Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
22041/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan hullu, mutta jollain kierolla tavalla tykkään tuosta Romaniasta :`D 

Suurin osa on ränkännyt sen listojensa häntä päähän, mutta minulla se on ehkä jopa top kympissä...... :DD 

Saa nauraa.

Vaatteiden vaihdosta ja tanssijoista tosin olen samaa mieltä.

Mä en päässyt tuohon biisiin kyllä yhtään sisälle, en tiedä johtuiko esityksestä vai mistä. Tässä mun lemppari-viisutubettajan reaktio biisiin (viitteenä että antoi Puolan Plavkalle 4/10, kannattaa katsoa se reaktio!). On vanha Rasmus-fani ja itsekin muusikko, siksi tykkään kuunnella hänen analyysejään, tietää mistä puhuu ja toisin kuin moni muu, uskaltaa aidosti sanoa jos ei tykkää jostakin.

Käärijästä tykkäsi kovasti (alustavasti antoi 9,5/10). Espanjalle ja muistaakseni Tsekille taisi antaa 10/10, kun liikuttui niistä niin kovasti että alkoi itkeä. Oon odottanut päiviä, että reagoisi Loreenin esitykseen!!

Jaa no en arvosta hirveästi The Rasmusta :D

En mäkään. Tuo nyt vaan on nuorempana sitä kuunnellut. Siitä huolimatta ymmärtää kyllä selvästi keskimääräistä enemmän musiikista. ;-)

Vierailija
22042/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä on sanonut, ettei jännitä esiintymistä. On se kyllä niin viihdyttäjä kuin olla voi. Ei ehkä maailman paras laulaja, mutta showmiehenä nappivalinta viisuihin.

Kyllä se paljasti, että UMK finaalijännitys iski 3 h ennen. Mutta kuunteli Rammsteinia avuksi

On Käärijä ainakin paljon parempi laulaja kuin Lauri Ylönen. Laulutaidon täydellinen puuttuminen selittää Jezebelin kehnon menestyksen.

En jotenkin ymmärrä miten Lauri edes onnistuu olemaan edelleen noin huono, vaikka on +parikymmentä vuotta lauluhommia jo tehnyt. Anteeksi tästä. Kannattaisi ottaa Käärijästä mallia ja mennä laulutunnille ;)

Eipä se laulutaito pysy yllä jos sitä ei traanaamalla ylläpidä. Ehkä Lauri on keskittynyt viime vuodet laulamista enemmän taloprojekteihinsa tms.?

Kyllä Lauri sentään paremmin veti kuin Jon Bon Jovi tässä taanoin live-keikallaan:

Olen ollut kolmella Bon Jovin keikalla, laulaa ja soittaa  moitteettomasti.

Joskus ennen lauloikin, mutta eipä vaan silti laulanut tuolloin 5/22. Sama ilmiö on toistunut useaan kertaan viime vuonna. tässä koostetta eri keikoilta, jos et usko:

Voi ei, olen niin pahoillani Jonin puolesta! En ole tuo, jolle kommentoit, mutta nuorena tuli paljon kuunneltua Bon Jovia. En voinut katsoa tuota videota edes loppuun. Ei kannattaisi konsertoida tuossa kunnossa ollenkaan, jotain on nyt selvästi pahasti vialla. Tulee vähän mieleen Whitney Houstonin viimeiset, karmaisevat keikat, kun tähti ja äänensä olivat vain varjo entisestään. No tämä meni nyt todella kauas ketjun varsinaisesta aiheesta.

OT: Pakko vastata vielä, laitoin noi videot ja itsekin vähän järkyttynyt oon. Ysärillä teinivuosina tuli myös käytyä noiden keikalla Olympiastadionilla ja fanitettua vielä Itäs My Lifen aikoihin saakka. En tiedä mitä on tapahtunut, Jon on tainnut vissiin sairastaa koronan, mutta ei sekään oikein selitä, kun ääntä kuitenkin lähtee, menee kuitenkin nuotin vierestä jne. Tuossa videollahan toi tyyppi arveli, että olisiko syynä se, ettei aikoihin tai ehkä jopa koskaan ole hoitanut ääntään ja harjoitellut laulutekniikkaa päivittäin, mikä varsinkin vanhemmiten on aika tärkeää jos haluaa lauluäänen pysyvän kunnossa. Keikat taas on buukattu aikoja sitten ja vissiin jo ennen korona-aikaa, ja pakkohan sovitut duunit on hoitaa, ettei joudu itse maksumieheksi. Tuskin on ihan pikkusummista kyse... Jännää kyllä nähdä, mitä jatkossa tapahtuu.

Jonin tapa laulaa on myös tosi kuluttava äänelle, sen verran raspia löytyy. Menee jo täysin sivuteille, mutta jos haluaa nähdä/kuulla jotain vielä kamalampaa, niin Mötley Cruen viimeisimmät... Vince Neil ei parhaimmillaankaan ollut kummoinen laulaja, mutta tällä hetkellä menee niin riman alta ettei enää alemmas pääse.

Täältä sivuraiteilta edelleen niin myös Mariah Careylla, joka todellakin on osannut laulaa on nykyään äänensä kanssa usein suuria vaikeuksia. Eli se ylläpito todellakin on tärkeää, mitä pidemmälle ura jatkuu. Samoin ääni madaltuu vanhetessa jonkin verran, joten sitä ei ihan samalla tavalla voi ikuisesti käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22043/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska KARISMA! Sitä kun joko on tai ei. Voit mainita/näyttää vaikka minkä muotovalion salirotan joka itsesi mielestä niin kuuma että mutta mun mielipiteeni on blääh!

Tämä! Joku viisugay twitterissä sanoi että miks vtussa joku Käärijä kun tää italian edustajakin on olemassa? 👇🏻

Ja itse sanon että tommonen limanen ukko? Hyi! Äänikin kuin eunukilla ja olisi nyt edes laittanut vaikka esitykseen sopivan puvun eikä tommosta homahtavaa liiviä mistä kainalokarvat tursuu.

Käärijä fani taas elementissään, yrittää ylentää Käärijää halventamalla ja haukkumalla muiden maiden edustajia. Makuja on monia ja Käärijää voi kehua ilman, että rupeaa haukkumaan muita.

Suomalaisten huono itsetunto ilmenee juuri noin. Ei voi olla omaansa tyytyväinen haukkumatta muita.

Mutta täysin törkeä, kunnianloukkauksen määreet täyttävä "asiallinen kritiikki" Käärijästä tietysti täysin okei?

Kuka nyt taas on loukannut Käärijän kunniaa ja missä? t. K:n kannattaja jota kyllä ärsyttää tuo kaikkien hänen faniensa niputtaminen tietynlaisiksi, kun parempiakaan argumentteja ei keksitä. Meitä on täällä monenlaisia, valtaosa ei hauku muita korottaakseen Käärijää, koska tyhmäähän sellainen nyt on.

Vierailija
22044/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana fani piirros Kärdestä! 😍

https://twitter.com/Habendak_1972/status/1637173772661710854?s=20

Karmea itäsaksalainen jurgen 😆 Ei oo oikein tavoitettu olemusta.

Nää fanipiirrokset kyllä on niin oma taiteenlajinsa, näkisin artistina painajaisia .....

Vierailija
22045/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa päivässä on ok kuunnella ja katsoa Cha Cha Cha:ta? <3

Vierailija
22046/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku aiemmin haaveili Käärijän vaihtaavn asua kisaesityksessä. Katsoin just pätkän Romanian showsta ja siinä näköjään asu muuttui heti alkumetreillä... N!äytti niin vanhanaikaiselta tempulta, että oon aiempaa vahvemmin sitä mieltä, että moista kulunutta kikkaa ei kyllä tarvita, varsinkaan kun vihreä matobolero on jo niin ikoninen! Myös Romanian vähäpukeiset naiset jättävät kyllä korniudessaan Käärijän kielenlipomiset kevyesti taakseen.

Mä tykkäsin, kun Käärijä oli siinä videossa vaalea pitkä peruukki päässä. Sekin tyyli oli kiva, vaikka ei se vihreää palleroasua voita.

Minäkin tykkäsin siitä, mutta sama idea ei välttämättä livessä toimi. Olen edelleen vankkumaton videon kannattaja ja edelleenkään en ole varma oliko live ihan sellainen mitä se mielestäni parhaimmillaan olisi voinut olla, mutta tällä aiheella mennään ja nyt pitää vain hio siitä se paras versio.

Vierailija
22047/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Loreen aina näin hapan? Kaikki muut innostuvat, mutta Loreen on naama näkkärillä

Vierailija
22048/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska KARISMA! Sitä kun joko on tai ei. Voit mainita/näyttää vaikka minkä muotovalion salirotan joka itsesi mielestä niin kuuma että mutta mun mielipiteeni on blääh!

Tämä! Joku viisugay twitterissä sanoi että miks vtussa joku Käärijä kun tää italian edustajakin on olemassa? 👇🏻

Ja itse sanon että tommonen limanen ukko? Hyi! Äänikin kuin eunukilla ja olisi nyt edes laittanut vaikka esitykseen sopivan puvun eikä tommosta homahtavaa liiviä mistä kainalokarvat tursuu.

Käärijä fani taas elementissään, yrittää ylentää Käärijää halventamalla ja haukkumalla muiden maiden edustajia. Makuja on monia ja Käärijää voi kehua ilman, että rupeaa haukkumaan muita.

Suomalaisten huono itsetunto ilmenee juuri noin. Ei voi olla omaansa tyytyväinen haukkumatta muita.

Mutta täysin törkeä, kunnianloukkauksen määreet täyttävä "asiallinen kritiikki" Käärijästä tietysti täysin okei?

Olenko väittänyt niin jossain? Yksi toteamus, joka kohdistuu kansaan, ei ole mitään Käärijään kohdistuvaa rikollista kommentointia.

Vierailija
22049/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta jos sua ahdistaa niin voin antaa sulle myös mun kiintiöni! :D

Oon nyt vähentänyt tuon kuuntelun lähes nollaan, että jaksan innostua siitä kunnolla taas kisassa, ja vähän ärsytti, kun jäi aina korvamadoksi koko loppupäiväksi. Yritän nyt ehtiessäni tutustua peremmin noihin muihinkin ehdokkaisiin ja palaan Käärijän kuuntelijaksi sitten taass toukokuussa.

Vierailija
22050/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan hullu, mutta jollain kierolla tavalla tykkään tuosta Romaniasta :`D 

Suurin osa on ränkännyt sen listojensa häntä päähän, mutta minulla se on ehkä jopa top kympissä...... :DD 

Saa nauraa.

Mä en päässyt tuohon biisiin kyllä yhtään sisälle, en tiedä johtuiko esityksestä vai mistä. Tässä mun lemppari-viisutubettajan reaktio biisiin (viitteenä että antoi Puolan Plavkalle 4/10, kannattaa katsoa se reaktio!). On vanha Rasmus-fani ja itsekin muusikko, siksi tykkään kuunnella hänen analyysejään, tietää mistä puhuu ja toisin kuin moni muu, uskaltaa aidosti sanoa jos ei tykkää jostakin.

Käärijästä tykkäsi kovasti (alustavasti antoi 9,5/10). Espanjalle ja muistaakseni Tsekille taisi antaa 10/10, kun liikuttui niistä niin kovasti että alkoi itkeä. Oon odottanut päiviä, että reagoisi Loreenin esitykseen!!

En mäkään. Tuo nyt vaan on nuorempana sitä kuunnellut. Siitä huolimatta ymmärtää kyllä selvästi keskimääräistä enemmän musiikista. ;-)

Lähinnä ajattelin, että jos siinä on yksi tekijä miksi tuo Romania puhuttelee minua muttei häntä :D

Vierailija
22051/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt vähentänyt tuon kuuntelun lähes nollaan, että jaksan innostua siitä kunnolla taas kisassa, ja vähän ärsytti, kun jäi aina korvamadoksi koko loppupäiväksi. Yritän nyt ehtiessäni tutustua peremmin noihin muihinkin ehdokkaisiin ja palaan Käärijän kuuntelijaksi sitten taass toukokuussa.

Olen samasta syystä rajoittanut kertaan päivässä 😃 Korvamato meni korvaan ja siellä pysyy 🐛🤪

Vierailija
22052/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Loreen aina näin hapan? Kaikki muut innostuvat, mutta Loreen on naama näkkärillä

Tuo on täällä jo puitu moneen kertaan. Jonkun mielestä on aina hapan ja ylimielinen (todisteita vielä odotellaan), aika monen mielestä tuosta ei voi mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä, ellei sitten halua laittaa ajatuksia Loreenin päähän ja tehdä siitä klikkiotsikoita kohunnälkäisille suomalaisille.

Vierailija
22053/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt taas on loukannut Käärijän kunniaa ja missä? t. K:n kannattaja jota kyllä ärsyttää tuo kaikkien hänen faniensa niputtaminen tietynlaisiksi, kun parempiakaan argumentteja ei keksitä. Meitä on täällä monenlaisia, valtaosa ei hauku muita korottaakseen Käärijää, koska tyhmäähän sellainen nyt on.

Kyllä Käärijän fanit käyvät herkillä ja ovat heti ampumassa kaikkea, mitä tulee näkyviin. Ei ikinä uskoisi, että aikuiset ihmiset täällä haukkuvat ihmisiä, jotka eivät pysty puolustamaan itseään ja muutenkaan tule keskustelupalstoille riitelemään vaan hoitavat kiistakysymykset levy-yhtiönsä kautta.

Ja todellakin: suomalaisen itsetunto vaikuttaa olevan kunnossa vain silloin kun saa haukkua muita. Sellaisiakin, jotka eivät ole tehneet heille yhtään mitään pahaa. Minusta se on todella säälittävä ja myötähäpeää aiheuttava piirre suomalaisissa. Aivan sama, että onko kyse jääkiekosta vaiko Euroviisuista.

Vierailija
22054/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska reaktio :D Mies ei meinaa pystyä keskittymään biisiin, kun ihailee vaan Käärijän vartaloa :D

Vierailija
22055/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redditissä joku esitteli tekemiään hienoja Cha cha cha -villasukkia 🧶🍍🔥

https://www.reddit.com/r/eurovision/comments/11synh9/i_made_k%C3%A4%C3%…

Jos kiinnostaa, niin tässä myös linkki tekijän englanninkieliseen neulontaohjeeseen:

https://imgur.io/a/tGzJ3ym

Vierailija
22056/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa nauraa.

Lähinnä ajattelin, että jos siinä on yksi tekijä miksi tuo Romania puhuttelee minua muttei häntä :D

Okei. :-D Kai siinä oli hänestä vain liian monta asiaa pielessä, vaikka jotain hyvääkin oli. Yllätyin kyllä Blanakn jälkeen Romanian arvosanasta, odotin ehkä kutosta, mutta vissiin se taustalaulu ja ennen kaikkea pianon päälle sitettu trumpetti oli hänelle vaan liikaa :D Blankan reaktiovideolla tuo näytti jotenkin ihan todella pahoinvoivalta loppua kohden... Nyt kun katsoin tuon Romanian biisin uudelleen niin kyllä siinä ehkä jotain potentiaalia vois olla, mutta se video taitaa mulla pilata kaiken.

Tähän lopuksi paljastan vielä että oon alkanut vähän tykätä Kroatian biisistä. Aluksi ihastelin vain niitä asuja ja muuten oli tooodella hämmentynyt ja vähän ahdistuinkin niistä ohjuksista lavalla, mutta sit kun perehdyin biisiin tarkemmin niin ei se nyt niin kauhea olekaan. Se pieni melodianpätkä siinä on oikeastaan ihan kiva.

Vierailija
22057/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Käärijän fanit käyvät herkillä ja ovat heti ampumassa kaikkea, mitä tulee näkyviin. Ei ikinä uskoisi, että aikuiset ihmiset täällä haukkuvat ihmisiä, jotka eivät pysty puolustamaan itseään ja muutenkaan tule keskustelupalstoille riitelemään vaan hoitavat kiistakysymykset levy-yhtiönsä kautta.

Ja todellakin: suomalaisen itsetunto vaikuttaa olevan kunnossa vain silloin kun saa haukkua muita. Sellaisiakin, jotka eivät ole tehneet heille yhtään mitään pahaa. Minusta se on todella säälittävä ja myötähäpeää aiheuttava piirre suomalaisissa. Aivan sama, että onko kyse jääkiekosta vaiko Euroviisuista.

Jaa no lähinnä se kritiikki on ollut taikinaplösöksi, ynnä muuta haukkumista. Ei säälittävää tai myötistä aiheuttavaa ilmeisesti :P 

Vierailija
22058/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä onnistuin tässä aika hyvin pari päivää sitten. Sanoin itelleni et kun oon siivonnut koko kämpän kokonaan, niin saan kuunnella sit Cha Cha Chan. No, sit jäin taas jäin koukkuun. :Dd Täytyy nyt alkaa oikeasti Käärijä-paastolle, niin voi viisujen lähellä sit popittaa taas täysillä.

Vierailija
22059/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan tosissasi uskot, että me kaikki ollaan kuin yhdestä puusta veistettyjä, niin vaikea suakaan on aikuiseksi uskoa. Käärijällä on kuitenkin aika paljon noita kannattajia nyt täällä ja myös palstan ulkopuolella, isoon joukkoon mahtuu aina muutama äänekäs mätämuna. Valtaosa käyttäytyy ihan keskinkertaisesti. Esim. itse dissaan kaikkea haukkumista ja henkilökohtaisuuksiin menemistä, myös artistien (jopa Loreenin) kohdalla. Eri mieltä saa aina olla ja siitä saa puhua, kun keskustelupalstalla ollaan mutta toisten mielipiteitä pitää myös osata kunnioittaa ja ymmärtää se, että kaikki nyt eiv't vain voi olla kaikesta samaa mieltä.

Vierailija
22060/34469 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä onnistuin tässä aika hyvin pari päivää sitten. Sanoin itelleni et kun oon siivonnut koko kämpän kokonaan, niin saan kuunnella sit Cha Cha Chan. No, sit jäin taas jäin koukkuun. :Dd Täytyy nyt alkaa oikeasti Käärijä-paastolle, niin voi viisujen lähellä sit popittaa taas täysillä.

Varo vaan, ettei käy niin kuin mulle. Kun Käärijä meni niin Loreenin Tattoo tuli! En oo ees montaa kertaa sit' kuunnellut, koska biisi ei vaan sytytä. En aluksi edes ikinä kuuntelun jälkeen muistanut, miten se oikein meni, mutta jotenkin on sit ajan saatossa kaivautunut mun tajuntaan. Äärimmäisen turhauttavaa, kun jopa mun päässä se biisi on sellainen todella tasapaksu radiorallatus, vähän on tullut tempoa lisää sentään. Useampi päivä meni ennen kuin sekin katosi, vaikka mitään altistumista ei ollut. :-D

Ketju on lukittu.