Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla narsisti paljastuu narsistiksi?

Vierailija
04.01.2023 |

.

Kommentit (257)

Vierailija
161/257 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti saattaa esimerkiksi nalkuttaa lattialla olevista sukista.

Vierailija
162/257 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi ei ole mikään muotisana vaikka sitä niin käytetään.

Vaan äärimmäisen harvinainen persoonallisuushäiriö, jonka voi diagnosoida vain psykiatrian erikoislääkäri pitkän tutkimuksen jälkeen.

Ei mammat, teidän ex, pomo, tuttu ym. ei ole narsisti vaikka teillä olisikin haasteita heidän kanssaan. Riitaan tarvitaan yleensä kaksi.

Narsistisia piirteitä olen huomannut eniten niillä, jotka muita ovat heti diagnosoimassa.

Ollaan uhreja itse ja aina parempia kuin muut, kaikki syy on muissa koska he ovat narsisteja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/257 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan äärimmäisen harvinainen persoonallisuushäiriö, jonka voi diagnosoida vain psykiatrian erikoislääkäri pitkän tutkimuksen jälkeen.

Ei mammat, teidän ex, pomo, tuttu ym. ei ole narsisti vaikka teillä olisikin haasteita heidän kanssaan. Riitaan tarvitaan yleensä kaksi.

Narsistisia piirteitä olen huomannut eniten niillä, jotka muita ovat heti diagnosoimassa.

Ollaan uhreja itse ja aina parempia kuin muut, kaikki syy on muissa koska he ovat narsisteja...

"Riitaan tarvitaan kaksi" sanoit yllä. Et tiedä mitään narsismista. Riitaan wi todellakaan tarvita narsistin kanssa kahta.

Vierailija
164/257 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen itse oppinut tässä melkein 10 vuoden aikana, kun olen yrittänyt terapian yms avulla selvitellä mitä ihmettä minulle lapsena/nuorena tapahtui on se, että nämä on ihan uskomattoman monimutkaisia asioita. Ensinnäkin, kulttuurimme (siis ei pelkästään Suomessa, vaan väittäisin että globaalisti) ruokkii narsismia. Kaikessa pitää olla erityinen ja paras, mikään muu ei riitä. Toisaalta, jos et välitä muiden tunteista ja hyvinvoinnista, ja välität vain omista haluistasi, niin etenet nopeammin urallasi. Eli narsismista palkitaan. Tämä puolestaan johtaa siihen, että monet ihmiset myös omaksuvat narsistisia toimintamalleja ja asenteita, olematta oikeasti narsisteja. Tällaiset ihmiset hyötyvät terapiasta, ja voivat oppia asettamaan rajoja sekä omalle että muiden käytökselle. Aidosta persoonallisuushäiriöstä kärsivä ihminen puolestaan ei mene terapiaan omasta tahdostaan, heitä ei kiinnosta muuttua. 

Itse olen ottanut sen asenteen, että toisen diagnosoiminen on tärkeää vain silloin, jos se auttaa pistämään rajat huonolle käytökselle. Eli itseään voi muistuttaa siitä, että toinen on sairas. Mutta toisella ei ole pakko olla persoonallisuushäiriötä, jotta olisi oikeus pistää rajoja, tai kokonaan välit poikki. Se tosin joskus auttaa ymmärtämään, miksi toisen käytös on jatkuvasti tietynlaista, alistavaa ja jopa sadistista. Sen oppii tunnistamaan yhteiskunnassa laajemminkin, organisaatioissa ja vallanpitäjissä. Ja tähän mielestäni pitäisi enemmän myös kiinnittää huomiota. Miksi päästetään jatkuvasti häiriintyneitä ihmisiä valtaan? Järjestelmästä ja ideologiasta huolimatta, he osaavat kammeta itsensä aina sinne valtaistuimelle. 

Ja sitten vielä se, että ei itse lähdetä sille samalle linjalle. Hermosto menee jatkuvasta henkisestä/fyysisestä väkivallasta ja ahdistuksesta sekaisin, eli se pitää parantaa. Itsetunto ja sosiaaliset taidot kärsivät, eli niitäkin on hyvä työstää uusiksi. Tästä se maailma lähtee muuttumaan parempaan suuntaan, kun meistä jokainen oppii tunnistamaan huonon käytöksen itsessään ja muissa, ja ottaa sitten vastuun omista valinnoistaan, niin että suojellaan itseämmne ja muita. Aivan mahtavaa mielestäni on se, että näistä asioista puhutaan nykyään niin avoimesti. 

Vierailija
165/257 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksestani voin kertoa, että riitaan ei tarvita kahta. Narsisti käy kimppuusi. Tämä tapahtuu usein aivan kirkkaalta taivaalta. Minua narsisti on haukkunut, nimitellyt ja jopa syyttänyt. En voi kertoa tarkemmin, jutut ovat liian helposti tunnistettavissa.

Narsisti haluaa määrätä, mitä saat tehdä. Minä itkin isän hautajaisissa. Olin sen jälkeen "tekopyhä nyyhkijä". Jos narsistia ei isän kuolema itketä, toinenkaan ei saa itkeä. Edellisistä raivoviesteistä oli kulunut jo usempia kuukausia. Uskoin, että olimme palanneet normaaliin kommunikaatioon.

Narsisti kehittää itselleen mielitilan, joka on negatiivinen ja hänen huonoon oloonsa on aina joku muu syyllinen. Hän jopa kerran itse myönsi, että oli käyttänyt minua "venttiilinä".  Vaikka et vastaa narsistin viestiin, sitä vihaa on niin paljon, että jaksaa kirjoitella vielä monta viestiä perään.

Minulle kävi niin, että sähköpostin tai tekstiviestien tultua sydän hakkasi. Ja monesti kyllä aiheesta. Usein meni yöunet ja vatsa oli väänteillä, jos oli vaikkapa sukujuhlat ja tiesin, että tämä ihminen on siellä paikalla. Dr. Ramani sanoi yhdellä youtube-videollaan, että kenenkään ei tarvitse olla toisen "emotional toilet".

Monien on vaikea ymmärtää, että narsisti palaa aina takaisin. Narsisti suorastaan stalkkaa, haukkuu ja nimittelee, Jos sanot, että "pysy minusta erossa", narsisti ei sitä tee. Kun ilmoitat, että et halua olla tekemisissä, narsisti lähettelee viestejä. Monesti ei auta muu kuin blokata puhelin ja sähköposti. Sääli näin, mutta on ajateltava omaa terveyttä ja mielenterveyttä.

Vierailija
166/257 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen tarvitaan useita psykiatrikäyntejä. Persoonallisuushäiriöiden diagnosointi on huomattavasti vaikeampaa kuin esimerkiksi masennuksen.

99 % muista kuin diagnosoiduista narsisteista on vain k-päitä, joiden läheisriippuvaiset ja useimmiten alhaisesti koulutetut "uhrit" eivät halua ottaa vastuuta siitä, että ihastuivat luuseriin ja antoivat tämän kohdella itseään huonosti, koska yksin oleminen olisi tuntunut vielä pahemmalta kuin olla parisuhteessa. Siksi he kehittelevät teorian, jossa se toinen osapuoli olikin narsisti. Jos se heidän kumppaninsa käytös kirjattaisiin ylös ja esiteltäisiin persoonallisuushäiriöihin perehtyneelle psykiatrille, mitään näyttöä todellisesta narsismista ei löytyisi. Löytyisi vain ihan tavallista ksipäisyyttä.

Monesti narsisti on narsisti ilman diagnoosiakin. Täällä ei myöskään ole aina kysymys parisuhteesta. Monesti se jompikumpi vanhemmista, joku sisaruksista, joku muu läheinen sukulainen, vaikkapa pomo, opettaja jne.

Vierailija
167/257 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin lausunto. vaikka tekin selvästi osaatte narsistin tunnistaa :D

Vierailija
168/257 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että kaikki on narsisteja johtuu siitä ettei teillä ole kun vasara, sillon kaikki näyttää nauloilta.

Vierailija
169/257 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa löytää narsisti on kysyä kuinka monta parisuhdetta sillä on ollut. Jos aikuisiällä on ollut yli 5 niin olet ehkä tekemisisissä henkilön kanssa millä on ongelmallinen persoona ja sitä ei kannata tapailla, jos yli 10 suhdetta aika selvä narsku tai psykopaatti. Jos seksuaalikäyttäytyminen on holtitonta ja persoonallisuus sisältää rikollisuuden ihannointia ja runsasta päihteiden käyttöä niin sitten ollaan jo 100% piirissä, että kyseessä on psyko tai narsku

Vierailija
170/257 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunsin naisen joka oli kaksikymppisenä jo saanut lääkärin diagnoosin persoonallisuushäiriöstä ollessaan pakkohoidossa. Hän kertoi itse asiasta mutta valehteli sen olleen pelkkä väärinkäsitys, koska hän oli alkanut huutamaan lääkärille. Vuosikymmeniä myöhemmin hänen käytöksensä muuttui kuitenkin yhä avoimemmin epänormaaliksi ja epäinhimilliseksi, ja muistin diagnoosin sekä aloin epäilemään narsismia. Lopulta asia selvisi sillä, että aloin jatkuvasti hänen kanssaan tekemisissä ollessani miettimään, mikä on tämän hänen sanomansa tai tekemänsä asian todellinen motiivi. Joka ainoa kerta vastaus oli sama. Se oli hänen itsensä ylentäminen ja pyrkimys saada itsensä näyttämään paremmalta muihin verrattuna. Hän jopa keksi ja kehitti tilanteita, joissa lavasti esimerkiksi minut näyttämään huonolta ja osaamattomalta muiden silmissä, vaikka kyse oli hänen tekemästään manipuloinnista ja täysin keksityistä riidoista yms.

Vierailija
171/257 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistilla on ylisuuret kuvitelmat omasta erinomaisuudesta. Aika helppo tapaus havaita käytännössä.

Tiettyyn rajaan saakka narsistiset piirteet kertovat terveestä itsetunnosta, mutta kun käsitys itsestään irroittautuu reaalimaailmasta, ihmiselle muodostuu narsistinen persoonallisuushäiriö, jonka pohjalla juuri on heikko itsetunto.

On todennäköistä, että narsistisen persoonallisuushäiriön taustalla on mielenterveysongelma. 

Tämä sekä se, että on täysin piittaamaton kaikista muista ihmisistä, jopa omista lapsistaan. Kostaa myös herkästi, vaikkei toinen olisi tehnyt muuta kuin vain halunnut erota. Se on niin suuri loukkaus, että silloin muka kuuluu vihata ja jäädä kostamaan. Ex on tällainen ja tämä on fakta. Tiedän tämän koska mulla on alan koulutusta ja paljon muutakin kokemusta. Kävin aikoinaan myös pari kertaa Narsistien uhrien tukiryhmässä ja siellä meillä kaikilla oli tämä sama tilanne eikä yksikään ollut siellä turhaan. Ja tyhmät voitte tulla ilkkumaan nyt rauhassa, sillä kaikki tietää mitä noloja va jaaälyisiä luusereita te olette xD

Kaikki vähänkin eri mieltä olevat on tyhmiä, noloja, älykkyysosamäärältään vajaita ja luusereita? Oho.

Kirjoittajalla on "alan koulutusta ja paljon muutakin kokemusta" ja hän on käynyt pari kertaa narsistien uhrien tukiryhmässä.

Asiantuntijalle tulisi herkästi mieleen ns. piilonarsismi, jos joku kertoo seurustelleensa narsistin kansaa, olevansa narsismin asiantuntija ja kielenkäyttö on yksi yhteen manipulointipeliä pelaavan narsistin kanssa. "Paljon kokemusta" kertoo lähinnä vain siitä, että narsistisesti käyttäytyvät henkilöt vetävät häntä puoleensa ja on tarve uskoa sokeasti asioita, jotka ovat liian hyviä ollakseen totta. Hyvä, jos tilanne on nyt muuttunut ja itsetunto on parempi.

Ihan ilman ilkkumista, piilonarsismi tai läheisriippuvuus on vaikeammin tunnistettavaa.

Ainakin jos läheiset, asiakkaat tai työkaverit alkavat kommentoida kontrollihakuisuudesta, uhriasenteesta tai miellyttämishaluisuuden ja passiivisaggressiivisuuden vuorottelusta, on syytä pohtia asiaa tarkemmin. Tai jos joutuu koko ajan riitoihin toisten kanssa, esimerkiksi kielenkäyttönsä takia.

Vierailija
172/257 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistilla on ylisuuret kuvitelmat omasta erinomaisuudesta. Aika helppo tapaus havaita käytännössä.

Tiettyyn rajaan saakka narsistiset piirteet kertovat terveestä itsetunnosta, mutta kun käsitys itsestään irroittautuu reaalimaailmasta, ihmiselle muodostuu narsistinen persoonallisuushäiriö, jonka pohjalla juuri on heikko itsetunto.

On todennäköistä, että narsistisen persoonallisuushäiriön taustalla on mielenterveysongelma. 

Näin juuri. Narsisti ei enää erota normaalia ja häiriökäytöstä toisistaan. Hän kuvittelee muiden ihmisten ajattelevan samalla tavalla kuin hän. Jotkut aivan avoimesti kehuvat itseään luullen, että se on normaalia. Narsisti on itseasiassa helppo tunnistaa jos on yhtään kokemusta aiheesta. Terveet ihmiset yleensä vaikenevat tai teeskentelevät, etteivät huomaa mitään, mutta alkavat vältellä narsistia. Joissakin tilanteissa on tehnyt mieli sanoa jotakin, koska käytös on ollut kuin huonosta komediasta. Vaikeneminen on kuitenkin viisaampaa. Riittää kun näkee muun seurueen hämmentyneet ilmeet.

Erään narsistin hiljensin kun olin oppinut tuntemaan näitä. Tilanne oli sellainen että narsisti alkoi jälleen kerran ylistämään itseään tilaisuudessa johon se ei todellakaan sopinut ja samalla väheksymään muita ja minua kiusaamaan sata vuotta vanhalla jutulla josta olin aina nolostunut. Kuuntelin hymyillen sitä iänaikaista tarinaa tuhannennen kerran ja kun lopetti kerroin oman näkemykseni asiasta, sen jälkeen se änkytellen hiljeni eikä ole enää asiasta puhunut.

Narsistin oppii tunnistamaan mutta aikaa siihen menee.

Vierailija
173/257 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitenkään paljastu yhtäkkiä. Se on sitä vuosikausia ja tilanne vain pahenee. Yleensä ulkopuoliset on ensimmäisiä jotka sanoo että tuo ei ole normaalia koska uhri itse on täysin aivopesty narsistin totuuteen.

Narsistille on tyypillistä mm.

- ylemmyyden tunne: hän tuntee olevansta muita parempi

- yllä olevaan liittyen: narsisti ei huomioi muiden rajoja, ei tajua rajoja eikä kunnioita niitä

- empatian puute: hän ei huomioi millään tavalla muiden tunteita, ei tajua, mitä tuskaa hän aiheuttaa muille

- väkivalta läheisiä kohtaan (henkinen, fyysinen)

- toisten syyllistäminen: narsisti kokee olevansa uhri, kaikki muut ovat syyllisiä

- impulsiivinen, ennalta arvaamaton käyttäytyminen

Itselleni selvisi joitakin vuosia sitten perhepiirissä olevan ihmisen narsismi. Sen tajusin, kun esim. projisoiniti, syyttäminen ja haukkuminen ja nimittely tulivat yleisiksi. Sain sähköposteja ja muita viestejä, joissa muistellaan 40 vuotta vanhoja juttuja. Narsistilla usein oma muisti pettää. Hänellä on ns. "oma totuutensa".

Narsisti on haukkunut minut lukuisia kertoja aivan lyttyyn, syyttänyt minua kaikesta mahdollisesta, jopa nimitellyt ja kaiken huippu oli, kun olin äitini hautajaisissa ollut "tekopyhä nyyhkijä". Tämä oli minulle se viimeinen pisara. Miten hirveätä on katua sitä, että on ollut hautajaisissa ja senkin jälkeen saa yhden pahimmista loukkauksista niskaansa?

Narsisti pitää itseään erinomaisena ihmisenä. On muita älykkäämpi, jonka mukaan hänellä on erikoisoikeudet arvostella kaikkia. Hänelle kuuluu erikoisasema, koska on perheen vanhin lapsi. Olen saanut niskaani myös sen, miten vanhempani ovat toimineet. Olen saanut syyttäviä viestejä juuri tästä. Kaikki täynnä kaunaa ja kateutta. Narsistin lapsilta olen kuullut, minkälaista elämä kotona on ollut. Käytös on ollut aggressiivista ja arvaamatonta. Lastensa hyvästä onnistumisesta narsisti kyllä mielellään ottaa kehut itselleen. "Olen varmaan tehnyt monia asioita oikein, kun lapset ovat niin hyvin menestyneet".

Tosiasia on, että lapset ovat kaikki olleet psykoterapissa vuosikaupalla, jotta pääsivät kokemuksiensa yli. Narsisti ei voi nähdä ja myöntää omaa käyttäytymistään. Syy on aina muissa. Narsisti esittää mukavaa ihmistä, mutta kotona narsisti näyttää sitten todellisen luonteensa.

Tässä osa minun kokemuksistani... Hohhoh.

Narsisti ei muutu. Se on hyväksyttävä ja ei auta muu kuin laittaa välit poikki tai ainakin minimoida kaikki kanssakäyminen.

Samanlaisia kokemuksia kuin sinulla. Tunteeni vanhempia kohtaan eivät kuulemma olleet aitoja, narsisti tiesi. Kun vanhempani kuollut, syyllisti julmalla tavalla, että vanhempi oli katkera minulle, vaikka itse tiedän, ettei ollut. Vanhempani puhui lämpimästi minulle. Narsisti syyllisti minua kaikesta ja juuri tuo sama, että vuosikymmenten takaiset pikkuasiat kaivetaan esiin. Ihan kuin ihmissuhteet nyt täydellisiä olisi. Narsistit ovat kaikki samanlaisia. Täynnä katkeruutta, vihaa, itsesääliä, kontrollinhalua, vahingoittamisenhalua, kateutta ja syyllistämistä. Ainut järkevä tapa on pysyä erossa.

Narsisti käyttää kuolleitakin hyväksi. Väittää niiden sanoneen aikoinaan jotain mikä ei ole totta.

Narsisti kyttää perintöä, ihan oikeasti uskoen että hälle kuuluu kaikki vaikka perillisiä olisi viisi. narsisti kyttää myös kaukaisempien sukulaisten, naapurien ym perintöä, käyttää häikelemättömästi hyväkseen niiden vielä eläessä.

Vierailija
174/257 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen itse oppinut tässä melkein 10 vuoden aikana, kun olen yrittänyt terapian yms avulla selvitellä mitä ihmettä minulle lapsena/nuorena tapahtui on se, että nämä on ihan uskomattoman monimutkaisia asioita. Ensinnäkin, kulttuurimme (siis ei pelkästään Suomessa, vaan väittäisin että globaalisti) ruokkii narsismia. Kaikessa pitää olla erityinen ja paras, mikään muu ei riitä. Toisaalta, jos et välitä muiden tunteista ja hyvinvoinnista, ja välität vain omista haluistasi, niin etenet nopeammin urallasi. Eli narsismista palkitaan. Tämä puolestaan johtaa siihen, että monet ihmiset myös omaksuvat narsistisia toimintamalleja ja asenteita, olematta oikeasti narsisteja. Tällaiset ihmiset hyötyvät terapiasta, ja voivat oppia asettamaan rajoja sekä omalle että muiden käytökselle. Aidosta persoonallisuushäiriöstä kärsivä ihminen puolestaan ei mene terapiaan omasta tahdostaan, heitä ei kiinnosta muuttua. 

Itse olen ottanut sen asenteen, että toisen diagnosoiminen on tärkeää vain silloin, jos se auttaa pistämään rajat huonolle käytökselle. Eli itseään voi muistuttaa siitä, että toinen on sairas. Mutta toisella ei ole pakko olla persoonallisuushäiriötä, jotta olisi oikeus pistää rajoja, tai kokonaan välit poikki. Se tosin joskus auttaa ymmärtämään, miksi toisen käytös on jatkuvasti tietynlaista, alistavaa ja jopa sadistista. Sen oppii tunnistamaan yhteiskunnassa laajemminkin, organisaatioissa ja vallanpitäjissä. Ja tähän mielestäni pitäisi enemmän myös kiinnittää huomiota. Miksi päästetään jatkuvasti häiriintyneitä ihmisiä valtaan? Järjestelmästä ja ideologiasta huolimatta, he osaavat kammeta itsensä aina sinne valtaistuimelle. 

Ja sitten vielä se, että ei itse lähdetä sille samalle linjalle. Hermosto menee jatkuvasta henkisestä/fyysisestä väkivallasta ja ahdistuksesta sekaisin, eli se pitää parantaa. Itsetunto ja sosiaaliset taidot kärsivät, eli niitäkin on hyvä työstää uusiksi. Tästä se maailma lähtee muuttumaan parempaan suuntaan, kun meistä jokainen oppii tunnistamaan huonon käytöksen itsessään ja muissa, ja ottaa sitten vastuun omista valinnoistaan, niin että suojellaan itseämmne ja muita. Aivan mahtavaa mielestäni on se, että näistä asioista puhutaan nykyään niin avoimesti. 

Uusimpien tutkimusten mukaan nykykoulutusjärjestelmä ja nykykasvatusmenetelmät luovat narsisteja. Kaiken pitää olla helppoa, ei saa olla vastoinkäymisiä, kehutaan kaikesta, ei saa antaa negatiivista palautetta, korostetaan, että on erityinen. Tämä kasvatustapa luo narsisteja.

Vierailija
175/257 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauerma käyttää itse narsisti-termiä varovasti ja harvoin.

Vierailija
176/257 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauerma harmittelee sitä, että nykykielessä narsistista on tullut lähinnä haukkumasana.

Vierailija
177/257 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistimoderaattori on taas poistellut viestit Hannu Lauerman näkemyksistä narsisteista. Kätevää kun voi sensuurilla estää keskustelua aiheesta.

"Nimittelyä käytetään usein sanan todellista merkitystä kunnolla ymmärtämättä, ja sitä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä, Lauerma jatkaa."

Vierailija
178/257 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauerma harmittelee sitä, että nykykielessä narsistista on tullut lähinnä haukkumasana.

Mitä mieltä olet Lauerman näkemyksistä narsismista? Oletko samaa mieltä hänen kanssaan?

Ei taas 🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Oletko siis samaa mieltä hänen kanssaan? Kyllä vai ei? Et ole vielä vastannut. Vai onko sinun narsistina vaikea vastata kysymykseen?

"Nimittelyä käytetään usein sanan todellista merkitystä kunnolla ymmärtämättä, ja sitä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä, Lauerma jatkaa."

Vierailija
179/257 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistimoderaattori on taas poistellut viestit Hannu Lauerman näkemyksistä narsisteista. Kätevää kun voi sensuurilla estää keskustelua aiheesta.

"Nimittelyä käytetään usein sanan todellista merkitystä kunnolla ymmärtämättä, ja sitä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä, Lauerma jatkaa."

Mitä mieltä olet Lauerman näkemyksistä narsisteista? Pitääkö Lauerman näkemykset mielestäsi paikkansa?

Nope.

Vierailija
180/257 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moderaattori on selkeästi itse narsisti joka on muutaman vuoden jo sensuroinut keskustelua aiheesta hyvin aktiivisesti.

Saman huomannut. Se on tehnyt sitä lähemmäs 10v täällä ainakin, aiemmin oli vieläkin aggressiivisempi, nyt rauhoittunut vähän, pelkää kiinnijäämistä. On myös vainonnut täällä julkkiksia ja muita kirjoittajia, onneksi siinäkin vähän rauhoittunut rangaistuksen pelossa :D

Jos haluat lisätietoa, laita sun sähköposti?

Semmoset psykoosit siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi