Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
7801/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Portion Boysin JaloTiina kertoo tekevänsä rikosilmoituksen kaikista herjaajistaan - Viihde - Ilta-Sanomat

https://www.is.fi/viihde/art-2000009356586.html

– Todellakin teen rikosilmoituksen kaikista herjaavista kommenteista, ja sen jälkeen kun saan selville teidän henkilöllisyyden, tulen julkaisemaan ne myös täällä, hän lupaa.

Miten tuossa mahtaa käydä? Siis eikö toisten henkilöllisyyden julkaiseminen ole rangaistava teko? Itse on julkisuudessa, mutta ne henkilöt ei välttämättä ole. Eikö tuo ole laiton uhkaus?

Toivottavasti kukaan ei äänestä noita jatkoon, pilaavat koko UMK fiilikset tuolla touhulla. Kuvittelivat varmaan keräävänsä ääniä tuolla kiusaamiskohulla, mutta taitaa osua omaan nilkkaan.

JaloTiina-keissille on oma ketjunsa. Siihen liittyvän keskustelun voisi viedä sinne.

Vierailija
7802/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon ylipäätään tämä UMK kiinnosta. Tulin nyt kuitenkin katsoneeksi tuon Portion Boysin kappaleen kun siitä naisesta on niin paljon puhuttu. En tuon videon perusteella keksimälläkään keksi yhtään törkykommenntia hänestä. Mikä juttu tää oikein on?

Häntä on huoriteltu ja kommentoitu muutenkin törkeästi eri nettikeskustelupalstoilla sekä lähetetty tätä törkyviestintää feikkiprofiileista suoraan hänen someensa. Niinpä hän tuli ulos asian kanssa ja on kertonut jättäneensä rikostutkintapyynnön.

Onko tuo rikostutkintapyyntö joku vitsi?

Jonkun mamman tänne AV:lle keksimä juttu???

Nimittäin vaikea uskoa että viittäkymppiä käyvä ja julkisuudessa oleva nainen olisi niin huonoitsetuntoinen ja herkkänahkainen että antaisi lapsellisten p er äk am marien jonnepoikien vaikuttaa elämäänsä. Sellaisten jotka ovat juuri oppineet H-sanan ja huutelee sitä joka tytölle, tädille ja mummolle.

Saa kuvan että huumoribändiltä ei löytynyt sen verran huumoria, että voisi ohittaa l u u seri huutelijat ja olevinaan hauskat vitsailijat?

Ei ole vitsi, Tiina itse kertoi storyissaan tekevänsä herjaavista kommenteista rikosilmoituksen ja julkaisevansa kirjoittajien nimet ja naamat, kunhan saa henkilöllisyydet selville. Jossain iltauutisissa oli juttua aiheesta myös.

Totta. Poliisilta siihen lupa tullut. Laki teki sen mahdolliseksi tämän vuoden alusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7803/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna finaalissa tulee pisteet myös "rest of the worldilta". Muu maailmakin saa äänestää! 

Miten tämä käytännössä toteutuu, kun valtaosa muusta maailmasta tuskin koko kisaa edes seuraa?

Tämä muutos syntyi ulkoisesta kysynnästä, ei minään luovan päällikön älynväläyksenä, kyllä niitä seuraajia ihan hillittömästi löytyy.

Vierailija
7804/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Portion Boysin JaloTiina kertoo tekevänsä rikosilmoituksen kaikista herjaajistaan - Viihde - Ilta-Sanomat

– Todellakin teen rikosilmoituksen kaikista herjaavista kommenteista, ja sen jälkeen kun saan selville teidän henkilöllisyyden, tulen julkaisemaan ne myös täällä, hän lupaa.

Miten tuossa mahtaa käydä? Siis eikö toisten henkilöllisyyden julkaiseminen ole rangaistava teko? Itse on julkisuudessa, mutta ne henkilöt ei välttämättä ole. Eikö tuo ole laiton uhkaus?

Toivottavasti kukaan ei äänestä noita jatkoon, pilaavat koko UMK fiilikset tuolla touhulla. Kuvittelivat varmaan keräävänsä ääniä tuolla kiusaamiskohulla, mutta taitaa osua omaan nilkkaan.

JaloTiina-keissille on oma ketjunsa. Siihen liittyvän keskustelun voisi viedä sinne.

Sellainen ketju oli jo. Poistettiin ja hyvä niin. En kaipaa uutta, koska jo tavallaan vanhan jutun jauhamista. Siirrytään eteenpäin.

Vierailija
7805/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän poistettiin. Onko avattu uusi?

Vierailija
7806/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna finaalissa tulee pisteet myös "rest of the worldilta". Muu maailmakin saa äänestää! 

Miten tämä käytännössä toteutuu, kun valtaosa muusta maailmasta tuskin koko kisaa edes seuraa?

Juniori euroviisuissa ääniä tuli 162 maasta, mutta osanottajia ei ollut kuin 16 maasta.

Vierailija
7807/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pisteiden anto siellä kisassa on tylyä ja käy sääliksi niitä jotka juryn pisteillä on hyvissä asemissa ja sitten tulee kansan äänet ja jotkut tipahtaa ja jotkut puolestaan parantaa sijoitustaan. Ton takia mä kannatan,että vain katsojat sais vaikuttaa. Mitä jollain jurylla on väliä.

No jep. Oon itse laajemminkin esc-tasolla juryja vastaan. Tän vuoden sääntömuutos, että vaan kotikatsomot päättää semifinaaleissa on mielestäni parannus. Kuitenkin niin kauan kuin viisuissa on juryt on mielestäni ihan hyvä, että umk käyttää juryja myös itse valinnassaan. Onneksi vaikuttavat vain 25%. Norjalla on 50/50-äänestys

Ongelma on ollut se, että raadeissa niille muutamille ihmisille on annettu liikaa valtaa ja ovat Suomessakin käyttäneet sitä valtaansa väärin antamalla täydet pisteet omalle suosikilleen jättäen samalla yleisön suosikin jopa täysin pisteittä mikä on suoraan vaikuttanut lopputulokseen yleisön suosikkia vastaan.

Niinpä! Puhumattakaan siitä, että juryt ois muka poliittisesti neutraaleja... Siellä toteutuu ihan samat suosimiskaavat kuin puhelinäänissä, jotka koitettiin juryilla hävittää

Vierailija
7808/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että myös hänellän on musiikkialan koulutus, taitaa olla useampikin. Ollut aikoinaan solistina puolustusvoimien soittokunnassa. Kotoisin Jyväskylästä. En tiedä tuosta T-kirjaimen lausumisesta, tuskin se ulkomaalaisten korvaan ottaa. Mutta mahtava, vivahteikas ja kantava ääni kyllä. Hevimiehiä. Puhuu 10 eri kieltä. Sympaattinen ja kohtelias herrasmies.

Puhuu 10 kieltä? 😳 Oletan, että kielitaito on noissa kaikissa siis sujuva? Itse olen aikoinaan opiskellut englantia, ruotsia ja saksaa peruskoulussa/lukiossa, lisäksi ranskaa, espanjaa, italiaa ja japania yliopistossa/vaihtomaassa. Noista sujuvasti osaan kuitenkin vain englantia (ja tietty suomea). Muita kieliä ymmärrän ja osaan tuottaa lauseita, mutta en osaa kieltä sujuvasti. Kursseilla ehkä, mutta en enää vuosien jälkeen. 10 kielellä puhuminen kuulostaa aikamoiselta lahjakkuudelta.

Vierailija
7809/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että myös hänellän on musiikkialan koulutus, taitaa olla useampikin. Ollut aikoinaan solistina puolustusvoimien soittokunnassa. Kotoisin Jyväskylästä. En tiedä tuosta T-kirjaimen lausumisesta, tuskin se ulkomaalaisten korvaan ottaa. Mutta mahtava, vivahteikas ja kantava ääni kyllä. Hevimiehiä. Puhuu 10 eri kieltä. Sympaattinen ja kohtelias herrasmies.

Puhuu 10 kieltä? 😳 Oletan, että kielitaito on noissa kaikissa siis sujuva? Itse olen aikoinaan opiskellut englantia, ruotsia ja saksaa peruskoulussa/lukiossa, lisäksi ranskaa, espanjaa, italiaa ja japania yliopistossa/vaihtomaassa. Noista sujuvasti osaan kuitenkin vain englantia (ja tietty suomea). Muita kieliä ymmärrän ja osaan tuottaa lauseita, mutta en osaa kieltä sujuvasti. Kursseilla ehkä, mutta en enää vuosien jälkeen. 10 kielellä puhuminen kuulostaa aikamoiselta lahjakkuudelta.

Olisi mukava kuulla hänen puhuvan edes suomea.

Vierailija
7810/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t kirjoitti:

Miksi ihmeessä Portion Boysin vokalisti laulaa t-kirjaimet "me näitä polkuja kuljetjhaaan ja samaa taivasta katsotthjaaan.".

Pöntön kuuloista

Tätä samaa olen ihmetellyt. Hän ääntää T:n tosi korostuneesti aspiroituna kuin englannin kielessä.

Onko laulanut aiemmin englanniksi eikä tajua omaa maneeriaan, joka on siirtynyt suomeen? Vai mitä ihmettä... Olen miettinyt vaikka mitä mahdollisia selityksiä!

(Muuten hänellä on tosi mahtava ääni, melkeinpä liian hyvä kyseiseen bändiin.)

Olisi kyllä mahtava jossain kunnon bändissä ja kunnon kappaleilla. Upea ääni.

Hänen nimensä on Aapo. Musiikkitieteilijä Jyväskylän seudulta.

Komea, karismaattinen mies ja mukava.

Miksi ei ole jossain fiksummassa bändissä esittämässä taidokasta musiikkia? Nyt hän on vähän kuin taustalaulajana tuollaisessa huonon huumorin persubändissä. Outoa.

Vierailija
7811/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen UMK-Äänestyksestä sen verran, ettei ole juryä.

Näin se menee; katsojaäänet 75% + world voice 25 %.

Vierailija
7812/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä bändin voisi diskata tuolla perusteella pois jatkosta. Vai oliko ne jatkossa?

Koska ei pitäisi tällaisen kansallisen kisan aikana alkaa itsekkäästi tuomaan ja kääntämään huomiota itseensä, kun tuollainen kääntyy negatiiviseksi musiikkimaailmaa kohtaan ja latistaa kuuntelijoiden ja katsojien tunnelmaa.

Vierailija
7813/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Puhumattakaan siitä, että juryt ois muka poliittisesti neutraaleja... Siellä toteutuu ihan samat suosimiskaavat kuin puhelinäänissä, jotka koitettiin juryilla hävittää

Juuri näin. Viime vuosina kun noita jury-ääniä olen seuraillut, niin niissä tunnutaan suosivan naapurimaita jopa paljon enemmän kuin puhelinäänissä!

Vierailija
7814/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ne on poistettu. Jos löydät keskustelun niin kannattaa varmaan linkata se tänne tiedoksi?

Vierailija
7815/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että Ylen umk-tiimi on jo väsännyt finaalilähetyksen lavashowt valmiiksi eikä niihin voi enää juurikaan vaikuttaa. Robin hehkutteli eilen lavansa ilmettä ja sanoi, että kunpa voisi jo nyt näyttää miten hienolta tämä lava hänen esityksen aikana näyttää, mutta ei saanut kuvata lavaa. Eli visuaalinen ilme vaikittaisi olevan valmiina.

Kuulostaa uhkaavalta. Jos Robinilla tyylikäs ja hyvin kasassa oleva paketti, ja Käärijällä joku levällään oleva lavashow, Euroviisuihin lähteekin Robin tuolla melko geneerisellä/haljulla, mutta ammattitaitoisella biisillä. 

Vierailija
7816/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen UMK-Äänestyksestä sen verran, ettei ole juryä.

Näin se menee; katsojaäänet 75% + world voice 25 %.

Mistä oot tän keksinyt?

Ylen omilla sivuilla: "Voittajabiisi selviää laskemalla yleisöäänet ja kansainvälisen raadin antamat pisteet yhteen: katsojien äänten painoarvo on 75 % ja kansainvälisen raadin 25 %."

Raati = jury jos siinä on epäselvyyttä

Vierailija
7817/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku yritys ollut, mutta sekin poistettiin. Hyvä niin.

Ei jaksa jauhaa yhdestä ihmisestä enää enempää kuin on terveellistä.

Vierailija
7818/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ne on poistettu. Jos löydät keskustelun niin kannattaa varmaan linkata se tänne tiedoksi?

Ei kannata. Kannattaa mennä eteenpäin ettei mene pakkomielteen puolelle yksi henkilö.

Vierailija
7819/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umk-finaaliin on n. kuukausi aikaa. Eli tosi pitkä aika valmistautua ja harjoitella kaikki äänet, valot, kamerat, koreografiat, vaatteet, lavasteet, yms, vimpan päälle sujuviksi ja hioa ne huippuunsa. Mutta mistä johtuu, että finaalissa tulee aina tunne, että koko show on kyhätty kasaan parissa päivässä eikä harjoituksille ole ollut aikaa? Miksei se pitkä valmistautumisaika koskaan näy finaalin esityksten laadussa? Miksi kamera-ajot ja äänimiksaukset on päin vttua? Toivottavasti yleisön palautteesta olisi vihdoin otettu opiksi ja tänä vuonna nähdään ammattitaidolla tehty show.

Vierailija
7820/34469 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku yritys ollut, mutta sekin poistettiin. Hyvä niin.

Ei jaksa jauhaa yhdestä ihmisestä enää enempää kuin on terveellistä.

Totta mutta myös minusta on äärettömän epäreilua muita LAULUkilpailijoita kohtaan että yksi vanhimmasta päästä olevista tyypeistä alkoi tuomaan itseään esiin että miten on saanut jotain typeriä lapsellisia huuteluja ja rajua kiusaamista. Henkilö joka bändin sivuosassa, joka ei sävellä eikä sanoita, eikä laulaja eikä edes laula itse tuolla kisabiisillä! :D

Vastineeksi alkaa itse uhkailemaan jotain taviksia rikossyytteillä.

Parempi vaan kun joutuisivat pois UMKsta mahdollisimman pian, niin tämä kisa saisi jatkaa LAULUkisana eikä huomionhakukisana.

Siksi toivoisin että tuollainen itsekäs rikossyyteuhkaileva käytös poistettaisiin tällaisesta tervehenkisestä  kisasta ja sellainen kitkettäisi jatkossakin.

Ketju on lukittu.