UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Mä kun oon yritellyt vihellellä Cha cha cha
-kappaletta niin väkisin se muuttuu itselläni "cha cha cha" -kohdassa Under the sea -kappaleeksi.Aikaisemmin jo mainitsin sen muistuttavan Under the sea -biisiä tietystä kohtaa, mutta nyt mä oon löytänyt vahvistavan seikan vihellyksestä.
Laitetaanko kopiointi syytökset tästä? 😂
Sinnehän ne joukkoon mahtuvat :) Tuossa aiemmin tänään linkatussa podcastissakin tyypit puhuivat siitä, että Cha Cha Cha:han on otettu kyllä ihan runsaalla kädellä vaikutteita sieltä ja täältä.
Robinin biisin "I'm just tryna get to you, I'm just tryna get to" -kohta on jotennin ärsyttävä ja niin laskelmoitu, en ollenkaan tykkää tosta hokemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Huomenta Suomen haastattelun, jossa oli Porton Boys. El Meissel ja joku toinen ei päässyt paikalle. Tiinalla oli kova tarve vastata lähes kaikkiin kysymyksiin ja huomasi, että kahden miesjäsenen oli vaikea saada puheenvuoroa. Vaikuttaa melkoiselta päällepäsmäriltä tuo nainen, voisi koittaa antaa enemmän tilaa muillekin, vaikka huomiosta tuntuu kovasti nauttivankin. Jotenkin outoa, että henkilö joka ei tee bändissä mitään musiikillista puhuu eniten.
Tämä sama on joo toistunut useissa muissakin haastiksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robinfanit loukkaantuu siitä ettei robinista saa tykätä, samalla kun toitottavat ettei muut sovi euroviisuihin eivätkä pääsisi finaaliin.
Mielestäni myös fanien olisi asiallista myöntää, että Robinin biisi (artistin kiistämättömästä lahjakkuudesta huolimatta) ei vain ole Euroviisuihin tällä kertaa riittävän hyvä. Hukkuu massaan eikä erotu tarpeeksi, valitettavasti.
Robin on aivan ihana, varsinkin luonnossa. Käyttäytyy hyvin ja tietysti näyttää myös hyvältä. Olisin toivonut Robinille parempaa biisiä. Täytyy myös myöntää, että hänen persoonansa ei pääse oikeuksiin videon kautta. Täytyy kuitenkin muistaa se, että UMK:ssa myös lavashow ratkaisee. Saa nähdä, kuka yllättää positiivisesti tällä kertaa, se voi hyvin olla Robinkin.
7. Portion Boys
6. Lxandra
5. Robin
4. Benjamin
1-3 Kuumaa, Käärijä, Keira
Itsellä sijat pronssista kultaan vaihtelee päivittäin
Mutta hyvä taso, ehkä paras taso ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kappaletta niin väkisin se muuttuu itselläni "cha cha cha" -kohdassa Under the sea -kappaleeksi.Aikaisemmin jo mainitsin sen muistuttavan Under the sea -biisiä tietystä kohtaa, mutta nyt mä oon löytänyt vahvistavan seikan vihellyksestä.
Sinnehän ne joukkoon mahtuvat :) Tuossa aiemmin tänään linkatussa podcastissakin tyypit puhuivat siitä, että Cha Cha Cha:han on otettu kyllä ihan runsaalla kädellä vaikutteita sieltä ja täältä.
En olekaan kuullut koko podcastista, mutta jos jokin biisi kuulostaa niin monelta kappaleelta niin eihän sitten voi syyttää kopioinnista.
Väkisinhän kappaleet tavalla tai toisella muistuttavat toisiaan.
Lähes kaikissa pop-kappaleissakin on samat rytmit. Maailmassa on miljardeja kappaleita, joten väkisinkin kappaleet muistuttavat toisiaan.
Musta kaikki osallistujat vaikuttaa symppiksiltä. Toisilla on vaan tosi huono biisi. Hämmästyttävintä, että juuri ennakkosuosikeilla oli tällaiset. Panostus puuttui.
Vierailija kirjoitti:
Robinfanit loukkaantuu siitä ettei robinista saa tykätä, samalla kun toitottavat ettei muut sovi euroviisuihin eivätkä pääsisi finaaliin.
Vaikka Robin-fanit ovat täällä uhrautuneet ns kiusaamisen urheiksi, niin ei heitä voi sanoa sen paremmaksi kuin muidenkaan artistien fanit. Heiltähän tulee jatkuvasti lähes painostavaa selittelyä, miksi Robin on niin paljon pätevämpi ja karismaattisempi kuin muut.
Luku vei 💃💃 Luku vei 💃💃 Luku vee eei💃
🤣
En ymmärrä tuon käärijän suosiota.
Se mikä lie ylivoimainen kyllä iski heti kun pätkän kuulin.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Huomenta Suomen haastattelun, jossa oli Porton Boys. El Meissel ja joku toinen ei päässyt paikalle. Tiinalla oli kova tarve vastata lähes kaikkiin kysymyksiin ja huomasi, että kahden miesjäsenen oli vaikea saada puheenvuoroa. Vaikuttaa melkoiselta päällepäsmäriltä tuo nainen, voisi koittaa antaa enemmän tilaa muillekin, vaikka huomiosta tuntuu kovasti nauttivankin. Jotenkin outoa, että henkilö joka ei tee bändissä mitään musiikillista puhuu eniten.
Jos bändissä nimeltä Portion Girls olisi yksi miesjäsen, jonka ainoa tarkoitus olisi pomppia päämäärättömästi lavalla ja näyttää hyvältä, ja tämä mies sitten ottaisi haastatteluissa kaiken tilan itselleen naisten lähinnä pysyessä mykkinä, niin jo olisi mansplaining-syytökset tulilla ja kuinka mies vie tilaa heiltä, jotka todella luovat bändin musiikillisen annin.
Vierailija kirjoitti:
Tiina teki taas postauksen omaan someensa tästä häneen kohdistuvasta kirjoittelusta. Osa noista kommenteista on selvästi otettu vauvapalstalta. Esimerkiksi joku oli kommentoinut toiseen ketjuun, että “vedetään kaksin käsin JaloTiinaa… hih tirsk..”, niin muun muassa tämä kommentti oli nostettu esiin. Minusta tuo oli vähän kieli poskessa kirjoitettu, siis sillee “heko heko” -meiningillä kirjoitettu kommentti eikä mitenkään tosissaan. On vähän erikoista, ettei bile- ja huumoribändi kestä edes tuollaista läpän heittoa, kun heidän omat sanoituksensa ovat kaksimielisyyksiä täynnä, yhdellä videolla pidetään Tiinan rinnoilla oluttölkkejä ja jäsenten taiteilijanimet luokkaa El Meissel…. Niin näistä nimistä ei sitten saisi heittää mitään läppää, kun tuo jalotiinakin on selvä väännös eräästä alkoholijuomasta…?
En voi sille mitään, mutta mulla tulee aika takakireä fiilis tästä bändistä. Oli siellä nostettu oikeastikin asiattomia kommentteja myös esiin, mutta ei ne oikeastaan poikkea juuri mitenkään siitä, mitä muut osallistujat ovat täällä saaneet niskaan.
Ja siis Portionin omista biisestä lainauksia:
“Jos mä joskus naarasta saisin
Sen mä nuijanukuttaisin””
“ei oo häpyy olla nopia
maksusta voidaan sopia
tunnista pulitan
sekunnissa tulitan”
“Mut nyt taas takas uunille, kyljyksille emännän kuumille
Pintaan marinadii, kokkeli maistuu kuin kaviaari”
“oot liian kaukana hellasta, ei oo sovittu sellasta”
Että näillä sanoituksilla vähän ihmettelen, että noista ketjun kaksimielisistä läpistä vedetään herne nenään ja kommenteissa viuhutellaan naisvihakorttia. Mutta seksin ostamisella rehvastelu ja emännän toruminen siitä, että on liian kaukana keittiöstä, on sitten mahtavaa naiskuvan edistämistä?
Eikö tuo nainen ymmärrä edes lopettaa? Nolasi jo itsensä. Kaikki nyt vaan eivät pidä hänestä, eikä se siitä muuksi muutu. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olekaan kuullut koko podcastista, mutta jos jokin biisi kuulostaa niin monelta kappaleelta niin eihän sitten voi syyttää kopioinnista.
Väkisinhän kappaleet tavalla tai toisella muistuttavat toisiaan.Lähes kaikissa pop-kappaleissakin on samat rytmit. Maailmassa on miljardeja kappaleita, joten väkisinkin kappaleet muistuttavat toisiaan.
Tämä plagiontikohu oli muutenkin naurettava. Se Käärijän biisi ei todellakaan täytä plagiaatin kriteerejä. Oli jotenkin aika inhottavaa toimintaa myös lehdistöltä, että heti kun uusi artisti nousi äkillisesti suureen suosioon niin alkoi turhanpäiväinen klikkiotsikointi ja draaman haku hänen nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Tiina teki taas postauksen omaan someensa tästä häneen kohdistuvasta kirjoittelusta. Osa noista kommenteista on selvästi otettu vauvapalstalta. Esimerkiksi joku oli kommentoinut toiseen ketjuun, että “vedetään kaksin käsin JaloTiinaa… hih tirsk..”, niin muun muassa tämä kommentti oli nostettu esiin. Minusta tuo oli vähän kieli poskessa kirjoitettu, siis sillee “heko heko” -meiningillä kirjoitettu kommentti eikä mitenkään tosissaan. On vähän erikoista, ettei bile- ja huumoribändi kestä edes tuollaista läpän heittoa, kun heidän omat sanoituksensa ovat kaksimielisyyksiä täynnä, yhdellä videolla pidetään Tiinan rinnoilla oluttölkkejä ja jäsenten taiteilijanimet luokkaa El Meissel…. Niin näistä nimistä ei sitten saisi heittää mitään läppää, kun tuo jalotiinakin on selvä väännös eräästä alkoholijuomasta…?
En voi sille mitään, mutta mulla tulee aika takakireä fiilis tästä bändistä. Oli siellä nostettu oikeastikin asiattomia kommentteja myös esiin, mutta ei ne oikeastaan poikkea juuri mitenkään siitä, mitä muut osallistujat ovat täällä saaneet niskaan.
Ja siis Portionin omista biisestä lainauksia:
“Jos mä joskus naarasta saisin
Sen mä nuijanukuttaisin””
“ei oo häpyy olla nopia
maksusta voidaan sopia
tunnista pulitan
sekunnissa tulitan”
“Mut nyt taas takas uunille, kyljyksille emännän kuumille
Pintaan marinadii, kokkeli maistuu kuin kaviaari”
“oot liian kaukana hellasta, ei oo sovittu sellasta”
Että näillä sanoituksilla vähän ihmettelen, että noista ketjun kaksimielisistä läpistä vedetään herne nenään ja kommenteissa viuhutellaan naisvihakorttia. Mutta seksin ostamisella rehvastelu ja emännän toruminen siitä, että on liian kaukana keittiöstä, on sitten mahtavaa naiskuvan edistämistä?
Siis tuoko nyt on sitä pahaa nettikiusaamista? Tuo bändi on ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkisinhän kappaleet tavalla tai toisella muistuttavat toisiaan.Lähes kaikissa pop-kappaleissakin on samat rytmit. Maailmassa on miljardeja kappaleita, joten väkisinkin kappaleet muistuttavat toisiaan.
Totta, että jokainen biisintekijä ottaa vaikutteita olemassa olevasta musiikista, mutta kyllähän se vaikuttaa lukemattomien huomioiden perusteella, että Cha cha cha:han on otettu erityisen huolella jopa yksyhteen vaikutteita. Tuskin kuitenkaan EC tai kukaan muukaaan lähtee plagiointisyytteitä nostamaan.
Tässä muuten tämä aiemmin tänne linkattu podcast, jossa tosiaankin ihan anlyyttista arviointia UMK-biiseistä. Kiitos alkuperäiselle linkkaajalle.
https://open.spotify.com/episode/1hyDqTdSWRxjY1PHZlJMZi?si=qIfPolqZTdiA…
Portionit taitavat olla kisan vanhimmat osallistujat ja silti heidän some-esiintyminen on tätä luokkaa? Keira on 17 Benjamin 25 ja Robin 24 ja silti osaavat esiintyä julkisuudessa ammattimaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni myös fanien olisi asiallista myöntää, että Robinin biisi (artistin kiistämättömästä lahjakkuudesta huolimatta) ei vain ole Euroviisuihin tällä kertaa riittävän hyvä. Hukkuu massaan eikä erotu tarpeeksi, valitettavasti.
Ei kannata pakottaa tykkäämään samoin, kuin sinä itse. Olen täysin eri mieltä. Robinin biisi on paras Euroviisuihin.
Tuo jaloviinahan on ihan seko. Ja ikäänkuin ei poliisilla ei olisi tuhat tärkeämpääkin työtä hoidettavana.
Vierailija kirjoitti:
Musta kaikki osallistujat vaikuttaa symppiksiltä. Toisilla on vaan tosi huono biisi. Hämmästyttävintä, että juuri ennakkosuosikeilla oli tällaiset. Panostus puuttui.
Tai sitten heidän musiikkiaan ei vain ymmärrä se lahjattomampi kotimainen valtavirta.
Ei kannata hakeutua julkisuuteen, jos ei kestä muuta kuin kehuja. Haukkuminen ja kiusaaminen on tietysti ikävää, mutta ei kaikki muut kuin kehut ole haukkumista.