UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ukko julistaa UMK finaalin jälkeen ihan puskista kahdelle valtamedialle "kansan puolella!" niin en ihmettelis, että julistas viisulavalla: "Alas globalismi ja great reset!"
Koska "Vapaus Kuuluu Kansalle"!
Kuuntelin nuo pressit silloin suorana ja myönnän, että nuo pisti korvaan. Erikoiset vastaukset kysymykseen, että millaisen edustajan Suomi saa - sanoa, että on kansan puolella, heh. Luultavasti sieltä jotain symppausta on löytynyt tuolle touhulle. Mutta kaveri ei ole mikään valtiotieteen maisteri ja on aika perusjätkä - syy myös miksi niin monet hänestä pitää. Lisäksi korona-aika sai monet joilla kaikki lähti alta (kuten artisteilla) turhautumaan ja masentuun, jolloin helposti vie mukanaan tuollainen nk. vaihtoehtoajattelu. Aika raju muutos tulla jostain räppiluolasta ahora an framille keskustelemaan yhteiskunnallisesta vastuusta Sofi Oksasen kanssa :D Ei huolta, hän on taustastaan huolimatta älykäs ja luova ja on nyt oppinut tästä. Hieno esitys ja paras Suomen edustaja viisuissa koskaan.
Kiitos tästä kommentista. Palautti uskoni siihen että tällä palstalla on hyväkin kommentteja.
Mikä ongelma meillä suomalaisilla on, että olemme niin halukkaita repimään keinolla millä hyväänsä alas ihmisen, joka onnistuu ja menestyy? Iltalehteen kommentointi Käärijän jo saavutetusta kv-menestyksestä luo mielikuvan suomalaisista ahdistuneena kateellisena ja tuhoavana (saako sanoa,) kansana.
Käärijä kehtasi sanoa, että lähtee voittamaan! Kyllä on jätkällä pokkaa, kunnon suomalainen on nöyrä ja vaatimaton. Kaikki muu on ylimielisyyttä ja silloin on suorastaan pakko palauttaa ihminen takaisin maan pinnalle. Täytyy olla "realistinen", optimismi on onnellisten maassa silkkaa hömppää ja typerää haaveilua.
Ei Euroviisuja millään PB:n nöyryydellä voiteta. Muutenkin PB:n tarjoama Suomi-kuva oli masentava. Ihan kuin jokainen suomalainen olisi aina ja joka paikassa vaikeneva tuppisuu.
Kannattaa katsoa mallia Lordista. Lordi hoiteli kansainvälisen median loistavasti ja hyväntuulisena. Ei katsellut kenkiensä kärkiä vaikka olivat kyllä komeat kengät jalassa. Sille ei voi nykyään mitään, että nopean ja runsaamman tiedonvälityksen aikakaudella nämä kisat voitetaan sillä artistin mielenkiintoiseksi tekevällä julkisuudella. Haastatteluilla on todella suuri merkitys Euroviisuissa. Viisukylä on melkein kaksi viikkoa auki eli siellä ei voi pakoilla toimittajia.
Kuitenkin 99% äänestäjistä näkee ja kuulee esitykset ensimmäistä kertaa Euroviisufinaalissa. Se itse esitys on kaikkein tärkein, ja sehän Käärijällä on kunnossa.
Parannettavaa jäi kuitenkin UMK:n editykseen. Ainoa esitys, joka olisi ollut sellaisenaan loistava Liverpooliin, oli Robinin esitys.
Harmi vaan, että se biisi oli liian keskinkertainen eikä esitys kokonaisuudessaan olisi siksi siellä kuitenkaan kovin korkealle voinut sijoittunut. Ihan hyvä biisi sinänsä, mutta kuten Robinkin itse on sanonut, sopii sinne alkuillan fiilistelyyn. Varsinaisiin bileisiin eli viisufinaaliin tarvitaankin sitten enemmän paukkuja. Siihen ei pelkät ilmakuperkeikat valitettavasti riitä.
Ainakin kahdesta maasta tulee tuollaista alkuillan tunnelmointia. Robinilla olisi kyllä lahjoja laittaa se Prince-vaihde päälle jos haluaa olla funk-artisti. Kappaleessa olisi voinut olla jokin oikein kunnon hyppy. Nyt ainoiksi hypyiksi jäivät Robinin hypyt. Harmi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua myöntää, että voisin jopa harkita meneväni Käärijän keikalle Jkl, mutta jos paikkana on teinihelvetti, voi olla liian hapokasta :D "Silloin joskus" tuli käytyä myös rap/hiphop-pippaloissa, olisihan se ihan nostalgista siinäkin mielessä.
Mulla tulee vanha olo nykyään jo metalliartistienkin keikoilla, vaikka todellakaan itse artistit eivät ole paljon itseäni nuorempia yleensä. Lisäksi riehun epäkypsästi. Pelkään nolaavani nuoren artistiparan jo sillä, että pidän heidän musiikistaan. Joku wokeltaja saattaisi myös ilmiantaa minut somessa tyyliin "kattokaa nyt tuota kamalaa puumaa, joka hiiviskelee teinilauman ympärillä nuorta uhriaan etsien".
Mä kyllä käyn ihan surutta ja annan musiikin viedä, vaikka olisin selkeästi yli keikkayleisön keski-iän. Ei kai elämä voi loppua keski-ikään, eihän?
No sehän tässä on kun ne keikat, joilla yleensä käyn, on sellaisia että olen yleisössä siellä nuoremmassa päässä tai korkeintaan keskivälillä ja artistitkin usein itseäni vanhempia :D Keski-ikä kolkuttelee, eikä elämä siihenkään lopu, mutta alle 30v räppärin keikalla suurin osa yleisöstä on tod näk liki puolet itseäni nuorempaa. Voi leimahduttaa orastavan ikäkriisin täyteen liekkiin...
Hei tiiätkö, mä olen 45+ ja menossa Tavastialle katsomaan Käärijää silloin kesäkuussa. En ajatellut että mennään eturiviin tapittamaan, siellä voi sitten olla nuoret. Katsoin jonkun 3 v vuotta sitten kuvatun haastattelun jossa Käärijältä kysyttiin kuka on hänen ihanneyleisönsä niin sanoi että hänen mielestään ihan kaikille sopii. Ja että haluaa muuntautua ja tehdä erilaisia juttuja. Vaikuttaa että se oikeasti on ihan mielissään jos hänestä tulee koko kansan suosikki. Muutenkin tykkään noista vanhemmistakin kappaleista vaikka onhan ehkä vähän vaikea täysin samaistua alle 30-v miehen sielunelämään..
Minä pystyn niin samaistumaan aika moniinkin hänen sanoituksiinsa. Mitähän se kertoo minusta, ehkä pitäisi jo kasvaa aikuiseksi. En tiedä mikä esim. lainissa "on kaiketi mahollista saada sandaalista" mulla menee tunteisiin, mutta been there done that. Ja paluumatkalla töistä sit koukkaus jorvin kautta kotiin.
Toisaalta mitä sanotuksiin tulee, niin Tom MacDonaldistakin tykkään, vaikka on niin kääpä nuoreksi mieheksi kuin olla voi. Mutta joo, pitänee tsekata Käärijäkin sitten livenä kunhan tulee mahdollisuus. Toivottavasti en ole sitten ainoa keski-ikäinen siellä.
Joo itse asiassa tarkemmin ajatellen samastun myös ainakin Siitä viis -biisiin exien vuoksi ja Menestynyt yksilö -tyypin ikuiseen surkeuteen "menikö sulla hommat niinku luulit (ei), oisko tänä vuonna parempi tuuri (ei), entäpä ensi vuonna mitä tuumit (ei) no sitä minäkin ollaa samas venees, tän piti olla mun vuos, niinku mä sanon joka hiton vuos, uudet kujeet uus minä, mut mä oon edelleen sama hiton minä". Ja vuodet kuluu paitsi Käärijä pääsi nyt onneksi eteenpäin. :D Ja fantastista -biisin sanoja voi tosiaan kyllä soveltaa kaikkiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaloviina on postannut insta storyihinsä videon jossa keikistelee salilla ja kuvaa sen aapovuon persettä. Eikös se meisseli ollut tämän aviomies?
Tiina ja Aapo ovat pitkään käyttäytyneet yhdessä kuin seurustelisivat. Itse tietävät parhaiten suhteen tilan, ei se meille ulkopuolisille kuulu.
Ovatko? Mikä puuma, wau! Mieshän on 16? 17? vuotta nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ukko julistaa UMK finaalin jälkeen ihan puskista kahdelle valtamedialle "kansan puolella!" niin en ihmettelis, että julistas viisulavalla: "Alas globalismi ja great reset!"
Kuuntelin nuo pressit silloin suorana ja myönnän, että nuo pisti korvaan. Erikoiset vastaukset kysymykseen, että millaisen edustajan Suomi saa - sanoa, että on kansan puolella, heh. Luultavasti sieltä jotain symppausta on löytynyt tuolle touhulle. Mutta kaveri ei ole mikään valtiotieteen maisteri ja on aika perusjätkä - syy myös miksi niin monet hänestä pitää. Lisäksi korona-aika sai monet joilla kaikki lähti alta (kuten artisteilla) turhautumaan ja masentuun, jolloin helposti vie mukanaan tuollainen nk. vaihtoehtoajattelu. Aika raju muutos tulla jostain räppiluolasta ahora an framille keskustelemaan yhteiskunnallisesta vastuusta Sofi Oksasen kanssa :D Ei huolta, hän on taustastaan huolimatta älykäs ja luova ja on nyt oppinut tästä. Hieno esitys ja paras Suomen edustaja viisuissa koskaan.
Kiitos tästä kommentista. Palautti uskoni siihen että tällä palstalla on hyväkin kommentteja.
Mikä ongelma meillä suomalaisilla on, että olemme niin halukkaita repimään keinolla millä hyväänsä alas ihmisen, joka onnistuu ja menestyy? Iltalehteen kommentointi Käärijän jo saavutetusta kv-menestyksestä luo mielikuvan suomalaisista ahdistuneena kateellisena ja tuhoavana (saako sanoa,) kansana.
Käärijä kehtasi sanoa, että lähtee voittamaan! Kyllä on jätkällä pokkaa, kunnon suomalainen on nöyrä ja vaatimaton. Kaikki muu on ylimielisyyttä ja silloin on suorastaan pakko palauttaa ihminen takaisin maan pinnalle. Täytyy olla "realistinen", optimismi on onnellisten maassa silkkaa hömppää ja typerää haaveilua.
Ei Euroviisuja millään PB:n nöyryydellä voiteta. Muutenkin PB:n tarjoama Suomi-kuva oli masentava. Ihan kuin jokainen suomalainen olisi aina ja joka paikassa vaikeneva tuppisuu.
Kannattaa katsoa mallia Lordista. Lordi hoiteli kansainvälisen median loistavasti ja hyväntuulisena. Ei katsellut kenkiensä kärkiä vaikka olivat kyllä komeat kengät jalassa. Sille ei voi nykyään mitään, että nopean ja runsaamman tiedonvälityksen aikakaudella nämä kisat voitetaan sillä artistin mielenkiintoiseksi tekevällä julkisuudella. Haastatteluilla on todella suuri merkitys Euroviisuissa. Viisukylä on melkein kaksi viikkoa auki eli siellä ei voi pakoilla toimittajia.
Menikö sulla mun sarkasmi hieman ohi vai enkö vaan tajunnut? :-D
t. lainaamasi kommentin kirjoittanut Käärijä-fani
Sarkasmi ei toimi netissä. En suosittele kenellekään.
Luulin, että tuo "onnellisten maa" ym. yliampuvat kliseet ja huutomerkki alussa auttaisivat ymmärtämään sanani sarkasmiksi. Plus se, minkälaiseen viestiin kommentti oli tehty. Mutta kai se täytyy alkaa lisäillä silmäniskuhymiöitä tehostamaan viestiä. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin niin halata Kärtsää. Aivan kohtuutonta, millaiseen ryöptykseen on joutunut. Enkä tarkoita vain tätä naurettavaa Oksasen masinoimaa kohua, vaan muutenkin ihan hirveetä kommentointia saanut ja suomalaiset pakottaneet sitä plagiointisyytettä ties kuinka monta kertaa. Tuollainen höpsö, symppis hassuttelija herättää noin paljon tunteita. Samaan aikaan näyttökerrat paukuttelee miljoonaa Euroviisujen virallisella kanavalla ja on katsotuimpia viisuja siellä jo nyt. Enteilee todella hyvää. Ilmeisesti suomalaiset haluavat pilata kerrankin mahdollisuuden hyvään viisumenestykseen.
Niin, mitä tuollaisten ihmisten päässä oikein liikkuu?
Ihme mustamaalauskampanjoita.
Joku vois luulla, että ne on jotain jotka haluavat sitten vaikka väkisin savustaa käärijän ulos kisoista ja jonkun pb:n sinne tilalle.Siis, miettikää! Käärijä repi yli 50% kaikista pisteistä ja oli ylivoimainen niin raatien kuin kansanäänestyksessä ja portion boys ylti vain 14%. Vaikka inhoisi käärijää, niin saa ajatella vapaasti että onhan se kakkaa mutta se on myyvää kakkaa ja vetoaa massoihin.
Ollaanhan me lähetetty urheilukisoihinkin sellaisia kilpailijoita, jotka ovat käytöstavoiltaan, tyyliltään ja "sutkautuksiltaan" hyvinkin "kontroversiaaleja" tapauksia. Ei me silloinkaan olla yritetty "savustaa" parasta pellolle ja lähettää toiseksparasta, koska hänen persoonansa on miellyttävämpi.
Tämä on kilpailu joten otetaan kilpailu kilpailuna.Käärijän musiikki ei todellakaan ole sitä tyyliä mitä itse jaksaisin kuunnella, mutta kappale on iskevä ja tarttuva. Kääriäinen on huippukarismaattinen ja "eläimellinen".
PB:n biisi sopisi lähinnä johonkin puuhamaa-mainokseen ym. Tuollaisia "rallatuksia" on mainostauot täynnä. Se ei ärsytä, kuulostaa "ihan kivalta" mutta ei erotu massasta.
Pidin myös Käärijän tanssiryhmästä. Nuo kauniit huippuammattilaiset jäykkä "ammattihymy" kasvoillaan loivat kontrastin kääriän hellyyttävälle "aitoudelle".
PB:ssä puolestaan tanssijattarena toimi joku keski-iän kypsemmällä puolella oleva täti, joka ei ollut kovin kummoinen tanssija. En muutenkaan ymmärtänyt hänen funktiotaan.
Olisi ollut tehokkaampaa jos siinä olisi ollut enemmän näitä "fiilistelijöitä". Nyt jäi kuva, että tuo rouva oli vain napattu jostain mukaan ja siinä yksinään fiilistelee ja yrittää vaikuttaa yleisön että jee tää on hauskaa, uskokaa nyt.
Antaisit sen Jalotiinan olla rauhassa. Mitä enemmän poljet toista maahan niin sitä enemmän hän ponnahtaa esiin. Täällä ei mene päivää ettei jauheta joko Jalotiinasta tai Loreenista.
Mikä suomalaisia vaivaa, ettei osata kannustaa omaa haukkumatta muita? Sama tapahtuu niin UMKissa kuin myös viisuissa? Sitten osa suomalaisista on ensimmäisinä haukkumassa ja puhumassa paskaa Suomen ESC-edustajasta, vaikka lähettäisiin itse Kiesus viisuihin. Lopettakaa jo! Hävettää omaan pesään paskantajat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että tuo "onnellisten maa" ym. yliampuvat kliseet ja huutomerkki alussa auttaisivat ymmärtämään sanani sarkasmiksi. Plus se, minkälaiseen viestiin kommentti oli tehty. Mutta kai se täytyy alkaa lisäillä silmäniskuhymiöitä tehostamaan viestiä. ;-)
Eivät kaikki ymmärrä tuollaisia juttuja. Kannattaisi jättää väliin jos yrittää keskustella asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan Käärijän sijoittuvan finaalissa top kymppiin.
Itse en pidä biisistä ja olisin valinnut mieluummin esim. Kuumaa-yhtyeen kisoihin.
En pidä suomalaisten ajattelutavasta, että äänestetään sitä jonka odotetaan menestyvän parhaiten kisoissa, vaikkei itse edes pitäisi kappaleesta. Esim. Nina Åström, Kuunkuiskaajat ja Aava olivat tällaisia valintoja ja kuinkas kävikään...
Kaikkien aikojen huonoin Suomen Euroviisubiisi on kuitenkin Norma Johnin Blackbird.
Eiköhän valtaosa niistä Käärijän äänestäjistä, jotka ovat jotain tuon tapaista sanoneet, ole tarkoittaneet, että normaalisti ei tykkää Käärijän biisin tyyppisestä musasta, mutta että tässä on nyt se poikkeus, ja että se poikkeus on syntynyt pitkälti tuon mahtavan lavashown ansiosta. Itse ainakin innostuin Käärijästä vasta nähtyäni esityksen, jos olisi pitänyt pelkän musiikin perusteella valita, olisin ehkä valinnut jotain muuta, esim. Keiran. Robinin biisikin oli ihan kiva, mutta kaikista biiseistä Käärijää lukuun ottamatta puuttui kisalavalla se jokin, ja olisivat "ihan kivojen" biisiensä vuoksi hukkuneet Euroviisuissa harmaaseen massaan. Itselläni ei ainakaan ole tapana äänestää sellaista musiikkia, josta en oikeasti tykkää. Tämä vuonna oli ilahduttavaa huomata, että voi saada iloa myös sellaisesta musiikista, joka on jotain ihan muuta kuin mistä tykkää arkielämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki ymmärrä tuollaisia juttuja. Kannattaisi jättää väliin jos yrittää keskustella asiallisesti.
Huumori suomalaisista stereotypioista on minusta ihan asiallista, ei aina tarvitse keskustella niin vakavahenkisesti. Mutta näköjään kaikki eivät sitten vain ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin niin halata Kärtsää. Aivan kohtuutonta, millaiseen ryöptykseen on joutunut. Enkä tarkoita vain tätä naurettavaa Oksasen masinoimaa kohua, vaan muutenkin ihan hirveetä kommentointia saanut ja suomalaiset pakottaneet sitä plagiointisyytettä ties kuinka monta kertaa. Tuollainen höpsö, symppis hassuttelija herättää noin paljon tunteita. Samaan aikaan näyttökerrat paukuttelee miljoonaa Euroviisujen virallisella kanavalla ja on katsotuimpia viisuja siellä jo nyt. Enteilee todella hyvää. Ilmeisesti suomalaiset haluavat pilata kerrankin mahdollisuuden hyvään viisumenestykseen.
Joku vois luulla, että ne on jotain jotka haluavat sitten vaikka väkisin savustaa käärijän ulos kisoista ja jonkun pb:n sinne tilalle.Siis, miettikää! Käärijä repi yli 50% kaikista pisteistä ja oli ylivoimainen niin raatien kuin kansanäänestyksessä ja portion boys ylti vain 14%. Vaikka inhoisi käärijää, niin saa ajatella vapaasti että onhan se kakkaa mutta se on myyvää kakkaa ja vetoaa massoihin.
Ollaanhan me lähetetty urheilukisoihinkin sellaisia kilpailijoita, jotka ovat käytöstavoiltaan, tyyliltään ja "sutkautuksiltaan" hyvinkin "kontroversiaaleja" tapauksia. Ei me silloinkaan olla yritetty "savustaa" parasta pellolle ja lähettää toiseksparasta, koska hänen persoonansa on miellyttävämpi.
Tämä on kilpailu joten otetaan kilpailu kilpailuna.Käärijän musiikki ei todellakaan ole sitä tyyliä mitä itse jaksaisin kuunnella, mutta kappale on iskevä ja tarttuva. Kääriäinen on huippukarismaattinen ja "eläimellinen".
PB:n biisi sopisi lähinnä johonkin puuhamaa-mainokseen ym. Tuollaisia "rallatuksia" on mainostauot täynnä. Se ei ärsytä, kuulostaa "ihan kivalta" mutta ei erotu massasta.
Pidin myös Käärijän tanssiryhmästä. Nuo kauniit huippuammattilaiset jäykkä "ammattihymy" kasvoillaan loivat kontrastin kääriän hellyyttävälle "aitoudelle".
PB:ssä puolestaan tanssijattarena toimi joku keski-iän kypsemmällä puolella oleva täti, joka ei ollut kovin kummoinen tanssija. En muutenkaan ymmärtänyt hänen funktiotaan.
Olisi ollut tehokkaampaa jos siinä olisi ollut enemmän näitä "fiilistelijöitä". Nyt jäi kuva, että tuo rouva oli vain napattu jostain mukaan ja siinä yksinään fiilistelee ja yrittää vaikuttaa yleisön että jee tää on hauskaa, uskokaa nyt.Antaisit sen Jalotiinan olla rauhassa. Mitä enemmän poljet toista maahan niin sitä enemmän hän ponnahtaa esiin. Täällä ei mene päivää ettei jauheta joko Jalotiinasta tai Loreenista.
Mikä suomalaisia vaivaa, ettei osata kannustaa omaa haukkumatta muita? Sama tapahtuu niin UMKissa kuin myös viisuissa? Sitten osa suomalaisista on ensimmäisinä haukkumassa ja puhumassa paskaa Suomen ESC-edustajasta, vaikka lähettäisiin itse Kiesus viisuihin. Lopettakaa jo! Hävettää omaan pesään paskantajat!
Nyt Käärijä sai hieman maistaa samanlaista julkisuutta kuin JaloTiina. Suomalaiset eivät ymmärrä Euroviisujen olevat kevään maailman suurimmat musiikkimessut. Muut solmivat siellä yhteistyösuhteita ja suomalaiset saavat aina pelätä, että mitä fanit tai media keittää kokoon.
Osa ei edes tajua kisailun luonnetta kun ei ole lukenut mitään Euroviisujen historiasta. Junteimmat murjottavat jos eivät pääsekään tuosta noin vaan finaaliin. Siellä ei kisailla vanhojen meriittien avulla. Vanhat meriitit korkeintaan nostavat rimaa vanhoilla pieruilla.
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan ainut jolla kolahti Cha Cha Cha heti. Mutta nyt alkanut jo vähän tylsistymään. Siis oikeasti soitin varmaan 2h heti ekana yönä repeatilla.
Siis tottakai kannatan sitä viisuissa ja toivon parasta mahdollista menestystä,mutta en näe itsestäni tulevan pitkäaikaista fania tai mitään.
( Alapeukkuja odotellessa).
Harvoin kyllä fanitan mitään kovin massiivisesti.
Varmaan harva ihminen jaksaa yhtä ja samaa kappaletta kuunnella fiilistellen viikkoja vaikka olisikin hyvä biisi. Cha cha chata kuuntelin viikon verran lähes nonstoppina joten tietenkin se rupesi tökkimään aika nopeasti, mutta edelleen pidän sitä hyvänä ja Käärijän live-esitystä fiilistelin kympillä. Mutta pitää sitä taukoa pitää cha cha chaasta muuten :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut tehokkaampaa jos siinä olisi ollut enemmän näitä "fiilistelijöitä". Nyt jäi kuva, että tuo rouva oli vain napattu jostain mukaan ja siinä yksinään fiilistelee ja yrittää vaikuttaa yleisön että jee tää on hauskaa, uskokaa nyt.Antaisit sen Jalotiinan olla rauhassa. Mitä enemmän poljet toista maahan niin sitä enemmän hän ponnahtaa esiin. Täällä ei mene päivää ettei jauheta joko Jalotiinasta tai Loreenista.
JaloTiinasta olen ihan samaa mieltä, mutta en kyllä tunnista mitään varsinaista haukkumista täällä Loreenin osalta. Minusta se "haukkuminen" on keskittynyt vain hänen kisabiisiinsä, jonka joku yksittäinen on todennut "ihan kauheaksi" ja loput sanoneet lähinnä, että biisi on sinänsä ihan hyvä, mutta aivan liian yliarvostettu ja "varman päälle" tehty. Minusta se on ihan normaalia keskustelua, kun kyseessä on kilpailu, jossa tarkoitus on arvostella esityksiä. Henkilökohtaisuuksiin menevä haukkuminen on sitten ihan eri asia.
Onko muuten missään sanottu miten Robin otti Benkun " Go girl -kommentin"
Varmaan robinmaisen hyvin?
Mä en tiedä muuta, mutta missä tämän Aapon peffan kuvan voi käydä katsomassa?! Se mies on namu eikä mikään meisseli.
persettä. Eikö...
Jaloviina on postannut insta storyihinsä videon jossa keikistelee salilla ja kuvaa sen aapovuon persettä. Eikös se meisseli ollut tämän aviomies?
Itsellä viinan osakkeet nousi kun otti stooreissa kantaa Käärijän puolesta. 👍🏻
Mahtaa Oksasen kopeaa noita-akkaa risoa kun vantaalainen räppäri ja junttibändin muusa eivät nujerru hänen ylivertaisen älynsä ja taiteensa edessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten missään sanottu miten Robin otti Benkun " Go girl -kommentin"
Varmaan robinmaisen hyvin?
Vetääkö Benjamin roolia vai onko hän oikeasti tuollainen Blondin kosto elokuvan päätähti? Benjamin saa varmasti kaiken anteeksi, koska on tuollainen sydänkäpy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin 99% äänestäjistä näkee ja kuulee esitykset ensimmäistä kertaa Euroviisufinaalissa. Se itse esitys on kaikkein tärkein, ja sehän Käärijällä on kunnossa.
Parannettavaa jäi kuitenkin UMK:n editykseen. Ainoa esitys, joka olisi ollut sellaisenaan loistava Liverpooliin, oli Robinin esitys.
Harmi vaan, että se biisi oli liian keskinkertainen eikä esitys kokonaisuudessaan olisi siksi siellä kuitenkaan kovin korkealle voinut sijoittunut. Ihan hyvä biisi sinänsä, mutta kuten Robinkin itse on sanonut, sopii sinne alkuillan fiilistelyyn. Varsinaisiin bileisiin eli viisufinaaliin tarvitaankin sitten enemmän paukkuja. Siihen ei pelkät ilmakuperkeikat valitettavasti riitä.
Ainakin kahdesta maasta tulee tuollaista alkuillan tunnelmointia. Robinilla olisi kyllä lahjoja laittaa se Prince-vaihde päälle jos haluaa olla funk-artisti. Kappaleessa olisi voinut olla jokin oikein kunnon hyppy. Nyt ainoiksi hypyiksi jäivät Robinin hypyt. Harmi!
Ehkä olisi pitänyt olla tempoa ja groovea vähän enemmän? Nyt biisi on sellainen, että sen tahdissa tulee fiilisteltyä korkeintaan liikuttelemalla päätä kevyesti musiikin tahdissa. Viisuihin olisi tarvittu lisää energiaa niin, että myös jalat ja kädet olisivat lähteneet mukaan vispaamaan. Onneksi Käärijän liveshow tekee tämän mallikkaasti varsinkin biisin loppuosassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä euroviisuketju on ihan kuollut tänä vuonna?
Viime vuonna oli paljon elävämpi.
(Sorry, kiinnostaisi puhua muustakin kuin Kääijästä koko aikaa).Eli missä ne ihmiset on? Huhuu?
Ihmiset ovat tämän vuoden euroviisuketjussa. Siellä ei ole vielä säpinää kun kaikkia kappaleita ei ole valittu.
Luulin, että tässä nimenomaan oli tämän vuoden ketjusta kyse. Kai siellä jotain elämää sentään on, kun ainakin itselläni näkyy jatkuvasti tuolla sivupalkissa (PC:llä) ja liekin kuvakin on nimen edessä?
Vierailija kirjoitti:
Käärijälle sopii tuo hiustyyli ja musta väri ja parta. Googlamalla löytyy joku vanha kuva, jossa on oma maantienruskea väri ja sellainen normimalli. Paremmin kyllä sopii kasvonpiirteisiin tuo nykyinen tukka. Hänen kauniit hymyileväiset silmät tulevat hyvin esille.
Vaikka koko kuontalohan on puoliksi ihan läppä niin kyllä se oikeastikin sopii :D
Onkohan muuten värjännyt viikset ja parrankin samalla. Nekin on näyttänyt nimittäin aikaisemmin vaaleammilta.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan Käärijän sijoittuvan finaalissa top kymppiin.
Itse en pidä biisistä ja olisin valinnut mieluummin esim. Kuumaa-yhtyeen kisoihin.
En pidä suomalaisten ajattelutavasta, että äänestetään sitä jonka odotetaan menestyvän parhaiten kisoissa, vaikkei itse edes pitäisi kappaleesta. Esim. Nina Åström, Kuunkuiskaajat ja Aava olivat tällaisia valintoja ja kuinkas kävikään...
Kaikkien aikojen huonoin Suomen Euroviisubiisi on kuitenkin Norma Johnin Blackbird.
Blackbird oli mietitty lavalle vasemmalla kädellä. Ei se riitä, että toinen on soittavansa flyygeliä ja toinen laulaa lavan toisella puolella mekossa, jonka Disney-kaulus tekee hoikallekin kaksoisleuan. Esitys levällään kuin koiran m_nat!
Ylen ompelija tai stylisti ei sen vertaa uskalla laulajalle sanoa, ettei kannata ainakaan mustassa mennä lavalle ja se unelmien mekko ei näytä kaulukseltaan hyvältä kuin korkeintaan jollain joutsenkaulalla. Todellisuus paljastuu sitten kun katsoo esitystään kenraaliharjoituksissa. Mustalla hukkuu sinne lavalle ja musta on muutenkin surun väri kevätjuhlissa.
Kappaleeseen olisi pitänyt saada jotain vaihtelua eikä laulaa sitä kuin musiikin tunnilla säkeistö säkeistöltä. Kappaleen sanoitus oli myös surullinen. Se ei ole ongelma jos kappaleessa olisi jokin dramaatikkaa korostava kohta eikä sitä vain laulettaisi alusta loppuun. Itse laulaja oli kyllä todella hyvä ja taitava.
Pidän ongelmana sitä, ettei viisuvoittajaa uskalleta mitenkään tuunata paremmaksi. Jokainen ymmärtää, että protestanttisilla suomalaisilla ja katolisella italialaisilla tai ortodoksisilla Balkanilla on eri musiikkimaku. Etenkin Balkanilla oikein korostetaan kaihoa ja dramatiikkaa jos lauletaan entisestä rakkaudesta jne. Myös italialaiset ja kreikkalaiset odottavat sitä tunnetta kappaleeseen.
Tiina ja Aapo ovat pitkään käyttäytyneet yhdessä kuin seurustelisivat. Itse tietävät parhaiten suhteen tilan, ei se meille ulkopuolisille kuulu.