UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on cha cha moodisi tänään?:D
https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/11ewvom/a_range_of_emotion…
Mun lempi cha cha mood on se onnellinen ilme siinä kun Käärijä hyppää peruukki päässä hidastettuna kehään, hymyilee ja kääntää vekkulisti päätään. Mutta sitä ei ollut tuossa kuvasarjassa. Se on paras ilme :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melloissa on tuo vahva uudelleen osallistumisen perinne. Hyvä foorumi markkinoida uutta musiikkia, vaikkei voittaisikaan.
Suomessakin voisi olla, jos meillä olisi enemmän kuin 7 julkistettua kisaajaa. 7 osallistujaa on tosi vähän. Jos meilläkin olisi Ruotsin tavoin semifinaalit (4 7 biisiä) eli yhteensä 28 osallistujaa, se olisi juhlaa. Tai edes 2 semifinaalia. En tykkää siitä, että joku pienen piirin esiraati valitsee kansalle suoraan finalistit. Ikään kuin meidän omaan arviointikykyyn ja musiikkimakuun ei luotettaisi.
Ylellä ei ole varaa pyörittää niin suurta ohjelmaa. Esityksen tekemiseen videoiden kanssa menee rahaa. Se kaikki on pois UMK-voittajan euroviisubudjetista.
Ne videot pois ja finaaliesityksillä esikarsinnat. Videot voi tehdä sitten niistä 7 jäljelle jääneestä, tai vain voittajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sille Robinille buuattiin? Multa mennyt ohi. Ainakin esityksessä hurrataan
Pisteitä kertoessa.
Siinä kun esiteltiin kaikki, ennen pisteiden antoa. Näin minä muistan. Robin esiteltiin ekana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en toivo Käärijälle voittoa, koska en halua Suomen ja Ylen järjestävän Euroviisuja. Mun pumppu ei kestäisi. En luota Ylen osaamiseen, se on nähty jo UMK-finaalissa. Sen sijaan toivon, että Käärijä yltää viisufinaalissa Top5:seen, mieluiten sijalle 2. :) Se on parempi kuin voitto.
Suomihan on jo järjestänyt yhdet viisut, ja todella hienosti järjestikin.
Siitäkin huolimatta, että silloinen voittaja jätti itsestään todella ikävän kuvan haukkumalla niin järjestelyt kuin kanssakilpailijansa. Mitä ilmeisimmin kaikkien voittoa tuollainen asenne ei siis olekaan pilannut, vai olisiko kyse siitä, ettei some vielä yhtä vahvasti tuonut esiin kilpailijoiden persoonaa, joka tuossakin tapauksessa paljastui vasta voiton jälkeen annetuissa haastatteluissa? Yhtä kaikki, eipä sitä voittajaa taida kukaan enää mitenkään lämmöllä muistella toisin kuin vaikka saman vuotista Käärijänkin mieleen jäänyttä Verka Serduchkaa, vaikka ko. esiintyjä ei voittoon yltänytkään.
Tuohon aikaan some oli vielä alkutekijöissään. Nykyään kaikki leviää maailmalle salamannopeasti.
Olihan Suomenkin kerran edustamassa henkilö, joka ei tuntenut viisumusiikkia eikä ollut edes kiinnostunut Euroviisuista. Näin hän lateli kansainvälisille toimittajille yhteishaastattelussa.
Sen lisäksi Suomea edusti kansainvälistä mainetta saanut muusikko kaverinsa kanssa, jotka jäivät semifinaalissa viimeisiksi tai toiseksi viimeisiksi. Olivat niin katkeria, että kiroilivat ääneen eivätkä suostuneet osallistumaan finaalivieraiksi, vaikka heitä varten oli varattu pöytä tarjoiluneen jne. Jurottivat mieluummin hotellissa ja lapsellisen raivon vallassa eivät suostuneet finaalia katsomaan. Se sai viisutoimittajien kulmat kohoamaan.
Suomalaiset selittävät aina Käärijän kappaletta YouTubessa, että suomalaiset ovat niin anti-social nation eli epäsosiaalinen kansa. Epäsosiaalisuus tarkoittaa rikollisuutta, väkivaltaisuutta, yhteiskuntaan integroitumattomuutta ja sen säännöistä piittaamattomuutta.
Vaikka itse tuntisi niin ja oma suku olisi täynnä rikollisia, niin olisi kohtuullista ettei haukuttaisi koko kansaa suunnilleen psykopaateiksi. Ainakin minä tunnen ihan normaaleita ihmisiä, jotka osaavat kommunikoida toistensa kanssa, noudattavat lakeja, eivät ole rikollisia eivätkä väkivaltaisia.
En ymmärrä sitä, mikä kiire suomalaisilla oman pesänsä likaajilla on ylipäänsä muutenkaan someen ulvomaan kun joku suomalainen valitaan johonkin edustustehtävään, mennä selittämään omia ennakkoluulojaan tai kokemuksiaan muka kaikista suomalaisista? Tämä maa pyörii ihan normaalisti sosiaalistuneiden ihmisten voimalla.
Onhan se koomista, kun joku suomalainen surkealla englannilla yrittää selittää, että miten juuri suomalaiset asiat ovat jotain niin ihmeellistä. Ihan kuin oikeasti eivät olisi ikinä ulkomailla käyneet tai oikeasti kuvittelisivat olevansa jotenkin ihmeellisempiä kuin kaikki muut.
Minäkään en tunne suomalaisia, jotka oikeasti vetäisivät kaksin käsin viiiinaa muka jäänmurtamistarkoitukseen. Holistit erikseen.
Siellä ovat väkivaltaiset alkoholistit puolustelemassa omaa käytöstään. Ja yleistämässä sen koskevan kaikkia suomalaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sille Robinille buuattiin? Multa mennyt ohi. Ainakin esityksessä hurrataan
Pisteitä kertoessa.
Siinä kun esiteltiin kaikki, ennen pisteiden antoa. Näin minä muistan. Robin esiteltiin ekana.
Ja esityshän hänellä oli mennyt todella hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Käärijän, PB:n ja viime vuoden Teflon bros feat. Pandoran viisubiisien lyriikoissa ole kaikissa vähän samanlaista teemaa. Kerrotaan suomalaisten luonteesta.
Yleistäminen on sanoitustaidon puutetta. Pitäisi osata kertoa ainutlaatuinen tarina kappaleessa jos haluaa sen olevan laadukas ja ikimuistoinen.
Toki on asia erikseen, mikä myy ja mitä yleisö kuluttaa. Eivät kaikki lue samoja kirkkoa. Osa ei lue mitään.
Oon tosi surullinen ja järkyttynyt tuosta, että Robinille on buuattu pisteidenlaskun aikana. Mä en ole katsonut sitä umk-finaalia kokonaisuudessaan (vain esitysvideot Areenasta jälkikäteen), niin en tiennyt tuollaisesta yhtään. Buuauksesta ei ole uutisoitukaan, vaikka törkeää toimintaa. Tuollainen käytös ei kuulu Euroviisu-karsintaan. Oliko Robin ainoa, jolle buuattiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lempi cha cha mood on se onnellinen ilme siinä kun Käärijä hyppää peruukki päässä hidastettuna kehään, hymyilee ja kääntää vekkulisti päätään. Mutta sitä ei ollut tuossa kuvasarjassa. Se on paras ilme :)
Mua ei oikeasti kiinnosta se nyt, kun kuulin tuosta Robinille buuauksesta. Omassa kotikaupungissaan, kaikki läheiset isovanhempia myöten siinä katsomossa. Onnistunut esityskin oli takana, äänet edessä.
Vierailija kirjoitti:
Oon tosi surullinen ja järkyttynyt tuosta, että Robinille on buuattu pisteidenlaskun aikana. Mä en ole katsonut sitä umk-finaalia kokonaisuudessaan (vain esitysvideot Areenasta jälkikäteen), niin en tiennyt tuollaisesta yhtään. Buuauksesta ei ole uutisoitukaan, vaikka törkeää toimintaa. Tuollainen käytös ei kuulu Euroviisu-karsintaan. Oliko Robin ainoa, jolle buuattiin?
Benjaminillekin buuattiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se oli just ennen äänestystä. Muistanko väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Benjaminillekin buuattiin.
Missä kohtaa? En kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei oikeasti kiinnosta se nyt, kun kuulin tuosta Robinille buuauksesta. Omassa kotikaupungissaan, kaikki läheiset isovanhempia myöten siinä katsomossa. Onnistunut esityskin oli takana, äänet edessä.
Kyllä pitäisi osata käyttäytyä, vaikka olisi kuinka kaunainen olo kun on finaalia katsomassa. Aivan sama, että kenestä on kyse. Sen suun voi pitää kiinni jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. Lähetys näkyi Areenan kautta koko maailmalle. Sivistymättömät pääsivät näyttämään ydinosaamistaan buuatessaan.
Pitäisi olla nolla toleranssi buuaajille ja vartijat heti käsiksi ja poisto tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne buuaukset olleet pisteille eikä artisteille.
Siis häh, mä en oo huomannut mitään buuamista. Mun mielestä saa kyllä esittää kritiikkiä, mutta buuaminen on todella noloa. Buuattiinko siis pisteille vai ennen pisteiden julkaisua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi osata käyttäytyä, vaikka olisi kuinka kaunainen olo kun on finaalia katsomassa. Aivan sama, että kenestä on kyse. Sen suun voi pitää kiinni jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. Lähetys näkyi Areenan kautta koko maailmalle. Sivistymättömät pääsivät näyttämään ydinosaamistaan buuatessaan.
Robinia päästiin oikein mustalaamaan, ettei vahingossakaan menestyisi. On siinä ulkomaalaisilla ihkettelemistä, että miksi buuataan. Että onko ko hlö tehnyt jotakin pahaa. Ja näin kun ei todellakaan ole.
Miksei tuosta Robinille ja Benkulle buuauksesta ole uutisoitu? Miksi joku Samu Haberin sienibiisistä suuttunut some oli uutisen arvoinen, muttei live-yleisön asiaton käytös finalisteja kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Siis häh, mä en oo huomannut mitään buuamista. Mun mielestä saa kyllä esittää kritiikkiä, mutta buuaminen on todella noloa. Buuattiinko siis pisteille vai ennen pisteiden julkaisua?
Ennen pisteitä. Joko ennen äänestystä tai pisteidenantoa. Joidenkin tai jonkun kovalla äänellä.
Käärijän sijoitus Spotifyssa MUIDEN MAIDEN TOP 50 -VIRAALILISTOILLA tänään:
Ruotsi: 1. (Loreen-fanit paniikissa jakavat biisiä tuskaillessaan voittomahdolisuuksien kapenemista?;-D )
Norja: 1.
Islanti: 9.
Viro: 2.
Latvia: 23.
Liettua: 7.
Ihan lupaavalta näyttää, että myös Viron eteläpuolella on herättänyt jo huomiota. Tanskalaiset eivät jostain syystä ole vielä heränneet.
Pisteitä kertoessa.