UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Tässä biibissä tärkeintä on rytmi. Se on törkeä!
biisissä
Kuinkahan moni sanoi aikoinaan Lordista, että tämä on tosi hyvä biisi, kunhan vain finaalia varten poistetaan esityksestä hirviöt ja lieskat ja lisätään tilalle x ja y?
Toimiva esitys ei synnytä yleisössä valtavaa määrää ideoita, mitä pitäisi lisätä tai poistaa. Kun joku juttu toimii, niin se vaan toimii.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö paikkansa että Portsion Boys olisi muuten voittanut mutta väkeä alkoi inhottaa sen yhden viittä kymppiä käyvän tanssinaisen tekoitkut ja avautumiset someen eli kun veti huomion pois musikkikisasta ja laulusta vaikkei edes laulanut siellä mukana itse, ja kun vei poliisin resursseja siitä kun tutkivat hänen nettikiusaamista sen sijasta että olisivat voineet keskittyä oikeisiin rikoksiin kuten perheväkivaltaan ym? Eli pitääkö paikkansa että Portsion Boysiä äänestää aikoneet alkoivatkin bändiin ärsyyntyneenä äänestää Käärijää vain jottei tuota yhtä huomiota selkeästi hakevaa avautujaa tarvitsisi enää katsoa eikä kuunnella ruudussa?
Käärijällä oli vaan parempi biisi. Ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liika on liikaa jos tuomaritkin tuodaan esitykseen. Se on joko tai. Nyrkkeilyteema tai kilpatanssiteema
Kyllä ne pystyy yhdistämään. .En sano että on helppoa, mutta kun molemmissa on jo lähtökohtaisesti räikeää visuaalisuutta, niin yhdistävä tekijä on jo siinä. Näen tosin kilpatanssin loogisempana, koska biisin nimi ja biletyssanoitus tukevat luonnikkaasti sitä ja siihen saa tanssimadon mukaan. Käärijä ratsastamassa tanssijalla on hauskaa mies-domina-domino-meinikiä.
Mä taas en tykkää latinotanssijoista, koska se on niin ilmeinen juttu, eka ajatus, mikä tulee cha cha chaasta mieleen. Yllätys on aina parempi kuin pliisu perinteinen.
Olin ehdottomasti tanssijoita vastaan mutta nyt en tiedä.. moni reagoija tuntuu niistä pitävän eikä eurolavatkaan häiritse. Lavoja vastaan kyllä olen yhä. Ei nyrkkeilykehä, siis ne köydet, ei mikään koroke, ole mielestäni niin monimutkainen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä venäjän kieltä tuetaan ylen taholta?
Se oli ukrainaa eikä venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö paikkansa että Portsion Boys olisi muuten voittanut mutta väkeä alkoi inhottaa sen yhden viittä kymppiä käyvän tanssinaisen tekoitkut ja avautumiset someen eli kun veti huomion pois musikkikisasta ja laulusta vaikkei edes laulanut siellä mukana itse, ja kun vei poliisin resursseja siitä kun tutkivat hänen nettikiusaamista sen sijasta että olisivat voineet keskittyä oikeisiin rikoksiin kuten perheväkivaltaan ym? Eli pitääkö paikkansa että Portsion Boysiä äänestää aikoneet alkoivatkin bändiin ärsyyntyneenä äänestää Käärijää vain jottei tuota yhtä huomiota selkeästi hakevaa avautujaa tarvitsisi enää katsoa eikä kuunnella ruudussa?
Älä hyvä ihminen enää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijällä oli vaan parempi biisi. Ei sen kummempaa.
Joo niin oli, sen minäkin ymmärrän, mutta että se äänien ylivoima tuli lopulta PB:n entisiltä faneilta jotka ei enää kaivanneet sitä turhaa huomion hakemista vaan halusivat rehellistä musiikillista kokemusta tältä kilpailuktakin.
Missä Käärijän tanssija lavashow nyt sitten on? Oliko linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Robin on symppis mutta lauluääni ei ole kummoinen ja itse biisi laimea kuin mikä
Robin on pro, mutta kappale oli laimea. Sellaista musiikkia, jota voisi soida jossain ketjuvaatekaupassa hiljaa taustalla. Harva siitä syttyy liekkeihin tai alkaa bailata.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni sanoi aikoinaan Lordista, että tämä on tosi hyvä biisi, kunhan vain finaalia varten poistetaan esityksestä hirviöt ja lieskat ja lisätään tilalle x ja y?
Toimiva esitys ei synnytä yleisössä valtavaa määrää ideoita, mitä pitäisi lisätä tai poistaa. Kun joku juttu toimii, niin se vaan toimii.
Lordilla oli ÄÄNI.
Jos sitä ei ole, vermeetkään ei esitystä pelasta.
Jos katsoo viime viisujen vedonlyöntejä, niin neljän parhaan joukkoon ennustetut maat tulivat itse viisuissakin neljän parhaan joukkoon, tosin vähän eri järjestyksessä. 2021 ennustettiin oikein Italian ja Ranskan sijoitus ensimmäisenä ja toisena. Vielä ei ole kaikkia kappaleita valittu, mutta jos Suomi pysyttelee kärjessä lähellä viisujakin, ihme saisi tapahtua, että jäisi hännille, ja vielä suurempi ihme ettei pääsisi edes finaaliin. Jos finaalista saadaan loppupuolen esiintymispaikka, mahdollisuudet paranevat vielä vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
Aargh en kestä näitä ylivenytettyjä puhkianalysointeja ennen biisejä! Mitä ihmettä Yle, koko tunnelma lössähtää heti. Täytyy käydä tauoilla niiden aikana ja palata biisien ajaksi telkkarin ääreen.
Esitykset valmistellaan biisin tarina-videon aikana. Eivät ne itsestään teleporttaa lavalle ja lavalta pois.
Vierailija kirjoitti:
Missä Käärijän tanssija lavashow nyt sitten on? Oliko linkkiä?
Tässä
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli portion boysiin neutraali asenne, ehkä lievästi positiivinenkin. Biisijulkaisun jälkeen ajattelin kyllä että ei helv. nuo sanat. Ei ei.
Sitten tuli keissi ja selvästi haistoin miten pyrkivät hyötymään kohusta ja lietsovatkin sitä. Ja ne näytellyt itkumuija-vihainen aviomies videot.. >(
Muutenkin huomasin miten teennäinen ja laskelmoiva tämä merkonomibändi on, eikä karismaa tahi säteilyä.
Lauantain jälkeen instassaan ilmenneeseen Käärijän haukkumiseen, toki vähemmissä määrin kuin täällä, eivät ole puuttuneet mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robin on symppis mutta lauluääni ei ole kummoinen ja itse biisi laimea kuin mikä
Robin on pro, mutta kappale oli laimea. Sellaista musiikkia, jota voisi soida jossain ketjuvaatekaupassa hiljaa taustalla. Harva siitä syttyy liekkeihin tai alkaa bailata.
Oiskin ollu hauskaa kun Robin ois teutaroinut lavalla kuin riivattu (Käärijän lyricvideon tapaan) hissimusan tahdissa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä tulee maitojunalla häntä koipien välissä semin jälkeen takaisin kotimaahan, jos ei paineet ennen sitä kasva liian suureksi. Vuoden päästä sitä ei muista enää kukaan.
Ranska voittaa.
Sanoi aamun MTV3:ssa , että jos käy niin, että Euroviisut lyö liikaa leimaa, niin sitten lopettaa ja vaihtaa alaa. Aivan varmasti riittää asiakkaita....
Haastattelussa myönsi huonon enkunkielentaidon. 3 kk kuluttua pitää osata ottaa media haltuun ja mielellään englanninkielellä..
Luuletko, että euroviisuissa tehdään jotain syvähaastatteluja? No ei tehdä. Toimittajille kelpaa siinä hässäkässä mikä tahansa vastaus, ei noissa kisoissa mitään nato-asioita ratkota.
Ei euroviisuussa ratkota Nato-asiota, mutta kyllä siellä joka tapauksessa englannin taitoa tarvitaan. Tässä esumerkkiä, miten Blind Channel pärjäsi mediapyörityksessä:
https://youtu.be/Pxfnz6tSJRE
Paskaa kaikki. Käärijä ainoa, jossa oli vähän särmää ja rohkeutta. Siinäkin tukkamalli ja genrekin osittain pöllitty Electric Callboylta. Ei yhtään tuoreen tuntuista sävellystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cha cha-tanssijat pinkeissään, ilmeillä ja hampailla oli nerokas veto, mutta ne nauhat.en ymmärtänyt mitä se kuvasti että olivat niiden nauhojen päässä siinä alussa. Tajusiko joku?
Ajattelin, että kuvastavat kontrollia ja itsehillintää. Kun aluksi on vielä naamataulu vakava ja tää jäinen ulkokuori on aika tuhota.
Voitaisko käyttää JÄÄtä lavashowssa? Olisi eksoottista.
Itänaapurilla oli v.2008 luistinrata lavalla. Ja huippuluistelija. Voittohan sillä tuli, mutta näyttävyys oli näiden julkkisten (myös kuuluisa viulisti oli ängetty sinne) varassa enemmänkin kuin jään.
Sen maan suuruudenhullu pullistelu jääköön ikuiseen unholaan kuten paskamaa itsekin. Olen niin tyytyväinen kun niistä ja vasallivaltioistaan päästiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli portion boysiin neutraali asenne, ehkä lievästi positiivinenkin. Biisijulkaisun jälkeen ajattelin kyllä että ei helv. nuo sanat. Ei ei.
Sitten tuli keissi ja selvästi haistoin miten pyrkivät hyötymään kohusta ja lietsovatkin sitä. Ja ne näytellyt itkumuija-vihainen aviomies videot.. >(
Muutenkin huomasin miten teennäinen ja laskelmoiva tämä merkonomibändi on, eikä karismaa tahi säteilyä.
Lauantain jälkeen instassaan ilmenneeseen Käärijän haukkumiseen, toki vähemmissä määrin kuin täällä, eivät ole puuttuneet mitenkään.
Hyviä kavereita ne on Käärijän kanssa, ainakin Aapo ja Tiina. Luukuttaneet Chachachaata omassa keikkabussissaankin. Ja Aapon reaktion Käärijän äänipottiin oli vilpitön videolla