Mikä ihme avuksi hirvittävän kuivaan talvi-ihoon?
Iho hilseilee ja kutiaa kauheasti sekä silmien avaaminen ja sulkeminen sattuu. Naama on ihan kuiva ja tuntuu kuin hiekkapaperilta. Silmänympäryksetkin on ihan mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Mikä on teidän hyvän ihon salaisuus?
Vinkit jakoon pliis!!
Kommentit (1815)
Ei missään nimessä mitään perusvoidetta. Ei tosiaan toimi, samana sontana pysyy iho.
Vierailija kirjoitti:
Green Peed voide. Siis se paksu. Ei mulla ole noin kuiha iho, kun sulla, mutta tuohon se menisi, jos en rasvaisi sitä huolella. Mulla meni iho ihan kuivaksi heti kun lämpömittari kääntyi pakkasen puolelle. Kuorin ihoni tuolla https://tinyurl.com/2hu2ze2f ja mulla auttaa huomattavasti kuivuuteen, juonteisiin ja ihonsävyn tasoittumiseen. Toi on mun ehdoton lemppari ja hakkaa monet hoitola-hoidot.
Tätä tulin minäkin suosittelemaan!
Kaikkien apteekkien perusvoiteiden yms. ylitse on noussut tämä! Plussaa ihanasta tuoksusta
Kokeikaa Niveaa. Siis vanhaa perusrasvaa peltipurkissa.
Olen käyttänyt vuosia juuri talvella ja olen tosi tyytyväinen.
Mulla auttaa Clarinsin seerumit: https://tinyurl.com/yf37yrt9 ovat aika hintavia, mutta toimivia ja riittoisia. Kasvojen ihosta tuli yhtä pehmeä kuin vauvan pyllystä tuon jälkeen. Ihan huipputuote ja tulokset näkyi jo melkein heti.
Nivea .Itse käytän talvella ja hyvä tulos. Itselläkin erittäin kuiva iho.
Rasvainen iho voi olla siinä tapauksessa kuiva, jos ihon muu kosteustasapaino ei ole kunnossa, eli ihoon ei ole sitoutunut tarpeeksi VETTÄ!
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt ainakaan pelkkää öljyä rupea laittamaan. Missä öljyssä on se kosteuttava osuus pintakuivalle iholle? Älyhoi älä jätä. Ja joku kookosöljy vielä, ihan varmasti viemäriputket tukkeutuvat ja iho kärsii.
Etsi tuotteita, jotka ovat kosteuttavia ja käytä erilaisia. Kasvovesi ensimmäisenä kuntoon äläkä käytä sitä vain puhdistuksen viimeistelyyn, vaan myös kosteuttamaan. Saa siis olla paksumpaa tuotetta. Mulle on ollut sopiva Lumenen Hellä Moisturizing. On vähän paksumpaa, kuin kevyt kosteusvoide. En laita vanulapuilla, koska mun iho ei kestä yhtään mekaanista hankaamista. Olen välillä laittanut suihkepulloon ja suihkutellut kasvot. Kun kasvot on vielä vähän kosteat niin hyaluronihappoa (The Oridinary) ja sen päälle kosteuttava seerumi (joku Korealainen merkki on) ja näitä hieron hetken kasvoihin. Kaiken tämän päälle vielä kosteusvoide (tällä hetkellä Garnierin koku ruusujuttu, koska ei ole rahaa). Kuorin kasvot kerran tai kaksi viikossa aha- ja bha-happokuorinnoilla. Ei tarvitse pitää kuin minuutin ja mekaaninen hankaus jää kokonaan pois. Merkkinä on Emma S. jokin peeling.
ei toki pelkkää öljyä. Öljyn alle kosteutusta kasvoveden, seerumin muodossa. Kun iho n vielä vähän kostea noista niin niiden päälle öljy.
Locopase repair voide apteekista. Ei ole kallista ja ei kirvele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako silmien ympärille laittaa perusvoidetta? Ei varmaankaan.
Niin siis tarkennuksena, ettei tietenkään mitään varatalovoiteita kasvoille. Silmänympäryksiin erikseen esim kookosrasvaa tai muuta luonnollista.
Kookosrasva oli ihan katastrofi mun akneiholle. Tuo vain pahensi ongelmaa ja pilasi ihon suojakerroksen ja kosteustasapainon.
Anna ap:lle tuotevinkit (edulliset): Novexpertin Magnesium kasvosuihke, sen päälle Atopikin sensitive kasvovesi (on hoitoveden kaltainen koostumus), sitten puhdasta helokkiöljyä/tai jojobaöljyä muutamia tippoja lukitsemaan kosteus ihoon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa Clarinsin seerumit: https://tinyurl.com/yf37yrt9 ovat aika hintavia, mutta toimivia ja riittoisia. Kasvojen ihosta tuli yhtä pehmeä kuin vauvan pyllystä tuon jälkeen. Ihan huipputuote ja tulokset näkyi jo melkein heti.
Käytän clarinsin seerumia, toimi rasvoittuvalle ja kuivalle iholleni loistavasti - iho ei ole enää hilseillyt (aiemmin piti laittaa monta monta kerrosta ihovoiteita eikä auttanut). Aika kallista mutta tehoonsa nähden ihan hyvä hintalaatu suhde.
Suosittelen lämpimästi ihotautilääkärillä käymistä. Itse sain yhdellä istumalla kolme diagnoosia sekä lääkkeet ja voiteet jotka ovat auttaneet. Itsellä nyt käytössä apteekin joku kosteuttava ihovesi, Rosaliac intense seerumi, keramidipitoinen perusvoide ja lääkevoide ruusufinniin. Ihon kunto nyt yhtä hyvä kuin parikymppisenä
Jos iho on kuivunut (myös rasvoittuva iho voi olla pintakuiva) niin sen pinnalla on kilpimäisesti kuollutta ihosolukkoa, jolloin mikään ihovoide ei pääse kunnolla kosteuttamaan. Kävisin siis alkuun kosmetologilla teettämässä esim. Timanttihionnan tai jos ei ole siihen varaa niin kotona kuorinta hapoilla (aha tai pha). Jatkossa öljymäinen puhdistustuote, kosteuttava kasvovesi käsin painellen, seerumi ja ihovoide johon pari tippaa öljyä. Yöksi voi laittaa kevyesti kuorivaa seerumia.
Riittävästi nestettä sisäisesti, eli vettä. Vartalon pesuun pesuöljy tai -emulsio, unohda kaikki saippuat. Mun iho pitää Acon tuotteista. Pesuvesi lämmintä, ei kuumaa ja turhaa lotraamista iholle kannattaa välttää.
Suihkun jälkeen heti koko vartalon rasvaus hyvällä perusvoiteella, mulle ihotautilääkäri kirjoitti reseptin viimeksi Ceralan hoitava perusvoidetta. Toimii.
Kolmen minuutin sääntö: suihkun jälkeen ihon rasvaus kolmen minuutin sisällä, silloin kosteus imeytyy parhaiten ihoon.
Rasvaa iho kauttaaltaan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Saako silmien ympärille laittaa perusvoidetta? Ei varmaankaan.
Saa vaikka voita. Miksi ei saisi. Vaan syystä että markkinoijat keksivät kaikennäköistä että saavat rahaa kassaan. Ennen vanhaan ei ollut edes Niveaa. Miten luulet että tuolivat toimeen?
Hyvän ihonhoidon lisäksi sisäisesti kollageenia, omega-7, d- ja c-vitamiini, paljon vettä eikä sokeria tai alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Jos iho on kuivunut (myös rasvoittuva iho voi olla pintakuiva) niin sen pinnalla on kilpimäisesti kuollutta ihosolukkoa, jolloin mikään ihovoide ei pääse kunnolla kosteuttamaan. Kävisin siis alkuun kosmetologilla teettämässä esim. Timanttihionnan tai jos ei ole siihen varaa niin kotona kuorinta hapoilla (aha tai pha). Jatkossa öljymäinen puhdistustuote, kosteuttava kasvovesi käsin painellen, seerumi ja ihovoide johon pari tippaa öljyä. Yöksi voi laittaa kevyesti kuorivaa seerumia.
Ja tämä kommentti ihmiseltä, jolla on erittäin hyvä iho. Luonnonkosmetiikkaa käyttänyt viimeiset 15 vuotta ja sitä ennen on ollut hilseilyä, epäpuhtauksia, finnejä, sameutta ja karheutta.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaat ihan liikaa. Lopetin rasvaamisen jo iät sitten ja nyt iho paljon parempi.
Miten kuiva iho paranee muka siten että ei rasvaa? :D
No älä nyt ainakaan pelkkää öljyä rupea laittamaan. Missä öljyssä on se kosteuttava osuus pintakuivalle iholle? Älyhoi älä jätä. Ja joku kookosöljy vielä, ihan varmasti viemäriputket tukkeutuvat ja iho kärsii.
Etsi tuotteita, jotka ovat kosteuttavia ja käytä erilaisia. Kasvovesi ensimmäisenä kuntoon äläkä käytä sitä vain puhdistuksen viimeistelyyn, vaan myös kosteuttamaan. Saa siis olla paksumpaa tuotetta. Mulle on ollut sopiva Lumenen Hellä Moisturizing. On vähän paksumpaa, kuin kevyt kosteusvoide. En laita vanulapuilla, koska mun iho ei kestä yhtään mekaanista hankaamista. Olen välillä laittanut suihkepulloon ja suihkutellut kasvot. Kun kasvot on vielä vähän kosteat niin hyaluronihappoa (The Oridinary) ja sen päälle kosteuttava seerumi (joku Korealainen merkki on) ja näitä hieron hetken kasvoihin. Kaiken tämän päälle vielä kosteusvoide (tällä hetkellä Garnierin koku ruusujuttu, koska ei ole rahaa). Kuorin kasvot kerran tai kaksi viikossa aha- ja bha-happokuorinnoilla. Ei tarvitse pitää kuin minuutin ja mekaaninen hankaus jää kokonaan pois. Merkkinä on Emma S. jokin peeling.