Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
32001/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on uusi. "Vapaapäivä ja im fine and going to party!" - påivitys!

Vierailija
32002/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hänellä oli myös 40asteen kuume ja lepäili 3 päivää tekemättä mitään.

Sanoi, että nyt olo tuntuu hyvältä ja energiatasot ovat paljon paremmat kuin ennen sairastumisen aiheuttamaa "pakkolepoa".

Ei ole myöskään vaihtanut hotellihuonetta työmaan edestä, mutta sanoi, että saa siellä jo hyvin unta.

Jokuhan täällä veikkailikin vilustumista ennen Liverpooliin lähtöä. Ei ihme, jos ei ääni ole vielä kunnossa.

Minä veikkailin ja sanoin silloin, että "toivon että olisi nyt sairastunut, että nyt olisi hyvää aikaa levätä 3 päivää. Mun ennustukset toteutuu niin, että pelottaa.

Vähän aikaa sitten sanoin, että on "käytäpä tässä sitten 2. harkkapäivä hyväksesi, jos olet niin väsynyt, että kaadut lattialle lepäämään."

No, Käärijähän oli kaatunut just samalla minuutilla mun kommentin kanssa (Storyn mukaan) siihen lavan lattialle lepäämään raajat x-asennossa

Mitäs ennustaisin lisää....

Kuume lähti, ääni katosi. Palautuminen kestää 1-2 vkoa. Ei ole paljoa ääntä semissä, jos ollenkaan. No, siitähän saa selityksen miksi laulu meni semissä siten kun meni T. Palstan realisti, myös noidaksi kutsuttu.

Mä olen vähän järkyttynyt siitä että hän on ollut 40 asteen kuumeessa (jostain kuulin). Mulla se on meinannu sitä että oli munuaistulehdus tai influenssa. Eli ei perus lunssa jos kuume on noin korkea. Ja kun hän sanoi että kroppa laittoi lepäämään (kun ennen viisuja ylibuukattu kevät etenkin viisuja kohti).

Ja se ettei k saa nukuttua siellä hotellissa sen jyrinän takia kun just sairaana oltua kovan ressin jälkeen tarvitisisi juuri unta! Toivottavasti asiat on nyt hoituneet ja k saa nukuttua. Nukkuminen on supertärkeää hänen tilanteessaan.

Sori kun oon kyyninen mutta voi olla että ääni ei kanna kuin UMK.ssa.

Tommoset tyypit kuin Jere, kun ne väsyy ne buustaa itsensä energiajuomilla ja taas menee lujaa. Josta seuraa lisää väsymystä ja unettomuutta, rytmihäiriöitä, vatsa sekaisin jne.

Energiajuomilla ja erilaisilla stimulanteilla pahentaa sitä väsymyksen takia ylikierroksilla oloa. Kuin painaisi kaasua vaikka auton jarrut ei toimi kunnolla jos on ollut pitkään stressin vuoksi ylikierroksilla. Sitten menee unet koska hermosto on ylikierroksilla ja palautuminen hankaloituu entisestään

Oikeasti arjessa pitäisi olla jatkuvasti riittävä määrä lepoa ja palautumista että palautuminen toimii hyvin eikä mene liikaa ylikierroksilla kokoajan. Ei kannata ottaa väsymysvelkaa vaan maksaa kokoajan laskut pois. Tällä tuetaan auton jarrujen toimintaa ja palautumista. Kovin pitkään ei voi vetää sata lasissa. Sitten keho alkaa luonnostaan tosiaan jarrutella. Tulee flunssia ja väsymystä ja mitä lie.

Toki viisukevät on raskas ja ei terveydelle optimaalinen. Unelmien eteen voi joutua kärsimäänkin. Toki jos lisää arkeen niin paljon lepoa kuin pystyy niin se helpottaa asiaa. Kunnon unet on tärkeintä mitä voi tehdä itselleen palvelukseksi. Palautuminen tarvitsisi myös sitä että antaa tosiaan kehon rauhoittua ja palautua tekemisen lomassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
32003/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikun se on taas 🔥 tuossa aamupala Storyssa tukka sekasin

Vierailija
32004/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärtsällä on pieni projektimania päällä. Mäkin oon ollut tollasessa tilassa kun oon tehnyt jotain omasta mielestä elämää suurempaa projektia. Silloin riittää energiaa ja unentarve on vähäinen. Kun projekti on ohi niin tiputus on suuri. Sitten nukutaan ja saatetaan kärsiä mielialan laskusta. Kun on palauduttu niin uuteen nousuun.

Toinen vaihtoehto on että hän osittain esittää ja maalailee tietynlaista julkisuuskuvaa ja todellisuudessa viettää paljon aikaa hotellihuoneessa palautuen, ihan yksin. Sitä puolta ei vaan näytetä.

Vierailija
32005/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy Käärijän "tuntemattomuuteen" on se, että kaverin ääni ei yksinkertaisesti sovellu musiikillisiin esityksiin. Performanssitaide ja esityskyvyt ovat sitten toinen juttu.

Olen kuunnellut Käärijän musiikkia ja mä itse henk koht tykkään lähinnä tästä euroviisubiisistä. En jotenkin jaksa yleensä kappaleita joissa puhutaan jotain tättärää pitää ottaa välikuolema että jaksaa bailaa. Enkä ole suuri räpin ystävä.

Toisaalta esim mic mac on hauska biisi ja lyriikat on kivat. Mietin että voiskohan hän sitä vetää ulkomaillakin. :)

En näe miksei Käärijälle olisi tilaa suomalaisessa musiikkiskenessä. Toivon että hän alkaa kehitellä cha cha chan myötä jotain uudenlaista tyyliä ja uskaltaa uudistuu artistina mitä hän on tehnytkin tehdessään esim tän biisin

Tää Antti T. biisi ei mua puhutellut.

Vierailija
32006/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärtsällä on pieni projektimania päällä. Mäkin oon ollut tollasessa tilassa kun oon tehnyt jotain omasta mielestä elämää suurempaa projektia. Silloin riittää energiaa ja unentarve on vähäinen. Kun projekti on ohi niin tiputus on suuri. Sitten nukutaan ja saatetaan kärsiä mielialan laskusta. Kun on palauduttu niin uuteen nousuun.

Toinen vaihtoehto on että hän osittain esittää ja maalailee tietynlaista julkisuuskuvaa ja todellisuudessa viettää paljon aikaa hotellihuoneessa palautuen, ihan yksin. Sitä puolta ei vaan näytetä.

Aika kova vauhti miehellä on ollut.

Vierailija
32007/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivosin että Kääryllä ois muitakin vaikka boleromaisia esiintymisvaatteita. Jotenkin toi paidattomana hyppiminen on vaan jotenkin vähän ei arvokasta jossain isommissa eventeissä. Ehkä se klubilla menee. Euroviisut on niin pinnalliset ja ulkoiset seikat on tärkeitä.

Vierailija
32008/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aktiivisesti seurannut keskusteluja joten oon jäänyt vähän pimentoon sen suhteen että

onko tietoa saatiinko Käärijän shown (ja kaikkien esitysten ylipäänsä) äänen miksaus kuntoon? Sehän oli siinä lyhyessä teaserissa päin prinkkalaa ja Käärijäkin tiedosti asian. Esiintyjän äänilinja suhteessa taustalauluun liian hiljainen ja robotisoitunut. Onks tullut miltään suunnalta rauhoittavaa infoa että miksaajalle ois esim. alettu maksaa parempaa liksaa ja homma toimis varsinaisessa viisulähetyksessä?

Show näyttää hyvältä ja enää kuumottelee tää äänen miksaus

No helvetti, jos ääni on mitätön, ohut eikä kanna ja lisäksi paikoin nuotin vierestä - siinä mikään auta. Kannattiko noin paljon tuettava jäbä vantaantakametsistä laittaa liian isoihin saappaisiin että tässä saa pelätä putooko tellingeiltä, kompuroiko jalkoihinsa, kuuluuko ääntä lainkaan ja joudutaanko antamaan pisteet mimiikan perusteella.

Ei kyse ole siitä. Kuulostihan Käärijä UMKissa hyvältä ja miksaus myös. Nythän Liverpoolin miksaus ei ollut lainkaan yhtä hyvällä tasolla - ei ollut muillakaan artisteilla.

Ääni riittää kyllä. Käärijän suosio ei edes perustu laulu- tai räppäys-taitoon varsinaisesti, vaan musiikkiin, esiintymiseen ja persoonaan. Kukaan ei ole täydellinen, pääasia että suosiota riittää ja sitähän riittää. Ei tämä ole mikään Voice of Finland. Viisuraaditkaan ei varsinaisesti syynää lauluääntä vaan tarkkailee mm. virettä, ja Käärijä on jo todistanut pystyvänsä pysymään vireessä kunhan keskittyy ja vetää shown kuten on harjoiteltu.

Ongelma on puhtaasti nyt viisujen miksaus. Homma kyllä toimii jos se saadaan kuntoon. Viisuissa on tosin aina ollut tosi ammattimaisesti hoidettu miksaus, joten ehkä huoleni on turha.

Kyllö viisuraadeille on tärkeä kriteeri nimenomaan vocal capacity. Tämä on päivänselvää kun kuuntelee vaikkapa kahden viime vuoden juryvoittajien laulua.

Tämän vuoksi pelkäänkin että juryt kurittaa Kärtsyä ja voitto on mahdoton. He tykkää monesti aika sellasista vahvoista laulajista.

Räppäri pitäisi arvostella niin että myös räppiä arvostetaan. Vaatiihan sekin äänen hallintaa vaihtaa räpistä vielä lauluun.

Olen lukenut muuten kritiikkiä siitä että biisien taustat on "pre recorded" ja siellä voi kuulua vokaaleja laulun tueksi. Se kuulemma suosii joitakin artisteja ja taas on epäreilua niille jotka laulaa livenä kaiken. Esim Kyproksen kappale kuulemma on sellainen että ne massiiviset taustat tukee hänen laulua. Mietin paljonko Kärtsyllä on tätä biisissään.

Vierailija
32009/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan liian 🔥. Crew toi taas aamupalan huoneeseen! Kun lapsi nukkuu, se on ku laittas tahaa pankkiin....

Vierailija
32010/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanis-depressiivinen. Maanisen kauden ollessa päällä energiaa tuntuu olevan vaikka miten paljon, pärjää vähällä unella ja korkein mahdollinen vaihde ja vauhti on päällä. Ja tunne, että pystyy vaikka mihin.

Kunnes - yhtenä aamuna ei jaksa mitään. Alkaa depressiivinen vaihe. Mieliala laskee, mitään ei saa aikaiseksi tekisi vain mieli nukkua.

Vierailija
32011/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/tv/Cr3q_aehQul/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Kuka tuo katri on? Joku toimittaja? Aika veltosti vetää tuota "haastattelua".

Jauhojengiä.  Kun katsoo haastatteluja niin tekis mieli potkasta perseelle ja sanoa että nyt vähän ryhtiä tohon hommaan. Varmaan suhteilla päässyt hommaan ja jos on tutkinoon suorittanut media-alan ammilainen, ammattitaito ei kyllä näy mitenkään. Miten ihminen voi olla noin flegmaattinen.

Katrilla on kyllä unelmajobi.

Vierailija
32012/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aktiivisesti seurannut keskusteluja joten oon jäänyt vähän pimentoon sen suhteen että

onko tietoa saatiinko Käärijän shown (ja kaikkien esitysten ylipäänsä) äänen miksaus kuntoon? Sehän oli siinä lyhyessä teaserissa päin prinkkalaa ja Käärijäkin tiedosti asian. Esiintyjän äänilinja suhteessa taustalauluun liian hiljainen ja robotisoitunut. Onks tullut miltään suunnalta rauhoittavaa infoa että miksaajalle ois esim. alettu maksaa parempaa liksaa ja homma toimis varsinaisessa viisulähetyksessä?

No helvetti, jos ääni on mitätön, ohut eikä kanna ja lisäksi paikoin nuotin vierestä - siinä mikään auta. Kannattiko noin paljon tuettava jäbä vantaantakametsistä laittaa liian isoihin saappaisiin että tässä saa pelätä putooko tellingeiltä, kompuroiko jalkoihinsa, kuuluuko ääntä lainkaan ja joudutaanko antamaan pisteet mimiikan perusteella.

Ei kyse ole siitä. Kuulostihan Käärijä UMKissa hyvältä ja miksaus myös. Nythän Liverpoolin miksaus ei ollut lainkaan yhtä hyvällä tasolla - ei ollut muillakaan artisteilla.

Ääni riittää kyllä. Käärijän suosio ei edes perustu laulu- tai räppäys-taitoon varsinaisesti, vaan musiikkiin, esiintymiseen ja persoonaan. Kukaan ei ole täydellinen, pääasia että suosiota riittää ja sitähän riittää. Ei tämä ole mikään Voice of Finland. Viisuraaditkaan ei varsinaisesti syynää lauluääntä vaan tarkkailee mm. virettä, ja Käärijä on jo todistanut pystyvänsä pysymään vireessä kunhan keskittyy ja vetää shown kuten on harjoiteltu.

Ongelma on puhtaasti nyt viisujen miksaus. Homma kyllä toimii jos se saadaan kuntoon. Viisuissa on tosin aina ollut tosi ammattimaisesti hoidettu miksaus, joten ehkä huoleni on turha.

Kyllö viisuraadeille on tärkeä kriteeri nimenomaan vocal capacity. Tämä on päivänselvää kun kuuntelee vaikkapa kahden viime vuoden juryvoittajien laulua.

Tämän vuoksi pelkäänkin että juryt kurittaa Kärtsyä ja voitto on mahdoton. He tykkää monesti aika sellasista vahvoista laulajista.

Räppäri pitäisi arvostella niin että myös räppiä arvostetaan. Vaatiihan sekin äänen hallintaa vaihtaa räpistä vielä lauluun.

Olen lukenut muuten kritiikkiä siitä että biisien taustat on "pre recorded" ja siellä voi kuulua vokaaleja laulun tueksi. Se kuulemma suosii joitakin artisteja ja taas on epäreilua niille jotka laulaa livenä kaiken. Esim Kyproksen kappale kuulemma on sellainen että ne massiiviset taustat tukee hänen laulua. Mietin paljonko Kärtsyllä on tätä biisissään.

Ai ai, miten jyryt olis tykänneet Portion Boyssista ja Aapon äänestä.

Vierailija
32013/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä sai mitä haluskin. Nyt kun Bojan on tullut kuvioihin, ketään ei vois vähempää kiinnostaa sen statukset. Well played!

No jos tyttöystävä saapuu ensi viikolla niin ei häntä piilossa pysty pitämään. Kv. media on muutenkin suorasukaisempaa kuin kotimainen.

evvk

😂 Joka iikkaa täällä kiinnostaa kun ekat kuvat K:sta ja tyttiksestä tulee julki, jos jokin niin se on satavarmaa.

Vierailija
32014/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan liian 🔥. Crew toi taas aamupalan huoneeseen! Kun lapsi nukkuu, se on ku laittas tahaa pankkiin....

3-kymppinen aikuinen mies.

Vierailija
32015/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanis-depressiivinen. Maanisen kauden ollessa päällä energiaa tuntuu olevan vaikka miten paljon, pärjää vähällä unella ja korkein mahdollinen vaihde ja vauhti on päällä. Ja tunne, että pystyy vaikka mihin.

Kunnes - yhtenä aamuna ei jaksa mitään. Alkaa depressiivinen vaihe. Mieliala laskee, mitään ei saa aikaiseksi tekisi vain mieli nukkua.

No onpa pitkälle veetty johtopäätös. Mä veikkaan että artistina helposti elämä on vähän maanisdepressiivistä jos yhtäkkiä pitää vetää joku euroviisurupeama ja saat ison hypen aikaiseksi. Samaan aikaan tarjouksia satelee kuin viimeistä päivää. Kääry on elänyt ajanjakson korona-aikana jolloin oli hiljaisempaa joka suunnassa ja oli ilmeisesti alakuloa. Eikä hän ole breikannut vuosiin suuresti, nyt kun breikkasi niin varmasti hankala sanoa ei mihinkään. Artistin elämä on vielä sellaistakin että one day you are in and one day you are forgotten. Kun on IN pitää takoa kun rauta on kuumaa.

Vierailija
32016/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy Käärijän "tuntemattomuuteen" on se, että kaverin ääni ei yksinkertaisesti sovellu musiikillisiin esityksiin. Performanssitaide ja esityskyvyt ovat sitten toinen juttu.

Olen kuunnellut Käärijän musiikkia ja mä itse henk koht tykkään lähinnä tästä euroviisubiisistä. En jotenkin jaksa yleensä kappaleita joissa puhutaan jotain tättärää pitää ottaa välikuolema että jaksaa bailaa. Enkä ole suuri räpin ystävä.

Toisaalta esim mic mac on hauska biisi ja lyriikat on kivat. Mietin että voiskohan hän sitä vetää ulkomaillakin. :)

En näe miksei Käärijälle olisi tilaa suomalaisessa musiikkiskenessä. Toivon että hän alkaa kehitellä cha cha chan myötä jotain uudenlaista tyyliä ja uskaltaa uudistuu artistina mitä hän on tehnytkin tehdessään esim tän biisin

Tää Antti T. biisi ei mua puhutellut.

Jossain tuoreessa instaklipissä soitettiin pätkä Käärijän uutta musiikkia ja samaa juomista & darrateemaa ne sanoitukset käsitteli kuin vanhemmissa kappaleissa. Se nyt taitaa vaan olla hänen juttu.

Vierailija
32017/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijässä on sellainen seksikäs puoli jossa näyttää todella seksikkäältä etenkin kun on hyvin puettu. Mä en ole suuri fani sille paidatta riehumiselle.

Vierailija
32018/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä sai mitä haluskin. Nyt kun Bojan on tullut kuvioihin, ketään ei vois vähempää kiinnostaa sen statukset. Well played!

No jos tyttöystävä saapuu ensi viikolla niin ei häntä piilossa pysty pitämään. Kv. media on muutenkin suorasukaisempaa kuin kotimainen.

evvk

😂 Joka iikkaa täällä kiinnostaa kun ekat kuvat K:sta ja tyttiksestä tulee julki, jos jokin niin se on satavarmaa.

hahah kv. lehdistöä eikä meitäkään kiinnosta jokun vantaan takametsän pojan hoito.

T.Eri

Vierailija
32019/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

evvk

Parempi pitää sitä sinkkuimagoa ja vielä flirttailla vähän biseksuaalisuudella (tasolla ehkä kärtsy on jopa vähän bi curious ainakin👻) niin saa viisugayt kuumemmaksi. 😄 Tylsää jos seksisymboli on jossain tylsässä parisuhteessa. Monet miesartistit pitääkin tyttiksiä salassa

Vierailija
32020/34469 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ai, miten jyryt olis tykänneet Portion Boyssista ja Aapon äänestä.

Portion boysille ois käynyt samat kuin Blind Channel vuonna tälle Saksan huumorikappaleelle:

Sai kokonaiset 3 pistettä. Raadit taisi unohtaa sen olemassaolon

Uskokaa nyt että viisuissa ei pärjää enää mitkään viisuihin sävelletyt (huumori)kappaleet joissa on korneja hei me ollaan yhdessä eurooppa sanoituksia. Yksi sellainen biisi on jo viisuissa, Irlanti. Jopa se on laadukkaampaa tavaraa kuin PB musiikillisesti vaikka sanoitukset on kornit

Ketju on lukittu.