Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
30541/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän puheet ja olemus fyysisine merkkeineen ovat valitettavan tyypillisiä merkkejä kohti burn outia menevälle ihmisille. Kyllähän me nähtiin tämä jo viime kuun alkupuolella, että tahti on tosi kova ja vaarana on oikeasti, että se vaikuttaa viisuesitykseen. Kannustan kyllä Käärijää täysillä tästä huolimatta, mutta itsekin huomasin, että innostus laski, kun Käärijä pärisee energiajuomien voimalla tunnin yöunnilla tuolla maailmalla, mehujää on päivän eka ateria (suolistosairaus vielä...) ja ne muutamat lepopäivätkin menevät joidenkin "tärkeiden asioiden" hoitamiseen.... Tai siis tuli just sellainen olo, että katsoisi jotain rääkättyä eläintä kiinalaisessa tarhassa. Käärijä on nyt siinä vaiheessa, että hän vielä luulee, et kaikki asiat täytyy tehdä sata lasissa. Valitettavasti se on niin, että hyvin usein tämän kaltaiset ihmiset joutuvat oppimaan nämä asiat kantapään kautta itse. T: Entinen suorittaja, joka antoi satasen ja vähän enemmän kaikkeen,. kalenteri oli välillä täynnä ja lopulta tuli täyspysähdys. Minä koin sen tosi nuorena, mutta joillakin se tulee eteen sitten kolmenkympin tai neljänkympin korvilla. Jooga, luonto, maaseutu, meditointi ja ennen kaikkea omien rajojen kunnioittaminen ovat tärkeässä roolissa mun elämässä nykyään. Suosittelen samaa tai jotain samankaltaista Käärijälle, mutta hänen on itse se oivallettava.

Voi apua, pitäkää nyt ne diagnoosinne!

Huoh. En ole diagnosoinut ketään eikä uupumus edes oikeastaan ole virallinen diagnoosi. Sanoin, että nuo on tyypillisiä merkkejä uupumista kohti menevälle, en ole sanonut, että Käärijä on nyt jo uupunut. Peilasin vaan omia kokemuksiani tähän, koska näen noissa puheissa ja toiminnassa paljon samaa ja oon nähnyt tuota kuviota muidenkin uupunueiden kohdalla. Voisin melkein lyödä vetoa, että vuoden tai parin päästä näemme haastiksia, missä Käärijä avautuu, kun ei osannut laittaa rajoja ja elämässä on muutakin kuin suorittaminen eikä tartte aina painaa sata lasissa. Mutta toki voi olla, että oon väärässä eikä mitään uupumista ole ja se menee ohi viimeistään viisujen jälkeen. Mahtavintahan on, jos näin tapahtuu!

Aina muuten voivotellaan, että miksei kukaan huomannut ajoissa ja miksei kukaan laittanut stoppia. Nyt kun sitten merkit on hyvin selvät, niin ollaan heti, että lopettakaa huolehtiminen ja olkaa hiljaa. Ja ehkä muuten ei niin paljoa kiinnostais, mutta kun tämä voi oikeasti myös vaikuttaa itse viisuesitykseen, jonka pitäisi olla se isoin juttu nyt tässä keväällä.

Onko yle antanut tiedotteen Käärijän terveydentilasta vai mikä teitä vaivaa?

Hån itse antaa sanallista tiedotetta jatkuvasti väsymyksestään ja sen alkaa nähdä valitettavasti jo ulospåin. Ja lisäksi ääni lähtenyt.

Se vaivaa, ihan normaalia inhimillisestä näkökulmasta.

Vierailija
30542/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymyksestä ei varmaan keskusteltaisi yhtään jos ei Käärijä itse mainitsisi sitä joka ainoassa haastattelussa mitä on viimeisen kk:n aikana ollut. Ja näkeehän sen päällepäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
30543/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin laskee mielialaa, että Kääryle puetaan suu -ja sorkkatautiviruksen näköiseksi.

Vierailija
30544/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut oli upeita!

Vierailija
30545/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen asuja.

Vierailija
30546/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän puheet ja olemus fyysisine merkkeineen ovat valitettavan tyypillisiä merkkejä kohti burn outia menevälle ihmisille. Kyllähän me nähtiin tämä jo viime kuun alkupuolella, että tahti on tosi kova ja vaarana on oikeasti, että se vaikuttaa viisuesitykseen. Kannustan kyllä Käärijää täysillä tästä huolimatta, mutta itsekin huomasin, että innostus laski, kun Käärijä pärisee energiajuomien voimalla tunnin yöunnilla tuolla maailmalla, mehujää on päivän eka ateria (suolistosairaus vielä...) ja ne muutamat lepopäivätkin menevät joidenkin "tärkeiden asioiden" hoitamiseen.... Tai siis tuli just sellainen olo, että katsoisi jotain rääkättyä eläintä kiinalaisessa tarhassa. Käärijä on nyt siinä vaiheessa, että hän vielä luulee, et kaikki asiat täytyy tehdä sata lasissa. Valitettavasti se on niin, että hyvin usein tämän kaltaiset ihmiset joutuvat oppimaan nämä asiat kantapään kautta itse. T: Entinen suorittaja, joka antoi satasen ja vähän enemmän kaikkeen,. kalenteri oli välillä täynnä ja lopulta tuli täyspysähdys. Minä koin sen tosi nuorena, mutta joillakin se tulee eteen sitten kolmenkympin tai neljänkympin korvilla. Jooga, luonto, maaseutu, meditointi ja ennen kaikkea omien rajojen kunnioittaminen ovat tärkeässä roolissa mun elämässä nykyään. Suosittelen samaa tai jotain samankaltaista Käärijälle, mutta hänen on itse se oivallettava.

Voi apua, pitäkää nyt ne diagnoosinne!

Huoh. En ole diagnosoinut ketään eikä uupumus edes oikeastaan ole virallinen diagnoosi. Sanoin, että nuo on tyypillisiä merkkejä uupumista kohti menevälle, en ole sanonut, että Käärijä on nyt jo uupunut. Peilasin vaan omia kokemuksiani tähän, koska näen noissa puheissa ja toiminnassa paljon samaa ja oon nähnyt tuota kuviota muidenkin uupunueiden kohdalla. Voisin melkein lyödä vetoa, että vuoden tai parin päästä näemme haastiksia, missä Käärijä avautuu, kun ei osannut laittaa rajoja ja elämässä on muutakin kuin suorittaminen eikä tartte aina painaa sata lasissa. Mutta toki voi olla, että oon väärässä eikä mitään uupumista ole ja se menee ohi viimeistään viisujen jälkeen. Mahtavintahan on, jos näin tapahtuu!

Aina muuten voivotellaan, että miksei kukaan huomannut ajoissa ja miksei kukaan laittanut stoppia. Nyt kun sitten merkit on hyvin selvät, niin ollaan heti, että lopettakaa huolehtiminen ja olkaa hiljaa. Ja ehkä muuten ei niin paljoa kiinnostais, mutta kun tämä voi oikeasti myös vaikuttaa itse viisuesitykseen, jonka pitäisi olla se isoin juttu nyt tässä keväällä.

Onko yle antanut tiedotteen Käärijän terveydentilasta vai mikä teitä vaivaa?

Hån itse antaa sanallista tiedotetta jatkuvasti väsymyksestään ja sen alkaa nähdä valitettavasti jo ulospåin. Ja lisäksi ääni lähtenyt.

Se vaivaa, ihan normaalia inhimillisestä näkökulmasta.

Pari kertaa sanonut olevansa väsynyt. Olisi huolestuttavaa, jos hän ei itse huomaisi edes olevansa väsynyt.

Vierailija
30547/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsymyksestä ei varmaan keskusteltaisi yhtään jos ei Käärijä itse mainitsisi sitä joka ainoassa haastattelussa mitä on viimeisen kk:n aikana ollut. Ja näkeehän sen päällepäin.

Ootko ihan kaikki haastattelutkin ehtinyt katsoa?

Vierailija
30548/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua yhtään ruokkia Käärijän syyllisuudentunnetta, että nyt PITÄÄ jaksaa, ettei aiheuta kellekään pahaa mieltä. Hän tuntuu olevan hyvin altis sellaisille ajatuksille, vaikka onkin myös ihana ja valoisa ja symppis, kun on voimissaan

On upea juttu, jos lavalle jaksaa nousta artisti toteuttamaan yhtå unelmaansa niin, että tajuaa ajan ja paikan ja tuntemuksensa.

Ja sekin on lopulta sivuseikka sen rinnalla, että jalat kantavat ja henki kulkee.

Vierailija
30549/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi hokee väsymystä yhdessä sun toisessa haastiksessa (eikä puhuta yhdestä tai kahdesta kerrasta), että täytyy saada lepoa ennen viisuja ja nekin lepopäivät meni sitten jo. Ääni hajoilee jo prepartyilla ja nyt on sitten käheänä, kaksi viikkoa ennen viisuja. Sanoo et pitää antaa aina kaikkensa, ei anna anteeksi, jos käyttäis tän ajan vaikka bilettämiseen ja on huono sanomaan ei. Lisäks piristeiden voimalla mennään ja syödään miten sattuu. Ja kun on kattonut tota tahtia, niin ei se ole mikään ihme, ihminen kun ei ole mikään kone. Aika sokea on, jos ei näe, että uupumus kolkuttaa jos ei kohta aleta oikeasti himmaamaan.

Vierailija
30550/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sekin laskee mielialaa, että Kääryle puetaan suu -ja sorkkatautiviruksen näköiseksi.

Ihmettelen kovasti sitä, että kommentit noihin asuihin Umk:n Instassa on niin myönteisiä. Itselläni oli odotukset aika toisenlaisiin asuihin.

Vierailija
30551/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhuu sitä että joka suuntaan revitään ja "ei oo ihmisen hommaa", niin kyllä valitettavasti sen olisi pitänyt itse osata karsia asioita. Loppujen lopuksi nämä on järjestelykysymyksiä. Se on juurikin se kantapää minkä kautta pitää oppia, mut vierestä on tullut seurattua menoa ja eihän tuosta hyvä fiilis ole pitkään aikaan tullut 🥺 Silti minusta ylee on turha syyttää. Hitsi kun olisin halunnut nähdä levollisen Käärijän euroviisuissa. Se olisi antanut täyden potentiaalin "ehjempään" olemiseen ja esiintymiseen. Mä täällä aiemmin hekumoin, että käyttäisi videon turkoosia asua ja peruukkia jossain partyissa siellä, mutta luulenpa että Käärijällä ei tällä hetkellä ole huumoriakaan sellaisen toteuttamiseen. Ja jos on sanonut, että lähiaikoina ei ole mikään edes kiinnostanut. Sanoiko se siinä puoli seiskassa muuten, että ei halua perua keikkoja ettei vaikuta ylimieliseltä tms? Toihan on ihan hölmö ajatus.

Vierailija
30552/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään asiaa ei auta, että keskustelupalstojen viisasten kerho alkaa nyt syytellä kuorossa viisuedustajaa, joka on tehnyt ja edustanut enemmän ja paremmin kuin moni muu aiempi edustajamme.

Vierailija
30554/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtään asiaa ei auta, että keskustelupalstojen viisasten kerho alkaa nyt syytellä kuorossa viisuedustajaa, joka on tehnyt ja edustanut enemmän ja paremmin kuin moni muu aiempi edustajamme.

Pitäis vähän osata erottaa syyttäminen ja huolen ilmaiseminen toisistaan.

Vierailija
30555/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tietoisia, että käärijän ääni on mennyt ja on nyt laulukiellossa.

Vierailija
30556/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulee menemään hyvin. K palaa voittajana Liverpoliksesta, enkä puhu nyt pelkästään sijoituksesta. Voittamista on niin monenlaista. K  tulee viemään koko potin, tai siis, tulee tuomaan pojan kotiin, ja sitten poika todellakin saunoo.

Vierailija
30557/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi hokee väsymystä yhdessä sun toisessa haastiksessa (eikä puhuta yhdestä tai kahdesta kerrasta), että täytyy saada lepoa ennen viisuja ja nekin lepopäivät meni sitten jo. Ääni hajoilee jo prepartyilla ja nyt on sitten käheänä, kaksi viikkoa ennen viisuja. Sanoo et pitää antaa aina kaikkensa, ei anna anteeksi, jos käyttäis tän ajan vaikka bilettämiseen ja on huono sanomaan ei. Lisäks piristeiden voimalla mennään ja syödään miten sattuu. Ja kun on kattonut tota tahtia, niin ei se ole mikään ihme, ihminen kun ei ole mikään kone. Aika sokea on, jos ei näe, että uupumus kolkuttaa jos ei kohta aleta oikeasti himmaamaan.

Nimenomaan tuo "mursi" minut, kun kuunnellu ekana viikkojen verran että pitää saada lepoa ennen viisuja ja sitten toteaa ääni painoksissa toissa påivånä, että piti levätä, mutta niille päiville tuli pakollista menoa, joka "ei edes liity musiikkiin". Toivottavasti kaikki kunnossa siellä ei-musiikkilifen puolella.

Vierailija
30558/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meistä suurin osa allekirjoittaa sen, että Käärijä on todella ainutlaatuinen ja upea tapaus suomalaisessa viisuhistoriassa. Hän on edustanut hienosti Suomea ja vienyt loistavaa Suomi-kuvaa maailmalle. Meitä vaan osaa harmittaa se, että kun voitaisiin ihan oikeasti voittaa viisut,  mutta tämä voitto kaatuisi siihen, että edustaja on polttanut itsensä melkein loppuun ennen sitä The Hetkeä. Lisäksi meillä on ihan inhimillinen huoli, kun päälle päin näkyy väsymys ja stressi ja puheet "väsyttää, ei tunnu miltään, ei ehdi prosessoida, ei kiinnosta nyt mikään" herättää aidosti jopa vähän surua. Mutta en mäkään sinänsä haluaisi ruokkia sitä, että nyt pitää vielä jaksaa ja puristaa, mutta kyllä mä myönnän et se vähän harmittaa, jos Suomen historian toinen viisuvoitto kaatuu vaikka äänen katoamiseen.

Vierailija
30559/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että kaverilla on elåmänhallintataidot hukassa, vaikka niin paljon hänestä pidämkin. Mikä riepu tyttöystävä sillä oikein on? Kolmikymppinen ei enää puske läpi harmaan kiven piristeillä ilman yöunia, vieläpä ilman puolikasta ruoansulatuselimistöä.

Vierailija
30560/34469 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Suu -ja sorkkatautiviruksen/koiran vinkulelun/ lasten toimintahahmon näköiseksi. Sutsi satsi satsaa vaan !

Ketju on lukittu.