UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Sanoin toissapäivänä, että teen Carriet, mikäli Käärijän esityksessä on tanssityttöjä.
Lasi edessäni meni jo säröille, kynttilänliekit syttyvät ja sammuvat itsekseen....
Jalkani vaeltavat hitaasti kohti Logomoa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä Australian viisusta? 2 minsan kohdalla kajahtaa...
(Miksi musta tuntuu,että muut maat tulee "meidän" alueelle) 🤔
Ihan hyvä, mutta ei kuitenkaan tule samanlaista wow efektiä (juu saatan olla puolueellinen) vaikka tuo tukan heiluttelu hyvältä näyttikin :D
Liian siloteltua energiaa, toisin kuin Kärtsällä.
Vertautuu myös liikaa parin vuoden takaiseen Måneskiniin, jonka meininkiä tuskin lähivuosina mikään muu rock-kokoonpano voi helposti ylittää.
Enemmän mörinää niin itse olisin myyty...
Vaikka tällä hetkellä veikkaankin Norjan olevan korkealla. (Veikkasin jo ennen sen biisin valintaa ja täällä ei tykätty).
No täytyy katsastaa miten livet huomenna menee...😬
Vierailija kirjoitti:
Sanoin toissapäivänä, että teen Carriet, mikäli Käärijän esityksessä on tanssityttöjä.
Lasi edessäni meni jo säröille, kynttilänliekit syttyvät ja sammuvat itsekseen....
Näytä niille mistä kana kusee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiwibloggsin Willian taitaa olla Brittien edustajana kansainvälisisessä raadissa. On nimittäin tullut tänään Suomeen
Ei v. Miksi sen täytyy tunkea joka paikkaan.
William ei itse diggaa Käärijästä hirveemmin ainakaan kun tekivät reaktiovideon.
Katottiinko me samaa videota? William nimenomaan tykkäsi Käärijästä.
William oli aika varautunut Käärijän suhteen ja luetteli paljon mahdollisia kompastuskiviä ja kritiikkiä, toki kehuja myös. Eihän hän sitä selkeästi vastustanut, mutta itselle ei jäänyt kuvaa että hän haluaisi Käärijää viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viittomakielen tulkki Miquel Peltomaa sopisi esittämään Käärijan biisin paremmin kuin K itse.
Miguel Peltomaa ei ole tulkki, vaan itse kuuro, mutta käyttää sisäkorvaistutetta jonka avulla kuulee ainakin joten kuten.
Hän tulkkaa viittomakielellä nuo biisit. Olisi paljon paremmin sopinut esittämään Käärijän biisin kuin Käärijä itse. Katoin klipin.
Tai oikeastaan ei tulkkaa, vaan on tehnyt lauluista viittomakieliset käännökset, joissa on taiteellista tulkintaa yms.
Hän tosiaan käyttänyt aikaa kääntämiseen noin kaksi viikkoa per esitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä niille mistä kana kusee!
Lähetin Käärijälle jo alitajuisen viestin, jolla se poistuu kattoluukusta, kun kaikki alkaa.
- Carrie
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aleksi kuitenkin voitti joten ei taidettu äänestää mautonta Ciccioliinaa sormet syyhyten.
Erika kylläkin voitti yleisöäänestyksen. Ei ole ensimmäinen kerta, kun kansan suosikin sijaan on valittu joku kädenlämpöinen tuomarien suosikki. Siksi jännittää myös Käärijän puolesta. UMK:ssa ei näiden syiden takia mikään ole itsestään selvää. En ole koskaan ollut Euroviisujen takia niin pettynyt, kuin nyt jos kauhuskenaario toteutuu.
Miksi tää Erika-keissi nostetaan aina varoittavana esimerkkinä, Erika voitti Akselin VIIDELLÄ PISTEELLÄ. Käytännössä olivat lähes tasoissa. Kyllä tämä tilanne muistuttaa enemmän Blind Channelin suosiota.
On noita sattunut muutamakin. Toki nyt vaikuttaa siltä, että Käärijä olisi kahmimassa pisteet suurella erolla joten sillä ei olisi niin väliä mutta en uskalla liikaa ennakkohypettää siltikään :D
Mitä esimerkkejä sulle tulee mieleen?
Musta on ylipäätään outoa tehdä vertauksia aiempaan, kun ei mikään umk-ennakkosuosikkikaan ole koskaan aiheuttanut tällaista massahypeä jopa niiden joukossa, jotka ei viisuja seuraa saati äänestä. Se mainitsemani BC lähimpänä
Ei sillä niin suurta väliä ole vaikka Kärtsärin esitys ois outo kun se kuiteskin myllätään Liverpooliin ja kunnolla kun kaikki Ylen Reija Wäreet ja Vesa Silverit ei ole enää vaikuttamassa. Laulusuoritus on se joka merkitsee ja klipeistä päätellen Käärijä vetää mahtavasti livenä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aleksi kuitenkin voitti joten ei taidettu äänestää mautonta Ciccioliinaa sormet syyhyten.
Erika kylläkin voitti yleisöäänestyksen. Ei ole ensimmäinen kerta, kun kansan suosikin sijaan on valittu joku kädenlämpöinen tuomarien suosikki. Siksi jännittää myös Käärijän puolesta. UMK:ssa ei näiden syiden takia mikään ole itsestään selvää. En ole koskaan ollut Euroviisujen takia niin pettynyt, kuin nyt jos kauhuskenaario toteutuu.
Ei ollut kuin muutaman pisteen ero yleisön 1. Ja 2. suosikin välillä eli lähes 50/50 kumpi voitti. Toisin kuin esim. BC kohdalla joka sai yleisöltä kaikkien aikojen äänimäärän. Toivottavasti Käärijä pistää vielä paremmaksi!
Mun fiilikset on viime viikkoina vaihdelleet näiden välillä: ei apua, ei tämä hype sittenkään kanna, Käärijä ei pääse viisuihin JA kyllä, tällä tehdään äänimääräennätys kuin vettä vaan! Tänään olen taas tuon jälkimmäisen kannalla ja todellakin veikkaan, että lauantaina nähdään Käärijän voittavan ja pisteitä ropisee joku järjetön määrä. Ajatelkaa, kuinka paljon uusia äänestäjiä Käärijä on saanut innostumaan UMK:sta, siihen lisäksi vielä kaikki muut.
Tarkoitan siis yleisöääniä! Juryista en ole varma. Ehkä eivät ihan ykköseksi saa Käärijää. Tai sitten...?
Ikävä että Käärijä on laitettu esiintymään jo kolmantena, vaikuttaa äänimäärään yleensä laskevasti. BC:llä oli parempi esiintymispaikka ohjelman loppupuolella.
Ei seitsemän esiintyjän finaalissa esiintymisjärjestyksellä ole mitään merkitystä.
Tottakai sillä on. Viimeisten joukossa esiintyneet jää aina paremmin mieleen.
Onneksi useat on kuitenkin jo todennäköisesti etukäteen kuulleet Cha Cha Chan ja tietää senkin että ko. kappale on Euroviisuja ajatellen ehdottamasti paras valinta.
The Rasmus voitti ekalta esiintymispaikalta. Ihan hölynpölyä tollanen
Oon odottanut koko viikon että tulisi jo lauantai ja UMK-finaali. Jännittää!!! Käärijä on kyllä parasta mitä hetkeen olen kuullut, sen muukin tuotanto kuin Cha Cha Cha on todella jees.
Vierailija kirjoitti:
Sori oon tiukkis mutta nää jutut euroviisuketjuun kiitos, ei tänne
Vierailija kirjoitti:
Onko se jossain sanottu, että ne tanssijat on naispuolisia?
Miten tuosta Mikkosilvennoisesta on tullut noin överih*ntti?! Hyi miten keinotekoista siis ou my good! (Sen Storyt)
Samaa mieltä, Euroviisuketju on erikseen. Mutta kun nyt kysyttiin mielestäni australia on tylsä. Mutta ahdistaa silti ajatus että pistetään esiintymiset peräkkäin Kärtsän kanssa!
Vierailija kirjoitti:
I-ha-naa, että Voyager on mukana. Hehän yrittivät, olikohan se nyt viime vuonna, mutta jäivät toiseksi, kun se joku glitterhuntuhemmo voitti. Olen vahvasti puolueellinen heidän suuntaansa aina, olen kuunnellu tuota bändiä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se jossain sanottu, että ne tanssijat on naispuolisia?
Ei, veikkailua vaan. Toivottavasti eivät ole.
Silvennoinen huutaa: "Onks tää jo tanssijoiden hyväksikäyttöä? Saako näin TEHHDÄ!!" Mitähän siellä tapahtuu......
Käärijän esitystä ei vaan tue mitkään tanssijat.
Mikon kommenteista tuli jo lööppikin: https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/6de33198-78b0-45b5-a65c-e0a004723625
Luulisi että tuossa asemassa ja neutraalina kommentaattorina miettisi vähän, mitä päästää suustaan.
Ei. Eikä UMK ole silmiään pyöritellyt, vaan Käärijän levy-yhtiö pyöritteli silmiään UMK väen idealle.