UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
En tykkää Käärijän äänestä, vaikka muuten biisinsä onkin paras.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuuntelin just uudelleen Robinin biisiä ja mietin mikä hänen kohdallaan on, kun ei aikuisena artistina enää uppoa minuun.
Tulin ajatelleeksi, että hänestä ei enää huoku persoonallisuutta mitä hänellä oli nuoremmassa iässä. Liian laskelmoitua olemista hänellä on artistina ollessa.
Arvelisin, että Robinkin voisi paremmin menestyä, jos olisi persoonallisempi.
Robon pärjäisi varmaan hyvin omana itsenään. Nyt hänellä taitaa olla joku tiimi takana joka miettii jokaisen vaatteenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätänpä tämän vain tähän. Hokeman "cha cha cha cha cha cha cha" koukku on napattu Toton African introsta, mutta haittaaks se? Ei. Lisääpä vain biisin koukuttavuutta kaikissa sukupolvissa.
No aika kaukaa haettu 😂😂😂😂
Mulla oli kirjaimellisesti juomat näppäimillä kun huomasin ton kommentin 🤣🤣🤣🤣 koomikon aineista kirjoittassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän saatais vielä suomen raati tajuamaan, ettei ruotsille anneta enää naapuri ääniä.. Se on jotenkin niin säälittävää
Niinpä. Suomi sitkeästi antaa Ruotsille 12, vaikka Ruotsi ei viimeksikään antanut meille kai mitään?
Jos Ruotsissa on tylsä tai paska esitys niin voitaisiin olla antamatta sinne suuntaan yhtään mitään
Tilastojen mukaan Ruotsi on kyllä Suomelle eniten pisteitä antavien maiden joukossa, ainakin yleisöääniä sieltä tulee. Mahtanevatko sitten olla suomalaisperäisiä, jotka äänestävät. No, Virosta on tullut viime vuosina hyvin tuomariääniäkin.
No, tiedätte millä kappaleilla se 12 points tulee Ruotsista. Enkä nyt tarkoita Käärijää, enkä seksuaalista Benjaminiakaan.
Minä en ehkä toivoisi livevetoon tuota peruukkia, se näytti aika halvalta ja muoviselta. Jollain muulla keinolla tyylinvaihdoksen voisi toteuttaa, jos se ylipäätään aiotaan tehdä. Mielenkiintoista nähdä, miten toimii jos lavalla on esim. tuo nyrkkeilykehä, että tuleeko sitten tarpeeksi kontaktia yleisöön ja näyttääkö kuvaus visuaalisesti hienolta.
Miksi tuota vihreää vaatetta kutsutaan?
Robin edustaan Suomea että saadaan edes yksi piste laulajan ulkonäön perusteella. Paitsi että biisikään ei ole huono.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että täällä jotkut jaksaa vielä väitellä. Nuo Käärijä-fanit on aika tehokkaasti hiljentäneet kaikki muut. Kuka jaksaa vapaa-aikaansa käyttää väittelyyn. Muita biisejä tai artisteja täällä ei saa kehua, muutoin on sitä, tätä tai tuota eli suoraa haukkumista. Valheellinen kuva siis tulee. Katsotaan sitten äänestyksessä helmikuussa. :)
Ei minusta tässä tarvi miettiä mitään faneja, vaan ihan objektiivisesti voi todeta, että Käärijällä on paras biisi viisumenestyksenkin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Robin edustaan Suomea että saadaan edes yksi piste laulajan ulkonäön perusteella. Paitsi että biisikään ei ole huono.
Koita nyt ymmärtää, ettei robin kiinnosta sen koommin suomessa kuin ulkomaillakaan. Häviää spotifyssa kaikille muille umk biiseille, eikä muitakaan biisejä kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ehkä toivoisi livevetoon tuota peruukkia, se näytti aika halvalta ja muoviselta. Jollain muulla keinolla tyylinvaihdoksen voisi toteuttaa, jos se ylipäätään aiotaan tehdä. Mielenkiintoista nähdä, miten toimii jos lavalla on esim. tuo nyrkkeilykehä, että tuleeko sitten tarpeeksi kontaktia yleisöön ja näyttääkö kuvaus visuaalisesti hienolta.
Sama tiimi lavatoteutuksen tekoon kuin Blind Channelilla. Tai ainakin samaa tyylikkyyttä kehiin (heh).
Viimeks voitti räppibiisi oman maan kielellä niin jee laitetaan meki nyt sinne sellanen tänä vuonna. No ei sellanen enää tänä vuonna menesty!
Vierailija kirjoitti:
Ööö....ulkonäön perusteella.... mummotukkainen poika
Ohis, mutta ihmetyttää nää kommentit tyyliin "oon 45v keski-ikäinen nainen mutta käärijä on suosikkini.."?
45-vuotias on syntynyt vuonna 1977 eli ollut teini-ikäinen 1990-luvulla ja kuunnellut nirvanat ja prodigyt sun muut. Miksi se musiikkimaku joksikin tangoksi muuttuisi vain koska ikää karttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin täällä valitettiin Robinin ja Robin-fanien lyttäämisestä. En kyllä hyväksyvällä katseella seuraa fanien dissaamista, mutta näen tässä myös täysin ymmärrettävän ja luonnollisen ilmiön. Robin oli ainakin ennen Käärijää fanikuntansa laajuuden takia aidosti potentiaalinen voittaja - ja siksi samankaltainen uhkakuva monien mielessä kuin viimevuotinen fiasko. Ei me haluta samaa virhettä tehdä uudestaan, ja tuntuu, että se ehkäpä pitää takoa joidenkin päähän.
Lisäksi tässä on kyse nimenomaan julkiseen kiertoon laitetusta ja ARVIOITAVAKSI asetetusta kilpailukappaleesta, ei Robin kiusaamisesta yksityishenkilönä. Mulla ei ole mitään Robinia vastaan, oikeastaan tykkään hänestä paljon, ja siitäkin syystä hänen biisinsä oli pettymys.
Oliko viimevuotinen fiasko? Minusta finaaliin pääseminen on jo hyvä saavutus.
Suhteellista. Pidän fiaskona, koska useampi biisinä parempi ja potentiaalisempi jäi nostalgisten fanien äänivyöryn alle.
No, ei voida tietää, olisiko toisella biisillä tullut yhtään parempi sijoitus, esim. etukäteen samaan tapaan kuin Rampampam paljon hehkutusta saaneet Ronela Hajatin Sekret ja Lumixin ja Pia Marian Halo jäivät semifinaaliin.
Ronela Hajatin Sekretissä nainen laulaa, että rakastaa albanialaista miestä. Miksi pitää vaihtaa kotimaan voiton tyylikäs puvustus ja koreografia johonkin halpaan viritykseen ja kähmiä tanssijanaistakin ilmeisesti vähemmistöjen äänien saamiseksi? Sen lisäksi uusi versio Sekretistä oli huonompi kuin alkuperäinen. Toivottavasti Albanian viisupäättäjien päässä tapahtui valaistuminen tuollainen möhlimisen jälkeen ja koko Ronelan kappaleen pilannut revohka uutta työtä etsimään!
Pia Marian Halo jäi puolestaan piiloon. Pimeästä kuului hieman ääntä ja jytkettä. Siinäkin huono koreografi ja valaistusteknikko pilasivat sinällään lahjakkaan artistin kappaleen. Jos haluaa bileet niin pitää olla valot päällä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä mieltä olen käärijän biisistä, mutta ainakin on mukavan oloinen ja hyvännäköinenkin tyyppi
Joku kritisoi Peaky Blinders-tyylisesti leikattua tukkaa. Siihen se kritisointi sitten jäikin. Pottatukka ei haittaa kunhan Käärijä näyttää leveää hymyään ja nauravia silmiään.
Vierailija kirjoitti:
Robinin uralle olisi pahinta myrkkyä tehdä viisuissa Darudet. Kuunnelkaa hänen musiikkiaan, fanittakaa jne mutta älkää laittako nuorta miestä viisujen teilauspyörään. Hän on sentään huolella rakentanut uraansa ja julkisuuskuvaansa 10 vuotta.
Omituisia mielipiteitä. Ensinnäkin miten voi puhua huolella rakennetusta urasta kun uran huippuvuodet oli esiteininä ja teininä. Hylkäsi uskolliset faninsa ja alkoi laulamaan englanniksi. Käänsi takkinsa ja näyttikin vihreää valoa euroviisuille kun kansainvälinen ura ei oikein startannut. Semmoinen uranrakentaja kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua, miten tulin tästä kappaleesta iloiseksi ja hyvälle tuulelle. Olen nimittäin keski-ikäinen täti, enkä genren suurin fani laisinkaan. Tällä Liverpooliin!
Täällä myös keski-ikäinen täti liputtaa käärijän puolesta!!! Ajattelin jopa äänestää, kun uhkaillaan, että keirat ja robinit menee äänestyksessä ohi.
Keski-ikäisten äänillä käärijä liverpooliin!!!!
Minkäs ikäisiä Käärinän hehkuttajia täällä on? Itse 46 v ja tämä on heittämällä Suomen paras viisuehdokas ikinä.
Mä oon 42 ja nainen.
Käärijät edustaa junttisuomimaaseutumusiikkia. Kapakkaruusut, joille viina maistuu tykkää... Ei euroviisuihin, kiitos
Viisussa on kappale nimeltään Alcohol Is Free sijoittunut kärkeen. Eikä ollut suomalainen kappale.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta ihmetyttää nää kommentit tyyliin "oon 45v keski-ikäinen nainen mutta käärijä on suosikkini.."?
45-vuotias on syntynyt vuonna 1977 eli ollut teini-ikäinen 1990-luvulla ja kuunnellut nirvanat ja prodigyt sun muut. Miksi se musiikkimaku joksikin tangoksi muuttuisi vain koska ikää karttuu?
Sama täti välillä 45, 43, 41.
T. Mies 47;)
Vierailija kirjoitti:
Mietin kans, että Käärijä on kyllä Prodigynsä kattonut...
Käärijä on niin potentiaalinen, että kannattaisi lähettää vaikka livetoteutus ontuisikin, koska ehtiihän sitä ennen toukokuuta moneen kertaan muuttaa.
Vrt. Israelin voittaja Netan esitys, joka videon perusteella nousi suosikiksi, ensin nähtyyn live-esitykseen petyttiin, mutta sitä muutettiin ja lopullinen live-esitys vei kuin veikin voiton.