Mikä ihme avuksi hirvittävän kuivaan talvi-ihoon?
Iho hilseilee ja kutiaa kauheasti sekä silmien avaaminen ja sulkeminen sattuu. Naama on ihan kuiva ja tuntuu kuin hiekkapaperilta. Silmänympäryksetkin on ihan mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Mikä on teidän hyvän ihon salaisuus?
Vinkit jakoon pliis!!
Kommentit (1815)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä iho-asiantuntijat väittävät, että ihon rasvaisuus johtuu siitä, että iho on todella kuiva ja reagoi tähän lisäämällä talintuotantoa. He suosittelevat ihon hoitoon runsaasti öljyjä sisältäviä tuotteita tai jopa luonnonöljyjä, kuten kookosöljyä. Samalla tavalla rasvoittuva hiuspohja voidaan korjata vähentämällä hiusten pesemistä tai pesemistä harvemmin. Kokeilin tätä hoitosuositusta jonkin aikaa iholleni, mutta se ei auttanut. Pikemminkin ihon kunto paheni näppylöiden muodossa. Iho rasvoittui pesun jälkeen yhtä nopeasti kuin aina ennenkin.
Kokeilit liian vähän aikaa. Iho alkoi vasta puhdistua ja toipua. Sitkeyttä peliin, että iho ehtii reagoida.
Kookosöljy on yksi tukkivimpia öljyjä, joten ei mikään ihme. Jojobaöljy sen sijaan sopii rasvoittuvalle iholle hyvin, mutta sekin vaatii alleen jotain vesikosteutta.
Sisäinen ihon kosteutus ja sen jälleen ulkoinen. Eli veden juonti muutaman litraa päivässä ja vitamiini kuntoon.. kasvo voide (yö voide käy päivisinkin talvella) aamuin illoin.
Kasvovoiteet päivittäin ja veden juonti
Vierailija kirjoitti:
Green Peed voide. Siis se paksu. Ei mulla ole noin kuiha iho, kun sulla, mutta tuohon se menisi, jos en rasvaisi sitä huolella. Mulla meni iho ihan kuivaksi heti kun lämpömittari kääntyi pakkasen puolelle. Kuorin ihoni tuolla https://tinyurl.com/2hu2ze2f ja mulla auttaa huomattavasti kuivuuteen, juonteisiin ja ihonsävyn tasoittumiseen. Toi on mun ehdoton lemppari ja hakkaa monet hoitola-hoidot.
Tää on kyllä hyvä t. rypytön N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Green Peed voide. Siis se paksu. Ei mulla ole noin kuiha iho, kun sulla, mutta tuohon se menisi, jos en rasvaisi sitä huolella. Mulla meni iho ihan kuivaksi heti kun lämpömittari kääntyi pakkasen puolelle. Kuorin ihoni tuolla https://tinyurl.com/2hu2ze2f ja mulla auttaa huomattavasti kuivuuteen, juonteisiin ja ihonsävyn tasoittumiseen. Toi on mun ehdoton lemppari ja hakkaa monet hoitola-hoidot.
Tää on kyllä hyvä t. rypytön N40
En oo koskaan kuullutkaan.
T. Rypytön N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako silmien ympärille laittaa perusvoidetta? Ei varmaankaan.
Totta hitossa saa. Ei ennen mitään muuta ollutkaan.
Nykyään pitää olla pelkälle naamalle 9 eri purkkia ja kropalle toinen mokoma ja jösses, jos pistät väärää rasvaa väärän päähän. Kääntyy vielä huulet 90 astetta...
Sitten vaahdotaan ilmastonmuutoksesta. Jokainen ihminen pärjäisi palasaippualla puoli vuotta, helosanilla tmv. ja hammastahnalla loistavasti. Jätteen määrä vähenisi valtavasti, eikä yhtään sikiötä tai kusimukia tarvitsisi sotkea enää koskaan rasvapurkkiin.
"Ennen" ei käytetty perusvoiteita, kun ne on keksitty vasta 1950-luvulla.
Mä vannon Whamisan deep rich toner nimeen. Ja holika holika hyaluron seerumi jonka päälle laitan kosteuttavaa voidetta.
Vierailija kirjoitti:
Mä vannon Whamisan deep rich toner nimeen. Ja holika holika hyaluron seerumi jonka päälle laitan kosteuttavaa voidetta.
Whamisa on hyvä, jos ei häiritse se, että purkeissa lukee 'jesus loves you' . Minua häiritsee niin paljon, että yhtäkään ko. valmistajan tuotetta en enää osta.
Vierailija kirjoitti:
Reippaat lastilliset spermaa nassuusi kerran päivässä. Hierot pyörittelevin liikkein. Toivottavasti löytyy tuottelias mies.
Oletko N vai M?
Vierailija kirjoitti:
Reippaat lastilliset spermaa nassuusi kerran päivässä. Hierot pyörittelevin liikkein. Toivottavasti löytyy tuottelias mies.
Onko tämä oikeasti hyvä keino?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä oikeasti hyvä keino?
Urbaanilegendaa. Tuo on miesten keksimä keino jolla he saa naiset ottamaan lastit naamalle.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pari vuotta vanhalla vauvallamme on myös kuiva ja hilseilevä iho. Olen rasvannut hänen ihoaan päivittäin ihan kosteusvoiteella, mutta ei tunnu auttavan. Olisiko teillä jotain vinkkejä?
Vauvalle tarkoitettua öljyä, purkkiruokahyllyn vierestä.
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt ainakaan pelkkää öljyä rupea laittamaan. Missä öljyssä on se kosteuttava osuus pintakuivalle iholle? Älyhoi älä jätä. Ja joku kookosöljy vielä, ihan varmasti viemäriputket tukkeutuvat ja iho kärsii.
Etsi tuotteita, jotka ovat kosteuttavia ja käytä erilaisia. Kasvovesi ensimmäisenä kuntoon äläkä käytä sitä vain puhdistuksen viimeistelyyn, vaan myös kosteuttamaan. Saa siis olla paksumpaa tuotetta. Mulle on ollut sopiva Lumenen Hellä Moisturizing. On vähän paksumpaa, kuin kevyt kosteusvoide. En laita vanulapuilla, koska mun iho ei kestä yhtään mekaanista hankaamista. Olen välillä laittanut suihkepulloon ja suihkutellut kasvot. Kun kasvot on vielä vähän kosteat niin hyaluronihappoa (The Oridinary) ja sen päälle kosteuttava seerumi (joku Korealainen merkki on) ja näitä hieron hetken kasvoihin. Kaiken tämän päälle vielä kosteusvoide (tällä hetkellä Garnierin koku ruusujuttu, koska ei ole rahaa). Kuorin kasvot kerran tai kaksi viikossa aha- ja bha-happokuorinnoilla. Ei tarvitse pitää kuin minuutin ja mekaaninen hankaus jää kokonaan pois. Merkkinä on Emma S. jokin peeling.
Kookosöljy tukkii kyllä kaikki ihohuokoset ja varmistaa sen että iho ei hengitä. Sano ei kookostuotteille ja voi paremmin!
Canoderm on minun lääkkeeni ihon kuivuuteen, ihan joka kerta suihkun jälkeen rasvaan itseni päästä varpaisiin kesät-talvet, yhtään kertaa ei voi jättää väliin. Kasvoissa käytän aina vain kuivan ihon yövoidetta ja mahdollisimman ravitsevaa silmänympärysvoidetta (pesen kasvot pakkasella tuolla canodermilla myös, erityisesti silmänympärykset tykkää siitä) ja tällä hetkellä käytän atopik sarjan sensitive silmänympärysvoidetta, koska sitä voi laittaa vähän reilummin, niin auttaa kuivaan ihoon.
Toki on hyvä olla esim. Sibicortia, jos joku paikka pääsee ärtymään pahasti ja iholle tulee myös joku bakteeritulehdus. Lisäksi lääkäri on kirjoittanut minulle Protopicia, sitä käytän jos tästä rasvaamisrumbasta huolimatta ilmestyy punaisia läiskiä iholle. Heti kun läiskän ilmestyttyä alkaa laittamaan Protopicia, niin läiskät katoavat ennekuin ehtivät pahempaan kuntoon.
Suihkussa käytän suolasaippuaa ja ihan vain vettä peseytymiseen, tämänkin läpi vuoden.
Hyviä vinkkejä jo tullut: talvella nenäöljysuihke, ilmankostutin (tai pyykit kuivumaan makuuhuoneeseen, tai suihkun jälkeen ovi auki muualle asuntoon) ja hiukan viileämpi huoneenlämpö auttavat tosi hyvin. Pakkasella tai tuulisella säällä vaatetta päälle - kaulahuivia leuan eteen, hanskat käteen ja pipo syvälle päähän. (Joo, ei ole kaikkein söpöintä katsottavaa, mutta kovat kelit vaativat kovat otteet.)
Varsinaisessa ihonhoidossa oma kokemukseni on, että hyvä kosteusvoide löytyy vain testaamalla, ja joskus merkkiä täytyy vaihtaa. Itse olen tykännyt hajusteettomista tai tosi miedosti hajustetuista, koska rutikuivaa ihoa kirvelee helposti. Keskirasvaiset kosteusvoiteet ovat olleet mulle parempia kuin tosi rasvapitoiset tai öljyt.
Naamataulun hoidossa tärkein oivallus on kasvoveden käyttö suihkeena, sitten kostealle iholle kosteusvoite (esim. Erisanin yövoide toimii ympäri vuorokauden talviaikaan). Kasvojen ihon kiristys ei enää pahemmin vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin auttaa Green Peel Apple tosi hyvin juonteinta ja kuivuutta vastaan. Lisäisin vielä tuohon ilmankostuttimen.
Atoopikolta vinkkejä:
Lisää kalansyöntiä. Joka toinen päivä annos vaihtelevaa laatua, vähintään.
Tutustu korealaiseen kosmetiikkaan. Ihoni pelastus tänä talvena on ollut Frudia-merkin erittäin kosteuttava mustikkavoide. 6e pintaan saa pikkuisen purkin kokeiltavaksi, sopiiko omalle iholle. Nyrkkisääntönä kuitenkin, että voidetta kannattaa vaihdella, tai iho tottuu ja voi ärtyä.
Ihoa saa ja pitääkin kuoria, mutta noin kerran viikossa max! Kuivaus hellästi taputtelemalla.
Green peeliä olin itsekkin tulossa ehdottamaan. Ihan must jos haluaa pehmeän ja silkkisen ihon joka on rypytön.