UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Benjamin Peltonen: "Peppureiän syöminen on maailman kuuminta". Ja tässä se juttu:
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Benjamin-Peltonen-rivona-podcastissa-fant…
Benjamin vois pamautella sitten Euroviisuissa kaikissa haastatteluissa näitä juttujaan.
Peppureiän syöminen? Oikeesti...
Vierailija kirjoitti:
Benjamin on muuttunut tosi gaymaiseksi sen jälkeen, kun tuli kaapista. Miksi sitä homoutta täytyy koko ajan mainostaa ja korostaa. Ihan sama onko gay vai ei.
Omasta miesystävästä sanoi, ettei usku hänen haaveeseensa ( oliko tv-ura) koska hän kokki. Siis Häh?
En voi sietää tuota ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo Benkun ulkonäön haukkuminen! Musta kanssa joo meni yli jakaa kaikki varatunpanemistarinat mutta näemmä ette ole yhtään sen kypsempiä.
Nuo panemisjutut ovat Benjamin fantasiaa.. ?????? Miksi hän kertoo niistä, jos niistä ei saa puhua? Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Lähinnä kai että jos niin etoo ja ällöttää, niin miksi niitä pitää levittää ja toistella? Ei tule muuta syytä mieleen kuin että haluaa päästä moralisoimaan ja "juoruamaan", mikä on tosi pikkumaista. Let it be. Tän takia suomalaiset tarvii ne 50 piña coladaa ennen kuin meno vähän vapautuu kun aina on hiekkaa sanonko missä.
Vierailija kirjoitti:
Kielitaito on illan teema.
Benjamilla se on hyvä.
yök
Toi Käärijä on kyllä sexy kundi.
Benjamin liian gay.
Robin siirappia.
Ja näiden Umk-biisit on just samanlaisia, kun nää kunditkin on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraili<br />
ja kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt sitä Käärijän englantia, kun siitä kaikki jauhavat :D 2:40 ->
Ihan hyvältähän tuo lyhyt pätkä kuulostaa. Luultavasti Käärijä on kuten suurin osa suomalaisista ja vähättelee omaa enkun osaamistaan.
No ei tuo kyllä valitettavasti vakuuttanut, kun häntä vertaa vaikkapa edellään puhuneisiin. Tämän hän sai sanottua: Hi Wiwibloggs. I'm Käärijä. I'm UMK-artist and my song is grazy and it's party. Juurikin sitä auttavaa englantia muutama hyvin yksinkertaisen lause. Jos hän ei pysty parempaan, niin näinköhän pressitilaisuudet ja muut haastattelut hoituisivat ilman apuvoimia. Peruslitaniat toki voisi opetella ulkoa, mutta perusjuttujen ulkopuolelta tulevien kysymyksien ymmärtäminen ja varsinkin niihin vastaaminen olisikin sitten jo todella haastavaa. Toivotaan toki, että jostain ihmeen syystä tuo video ja hänen omat puheensa eivät olisi koko totuus hänen kielitaidostaan, jos hänet valitaan euroviisuedustajaksi.
Minkä takia pressitilaisuuksien tarvisi hoitua ilman tulkkia? Viime vuonna Ukrainan hemmoilla oli tulkit, eikä se mikään ongelma ollut. Itsekin seurasin pressitilaisuutta kun voittajaa haastateltiin, eikä siinä mitään ihmeellistä ollut että mukana oli tulkki. Ei tämä mikään englannin kielen kisa ole vaan laulukisa.
Juurikin näin. Eikä se englanti ole muutenkaan valtaosalle viisuja seuraavista äidinkieli.
No, se on totta ettei englanti ole valtaosalle viisuja seuraavista äidinkieli, mutta se on kieli, jolla siellä toimitaan. Sekin on totta, ettei viisut ole englannin kielen kisa tai retoriikkakisa, ja että tulkkia voi käyttää. Paljon ihmetystä se kuitenkin herättäisi ja olisi jotenkin nolo juttu, jos nuori suomalainen (ruotsalainen, norjalainen, tanskalainen jne.) ei selviäisi siellä itse englanniksi, koska heidän kielitaitoaan pidetään itsestäänselvyytenä. Tälläkin palstalla joku kommentoi tänään, että kai Käärijä nyt englantia osaa, kun kaikki tuon ikäisethän sitä osaa. Unkarilaisilta ja muista entisen Neuvostoliiton alueen maista tulevilta ei lähtökohtaisesti odoteta välttämättä hyvää kielitaitoa, niin siksi kangertelu ja tulkin käyttö on ymmärrettävämpää.
Siitäkin olen täysin samaa mieltä, että huono kielitaito ei todennäköisesti vaikuta tulokseen, koska se tuskin näkyy suurelle yleisöllä. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa, etteikö viisuedustajan kielitaidolla ole mitään merkitystä. Vai onko täällä palstalla joitain, joiden mielestä on lähtökohtaisesti hyvä asia, jos Suomen edustaja ei osaa kunnolla englantia?
Ei se ole noloa eikä outoa. Sillä ei yksinkertaisesti ole väliä, kun hommat hoituvat kyllä tulkinkin kanssa.
Käärijällä kohta 700.000 youtubessa.
Vierailija kirjoitti:
Mää haluan lapsia ton Käärijän kanssa..
Jossakin haastattelussa kertoi pelanneena vuosikymmenen jääkiekkoa. Kova poika siis. Parikymppisenä sairastui vakavasti ja oli paljon sairaalassa. Silloin päätti alkaa tekemään musiikkia! Ei kerrota, mihin sairastui, mutta ei sillä väliäkään. Vaikka uteluttaa. Kyllä, varmasti olisi kiva isukki. Vai onko jo?
Vierailija kirjoitti:
Benjamin Peltonen: "Peppureiän syöminen on maailman kuuminta". Ja tässä se juttu:
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Benjamin-Peltonen-rivona-podcastissa-fant…
Benjamin vois pamautella sitten Euroviisuissa kaikissa haastatteluissa näitä juttujaan.
Makunsa kullakin sanoi koira kun persettään nuoli!
Itse en kyllä ymmärrä miten joku kehtaa julkisuudessa puhua tuollaisia. Too much information - joku suodatin pitäisi jutuissa olla.
Vierailija kirjoitti:
Oliks toi Benjamin jotenkin komeampi nuorempana. Nykyään se on vähän tollainen pullapoika. Olisko liika bilettäminen vaikuttanut?
Juu, välillä näyttää vähän sellaiselta 50 v. Reunolta, jolla on viikset. Onko se sitten hyvä vai huono kenen mielestä, en minä vain tiedä.
Vielä Benjamin Peltonen SUOMEA edustamaan? Ei kiitos.
Toi Keräilijä on aivan omituinen heebo ja musiikkinsa pelkää ptä. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Benjamin on muuttunut tosi gaymaiseksi sen jälkeen, kun tuli kaapista. Miksi sitä homoutta täytyy koko ajan mainostaa ja korostaa. Ihan sama onko gay vai ei.
Omasta miesystävästä sanoi, ettei usku hänen haaveeseensa ( oliko tv-ura) koska hän kokki. Siis Häh?
En voi sietää tuota ihmistä.
Joni-rakas on mukana seuraavalla Masterchef kaudella. Alkaa vissiin ensi kuussa. Seiskassa oli uutinen.
Kenenköhän miehestä ja keiden lasten isistä se haaveilee?
Mä en myöskään tykkää tuosta Benjaminin biisistä. Sanoitukset liian seksikeskeiset, se olis ehkä ollut uutta ja coolia joskus kauan sitten mutta ei enää hätkähdytä ketään. Ennemminkin tulee kiusallinen olo. Myös homouden korostaminen häiritsee, sanoissa se ei toki juurikaan kuulu mutta videossa näkyy. Ei ole mitään homoja vastaan, mutta tarviiko sitä noin stereotyyppisesti tuoda esille. Muutenkaan Benjamin ei vaikuta kauhean mukavalta persoonalta. Tulee vaikutelma, että hän provoisoituu helposti jos esim joku ei tykkää biisin teemasta ja se sitten on hänestä jotain homovastaisuutta.
Viime vuonna siinä Isaacin esityksessä ärsytti sama juttu, biisi kertoi biseksuaalisuudesta mutta esityksessä päällä helmet ja bikiniyläosan näköinen toppi. Ei bi-uteliaat pukeudu noin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä miten keskustelu menee taas dissaamisen puolelle. Ihan kaikkia Seiskan juttujakaan ei tarvitse lukea. Benjaminin biisi on tarttuva, mutta itselleni liian cringe sanoitusten takia, vaikka viime vuonna tykkäsin Isaac Senestä (oli jotenkin kiusoittelevammin toteutettu). Tuntuu että on haettu vain shokeerausarvoa, vaikkei sillä oikein ole sitäkään. Monessa reaktiovideossa on todettu että tämä on jo tehty ja kuultu pari vuotta sitten, ja olen samaa mieltä.
Tarkoitit kai sanoa, että ihan kaikkia juttuja julkkistenkaan ei tarvitse kertoa julkisuuteen. Ei tosiaankaan ole täällä keskustelevien tai edes Seiskan vika, että nyt me tiedään vähän liikaa yhdestä osallistujasta.
Kyllä puhetta maailmaan mahtuu. Nuoret puhuu seksuaalisuudesta paljon avoimemmin kun aiemmat sukupolvet ja ymmärrän että se voi boomereita järkyttää, mutta tosiaan, ei ole pakko lukea niitä juttuja jos ei kiinnosta. Minulle ei heilauta mielipidettä biisistä suuntaan eikä toiseen, mitä Benjamin kertoo fatansioissaan jossain roskalehdistössä. Toki palstatilan voisi käyttää kiinnostavamminkin.
Mä en ole boomeri, mä olen nuori. -se kenelle vastasit
Minä olen ikinuori. Ja Robinin kannalla. Uskaltaako täällä semmoisia kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Varo sanojasi. Sinä kurjake
Vierailija kirjoitti:
Vaikken kannata euroviisubiisi sitä, jotenkin loukkaannuin. Koska hänhän on kuitenkin luova, kekseliäs ja mukava hemmo. Biisikin on kekseliäs ja luova, mutten äänestä sitä viisuihin.
Kun on seurannut tätä Käärijä-fanaattisuutta, niin tässä on näköjään sen päätepiste. 😂