Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
5641/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kepeä viisu oli yleisön viidenneksi suosituin

Kokonaiskisassa 10., jurypisteissä sijalla 16.

Tuo mauton shokeeraushaluinen paska ei parempaa ansainnut. Tuossakin ihan liikaa. Miten joku voi verrata Käärijää ja tuota? Kusta pitää olla päässä.

Hyvä sijoitushan 10. on. Tuo kappale tulee itselleni mieleen, kun mietin mikä viisukappaleista olisi tehnyt vastaavan vaikutuksen kuin Käärijä.

Juuh. Mutta kun täällä oltiin jo varmoja voitosta; siis koko Euroviisujen.

Niin 10 sakkiinkaan ei kovin helposti päästä.

Realistinen voi olla.

Enemmän täällä puhutaan todella hyvästä sijoituksesta kuin voitosta. BC sai jotain naurettavat 85 pistettä tuomaristolta ja oli kuudes.

Vierailija
5642/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka väitätte että cha cha cha on liian raskas niin menkää kuuntelemaan hatarin euroviisubiisi, oli teleäänissä viides 😂

Minä mainitsin aiemmin tuosta raskuudesta, tarkoitin noita tubettajia joita tuossa yhteisvideossa oli. Olen heidän videoitaan seurannut ja moni tykkää just enemmän Benkun tyyppisestä ja sanoo sen reagointivideoillaankin. Siksi eivät välttämättä edusta sitä porukkaa, ketkä kuitenkin lopulta äänestäisi Käärijää (luulen et moni raskaamman musiikin ystävä ei edes piittaa Euroviisuista, ellei jostain bongaa että siellä on jotain tarjontaa heillekin). Käärijän biisi voisi puhutella myös räpin ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5643/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä videolla juutupessa 14t tykkäystä. Niitä ei ainakaan voi luukuttaa

Vierailija
5644/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo mauton shokeeraushaluinen paska ei parempaa ansainnut. Tuossakin ihan liikaa. Miten joku voi verrata Käärijää ja tuota? Kusta pitää olla päässä.

Tuohan oli todella hyvä kannanotto suvaitsemaisuutta vastaan.

Vierailija
5645/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sijoitushan 10. on. Tuo kappale tulee itselleni mieleen, kun mietin mikä viisukappaleista olisi tehnyt vastaavan vaikutuksen kuin Käärijä.

Minusta taas Hatari oli järkyttävän tylsä. :D Jos Käärijän biisiä syytetään melodian puutteesta, niin Hatarilla sitä oli vielä vähemmän.

Vierailija
5646/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko täällä jo? siinä useamman ihmisen mielipide yhdellä videolla :D

Jos joku ei jaksa katsoa niin puolet valitsi cha cha chan ykköseksi  ja siitä sanottiin mm: voittaa teleäänet, mielenkiintoista nähdä arvostaako jury, uniikki, erilainen, samaa fiilistä kun aikoinaan nettan toysta, vähän mietityttää ymmärtääkö jos kuulee biisin eka kerran finaalissa ja pelotti, että suomi ei laitakaan tätä :D

Hauska kun tuo yksi laitto robinin kolmoseksi (ainoana robin maininta) ja sano, että sorry not sorry :D 

Hyvä video. Kahdeksasta tosiaan neljä laittoi Cha Cha Chan ykköseksi. Itse asiassa kuvittelin, että Käärijää laitettaisiin enemmänkin ekaksi, mutta siellä tuli yllättävänkin paljon hajontaa, kun myös Benjamin, Keira ja Kuumaa saivat kannatusta ykköseksi. 2. ja 3. sijoille tuli hajontaa vieläkin enemmän. Enimmäkseen sinne sijoitettiin Keira tai Benjamin, mutta jokainen kilpailija sijoitettiin kolmen parhaan joukkoon vähintään kerran. Tämä antaa jo vähän osviittaa siitä, että kisasta voi olla tulossa yllättävänkin tasainen, kun otetaan huomioon live-esityksen sekä kv. raadin 25% vaikutukset.

Näiden reaktioiden osalta on paha yleistää, monen musiikkimaku on kevyempi/popahtavampi ja raskas riffi on kauhistus. Mutta varmasti UMK:ssa jury arvostaa esim. Lxandraa enemmän kuin kansa.

Millaisia asioita jury on yleensä painottanut arvioissaan? Onhan Cha cha cha -biisi myös musiikillisesti nerokas, kun onnistuu yhdistelemään niin monia tyylilajeja.

Juryt mielestäni painottavat ainakin sitä, että kappale on melodinen, hyvin laulettu, hyvin tehty ja hyvin tuotettu.

Viime vuosien jurypistevoittajia ovat: Brittien Sam Ryder, Sveitsin Gjon's Tears, Pohjois-Makedonian Tamara ja Itävallan Cesar Sampson ja Portugalin Salvodor Sobral. Tässä linkkejä kappaleisiin, jos joku haluaa kuunnella ja katsella.

https://youtu.be/0pAURAsum4A

https://youtu.be/a8Yvzo1puoE

https://youtu.be/Qotooj7ODCM

Juryt äänestää hirveää tylsää kuraa. Noilla yleensä onkin iso ero yleisöääniin

Niin, jury- ja yleisöpisteet eroavat monesti paljonkin toisistaan, mutta kaikki nuo viime vuosien juryvoittajat ovat kuitenkin olleet kärkisijoilla: Salvador Sobral 1., Sam Ryder 2. Gjon's Tears ja Cesar Sampson 3. He saivat myös paljon yleisöääniä. Pohjois-Makedonian Tamara oli 7., kun hänen teleäänimäärä jäi paljon pienemmäksi kuin noiden muiden. Tarvitaan siis hyvin sekä jury- että teleääniä, että ollaan ihan terävimmässä kärjessä.

Vierailija
5647/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...öööh. Hatari on klassikko. Mielestäni parempi kuin käärijä..

Itse olen käärijän kannalla,mutta damn,fanit ovat kyllä vihaisia,huh.

( Eri kuin videon postaaja)

Minusta tässä ketjussa ei ole sellaista hyvän mielen pöhinää kun osa on todella aggressiivista eikä osaa käyttäytyä vaan haukkuu kaikki muut paitsi oman suosikkinsa. Ehkä Suomeen ei sovi sitten nykyinen edustuskappaleen valintamalli. Jatkossa Yle valitsee kappaleen ja se lähtee sitten viisuihin niin loppuu tälläkin palstalla suunsoitto ja riitely.

Luulin aikaisemmin, että musiikista kiinnostuneet ihmiset osasivat olla fiksumpia. Ei pidä paikkaansa. Muistan kun Saara Aalto oli Suomen edustaja ja osa öyhötti aivan järjettömästi. Teki pahaa lukea niitä testejä ja lopulta päätin, etten pilaa viisutunnelmaani lukemalla tämän palstan ilkeyksiä.

Vierailija
5648/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...juu. yksi kyselee kanavallaan onko Cha Cha Cha tästä kopio??

..sori,mutta mun mielestä ei kuulosta yhtään samalta, kauimpana väitetystä.

En alkuperäistä videota viitsi linkittää. Katselukertojen takia, enkä halua sinne vihaisia kommentteja..

En pidä E C n biisistä. Käärijän Cha Cha fanitan. Ei ole kopio. Käärijä ei itse ole moksiskaan näistä syytöksistä, niin ei meidänkään tarvitse olla. Niih

Toi ei ole EC: n biisi....

Vierailija
5649/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän säälittää tuo Käärijä, symppis kaveri. Mutta pelottaa, että alkuhuuman jälkeen tulee lässähdys ja maanrakoon lyöminen

Mua taas ei pelota tämä yhtään, vaan luulen että moni löysi/löytää artistin muunkin (omemman?) tuotannon UMK:n kautta.

Rehellisesti sanoen aika karmeeta se muu tuotanto

Ootko paljon kuunnellut? Miksi pitää aina dissata heti? Itse tykkään jopa enemmän kuin Cha cha chasta, Fantastista (2020) on loistava levy.

Vierailija
5650/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että täällä on päätopiccina Käärijä- ja Robin-jutut, mutta laitan itse nyt kaikenlaisia mietteitä tähän.

Keiran biisi on peruskiva, mutta näitä on 10 tusinassa ellei enemmänkin. Huilu olisi hauska jos huilukappale ei olisi juuri viime vuonna ollut voitokas. Vähän niinkuin Ruslanan voiton jälkeen "kaikki" tunki rumpuja biiseihinsä.

Benjamin on minusta liian suorasukainen. En tykkää noin roisista meiningingistä. Tämä tuo mieleeni sen yhden (maata en muista) itäeurooppalaisen, piiitkällä ponnarilla varustetun, paidattoman laulajan, joka lauloi jotain "give me your body, let's write a story, our body language will rock you to the stars". Oli ällö.

Robin oli pettymys. Odotin jotain Hard to love-tyyppistä. Sanoitus on merkillinen. "Let's be more than friends, so wrong that it's right". En ymmärrä mitä tuossa halutaan sanoa. Ei kai se väärin ole olla enemmän kuin ystäviä ellei ketään petetä.

Lxandra on tylsä.

Käärijä on mun valinta ja allekirjoitan kaikki palstalla olleet kehut. Tämä pesee koko Euroopan!

KUUMAA. Iskee meihin suomalaisiin, mutta tuskin muihin.

Portion boys. Nolot sanat. Eikö viisi (vai kuinka monta heitä on?) henkeä keksi parempia sanoituksia? 9-vuotias lapseni kirjoittaa tuontasoisia runoja, parempiakin. Portsarit voisivat myös miettiä saamaansa palautetta. Ei ole oikein haukkua yhtyeen naisjäsentä, mutta ymmärrän yleisön hämmästelyn naisen roolista bändissä.

Vierailija
5651/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä ketjussa ei ole sellaista hyvän mielen pöhinää kun osa on todella aggressiivista eikä osaa käyttäytyä vaan haukkuu kaikki muut paitsi oman suosikkinsa. Ehkä Suomeen ei sovi sitten nykyinen edustuskappaleen valintamalli. Jatkossa Yle valitsee kappaleen ja se lähtee sitten viisuihin niin loppuu tälläkin palstalla suunsoitto ja riitely.

Luulin aikaisemmin, että musiikista kiinnostuneet ihmiset osasivat olla fiksumpia. Ei pidä paikkaansa. Muistan kun Saara Aalto oli Suomen edustaja ja osa öyhötti aivan järjettömästi. Teki pahaa lukea niitä testejä ja lopulta päätin, etten pilaa viisutunnelmaani lukemalla tämän palstan ilkeyksiä.

Etsipä täältä keskustelu missä ei olis trolleja. Ihan asiallistakin keskustelua välissä, sen huomaa kun joku aggroilija tulee spammaamaan.

Vierailija
5652/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh. Mutta kun täällä oltiin jo varmoja voitosta; siis koko Euroviisujen.

Niin 10 sakkiinkaan ei kovin helposti päästä.

Realistinen voi olla.

Enemmän täällä puhutaan todella hyvästä sijoituksesta kuin voitosta. BC sai jotain naurettavat 85 pistettä tuomaristolta ja oli kuudes.

85 pistettä tuomaristoilta on jo kohtalaisen hyvä. BC oli tuomaripisteillä 11.

Vierailija
5653/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Käärijän fanit ole vihaisia. Täällä vain pyörii yksi tyyppi joka kiukuttelee, haukkuu ja kiroilee. Tuskin on kenenkään fani.

Vierailija
5654/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse odotan jo jos tuo euroviisuketju alkaisi kohta elämään; siellä oli muistaakseni ainakin viime vuonna mukavampaa. ( Ehkä ne oikeasti viisuista kiinnostuneet sitten siellä).

Vierailija
5655/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse odotan jo jos tuo euroviisuketju alkaisi kohta elämään; siellä oli muistaakseni ainakin viime vuonna mukavampaa. ( Ehkä ne oikeasti viisuista kiinnostuneet sitten siellä).

Et ainakaan paranna keskustelun ilmapiiriä tuolla kitinällä.

Vierailija
5656/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin Ukrainaa viime vuonna sen takia, että ei euroviisuja kuulu voittaa vain sen takia, että on toinen osapuoli sodassa. Jo Verkalla oli Venäjä-ukraina politiikkaa, tosin hauskalla tavalla. Ja oliko vielä yksi poliittinen laulu ukrainalta? Toki silti sodassa kannustan ukrainaa.

Vierailija
5657/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä tässä onkin, kun musiikista kiinnostuneet ihmiset eivöt saa rauhassa keskustella, kun joka väliin tunkee joku mukahauska trolli länkyttämään.

Vierailija
5658/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huolettaa Robinin fanit, onko heitä enää? Ei Robinista ainakaan vielä kasvanut Elvistä

Vierailija
5659/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomaristolta sai vain 46 pistettä; loppusijoitus 10

Niin? Yleisöäänillä=teleäänillä viides.

Niin, yleisöäänillä eli teleäänillä viides, tuomaripisteissä 16. ja euroviisuissa 2019 10.

Vierailija
5660/34469 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä oli kyllä todella tyylikäs, kappaletta ja showta tukeva tanssiryhmä. Juuri tällainen on innovatiivista. Ei se, että laitetaan naisia tai miehiä vähissä vaatteissa ja kiilteleväksi voideltuina tanssimaan lavalle omaa tanssiaan samalla kun artisti/t esiintyvät.

Ketju on lukittu.