Mikä ihme avuksi hirvittävän kuivaan talvi-ihoon?
Iho hilseilee ja kutiaa kauheasti sekä silmien avaaminen ja sulkeminen sattuu. Naama on ihan kuiva ja tuntuu kuin hiekkapaperilta. Silmänympäryksetkin on ihan mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Mikä on teidän hyvän ihon salaisuus?
Vinkit jakoon pliis!!
Kommentit (1815)
opettele lukemaan ja opettele vielä kerran lukemaan
Mutta oli ihan pakko tämäkin ketju avata ja kommentoida? :)
Vierailija kirjoitti:
Whamisan Deep Rich -kasvovesi on pitänyt kasvoni hyvässä kunnossa jo toista talvea! Kallis puteli mutta tosi riittoisa. Kasvovesi on paksuhkoa ja se taputellaan käsin naamalle ja voidaan kerrostaa.
Lisäksi jotain ihotyypille sopivaa seerumia ja todellakin jotain muuta kuin perusvoidetta. Perusvoide sopii vartalolle - ei kasvoille.
Tästä Whamisasta sanoisin kaikille, ettei ole sellaisen tuote, jolle ruusun tuoksu iholla ei sovi. Sai mun silmät vuotamaan aina pari tuntia. Oli pakko antaa avattu pullo ystävän käyttöön. Se lasipullo, jossa ei myöskään ole pumppua, ei ollut muutenkaan käytössä kätevä.
Ennemmin Atopic-merkin kasvovesi. Siinä on aidosti kosteuttava tuote. Muovipullo pumpulla. Siihen joku kunnon hyaluronihappo päälle (esim. Ordinary-sarjasta) ja sitten keramidivoide vaikka Ducraylta (Ducray Kerancyl). Ei kiristele.
Mulla todella kuiva iho. Mut pelastaa joka talvi Viscyn rasvaisimmat voiteet, nyt Aqualia thermal riche (muuttavat aina välillä nimiä ja sarjoja). Eli kannattaa valita se tosi kuivalle iholle oleva. Alle kosteuttava seerumi, vichylläkin oma, mulla nyt flow cosmetiksin hyaluronihappo. Missään nimessä ei vettä, joskus suihkukin liikaa mulle. Putsaan ihan vaan kasvovedellä jos ei meikkiä. Eli hellä puhdistus. Tää on toiminut mulle jo monta vuotta. Tsemppiä!
Kaikki lähtee sisältäpäin, jätä sokeri ja jossain määrin vehnä. Lisää hyviä rasvoja, pähkinöitä ,kalaa, ja muita hyviä rasvoja. Kokonaisuudessaan laadukasta ruokaa.
Hikiliikuntaa ja mausteista ruokaa, saat kroppaan eloa.
Monivaiheista kosteutusta. Minulla toimii Lumene Lähde -sarjan voiteet (myös incit analysoitu :)). Talvella otan erillisen yövoiteen käyttöön, kesäkaudella riittää päivin ja öin tehokosteusvoide. Arktis olisi vielä kuivemmalle iholle, mutta sitä ei ole tarvinnut kokeilla.
Voiteen alla kaksi eri hoitonestettä tai seerumia, vähän vaihtelee mitä käytän. Nyt toinen on ollut öljymäinen. Jos se loppuu ennen kuin talvi, otan varmaan kokeiluun Mossan vitamin cocktailin.
Mikä avuksi kun huulet kuivuu ja näyttävät vaaleammilta kuin muu kasvojen iho? Olen varovasti kuorinut kasvojen kuorinta-aineella. Huulirasvaa käytän jatkuvasti. Ei siis ole rohtumista enkä nuoleskele huulia ulkona.
Apteekista saatava Xyliderm geeli, toimii välittömästi!
Im sorry I dont understand Scandihoovian. Maybe its better if you speak Finnish.
Hyvä silmänympärysvoide: cerave, löytyy apteekista. Muu kasvojen alue: Pese aamuin illoin kasvot jollain, mikä ei kuivata. Esimerkiksi puhdistusmaito tai luonkos öljypuhdistiskakku. Älä missään nimessä käytä alkoholia sisältäviä tuotteita. Puhtaille kasvoille joku hyvä hoito neste tai ksvovesi (taputtele käsillä reilusti, et tarvitse vanulappua). Sen päälle joku kosteutta sitova seerumi, joka sisältää hyaluronihappoa. Kun nämä on kuivuneet, levitä kasvoille voiteeksi seos, jossa muutama pisara kasvoöljyä on sekoitettu kasvovoiteeseen. Toista tämä aamuin illoin.
Muista juoda vettä ja syödä riittävästi hyviä rasvoja.
Liikun spurgujen kanssa aina päivisin kaupungilla ja olen huomannut että itsekin alan olemaan samanlainen.
Sanon omasta kokemuksestani että mikään ei auta. Se auttaa että tulee kevät, ja sitten kesä. Nämä on varmasti ihan hyvää tarkoittavia lauseita nämä "tarvitset hyviä rasvoja sisäisesti! Ethän hankaa naamaasi hiekkapaperilla! juo vettä enemmän!" mutta samaa sarjaa kuin neuvominen että "onhan sinulla töpseli seinässä", kun tietokone pimenee yllättäen, tai "olethan juonut lämpimän iltamaitosi" unettomalle.
Ihminen jolla ongelma on, ja joka apua siihen kysyy. on jo yleensä tehnyt kaikkensa, eikä moinen päteminen, ja joka ikiseen kysymykseen vastaaminen, tiesi aiheesta mitään tai ei, lähinnä vain pitentää ketjuja, ja aiheuttaa ärtymystä.