UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30 vuoden ajan katsonut aina Euroviisut. Mieleeni on painunut Lordi, Verka, Loreen, Alexander Rybak, Måneskin ja Blind Channel. Toki muistan muitakin esityksiä, mutta nuo ovat olleet ne mieleenpainuvimmat. Hmmm, olisikohan muitakin.🤔
Itselle on parhaiten jäänyt mieleen ulkomaisista Latvian Brainstorm ("My Star"), viron Vanilla Ninja ("Cool Vibes") ja tietysti Verka, lisäksi joku hämärä muisto Carolasta ja parrakkaasta naisesta, biisejä en näiltä kuitenkaan saa kunnolla palautettua mieleen. Ehkä jotain muutakin muistaisin elävästi, jos alkaisin selata läpi kilpailijoita.
Miten saatoin unohtaa Itävallan parta-naisen ja Vanilla Ninjan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole seksikästä kuin viisuhomojen likaisissa mielissä 😀 on vain söpöyttä ja iloa
Tämä. Itse en saa Käärijästä seksikästä, mutta kuinka härskisti monet ovat tykänneet ja purreet huuliaan, kun esitys kulkee eteenpäin. Käärijä on monen homon mielestä kuumis. :D
Käärijä on ihana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulunopettaja ennustaa että Kärtsä ei voita viisuja.
Nonih siinäs kuulitte. Tuosta on myös nähtävillä että yleisö saattaa nähdä esityksen lähinnä huumorina ja sekasotkuna
Aivan totta. Mitä muuta se sitten on?
Mun ja aika monen muun suomalaisen mielestä Lordikin oli aikoinaan täysi vitsi naamiaisasuineen. Niin vaan voitti silti viisut ja vielä siihen aikaan pisteet tulivat ainoastaan katsojaäänien perusteella. Joku piti huonona vitsinä, joku kai aidosti hyvänä ja joku ehkä hyvänä huumorina, sellaisestakin ihmiset tykkäävät. Ei kyllä harmita se menestys enää näin jälkikäteen, vaikken sittemminkään ole heikäläisistä välittänyt. Enkä nähnyt aikoinaan aihetta ulista asiasta foorumeilla.
Ne osas soittaa, ne osas laulaa. Suomen finaalissa silloin tekniikka perseestä, ja äänetoisto toissavuosisadalta. Suomen finalissa lava heille liian pieni.
Itse ainakin näin mahdollisuudet, kunhan saatiin heille puitteet ja äänetoisto kohilleen. Sanat olivat myös kaikkia puhuttelevat ja esityksestä näki että nyt ollaan tosissaan.
Toisin kun tämän vuoden ehdokkaassa. Käärijän esitys jättää Euroopan viisujen katsojat ymmälleen. Parodia, vitsi, pelle?
Fanaattisempien fanien silmät eivät ole vieläkään auenneet, ettei ole ison lavan kamaa tämä. Toimii klubeissa ja festareilla. Ei viisuissa.
Alunperin Käärijän biisin kerrottiin olevan agre-räppiä ja sen nimeen vannottiin.
Muutamassa viikossa biisi on määritelty uudelleen; huumorihumppaa, salsaa.
Käärijäkin niin hauska söpöliini - voiko agre-räpin esittäjä olla sellainen? Ristiriita biisin ja esittäjän välillä. Uskottavuus kärsinyt.
No siis itsekin pelkään tätä, että tämä ei aukene ihmisille, jotka ei ole perehtyneet yhtään mistä on kyse. Se voi avautua vaan hämäränä huumoriesityksenä ja saada sen mukaiset pisteet. Esitys korosti ehkä liikaa tätä huumoriulottuvuutta, siinä missä video oli tässä suhteessa parempi.
Itse pidin Verkaa aikoinaan ihan huumorinumerona, mutta rakastuin siihen silti eniten sinä vuonna. Aika hyvinhän tuo silti pärjäsi. Aika moni tykkää huumorista, kunhan ei ole ihan totaalisen mautonta. Tänä vuonna voisi kuvitella, että huumori ei ole haitaksi, kun viime vuonna viisut olivat niin kovin vakavat tuoreen sodan takia. Nyt moni kaipaisi siihen pientä hengähdystaukoa, ja tässä näen Käärijän vahvuuden esim. Loreeniin verrattuna. Hän on sanojensa mukaan halunnut tuoda katsojille esityksellään positiivisuutta, mutta mun mielestä biisi lavastuksineen on enemmänkin synkkä ja pateettinen, vaikka muuten ihan hyvä biisi onkin. Ei tosin Euphorian veroinen lähimainkaan.
Ja siis Verkan biisi ja esitys on ikonisia nykyään. Muistan kun kavereiden kanssa naurettiin kyyneleet silmissä kun nähtiin se esitys euroviisuiltana. Sitä sitten soitettiin bileissä ja nykyäänkin se on vielä hyvä ja hauska. Sanat täyttä siansaksaa :D Vaikka sinä vuonna voittanut Serbian kappale oli kaunis, niin ei se ole samalla tavalla legendaarinen. Voihan siinä käydä tosiaan niin, että Loreen on tämän vuoden Serbia ja Käärijä Verka.
Verka on yksi niitä harvoja viisuesityksiä, jotka ylipäänsä muistan, vaikka viisuja olen enemmän tai vähemmän katsonut jo 30 vuoden ajan. Mikään toinen esitys ei saa mua samalla tavalla hyvälle tuulelle joka ikinen kerta. Huumori ei ole häpeä!
Ei todella ole! Jos biisi on myös oikeasti hyvä ja mukaansatempaava niin kuin Käärijällä. Ja Suomihan osaa tällaisen villin kortin mielestäni hyvin. Olihan tuo vielä Ukrainan Verkassa, että tuossa 2007 Helsingin viisujen esityksessä aivan selvästi kuulee, että välillä joku aina laulaa russia goodbye eikä lasha tumbai. Sitten kivenkovaan väittivät presseissä, että ei ei, aina laulettiin Lasha tumbai, on mongoliaa jne. :D
Kävin kuuntelemassa kyseisen esityksen, siellä todellakin lauletaan russia goodbye.😂 En ole aikaisemmin tajunnut asiaa tai sitten olen vaan jo unohtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen toi kissanpentu nyt on? Tää mies hämmentää joka päivä jollain uudella jutulla :D
Varmaan tyttöystävän :) Seiskan mukaan olivat muuttohommissa viime vkl.
tyttöystävä kyllä, mutta eivät muuttaneet. pakkasivat autoa Kuopion reissua varten ja seiska repi uutisen muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole seksikästä kuin viisuhomojen likaisissa mielissä 😀 on vain söpöyttä ja iloa
Tämä. Itse en saa Käärijästä seksikästä, mutta kuinka härskisti monet ovat tykänneet ja purreet huuliaan, kun esitys kulkee eteenpäin. Käärijä on monen homon mielestä kuumis. :D
Käärijä on ihana!
Benjaminin ja Käärijän yhteistä biisiä odotellessa. Ehkä tekevät coverin Dannysta ja Armista. Voivat sitten ottaa Pb:n Aapon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijällä on myös etuna tuo huumorintajunsa ja kiltteytensä. Hänellä on hyvä sydän ja kohtelias, rohkeasti tilanteissa. Saadaan paljon vielä nauraa ja lisää, kun Euroviisu viikot alkaa.
Käärijä on matkalla Liverpooliin ja rohkeasti puhuu sitä omaa enkkuaan ja on aito! Se on myös aivan älyttömän iso etu seuraajien kanssa.
Siihen kun laittaa Loreenin nyrpistelemään viereen ja ylimielisenä silmäilemään noita Käärijän tanssimuuveja. Kumpaa on miellyttävämpi seurata? ;)
No, nää on näitä biisien ulkoisia asioita, joilla on omat merkityksensä.
Mä vähän veikkaan että valtaosalle tavisäänestäjistä ei tuo Käärijän olemus lavan ulkopuolella merkitse yhtään mitään, aika vähän se pääsee välittymään kisalähetyksessä. Kyllä se esitys on se, joka ratkaisee.
Loreenin ylimielisyydestä sanoisin myös, että meillä ei ole siitä mitään varsinaisia todisteita, ainoastaan erään ala-arvoisen iltapäivälehden klikinhakuinen juttu. En kauheasti lähtisi sen perusteella henkilökohtaisuuksiin, tuosta ei ole tullut mitään vahvistusta muualta, enemmänkin olen nähnyt kommentteja, että Iltalehti vääristeli tarkoituksella asiaa ja paikan päällä olleiden mukaan tilanne ei ollut ihan niin yksiselitteinen. Suomi-media tekee tunnetusti sellaisia juttuja, joita suomalainen viisufani haluaa lukea.
Eipä tarvinnut katsoa kuin Mellot. Todella ylimielinen ja tekonöyrä. Hyvinkin teennäinen. Kyllähän ihmisillä on silmät päässään.
Mä en siitä lehtijutusta nyt ottanut mitään selvää, että mitä oli tapahtunut. Sisään-ulos kamaa.
Katsoin samat kisat kuin sä, ja mun näkemys on kyllä se, että sulla on vain ennakkoasenteita tms. Loreenia kohtaan syystä tai toisesta ja että näet siksi, mitä haluat nähdä. En toivo hänen pärjäävän kisassa, mutta silti toivon jotain objektiivisuutta noihin haukkumisiin. Tästä on jo aiemminkin ollut palstalla puhetta.
Sä nyt sitten luulet, mitä luulet.
Mä olen ollut Loreen fani.
Silloin Euphoria voiton jälkeen oli myös aika koppava, mutta silloin laitoin ujouden piikkiin. Vuosien varrella seurannut hänen esityksiään (melloissakin) on kuitenkin pitänyt mut fanikahvassa kiinni. Käynyt keikoilla, kun diggasin hänen musiikistaan.
K-päisyys ei pue ketään. Siitä pitäisi päästä pois.
Ujo opettelisi uudenlaisia käyttäymismalleja, mutta itseään täynnä oleva koppava esiintyjä ei. Hän on tyytyväinen itseensä, Eikä näe tai koe olevansa mitenkään väärässä.
Sitten vaan kyllästyminen tuohon nirppikseen iski joskus ennen koronaa... Olisko ollut 2018? Sen haastattelut aina vaan samoja yksinuottisia ankeuksia. Onko sillä koskaan mikään hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on ihana!
Benjaminin ja Käärijän yhteistä biisiä odotellessa. Ehkä tekevät coverin Dannysta ja Armista. Voivat sitten ottaa Pb:n Aapon mukaan.
Jospa se onkin jo tekeillä, studiossa on todistetusti jo oltu ja Erikalla ehkä hämätty (ellei E ole mukana esittämässä Armia...)! Yhteinen keikkakin tulossa pojilla juhannuksen jälkeen... :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijällä on myös etuna tuo huumorintajunsa ja kiltteytensä. Hänellä on hyvä sydän ja kohtelias, rohkeasti tilanteissa. Saadaan paljon vielä nauraa ja lisää, kun Euroviisu viikot alkaa.
Käärijä on matkalla Liverpooliin ja rohkeasti puhuu sitä omaa enkkuaan ja on aito! Se on myös aivan älyttömän iso etu seuraajien kanssa.
Siihen kun laittaa Loreenin nyrpistelemään viereen ja ylimielisenä silmäilemään noita Käärijän tanssimuuveja. Kumpaa on miellyttävämpi seurata? ;)
Mä vähän veikkaan että valtaosalle tavisäänestäjistä ei tuo Käärijän olemus lavan ulkopuolella merkitse yhtään mitään, aika vähän se pääsee välittymään kisalähetyksessä. Kyllä se esitys on se, joka ratkaisee.
Loreenin ylimielisyydestä sanoisin myös, että meillä ei ole siitä mitään varsinaisia todisteita, ainoastaan erään ala-arvoisen iltapäivälehden klikinhakuinen juttu. En kauheasti lähtisi sen perusteella henkilökohtaisuuksiin, tuosta ei ole tullut mitään vahvistusta muualta, enemmänkin olen nähnyt kommentteja, että Iltalehti vääristeli tarkoituksella asiaa ja paikan päällä olleiden mukaan tilanne ei ollut ihan niin yksiselitteinen. Suomi-media tekee tunnetusti sellaisia juttuja, joita suomalainen viisufani haluaa lukea.
Eipä tarvinnut katsoa kuin Mellot. Todella ylimielinen ja tekonöyrä. Hyvinkin teennäinen. Kyllähän ihmisillä on silmät päässään.
Mä en siitä lehtijutusta nyt ottanut mitään selvää, että mitä oli tapahtunut. Sisään-ulos kamaa.
Katsoin samat kisat kuin sä, ja mun näkemys on kyllä se, että sulla on vain ennakkoasenteita tms. Loreenia kohtaan syystä tai toisesta ja että näet siksi, mitä haluat nähdä. En toivo hänen pärjäävän kisassa, mutta silti toivon jotain objektiivisuutta noihin haukkumisiin. Tästä on jo aiemminkin ollut palstalla puhetta.
Silloin Euphoria voiton jälkeen oli myös aika koppava, mutta silloin laitoin ujouden piikkiin. Vuosien varrella seurannut hänen esityksiään (melloissakin) on kuitenkin pitänyt mut fanikahvassa kiinni. Käynyt keikoilla, kun diggasin hänen musiikistaan.
Ujo opettelisi uudenlaisia käyttäymismalleja, mutta itseään täynnä oleva koppava esiintyjä ei. Hän on tyytyväinen itseensä, Eikä näe tai koe olevansa mitenkään väärässä.
Sitten vaan kyllästyminen tuohon nirppikseen iski joskus ennen koronaa... Olisko ollut 2018? Sen haastattelut aina vaan samoja yksinuottisia ankeuksia. Onko sillä koskaan mikään hyvin?
Mitä jos hänellä on vaan sellainen puhetapa ja viileän etäinen olemus, että antaa joillekin tuollaisen mielikuvan? Itseensä saa kai olla tyytyväinen, paitsi ehkä Suomessa... En muista mistään lukeneeni mitään, jossa olisi selvästi sanonut jotain sellaista, joka on suoranaisesti ylimielistä. Vai onko sulla antaa joku tällainen esimerkki? t. eri
Mä olen kasarilta seurannut euroviisuja.
Mieleenpainuvia ovat olleet Nuku pommiin... se oli hitti mun sydämessäni! Carola, Herrey`s, Jedwardin kaksoset kumpanakin vuonna (tytär fanitti täysillä, käytiin euroopassa niiden keikoillakin ja tietty suomessa).
Yksi omista suosikeista on ollut Helena Papadrizou (?) my number one. Sitten tulikin Lordi, seuraavaksi Verka ja sen vuoden voittanut "lesboporukka" Molitvallaan.
Dana internationalia, Netta, Eric Saade, Loreen, Måns Zemmerlöw. Tanskan viikinkibiisi ja Islannin Hatari.
Ukrainan voitot Jamala ja Stephania. Ukraina on voittanut voittanut nyt kahdesti Ruotsin viimeisen voiton jälkeen.
Blind Channelia ja Måneskiniä unohtamatta. <3
Ovulaatiolaskuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos hänellä on vaan sellainen puhetapa ja viileän etäinen olemus, että antaa joillekin tuollaisen mielikuvan? Itseensä saa kai olla tyytyväinen, paitsi ehkä Suomessa... En muista mistään lukeneeni mitään, jossa olisi selvästi sanonut jotain sellaista, joka on suoranaisesti ylimielistä. Vai onko sulla antaa joku tällainen esimerkki? t. eri
Olis, muttei nyt ole aikaa vastailla, kun aika loppuu. Viikonloppuna pyrin palstailemaan, laitan oikein lapun. :)
Vierailija kirjoitti:
Ovulaatiolaskuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis, muttei nyt ole aikaa vastailla, kun aika loppuu. Viikonloppuna pyrin palstailemaan, laitan oikein lapun. :)
Jään mielenkiinnolla odottamaan. Ja tarkoitan sitä. :-)
Muistan Saara Aallon, koska silloin seurasin viisuja ensimmäistä kertaa todella tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen toi kissanpentu nyt on? Tää mies hämmentää joka päivä jollain uudella jutulla :D
Varmaan tyttöystävän :) Seiskan mukaan olivat muuttohommissa viime vkl.
tyttöystävä kyllä, mutta eivät muuttaneet. pakkasivat autoa Kuopion reissua varten ja seiska repi uutisen muutosta.
Ootko varna? Miks olivat Malmilla, kun ennen kotipesä Vallilassa?
Toivottavasti tuo (eukon?) mutanttikatti ei ala olla joka Stooryssa
Vierailija kirjoitti:
Mikä on teidän mielestä seksikkäin kohta Cha cha cha:ssa? Minun on vaikea sanoa mutta ehkä se kohta kun Käärijä ääntelehtii "yeah yeah yeah" :)
Mulle seksikkäin kohta on ekan kertsin ja tokan säkeistön välissä, kun valot himmenee ja Käärijä kattoo alaviistoon ja avaa kädet. Siis etenkin siinä se vaan huokuu karismaa, läsnäoloa ja sellaista ikonisuutta, että menee jalat alta. Rakastan kans sitä kohtaa just ennen ekaa kertsiä, kun Kärtsä nostaa yhden käden ja kaksi sormea ylös ja kävelee korokkeelle. Aivan totaalinen SLAY, kuten viisupiireissä sanotaan :D
Ja voidaanko hetki puhua siitä, miten hyvin Käärijä liikkuu musiikin tahdissa? Kaikki käsien, vartalon ja jalkojen liikkeet osuu just eikä melkein. Eikä toi jätkä edes hengästy esityksen aikana!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo (eukon?) mutanttikatti ei ala olla joka Stooryssa
Ällöän noita karvattomia kissoja. Näyttävät 80v vaarin roikkupalleilta. Ei noita Suomen ilmastoon kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on teidän mielestä seksikkäin kohta Cha cha cha:ssa? Minun on vaikea sanoa mutta ehkä se kohta kun Käärijä ääntelehtii "yeah yeah yeah" :)
Mulle seksikkäin kohta on ekan kertsin ja tokan säkeistön välissä, kun valot himmenee ja Käärijä kattoo alaviistoon ja avaa kädet. Siis etenkin siinä se vaan huokuu karismaa, läsnäoloa ja sellaista ikonisuutta, että menee jalat alta. Rakastan kans sitä kohtaa just ennen ekaa kertsiä, kun Kärtsä nostaa yhden käden ja kaksi sormea ylös ja kävelee korokkeelle. Aivan totaalinen SLAY, kuten viisupiireissä sanotaan :D
Ja voidaanko hetki puhua siitä, miten hyvin Käärijä liikkuu musiikin tahdissa? Kaikki käsien, vartalon ja jalkojen liikkeet osuu just eikä melkein. Eikä toi jätkä edes hengästy esityksen aikana!
Puhutaanko nyt livestä vai videosta, livestå varmaan🙈
Lukekoohan Kärtsä tätä palstaa? Täällä kitistiin toissapäivänä, kun ei oo tullut muuta kuin virallisia ilmoituksia, mut eilen tuli useampi rallienkkustoori ja sit nuo kisustoorit vielä päälle. :D Kyllä meitä nyt hemmoteltiin! Ja jos lukee, niin hus täältä av:lta, jos haluat säilyttää mielenterveytesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko nyt livestä vai videosta, livestå varmaan🙈
Livestä puhun, vaikka ei videossakaan mitään vikaa ole. :D
Synkkyys oli mulle Se juttu, en ollut ennen kuullutkaan Käärijästä, todellinen luonne paljastui myöhemmin. Ehkä se katselee altakulmain vaan sängyssä ja näyttää ja käyttää 😋