Vauvan antaminen adoptioon
Onko joku päätynyt tämmöiseen ratkaisuun? Oma elämä on tällä hetkellä semmoisessa umpikujassa että harkitsen vakavasti. Viikkoja on niin paljon että abortti ei enää onnistu.
Vauva oli toivottu ja olen elänyt terveellisesti koko raskauden, mutta jäin yksin eikä meillä ole mitään turvaverkkoja.
Tämä on ihan hirveä tilanne.
Kommentit (10)
Onhan suomessa vaikka mitä turvaverkkoja käytössä. Se ei ole ongelma, mutta jos et vain yksinkertaisesti halua pitää lasta niin se on sitten eri juttu. Mieluumminhan se pois kannattaa antaa kuin tehdä sen elämästä ikävää.
Ei käy niin näppärästi kuin luulisi. Hakeudu turva/ensikotiin. Puhu asiasta neuvolassa.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä vaihtoehto. Annat elämän.
Ei hän anna elämää, hän joutuu synnyttämään kun ei saa aborttia.
Itse pidin vauvan 30v sitten vastaavassa tilanteessa ja jos olisin kyennyt ajattelemaan vaan vauvaa, olisin antanut hänet pois. Hänelle olisi tullut tasaisempi ja parempi elämä. Mulla oli huonosti voimavaroja, vähän tukea ja vähän resursseja, ts raha aina tosi tiukalla. Oli hirveän raskaita vuosia sekä mulle että Hänelle.
Hyviä adoptioperheitä on jonoksi saakka. Ja voithan tutustua avoimeen adoptioon, missä vauvan adoptoidaan mutta itsekin voi joskus häntä nähdä.
Taloudellinen ahdinko on tässä iso asia myös. Olin ensin pitkään työttömänä, lopulta kun sain töitä jouduin pahoinvoinnin takia pitkälle sairauslomalle.
En tiedä pystynkö tarjoamaan ihmisarvoista elämää meille kummallekaan.
-ap
Googlaa tosiaan avoin adoptio, jos et halua kokonaan katkaista siteitä vauvaan.
Tsemppiä kovasti!
"Joskus suurinta rakkautta on luopua"
Jaksamisia ja viisautta ratkaisuihin.
Oli mielessä, koska olin masentunut ennen ja jälkeen synnytyksen. En millään löytänyt mielessäni tarpeeksi hyvää perhettä lapselleni. Siksi hän "jäi " minulle. Alku oli raskasta, mutta selvisimme siitä.ja sitten alkoi ihanuus. Lapsen isä halusi lapsen ja sitten sanoi varmaan 7 kk kohdalla, ettei haluakaan. Ja häipyi.
Nyt kun katson, niin lapsesta on kasvanut hieno aikuinen. On upeaa, että hän on saanut sen mahdollisuuden. Ehkä hän olisi saanut paremman elämän adoptiosta, en tiedä. Mutta näen, että.hänwn elämä on tärkeä. Jos pystyt, niin anna lapsi adoptioon, mutta muunalaistain tukea saa.
Uskon, että kaikki vaihtoehdot ovat hyviä lapselle.
Se on hyvä vaihtoehto. Annat elämän.