Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan Kraken-variantti kylvää tuhoa ja leviää kuin kulovalkea. Mm. Saksa palauttaa maskipakon

Vierailija
04.01.2023 |

Kohta se on taas menoa. THL:n mukaan tosin "ei ole tulossa Suomeen".

Kommentit (870)

Vierailija
661/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia - ainakin paskalla!

Vierailija
662/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites long covid? Onko uusia tutkimustuloksia?

Lonkoviitti on rokotehaitta.

Jep, tai itse olen sitä mieltä, että sille mitä dramaattisesti long covidiksi kutsutaan, on ainakin kolme erillistä syytä: rokotehaitta, raudanpuutos tai jo aiempi syy (usein mielenterveys tai burnout, nyt helppo syyttää long covidia). Itselläni iski raudanpuutos ja vähän myös burnout. Tietysti voi joillakin olla myös hidas toipuminen taudista tai tautikierre, jos on muutenkin heikko vastustuskyky. Mutta sama tilanne olisi muidenkin tautien jälkeen.

Rajut infektiot aiheuttavat raudanpuutetta, se on ihan totta. Mutta long covid on aika samanlainen kuin me/cfs, jota epäillään autoimmuunitaudiksi. Itse sanoisin, että yleensä lc:n oireet johtuvat reaktivoituneesta herpes-ryhmän viruksesta, solutuhosta tai autoimmuunireaktiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan alussa tehdyssä tutkimuksessa jo todettiin että tupakoijat ja astmaatikot ovat aliedustettuina koronan vuoksi sairaalaan joutuneissa.

Pohjoismaissa on tehty laajempi tutkimus tupakoitsijoiden sairastumisesta koska muutkin tutkimukset viittasivat siihen että tupakointi suojaa koronalta. Pohjoismaisen tutkimuksen tuoloksia ei ole vielä julkaistu vaan vertaavat kaikkien maiden tuloksia keskenään ja julkaisevat sitten.

Tiedän perheen jossa se yksi tupakoiva ihminen ei ole kertaakaan sairastunut koronaan vaikka perheessä muut ovat sairastelleet usammin kun kerran.

Vierailija
664/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on nähty, että mikään muu ei auta, kuin se, että taudin kanssa eletään

Taudin kanssa voi elää eri tavoin: teeskennellen, ettei sitä ole tai että se ei ole vaarallinen, tai ottaen huomioon riskit ja toimimalla niitä vähentäen.

Taudin kanssa voi elää niinkuin tähänkin asti on tautien vaaran kanssa eletty. Jos haluaa itse olla ottamatta mitään riskejä, se on ihan oma valinta. Mitään pakkoja tähän ei enää tarvita.

Vierailija
665/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just sivusilmällä katselen TdS:n sprinttiä ja tuolla maalialueella näkyi ainakin kaikki ruotsalais- ja norjalaisnaiset käyttävän kunnon hengityssuojaimia. Suomen joukkue harvenee päivä päivältä, on koronaa ja on vatsaflunssaa ja joukkueenjohto kertoi tyytyväisenä kuinka hyvää huolta pidetään käsihygieniasta sekä maskien käyttämisestä.

Silti sellainen on näkynyt vain Kertun kasvoilla.

Jännä, että näemmä nuo "vastuuttomat laumasuojaaja"-ruotsalaisetkin pitää maskeja ihan ongelmitta, mutta suomalaisille se on ihan kauhistuttava ajatuskin. Tässäkin ketjussa on ka ma laa parkua asiasta.

Suomalaisten maskivastaisuus on kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Osahan jopa kertoo maskin nöyryyttävän heitä..

Hyvänen aika, se on vain maski. Ilmeisesti näitä "koviksia" nöyryyttää sitten myös pipo pakkasella ja kumpparit vesisateella sekä heijastin pimeään vuodenaikaan.

Kaikkien kannalta olisi yksinkertaisinta, että näille jankkaavilke maskihulluille asetettaisiin virallinen pakko ostaa kamansa ja ruokansa netistä. En kaipaa höyrypäitä kauppoihin. Sais terveen järjen omaavat olla rauhassa, maskin kanssa tai ilman.

Vierailija
666/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauti ei katoa, se tulee aina olemaan täällä

Taudista tiedetään nykyään enemmän, mutta väli-isäntä ei ole edelleenkään tiedossa. Mistä eläimestä lähti?

V***ut se mistään eläimestä lähtenyt. Tarkoituksella kehitetty virus, joka päästetty väestöön.

Jep. Se on lepakosta eristetty. Siitä löytää ihan avoimesti tietoa, että kuka tai mikä taho omistaa kunkin koronaviruksen. Labrassa on vähän muokkailtu niin voilá, saadaan supertarttuva tauti, johon ei ole toimivia rokotteita. Tämä on hyvin samanlainen keissi kuin Lymen tauti ja Plum Islandin labra. Lymeen ei myöskään ole toimivaa lääkettä.

Sakasalaiset on keksiny hoidon tuohon lymeen. Siinä potilas nukutetaan ja keho lämmitetään noin 40 asteiseksi.

Kuumuus tappaa piileksivän borrelioosin. Nukutusta ennen veriplasma puhdistetaan ja tankataan vitamiineja muttä tämä kuulemma toimii.

Vierailija
667/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin päivystyspolin hoitajana voin kertoa että ei paljon naurata. Todella paljon nyt taas koronaa ja A- influenssaa liikkeellä. Välillä viedään potilaita teholle ja välillä jää teho välistä ja pääsee suoraan kylmiöön. Muutenkin sairaille aiheuttavat pahan jopa tappavan taudin. Jos joku ei usko tervetuloa seuraamaan työpäivääni ja tietysti ilman mitään suojausta...

Vierailija
668/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just sivusilmällä katselen TdS:n sprinttiä ja tuolla maalialueella näkyi ainakin kaikki ruotsalais- ja norjalaisnaiset käyttävän kunnon hengityssuojaimia. Suomen joukkue harvenee päivä päivältä, on koronaa ja on vatsaflunssaa ja joukkueenjohto kertoi tyytyväisenä kuinka hyvää huolta pidetään käsihygieniasta sekä maskien käyttämisestä.

Jännä, että näemmä nuo "vastuuttomat laumasuojaaja"-ruotsalaisetkin pitää maskeja ihan ongelmitta, mutta suomalaisille se on ihan kauhistuttava ajatuskin. Tässäkin ketjussa on ka ma laa parkua asiasta.

Voi hel vet ti, jos jossain yhdessä urheilukisassa on maskien käyttö pakollista, se ei muuta miksikään sitä faktaa, että maskejä ei käytetä eikä ole käytetty yleisesti Ruotsissa. Maskeja pidetään siellä hyödyttöminä, eikä mikään taho painosta niiden käyttöön.

Vierailija
669/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen sosiaalihuollossa. Laittaisin ihan mielelläni maskin päälle, sillä jatkuvasti kohtaan lähietäisyydeltä ihmisiä. Mutta ei taida siitä olla hyötyä, että minä pitäisin maskia, mutta mut eivät. Mitään suositusta tai ohjeistusta ei ole työnantajalta tullut. Pitääkö muut esim. vanhusten parissa työskennellessään maskia?

Eihän sitä mitään suositusta tai ohjeistusta tarvitse, voi sitä maskia käyttää ilman niitäkin. Itse olen käyttänyt koko ajan ffp2 maskia töissä sekä kaupassa käydessä maskisuositusten loppumisen jälkeenkin. Siis aina maski naamalla sisätiloissa ellei se ole oma koti tai vaikka kaverin koti.

No olisi se kyllä ihan tarpeellista thl:n kertoa/muistutella julkisuudessa, että maskin käyttö on suotavaa.

Moni jättää käyttämättä vain siksi, ettei ole sitä virallista suositusta. Suomalaiset on turhankin auktoriteettiuskoista väkeä ja ulkoistaa vastuun jopa omasta terveydestä päättäjille.

Se varsinkin on kumma juttu, että maskisuositus (siis ffp2/3-tasoisille) on ihan kauhian hankalaa antaa mutta rokotteita sen sijaan kyllä mainostetaan ja markkinoidaan.

Tuolla kunnon maskilla kun sentään on mahdollista välttää koronatartunta toisin kuin rokotuksilla. Tämä ei tosiaan ole mikään mukava tauti sairastaa edes lievänä kotioloissa. Joku toki saa vaan pienen lentsun, mutta kyllä enemmistö sairastaa ihan kunnon taudin mitä moninaisimmin oirein joista osa vielä kestää todella kauan.

Ja toisaalta, kuka tykkää sairastaa edes tavislentsua?

Jos ei tykkää sairastaa edes tavislentsua, voi hyvin käyttää ffp2/ffp3-hengityssuojainta. Ei sen käyttämiseen tarvita STM:n eikä THL:n suositusta. Eeva Ruotsalainen ja Lasse Lehtonen suosittelivat sen käyttöä jo aikoja sitten ikäihmisille ja muille riskiryhmiin kuuluville. Saa sitä käyttää muutkin kuin em ryhmiin kuuluvat. Onko hengityssuojaimen käytössä nyt sama ongelma kuin mitä teininä oli pipon käytössä? Pakkanen paleltaa korvia, mutta pipoa ei kehdata laittaa, jos kaveritkaan ei laita? 

Maailman tappavin virus, torjutaan naamarätillä. BUAHAHAHHAHAAA

Ei sitä ffp3:llakaan voi kokonaan torjua, mutta pienentää aika merkittävästi riskiä saada tartunta. Miksi kuvittelet, että sairaaloissa koronapotilaita hoitavat käyttäisivät ffp3-hengityssuojaimia, jos niistä ei olisi mitään hyötyä?

Miksi kuvittelet että soteväeltä vaadittiin rokotepasseja, vaikkei rokotteista ole mitään hyötyä? Tarttuu ja levittää niistä huolimatta, eivät estä vakavia tautimuotojakaan, kuolleista 91% on rokotettuja.

Olisiko aika mennä terapiaan ja parantua koronapsykoosista ja alkaa ajatella omilla aivoilla?

Eli sä olet sitä mieltä, että koronapotilaita hoitavien kannattaisi luopua ffp3-hengityssuojaimistaan, koska niistä ei muka ole mitään hyötyä? Entä pitäisikö mielestäsi leikkaussalihenkilökunnan luopua kirurginmaskeistaan ja kirurgien lakata pesemästä käsiään ennen leikkausta? Ihan hyödyttömiä toimenpiteitä? 

Jos nyt muistelet parin vuoden taakse, rokotepassia alettiin puuhata silloin, kun vielä luultiin, että rokote estäisi saamasta tartuntaa ja ennenkaikkea estäisi tartuttamasta muita. Kun sitten todettiin, ettei tämä uusi rokote estäkään, myös rokotepassi haudattiin kaikessa hiljaisuudessa. Niin terveydenhuollossa kuin muuallakin. Mä en ole ollut missään vaiheessa rokotuspassin kannalla. Jopa silloin, kun sitä suunniteltiin ravintoloihin yms paikkoihin ja palstalla monet kannattivat rokotepassia, mä olisin sitä vastaan. Kirjoitinkin muutaman kerran, että jos rokottamaton ystäväni ei pääse kanssani ravintolaan syömään, silloin en mene siihen ravintolaan minäkään. Silloin tosin mulla ei ollut vielä tätä nikkiä. Mua itseänikin ihmetyttää, miksi - siis sen jälkeen, kun jo tiedettiin, ettei rokote estä saamasta tartuntaa eikä tartuttamasta muita - rokotteita edelleen vaadittiin terveydenhuollon henkilöstöltä. Tosin kaikkialla ei edes vaadittu. Joissain paikoissa ei vaan ollut mahdollisuutta irtisanoa rokottamattomia hoitajia. Oliko tässä ajatuksena, että rokotetuilla hoitajilla olisi vähemmän sairaspossaolopäiviä? En tiedä. 

Noin muutenkin - jos olet eri koronaa koskevista ketjuista mun kommenttejani ajatuksen kanssa lukenut etkä ole joutunut psykoosiin nähdessäsi mun profiilikuvan (sori, oli pakko) - niin mä nimenomaan en kannata yleistä maskisuositusta, en kannata mitään rajoituksia, en kannata rokotuspakkoja vaan olen sitä mieltä, että ne ihmiset, jotka syystä tai toisesta haluavat suojata itseään, voivat tehdä sen ihan itse

Olen eri ja haluan vain sanoa sulle, että arvostan sun mielipiteitä ja kirjoituksia korkealle. Itse en ole missään vaiheessa käyttänyt maskia kuin pari kertaa paikoissa, joihin ei ilman päässyt, ja ne oli mulle niin tärkeitä, että oli pakko päästä. Yhtään piikkiä en ole ottanut enkä ota. Yhden kerran olen sairastanut koronan, tän ba5-variantin ilmeisesti. Syön d-vitamiinia ja välillä sinkkiä. Siinä on mun varotoimeni. Ymmärrän hyvin, että riskiryhmäläiset suojaa itsensä hengityssuojilla. Se on viisasta. Rokotteiden kohdalla pitäisi jokaisen saada tehdä oma valinta, joka perustuu henkilökohtaiseen riskiarvioon, joka puolestaan perustuu faktoihin eikä pelotteluun ja propagandaan. Harmi, että moni taipui painostukseen ja pelotteluun. Itse arvioin jo aikaisessa vaiheessa, että minulle rokote on paljon suurempi riski kuin tauti, ja siinä pysyin.

Luottamus ihmisiin meni tämän hulluuden aikana, kun olisi pitänyt ottaa itselle mahdollisesti haitallinen aine kehoon muka jonkun toisen suojaksi, jota se sama muka suojaava aine ei suojaakaan. Miksi minun pitäisi olla valmis uhraamaan oma terveyteni jonkun toisen vuoksi? Onneksi maailmassa on vielä järkeviä ihmisiä, kuten sinä. Ongelma on, että ihmiset eivät perehdy asioihin eivätkä kykene järkiperäiseen ajatteluun, vaan reagoivat tunteella juuri siten kuin heitä ohjaillaan reagoimaan. Voisi luulla, että tämä on vain masinoitu someilmiö, mutta tunnen oikeasti näitä seonneita ihmisiä, joiden mielestä kaikki olisi pitänyt pakottaa piikille.

Vierailija
670/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polilainen kirjoitti:

Näin päivystyspolin hoitajana voin kertoa että ei paljon naurata. Todella paljon nyt taas koronaa ja A- influenssaa liikkeellä. Välillä viedään potilaita teholle ja välillä jää teho välistä ja pääsee suoraan kylmiöön. Muutenkin sairaille aiheuttavat pahan jopa tappavan taudin. Jos joku ei usko tervetuloa seuraamaan työpäivääni ja tietysti ilman mitään suojausta...

Iteppä olette päivystysten asiat ryssineet huonolla johtamisella

Vierailija
671/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taudista tiedetään nykyään enemmän, mutta väli-isäntä ei ole edelleenkään tiedossa. Mistä eläimestä lähti?

V***ut se mistään eläimestä lähtenyt. Tarkoituksella kehitetty virus, joka päästetty väestöön.

Jep. Se on lepakosta eristetty. Siitä löytää ihan avoimesti tietoa, että kuka tai mikä taho omistaa kunkin koronaviruksen. Labrassa on vähän muokkailtu niin voilá, saadaan supertarttuva tauti, johon ei ole toimivia rokotteita. Tämä on hyvin samanlainen keissi kuin Lymen tauti ja Plum Islandin labra. Lymeen ei myöskään ole toimivaa lääkettä.

Sakasalaiset on keksiny hoidon tuohon lymeen. Siinä potilas nukutetaan ja keho lämmitetään noin 40 asteiseksi.

Kuumuus tappaa piileksivän borrelioosin. Nukutusta ennen veriplasma puhdistetaan ja tankataan vitamiineja muttä tämä kuulemma toimii.

Olen kuullut tuosta. Se ei ole 100-prosenttisen toimiva hoitokeino, mutta silti yksi parhaista. Riskit ja sivuvaikutukset ovat siinä aika valtavat. Kehon ylikuumennus tuhoaa soluja kuten infektiokin, minkä vuoksi keho tarvitsee valtavasti lepoa ja rakennusaineita solujen uudelleenrakentamiseen. Kuolema tai aivovauriokin ovat mahdollisia. Mutta joka tapauksessa, sen takia siihenkin joutuu käyttämään noin rajuja keinoja, koska tauti osaa väistää ihmisen immuunipuolustuksen. Vähän sama koronan kanssa. Jotain outoa se tekee immuunisysteemille, kun sen taudin voi saada vaikka parin viikon välein ilman immuniteetin muodostumista.

Vierailija
672/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten maskivastaisuus on kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Osahan jopa kertoo maskin nöyryyttävän heitä..

Hyvänen aika, se on vain maski. Ilmeisesti näitä "koviksia" nöyryyttää sitten myös pipo pakkasella ja kumpparit vesisateella sekä heijastin pimeään vuodenaikaan.

Kaikkien kannalta olisi yksinkertaisinta, että näille jankkaavilke maskihulluille asetettaisiin virallinen pakko ostaa kamansa ja ruokansa netistä. En kaipaa höyrypäitä kauppoihin. Sais terveen järjen omaavat olla rauhassa, maskin kanssa tai ilman.

Sä et nyt ihan ole tämän aihepiirin tasalla, joten ehkä perustat ihan oman keskusteluketjun maskittomuudesta.

Vierailija
673/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tätä mieltä alusta saakka, että tämä ei ole luonnollinen virus. Läheiseni leimannut minut salaliitto ihmiseksi ym... Mutta.

Ihmettelen, miksi tätä asiaa ei tutkita perin pohjin. Kuka tietää tästä enemmän? Miksi näin tehtiin?

Vierailija
674/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiskohan vihdoin rokottamattomana tartunnan ja pääsis sinne teholle kuolaamaan ja korisemaan.

Tartunnan voit saada, mutta tuskin pääset edes sairaalaan. Kuolaaminen ja koriseminenkin on epätodennäköistä, vaikka koronassa monesti aika outoja oireita onkin. Tai no, saatoin itsekin nukkuessani kuolata kyllä, ja vielä koronan jälkeenkin. Yleensä en kuolaa. Joten arvaan, että sinäkin voit sen oireen hyvässä lykyssä saada. Ärsyttävintä oli hajuaistin menetys, mutta sekin palautui.

Vierailija
675/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tunnu olevan kiinnostunut siitä, miten tämä kaikki sai alkunsa. Siitä ollaan hys hys

Vierailija
676/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi vaatii jatkossa Kiinasta saapuvilta matkustajilta negatiivista koronatestiä, joka pitäisi tehdä 48 tuntia ennen matkan alkua

No mikä järki tässä?

Vierailija
677/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tunnu olevan kiinnostunut siitä, miten tämä kaikki sai alkunsa. Siitä ollaan hys hys

Myös Suomen ennätyskorkeasta kuolleisuudesta ollaan hys hys.

Vierailija
678/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivasti valittu nimi. Toivottavasti ei tieten ja tarkoituksella, Krakenhan on syvyyksien hirviö joka tulee ylös syvyydestään vasta maailmanlopun aikaan. 

Tota mä just. Mun seuraavan lenssun nimi on lord of the rings.

Dramatisointi rules.

Mun on samantyyppinen mut nimeltään mahtisormustartunta.

Minun seuraava vilustumiseni on nimeltään "miesflunssa", kuten ovat edeltäjänsäkin olleet.

M

Vierailija
679/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Suomen ennätyskorkeasta kuolleisuudesta ollaan hys hys.

Sä voisit ehkä aloittaa siitä keskustelun täällä?

Kopioida lehtisiä ja jakaa niitä kaupungilla?

Kovaääniset autoon ja informaatiota julistamaan kylille?

Vierailija
680/870 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut meuhkaa täällä suuna päänä vaikka aloittaja vaan heitti tuollaisen trollaavan otsikon tulille ilman mitään linkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi