
Kyllä se sota koskettaa koko Eurooppaa - ja muutakin maailmaa. On kyse isoista asioista. Ja onhan Suomikin varautunut sotaan tuon jälkeen ihan eri tavalla kuin ennen.
Miksi sitten Euroviisut järjestetään nåin kriittisessä tilanteessa? Jopa Ukrainalla on oma edustaja, Venäjällä ei ole, koska sitä ei päästetä mukaan.
En ihan ymmärrä ajatuksenjuoksuasi..
Se on vastaus edelliseen "sota koskettaa koko Eurooppaa". Ihan kuin tässä elettäisiin sotatoimien keskellä, mutta kuitenkin lähes 40 Euroopan maata varautuu täyttä päätä johonkin laulukilpailuun. Ristiriitaista.
Toisen maailmansodan mainingeissa kukoisti Hollywoodin viihdeteollisuus. Ihmiset janosivat kepeyttä ja iloa. Valoa ja iloa...
Ukrainalaiset ovat kehuneet sitä, että ovat saaneet katsoa UMK-finaalin ukrainaksi selostettuna. Siellä on esimerkiksi Kiovassa ihan ulkonaliikkumiskielto voimassa eli he tarvivat sitä iloa ja viihdettä sekä muun maailman tukea. Yle on Ukrainassa hyvässä maineessa ukrainankielisen Elämäni biisi-jakson vuoksi, joka näytettiin Ukrainan televisiossa.
On ukrainalaisia, jotka tulkitsevat Käärijän biisin rankan viikon olevan ukrainalaisten maanpuolustuksen rankkuutta symbolisoivaa ja kappaleen lopun kutsuvan ukrainalaisia tiiviimpään yhteyteen muun Euroopan kanssa voiton jälkeen.
Ukrainalaiset miehet uskaltavat tanssia, laulaa ja hupsutella eli heillekin kappale on poljentoineen ja tunnelmineen kuin kannustuslaulu. Se, ettei osaa suomea jättää heille fantasialle tilaa ja antaa Käärijän äänen puhua. Kun Käärijä ei laula kuin ammattilainen koetaan jopa myös sellaisena, että joka pojalla ja ukolla on myös lupa laulaa mukana.
Eli ei ole outoa jos sitä iloa, valoa ja hupsuttelua halutaan myös Ukrainassa edes hetken verran elämään. Käärijän kappaleessa ei mainita maita ja siten kappale koetaan omistetun enemmän kaikille. PB aiheutti pettymyksen ukrainalaiskatsomossa kun Ukrainan auringonkukkia ei mainittu kappaleessa. Jopa krapula Sunny Beachilla oli tärkeämpää.
Ukrainan jury antoi kuitenkin Robinille 12 pistettä.
Ukrainalaiset pitivät esityksestä. Ukrainassa asui ennen sodan alkua 45 miljoonaa ihmistä. Siellä on vieläkin laaja musiikkiskene laidasta laitaan. Ukrainalaiset rakastavat hyviä esityksiä.
Juryn antamien äänien perusteella ei voi kuitenkaan tehdä mitään johtopäätöksiä siitä, miten ukrainalaiset katsojat olisivat äänestäneet. Jopa Euroviisujen finaalissa katsojien suosikki saattaa olla juryjen mielestä huono, ja toisin päin. Tämä hyvä muistaa aina.
Ja aivan samat sanat myös muiden maiden juryjen pisteiden osalta, ettei nyt ihan unohdu. Jury koostuu vain muutamista ihmisistä, joiden elämänarvot ja mieltymykset vaihtelevat.
Käärijän insta > kaikki muu some
Olispa enemmän tuollaista hyvän mielen kontenttia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vähän tilannekatsausta Spotifysta:
Cha cha cha tällä hetkellä maailman 50 viraalisinta -listan sijalla 8.
Spotify viral 50 -listasijoitukset maittain:
Suomi 1.
Ruotsi 1.
Viro 1.
Norja 1.
Liettua 2.
Puola 3.
Islanti 4.
Latvia 11.Viraalilista ei ole sama kuin kuunnelluimpien kappaleiden lista vaan viraalilista koostuu useista eri asioista, kuten miten paljon kappaletta on jaettu, kuinka moni on kappaleen löytänyt ja miten paljon kappaletta kuunnellaan.
Päivitystä:
Muuten yllä mainitut sijat pysyneet ennallaan, mutta Liettuassa noussut ykköseksi.
Uudet maat:
Alankomaat 1.
Tanska 2.
Kreikka 30.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rehellisesti sanoen ihan ihmetellyt, että mikä Käärijässä itseäni kiehtoo. Genrekin on väärä, vaikka hyvää räppiä voin kyllä sujuvasti kuunnella. Jostain syystä radiosoitossa oleva on nykyään todella tasapaksua tavaraa.
Mutta Käärijään. Oma ensireaktio videoon oli "vmp", mutta live-esitys käänsi kelkan. Onhan hänessä jotain tosi valloittavaa. Osa tulee varmaan ilmeikkyydestä, ilmeikkäät ihmiset koen viehättäviksi (myös ihan platonisella tavalla) ehkä siitäkin syystä, että olen itsekin aika eläväinen naamastani. Loput varmaan siitä, että hän vaikuttaa olevan tosi sinut itsensä kanssa, mutta on sitä jotenkin sellaisella maanläheisellä tavalla. Ulkonäköä on ruodittu aika loukkaavallakin tavalla, mutta en oikein ymmärrä että miksi. Hänhän on ns. tavallisen mukavan näköinen tyyppi, tavallinen (mikä ei ole yhtään huono asia) kroppa, ja isona plussana se, että hymyilee silmillään.
Luulen myös, että hän on sellainen helposti samaistuttava tyyppi monelle, ei liian kiillotettu tai ennalta suunniteltu, vaikka "artistiminä" onkin oma hahmonsa. Ei piilottele "puutteitaan" mutta ei jää niiden vangiksi. Vaikka itse olen kymmenisen vuotta vanhempi eikä koe omaavani hirveämmin yhteistä vantaalaisen räppärin kanssa, hän vaikuttaa (pintapuolisesti toki) ihmiseltä jonka seurassa olisi todennäköisesti aika iisiä olla ja kiva viettää aikaa.
Tässä muuten näille palstan ulimiehille elävä esimerkki siitä, että myös se keskivertoa lyhempi, suht tavallisen näköinen, korkeakouluttamaton mies voi saada palstamammat villiksi :D (Itseltäni ei musapuolestakaan tulisi lisäpisteitä, koettu ja nähty jo.)
Mutta mitä enemmän naiset alkavat nähdä hänessä sitä jotain ja korotetaan luonnottoman korkealle korokkeelle, sitä enemmän alkaa tulla miespuolisia vihaajia ja näitä hyökkäyksiä. Ei se sukupuoli, vaan.. mutta, eiku
Vierailija kirjoitti:
Käärijän insta > kaikki muu some
Olispa enemmän tuollaista hyvän mielen kontenttia.
Luova ja kekseliäs
Vierailija kirjoitti:
Ok. Käärijä on ihan v*n huono englannissa. Sinä, joka tästä oot toistellu täällä 100 kertaa olet aivan oikeassa, olet todella terävä huomaamaan tällaiset olennaiset jutut.
Ja niinhän se on, että jotta meidän ei tarvitsisi tuntea järkyttävää myötähäpeää kielitaidottomasta moukasta, on parempi, että kisan toinen lähtee sinne edustamaan. Tehdään vetoomus ylelle jo nyt.
Ja vedotaan Youtubeen ja Spotifyihin, että poistavat Cha cha chaan listojen kärjestä. Ja sitten voidaan huokaista helpotuksesta. Ei tarvitse HÄVETÄ!!!! Voidaan taas ottaa vastaan tuttu turvallinen 22. sija, mutta leuka pystyssä
Mikä se kisan kakkosen englannintaito on? Yksi näytelause on saatu (vii ool luk ät tö seim skai) eikä ainakaan rouvan ääntäminen vakuuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rehellisesti sanoen ihan ihmetellyt, että mikä Käärijässä itseäni kiehtoo. Genrekin on väärä, vaikka hyvää räppiä voin kyllä sujuvasti kuunnella. Jostain syystä radiosoitossa oleva on nykyään todella tasapaksua tavaraa.
Mutta Käärijään. Oma ensireaktio videoon oli "vmp", mutta live-esitys käänsi kelkan. Onhan hänessä jotain tosi valloittavaa. Osa tulee varmaan ilmeikkyydestä, ilmeikkäät ihmiset koen viehättäviksi (myös ihan platonisella tavalla) ehkä siitäkin syystä, että olen itsekin aika eläväinen naamastani. Loput varmaan siitä, että hän vaikuttaa olevan tosi sinut itsensä kanssa, mutta on sitä jotenkin sellaisella maanläheisellä tavalla. Ulkonäköä on ruodittu aika loukkaavallakin tavalla, mutta en oikein ymmärrä että miksi. Hänhän on ns. tavallisen mukavan näköinen tyyppi, tavallinen (mikä ei ole yhtään huono asia) kroppa, ja isona plussana se, että hymyilee silmillään.
Luulen myös, että hän on sellainen helposti samaistuttava tyyppi monelle, ei liian kiillotettu tai ennalta suunniteltu, vaikka "artistiminä" onkin oma hahmonsa. Ei piilottele "puutteitaan" mutta ei jää niiden vangiksi. Vaikka itse olen kymmenisen vuotta vanhempi eikä koe omaavani hirveämmin yhteistä vantaalaisen räppärin kanssa, hän vaikuttaa (pintapuolisesti toki) ihmiseltä jonka seurassa olisi todennäköisesti aika iisiä olla ja kiva viettää aikaa.
Tässä muuten näille palstan ulimiehille elävä esimerkki siitä, että myös se keskivertoa lyhempi, suht tavallisen näköinen, korkeakouluttamaton mies voi saada palstamammat villiksi :D (Itseltäni ei musapuolestakaan tulisi lisäpisteitä, koettu ja nähty jo.)
Mutta mitä enemmän naiset alkavat nähdä hänessä sitä jotain ja korotetaan luonnottoman korkealle korokkeelle, sitä enemmän alkaa tulla miespuolisia vihaajia ja näitä hyökkäyksiä. Ei se sukupuoli, vaan.. mutta, eiku
Toki varmaan tuleekin myös vihaajia, koska ainahan se jollekin ihmiselle osoitettu myötämielisyys on tietyn ihmistyypin edustajilta pois. Olen siis tuo jolle kommentoit, en lähtisi Käärijää korokkeelle nostamaan mutta pakko todeta, että en muista milloin viimeksi itselleni uusi artisti olisi ihan näin spontaanisti tuonut hymyn naamalle. Maailma on ankeuttajia täys, kiva kun välillä tupsahtelee framille sellaisiakin tyyppejä, joista tulee hyvälle tuulelle. Siinähän voivat vihaajat ja negailijat miettiä mielessään, voisiko omassa asenteessa olla jotain pielessä ja kannattaisiko välillä kokeilla vähän höllempää suhtautumista kanssaihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vähän tilannekatsausta Spotifysta:
Cha cha cha tällä hetkellä maailman 50 viraalisinta -listan sijalla 8.
Spotify viral 50 -listasijoitukset maittain:
Suomi 1.
Ruotsi 1.
Viro 1.
Norja 1.
Liettua 2.
Puola 3.
Islanti 4.
Latvia 11.Viraalilista ei ole sama kuin kuunnelluimpien kappaleiden lista vaan viraalilista koostuu useista eri asioista, kuten miten paljon kappaletta on jaettu, kuinka moni on kappaleen löytänyt ja miten paljon kappaletta kuunnellaan.
Päivitystä:
Muuten yllä mainitut sijat pysyneet ennallaan, mutta Liettuassa noussut ykköseksi.
Uudet maat:
Alankomaat 1.
Tanska 2.
Kreikka 30.
Yes, heräsihän ne tanskalaisetkin viimein! Ja Hollantia oon vähän kans odotellut, aika jees. Seuraavaksi joku keski-Euroopan maa? Saksa ehkä liian iso vielä jonkin aikaa?
Spotifyssäkin mennyt Cha cha Cha:lla tänään 6 miljoonan kuuntelun raja rikki (200 000:lla), eilen oli vielä vähän alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.
On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.
Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!
Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.
Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.
Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.
Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Jos viisuihin lähetettäisin suomenkielinen hiphop-/räppibiisi, artistin pitäisi olla karismaattinen ja pitäisi osata räpätä taidokkaasti. Nopeaa taiturimaista sanakikkailua ja/tai keinuva, rytmikäs flow. Silloin jopa suomenkielinen räp saisi aikaan wow-fiiliksiä ulkomaalaissa viisukatsojissa. Mutta onko meillä sen tasoisia sanataitureita tai flow-mestareita? Onko Käärijä sellainen, joka sulattaa ulkomaalaisten sydämet? Koska miksi muuten hänet olisi valittu finalistiksi ehdolle Suomen Euroviisuedustajaksi? Millä kriteereillä Ylen umk-raati näitä valitsee? Jos meiltä ei löydy tasokasta räppäriä, sellaisra ei kannata valita ehdolle. Tänäkin vuonna genrellä on peräti 2 edustajaa finaalissa. Paikkoja on vain 7 kpl! Miksi niitä pitää tuhlata räppäreihin, joikla ei ole taitoa?
Haha, lainaus ketjun nostalgisesta alusta. 52 yläpeukkua, 1 alapeukku 😁
Vierailija kirjoitti:
No siis, cha cha cha on menossa viraaliksi hyvää vauhtia ja kielitaidosta ois varmaan hyötyä mutta ilmankin pärjää. Salettiin jo nyt kuunnelluin suomenkielinen biisi IKINÄ esim Spotifyssä. Vai keksiikö joku muu kilpailijan? Ihan mieletöntä, elän viisufanin unelmaa! Drag on trendikästä ja biisi aiheuttaa tunteita kuulijoissa. Pitäkää kaksin käsin juomista kiinni, kohta bailataan!
Kirkan "Hengaillaan" johtaa vielä n. 300 000 kuuntelulla (viim. ylihuomenna jää jo taakse), Vicky Rostin "Sata salamaa" on miljoonan verran perässä... ;-)
Jotain ikivihreitä sentään jäänyt viisujen alkuajoilta, kukahan näitä nykyisiä kuuntelee enää vuosien päästä...
Vierailija kirjoitti:
Käärijän kappaleen niminon Cha cha cha.
Huoh. Kaikki nämä Boom boom, Tik tock tock, Waka waka, Baila baila, Olé olé, Bye bye bye, Tico tico, Ay caramba, Pum pum, Jamma jamma -tyyliset kappaleet on jo niin nähty. Kulunutta ja mielikuvityksetonta. Joillakin on kai pinttymä, että Euroviisuissa pärjätään, jos keksitään kertosäkeeseen jokin tarttuva hokema. Ei, ei ja vielä kerran ei.
Lisää nostalgiaa, ennen kappaleen julkaisuhetkeä...😃 32 yläpeukkua 6 ala
Käärijälle mukaan joku supliikki ja karismaattinen tulkki.