UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Olen varmaan hullu, mutta jollain kierolla tavalla tykkään tuosta Romaniasta :`D
Suurin osa on ränkännyt sen listojensa häntä päähän, mutta minulla se on ehkä jopa top kympissä...... :DD
Saa nauraa.
Vaatteiden vaihdosta ja tanssijoista tosin olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan hullu, mutta jollain kierolla tavalla tykkään tuosta Romaniasta :`D
Suurin osa on ränkännyt sen listojensa häntä päähän, mutta minulla se on ehkä jopa top kympissä...... :DD
Saa nauraa.
Mä en päässyt tuohon biisiin kyllä yhtään sisälle, en tiedä johtuiko esityksestä vai mistä. Tässä mun lemppari-viisutubettajan reaktio biisiin (viitteenä että antoi Puolan Plavkalle 4/10, kannattaa katsoa se reaktio!). On vanha Rasmus-fani ja itsekin muusikko, siksi tykkään kuunnella hänen analyysejään, tietää mistä puhuu ja toisin kuin moni muu, uskaltaa aidosti sanoa jos ei tykkää jostakin.
Käärijästä tykkäsi kovasti (alustavasti antoi 9,5/10). Espanjalle ja muistaakseni Tsekille taisi antaa 10/10, kun liikuttui niistä niin kovasti että alkoi itkeä. Oon odottanut päiviä, että reagoisi Loreenin esitykseen!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nauraa.
Mä en päässyt tuohon biisiin kyllä yhtään sisälle, en tiedä johtuiko esityksestä vai mistä. Tässä mun lemppari-viisutubettajan reaktio biisiin (viitteenä että antoi Puolan Plavkalle 4/10, kannattaa katsoa se reaktio!). On vanha Rasmus-fani ja itsekin muusikko, siksi tykkään kuunnella hänen analyysejään, tietää mistä puhuu ja toisin kuin moni muu, uskaltaa aidosti sanoa jos ei tykkää jostakin.
Käärijästä tykkäsi kovasti (alustavasti antoi 9,5/10). Espanjalle ja muistaakseni Tsekille taisi antaa 10/10, kun liikuttui niistä niin kovasti että alkoi itkeä. Oon odottanut päiviä, että reagoisi Loreenin esitykseen!!
*Blankalle, ei Plavkalle... taitaa vanhat ysäriartistit pyöriä mulla mielessä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa vaan hulluksi, mutta kävin just katsomassa peilistä miltä mun omat hampaat näyttää kun vedän ikenet kaakkoon (..luoteeseen? 😆)
Esim. just noissa ylläpostatuissa warnermusicin kuvissa, käärijällä on ihana hymy ja keskivertoa kauniimpi hammasrivistö. Mun mielestä. Mutta mä olen myös se joka aiemmin ihaili Käärijän nenää tässä ketjussa, joten olen aivan liian syvällä tässä aiheessa.
Ymmärrän hampaat, mutta saanen kysyä, miten kuvailisit nenää? Mun mielestä kaikkien nenät on enemmän tai vähemmän samanlaisia 😅
Mutta aaaah selkä tossa bolerossa 🤤 Ja jotenkin myös ne oikeen käden sormukset on hoooot 💦
Miksi kuolta pehmoista naismaista blösöä vähän yksinkertaista poikaa.
Koska KARISMA! Sitä kun joko on tai ei. Voit mainita/näyttää vaikka minkä muotovalion salirotan joka itsesi mielestä niin kuuma että mutta mun mielipiteeni on blääh!
Mun mielestä tämä hehkutus menee vähän nolosti ja lapsellisesti yli. Oletteko iältänne jotakin väliltä 13-35?
Täytän tänä vuonna 35v🙋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on sanonut, ettei jännitä esiintymistä. On se kyllä niin viihdyttäjä kuin olla voi. Ei ehkä maailman paras laulaja, mutta showmiehenä nappivalinta viisuihin.
Kyllä se paljasti, että UMK finaalijännitys iski 3 h ennen. Mutta kuunteli Rammsteinia avuksi
On Käärijä ainakin paljon parempi laulaja kuin Lauri Ylönen. Laulutaidon täydellinen puuttuminen selittää Jezebelin kehnon menestyksen.
En jotenkin ymmärrä miten Lauri edes onnistuu olemaan edelleen noin huono, vaikka on +parikymmentä vuotta lauluhommia jo tehnyt. Anteeksi tästä. Kannattaisi ottaa Käärijästä mallia ja mennä laulutunnille ;)
Eipä se laulutaito pysy yllä jos sitä ei traanaamalla ylläpidä. Ehkä Lauri on keskittynyt viime vuodet laulamista enemmän taloprojekteihinsa tms.?
Kyllä Lauri sentään paremmin veti kuin Jon Bon Jovi tässä taanoin live-keikallaan:
Olen ollut kolmella Bon Jovin keikalla, laulaa ja soittaa moitteettomasti.
Joskus ennen lauloikin, mutta eipä vaan silti laulanut tuolloin 5/22. Sama ilmiö on toistunut useaan kertaan viime vuonna. tässä koostetta eri keikoilta, jos et usko:
Voi ei, olen niin pahoillani Jonin puolesta! En ole tuo, jolle kommentoit, mutta nuorena tuli paljon kuunneltua Bon Jovia. En voinut katsoa tuota videota edes loppuun. Ei kannattaisi konsertoida tuossa kunnossa ollenkaan, jotain on nyt selvästi pahasti vialla. Tulee vähän mieleen Whitney Houstonin viimeiset, karmaisevat keikat, kun tähti ja äänensä olivat vain varjo entisestään. No tämä meni nyt todella kauas ketjun varsinaisesta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on sanonut, ettei jännitä esiintymistä. On se kyllä niin viihdyttäjä kuin olla voi. Ei ehkä maailman paras laulaja, mutta showmiehenä nappivalinta viisuihin.
Kyllä se paljasti, että UMK finaalijännitys iski 3 h ennen. Mutta kuunteli Rammsteinia avuksi
On Käärijä ainakin paljon parempi laulaja kuin Lauri Ylönen. Laulutaidon täydellinen puuttuminen selittää Jezebelin kehnon menestyksen.
En jotenkin ymmärrä miten Lauri edes onnistuu olemaan edelleen noin huono, vaikka on +parikymmentä vuotta lauluhommia jo tehnyt. Anteeksi tästä. Kannattaisi ottaa Käärijästä mallia ja mennä laulutunnille ;)
Eipä se laulutaito pysy yllä jos sitä ei traanaamalla ylläpidä. Ehkä Lauri on keskittynyt viime vuodet laulamista enemmän taloprojekteihinsa tms.?
Kyllä Lauri sentään paremmin veti kuin Jon Bon Jovi tässä taanoin live-keikallaan:
Joskus ennen lauloikin, mutta eipä vaan silti laulanut tuolloin 5/22. Sama ilmiö on toistunut useaan kertaan viime vuonna. tässä koostetta eri keikoilta, jos et usko:
Voi ei, olen niin pahoillani Jonin puolesta! En ole tuo, jolle kommentoit, mutta nuorena tuli paljon kuunneltua Bon Jovia. En voinut katsoa tuota videota edes loppuun. Ei kannattaisi konsertoida tuossa kunnossa ollenkaan, jotain on nyt selvästi pahasti vialla. Tulee vähän mieleen Whitney Houstonin viimeiset, karmaisevat keikat, kun tähti ja äänensä olivat vain varjo entisestään. No tämä meni nyt todella kauas ketjun varsinaisesta aiheesta.
OT: Pakko vastata vielä, laitoin noi videot ja itsekin vähän järkyttynyt oon. Ysärillä teinivuosina tuli myös käytyä noiden keikalla Olympiastadionilla ja fanitettua vielä Itäs My Lifen aikoihin saakka. En tiedä mitä on tapahtunut, Jon on tainnut vissiin sairastaa koronan, mutta ei sekään oikein selitä, kun ääntä kuitenkin lähtee, menee kuitenkin nuotin vierestä jne. Tuossa videollahan toi tyyppi arveli, että olisiko syynä se, ettei aikoihin tai ehkä jopa koskaan ole hoitanut ääntään ja harjoitellut laulutekniikkaa päivittäin, mikä varsinkin vanhemmiten on aika tärkeää jos haluaa lauluäänen pysyvän kunnossa. Keikat taas on buukattu aikoja sitten ja vissiin jo ennen korona-aikaa, ja pakkohan sovitut duunit on hoitaa, ettei joudu itse maksumieheksi. Tuskin on ihan pikkusummista kyse... Jännää kyllä nähdä, mitä jatkossa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ollut tosi rankkaa, mutta olen saanut elämänenergiaa Kääryleeltä ja hänen esityksestään. Olen ajatellut että ei kannata tehdä mitään epätoivoista ennen viisuja, koska haluan nähdä miten Käärijä pärjää skaboissa.
🤗
Ei juma, muistatteko vielä taannoisen britti-laulunopen, joka sanoi videollaan, ettei usko Käärijän voitatavan viisuja (sanoi kyllä voivansa nähdä sen olevan fanien suosikkeja)? Katselin äsken hänen muita videoitaan ja vähän googlailin ja selvisi, että ko. ope on paitsi Lady Gagan yms. "noteeraama" niin myös jonkinmoinen kristalliparantaja ja ENNUSTAJA: "Since the age of 16, I have had ‘knowings’, and over the last few years I have learnt how I can use my gift"
NYT TAIDETAAN MAMMAT OLLA PULASSA!!! X-D
(Katsoin tuon tyypin henk.koht. TOP-listaa ja oli kyllä tosi erikoinen musamaku hänellä...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT: Pakko vastata vielä, laitoin noi videot ja itsekin vähän järkyttynyt oon. Ysärillä teinivuosina tuli myös käytyä noiden keikalla Olympiastadionilla ja fanitettua vielä Itäs My Lifen aikoihin saakka. En tiedä mitä on tapahtunut, Jon on tainnut vissiin sairastaa koronan, mutta ei sekään oikein selitä, kun ääntä kuitenkin lähtee, menee kuitenkin nuotin vierestä jne. Tuossa videollahan toi tyyppi arveli, että olisiko syynä se, ettei aikoihin tai ehkä jopa koskaan ole hoitanut ääntään ja harjoitellut laulutekniikkaa päivittäin, mikä varsinkin vanhemmiten on aika tärkeää jos haluaa lauluäänen pysyvän kunnossa. Keikat taas on buukattu aikoja sitten ja vissiin jo ennen korona-aikaa, ja pakkohan sovitut duunit on hoitaa, ettei joudu itse maksumieheksi. Tuskin on ihan pikkusummista kyse... Jännää kyllä nähdä, mitä jatkossa tapahtuu.
Jonin tapa laulaa on myös tosi kuluttava äänelle, sen verran raspia löytyy. Menee jo täysin sivuteille, mutta jos haluaa nähdä/kuulla jotain vielä kamalampaa, niin Mötley Cruen viimeisimmät... Vince Neil ei parhaimmillaankaan ollut kummoinen laulaja, mutta tällä hetkellä menee niin riman alta ettei enää alemmas pääse.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku aiemmin haaveili Käärijän vaihtaavn asua kisaesityksessä. Katsoin just pätkän Romanian showsta ja siinä näköjään asu muuttui heti alkumetreillä... N!äytti niin vanhanaikaiselta tempulta, että oon aiempaa vahvemmin sitä mieltä, että moista kulunutta kikkaa ei kyllä tarvita, varsinkaan kun vihreä matobolero on jo niin ikoninen! Myös Romanian vähäpukeiset naiset jättävät kyllä korniudessaan Käärijän kielenlipomiset kevyesti taakseen.
Täälläkin kun on pohdittu näitä "miten tämä liittyy mihinkään"-kysymyksiä, niin Romanian kohdalla mietin kyllä samaa noiden tanssijoiden (alus)asuista :D Kärtsä voisi lipoa koko biisin alusta loppuun ja korniuskerroin saattaisi silti jäädä pienemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku aiemmin haaveili Käärijän vaihtaavn asua kisaesityksessä. Katsoin just pätkän Romanian showsta ja siinä näköjään asu muuttui heti alkumetreillä... N!äytti niin vanhanaikaiselta tempulta, että oon aiempaa vahvemmin sitä mieltä, että moista kulunutta kikkaa ei kyllä tarvita, varsinkaan kun vihreä matobolero on jo niin ikoninen! Myös Romanian vähäpukeiset naiset jättävät kyllä korniudessaan Käärijän kielenlipomiset kevyesti taakseen.
Mä tykkäsin, kun Käärijä oli siinä videossa vaalea pitkä peruukki päässä. Sekin tyyli oli kiva, vaikka ei se vihreää palleroasua voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäsin, kun Käärijä oli siinä videossa vaalea pitkä peruukki päässä. Sekin tyyli oli kiva, vaikka ei se vihreää palleroasua voita.
Ei mulla siis mitään sitä vastaan sinänsä ole, sillä oli oma tarkoituksensa videolla selventämässä sitä "toista persoonaa", en vain näe mitään tarvetta ottaa sitä mukaan itse esitykseen, koska se on jo aika sekava nykyisellään, ja se käännekohta avautuu nyt ilman peruukkiakin, jonka mukaan ottaminen liveen aiheuttaisi vaan lisää hämmennytstä katsojassa. Siihen ei oikein ole varaa. Jos jotain lisätään, jotain pitää vastaavasti poistaa, ettei mene överiksi. Ja itse en ainakaan halua poistaa oikein mitään
Eurolavat voisin vaihtaa johonkin tyylikkäämpään, mutta en tiedä miten se nyrkkeilykehä sitten tehdään. "Oikea" kehä ei musta toimi mitenkään tanssijoiden kanssa, ja haluan pitää ne pinkit nauhat.
Käärijän livevedossa on useita kommentteja englanniksi: "Olenko ainoa, jonka mielestä tämä on parempi kuin Loreen?"
Nuo kommentit kertoo siitä, että Käärijä todella on voittokahinoissa ja häntä pidetään täysin varteenotettavana kilpailijana Ruotsille. Lisäksi on ihanaa, miten ainakin osa haluaa jotain uutta ja erilaista eikä sitä samaa vanhaa, jota Loreenin esitys ja Tattoo edustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nauraa.
Jaa no en arvosta hirveästi The Rasmusta :D
Vierailija kirjoitti:
En oo kyllä koskaan nähnyt viisufanina tämmöstä, että Suomen euroviisuedustaja kiinnostaa näin paljon ihmisiä. Ei kaikki aina edes tiennyt, kuka se on.
Ja lisään tähän, että Blind Channel tosin herätti vähän vastaavaa ja se hype piti paikkansa, sillä tuli oikein hyvä tulos viisuissa. Nyt hype on vielä kovempaa, se on osin jo lähtenyt käsistä, joten jos edelliset merkit pitää paikkansa, niin Suomi tekee tänä vuonna viisuhistoriansa parhaimpia tuloksia. Myönnän olevani pettynyt, jos Käärijä ei sijoitu top kolmoseen, vaikka neljäs ja viides sija olisi tietysti Suomelle todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska KARISMA! Sitä kun joko on tai ei. Voit mainita/näyttää vaikka minkä muotovalion salirotan joka itsesi mielestä niin kuuma että mutta mun mielipiteeni on blääh!
Tämä! Joku viisugay twitterissä sanoi että miks vtussa joku Käärijä kun tää italian edustajakin on olemassa? 👇🏻
Ja itse sanon että tommonen limanen ukko? Hyi! Äänikin kuin eunukilla ja olisi nyt edes laittanut vaikka esitykseen sopivan puvun eikä tommosta homahtavaa liiviä mistä kainalokarvat tursuu.Käärijä fani taas elementissään, yrittää ylentää Käärijää halventamalla ja haukkumalla muiden maiden edustajia. Makuja on monia ja Käärijää voi kehua ilman, että rupeaa haukkumaan muita.
Suomalaisten huono itsetunto ilmenee juuri noin. Ei voi olla omaansa tyytyväinen haukkumatta muita.
Ihana fani piirros Kärdestä! 😍
https://twitter.com/Habendak_1972/status/1637173772661710854?s=20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Joku viisugay twitterissä sanoi että miks vtussa joku Käärijä kun tää italian edustajakin on olemassa? 👇🏻
Ja itse sanon että tommonen limanen ukko? Hyi! Äänikin kuin eunukilla ja olisi nyt edes laittanut vaikka esitykseen sopivan puvun eikä tommosta homahtavaa liiviä mistä kainalokarvat tursuu.Käärijä fani taas elementissään, yrittää ylentää Käärijää halventamalla ja haukkumalla muiden maiden edustajia. Makuja on monia ja Käärijää voi kehua ilman, että rupeaa haukkumaan muita.
Suomalaisten huono itsetunto ilmenee juuri noin. Ei voi olla omaansa tyytyväinen haukkumatta muita.
Mutta täysin törkeä, kunnianloukkauksen määreet täyttävä "asiallinen kritiikki" Käärijästä tietysti täysin okei?
Tässä vielä se Romanian esitys: