UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Mä väitän, että ihmiset eivät vertailisi Käärijän biisiä niin paljon Electric Callboyn biisiin, ellei olisi samaa hiustyyliä (ja sehän on ollut Käärijällä vuosikaudet, ennen Electric Callboyta). Suurin yhtäläisyys biiseissä on ensimmäiset 5 sekuntia ja sen jälkeen biisit ovat todella erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Robinin biisi on yllättävän tanssittava. Eilen siivosin sen tahdissa ja meni tanssiksi. Kuuntelin Hard to loven ja tulin siihen tulokseen, että Robin on oikeassa: Girls like you on paras biisi. Se avautuu kuuntelemalla. Livenä se saattaa olla toimiva, jos volyymi on kohdillaan ja kaikki nyanssit erottuvat.
Anteeksi nyt tämä Robin aihe täällä, mutten jaksa perustaa erillistä keskusteluketjua.
Minä kuuntelin cha cha cha:ta siivotessa, ja huomasin biisin jälkeen ettei ollut edennyt yhtään, koska olin jäänyt joraamaan. Pakkohan se on lopettaa. Miettikää niitä rikkoutuneita tavaroita.
Mä ihmettelen miten en kyllästy Cha cha chahan yhtään, kuitenkin kohta jo viikon luukuttanut? Toisaalta tykkäsin ja tykkään edelleen Ram pam pamista, eli ei kaikki korvamadot kulu kuuntelussa. Käärijän biisi vaan paranee kun voi hoilata mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllästyny jo Cha Cha Chaahan.
Kyllä taitaa Robsa kestää parhaiten kevääseen asti kuuntelua
Vai niin. No se on sun mielipiteesi ja olet siihe oikeutettu. Kuitenkin pidettävä mielessä, että kovin suuri osa kuulee biisit ekaa kertaa viisujen esikarsinnoissa ja toisen kerran finaalissa. eli "ensivaikutelmalla" on painavampi merkitys sijoituksissa, sanoisin kuin sillä, että tylsät kappaleet nousevat kymmenen kuuntelukerran paremmin esiin.
Kyllähän niistä esinäyttöä saadaan paljonkin. Videotkin pyörii ennen esityksiä. Biisit tulee tutuiksi jo ennen euroviisuesityksiä. Ihan kuten ennenkin. Esitys voi olla yllätys pliisun videon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen miten en kyllästy Cha cha chahan yhtään, kuitenkin kohta jo viikon luukuttanut? Toisaalta tykkäsin ja tykkään edelleen Ram pam pamista, eli ei kaikki korvamadot kulu kuuntelussa. Käärijän biisi vaan paranee kun voi hoilata mukana
Mä taas valitettavasti olen kyllästynyt. Rampampam ei sytyttänyt yhtään.
Eihän tuo cha cha cha ole mitenkään kopio we got the movesista vaikka jotain yhteistä löytyykin. Maailmassa on niin paljon musiikkia että ihme olisi jos ei sattumalta voisi tulla samankaltaisia osia joihinkin. Mutta aika kiva kun ihmiset vertailee, electric callboysta en ollut koskaan kuullut mutta nyt päätyi useampi biisi heiltä soittolistalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko täällä jo? siinä useamman ihmisen mielipide yhdellä videolla :D
Yksi kysyy "Haluatteko sanoa vielä suomelle jotain kun miettivät voittajaa?"
Vastaukset: älkää nyt vaan äänestäkö sitä robinia!!! :D
Puhuvat siis siitä, että suomella on tapana lähettää sitä jolla eniten faneja tai josta tykätään, eikä parasta biisiä.
Hohhoijaa. Raukat on ohjattavissa, kun on tuollaisia kommentteja joiltakin suomalaisilta tullut.
Minäkään en kyllästy Käärijän biisiin mutta se raju aloitusosuus onhiukan liian pitkä.Kun se laittaa melodisen vaihteen päälle niin kappale kuulostaa upealta ja Käärijän miltei kaunis ääni tulee esiin. On kyllä noinkin uskomattoman hyvä biisi.
Mä en ymmärrä tota että joku biisi kuluu kuuntelussa. Itselläni ei kulu, jos tykkään jostain biisistä, niin tykkään siitä vaikka kuuntelisin sen miljoona kertaa. Moni yhdentekevä biisi kyllä saattaa alkaa ärsyttää, jos tulee vaikka sata kertaa päivässä radiosta. Mutta ne biisit joista oikeasti tykkään, ovat hyviä vaikka kuinka luukuttaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mä väitän, että ihmiset eivät vertailisi Käärijän biisiä niin paljon Electric Callboyn biisiin, ellei olisi samaa hiustyyliä (ja sehän on ollut Käärijällä vuosikaudet, ennen Electric Callboyta). Suurin yhtäläisyys biiseissä on ensimmäiset 5 sekuntia ja sen jälkeen biisit ovat todella erilaiset.
Tämä on totta.
En minä vaan löydä Areenastakaan sitä reaktiovideota missä kilpailijat reogoivat toistensa biiseihin?
Mä tykkään biisistä Ylivoimainen.
Vierailija kirjoitti:
En minä vaan löydä Areenastakaan sitä reaktiovideota missä kilpailijat reogoivat toistensa biiseihin?
Sellaista ei ole varmaan tänä vuonna edes tehty. Nythän se on jo myöhäistä, kun kaikki tietää sekä kilpailijat, että kappaleet ja jopa muiden reaktiot niihin.
Mitä enemmän Käärijää kuuntelee sitä enemmän tykkää. Outo biisi kun ei kyllästy kuten olen moniin hyviin biiseihin kyllästynyt. Alun tykitys on kyllä pitkänpuoleinen mutta sopivin kappale laittaa Liverpoliin.
...juu. yksi kyselee kanavallaan onko Cha Cha Cha tästä kopio??
..sori,mutta mun mielestä ei kuulosta yhtään samalta, kauimpana väitetystä.
En alkuperäistä videota viitsi linkittää. Katselukertojen takia, enkä halua sinne vihaisia kommentteja..
Vierailija kirjoitti:
Biisien tarinoista oli kyse, ne on Areenassa. Reaktiovideota ei vielä ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko täällä jo? siinä useamman ihmisen mielipide yhdellä videolla :D
Jos joku ei jaksa katsoa niin puolet valitsi cha cha chan ykköseksi ja siitä sanottiin mm: voittaa teleäänet, mielenkiintoista nähdä arvostaako jury, uniikki, erilainen, samaa fiilistä kun aikoinaan nettan toysta, vähän mietityttää ymmärtääkö jos kuulee biisin eka kerran finaalissa ja pelotti, että suomi ei laitakaan tätä :D
Hauska kun tuo yksi laitto robinin kolmoseksi (ainoana robin maininta) ja sano, että sorry not sorry :D
Hyvä video. Kahdeksasta tosiaan neljä laittoi Cha Cha Chan ykköseksi. Itse asiassa kuvittelin, että Käärijää laitettaisiin enemmänkin ekaksi, mutta siellä tuli yllättävänkin paljon hajontaa, kun myös Benjamin, Keira ja Kuumaa saivat kannatusta ykköseksi. 2. ja 3. sijoille tuli hajontaa vieläkin enemmän. Enimmäkseen sinne sijoitettiin Keira tai Benjamin, mutta jokainen kilpailija sijoitettiin kolmen parhaan joukkoon vähintään kerran. Tämä antaa jo vähän osviittaa siitä, että kisasta voi olla tulossa yllättävänkin tasainen, kun otetaan huomioon live-esityksen sekä kv. raadin 25% vaikutukset.
Mäkin tykkään Ylivoimainen kappaleesta mutta jotenkin se ei sovi viisuihin. Cha cha cha sinne sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ei ole varmaan tänä vuonna edes tehty. Nythän se on jo myöhäistä, kun kaikki tietää sekä kilpailijat, että kappaleet ja jopa muiden reaktiot niihin.
Portion Boysin nainen sanoi jossain instalivessä, että odottakaa vaan kun näätte reagointivideon. Pitäisi siis tulla jossain kohtaa, mutta koskahan.
Kiitos tiedosta. Mä en olekaan käyttänyt yle areenaa niin paljon, että olisin tullut ajatelleeksi tarkistaa sieltä, että olisiko ne siellä.