Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Rukoilen puolestasi"

Kiitos
03.01.2023 |

Miten suhtaudut, jos joku sanoo sinulle rukoilevansa puolestasi?
Mietin tänään, kun eräs (ilmeisesti) uskovainen sanoi rukoilevansa puolestani, että asiat järjestyvät. Kuulun itse eri uskontoon, joten kiitin vaan nätisti. Nyt mietin, olinko jotenkin tahditon?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuollaisessa hyvä tarkoitus on, joten pitkin hampain kai joku "kaikkea hyvää myös sinulle" tulisi vastattua.

Kiusallista kuitenkun, jos sanoja tietää etten kuulu samaan kulttiin.

Vierailija
22/48 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon, että Kiitos.

Mitäpä muutakaan sitä voisi/pitäisi? Moukkamaista olisi alkaa tuossa yhteydessä kovaan ääneen julistamaan omaa vakaumustaan tai sitä ettei usko. Se rukoilija kuitenkin haluaa sinulle lähtökohtaisesti hyvää sillä rukoilullaan. Pyyteetöntä auttamista. Ihan sama toimiiko se vai ei. Haittaa siitä ei kuitenkaan ole.

Eikö ilmoitus rukoilusta ole myös moukkamaista oman vakaumuksensa julistamista? Toimiiko tämä mielestäsi vain yhteen suuntaan? Luulevaisten käännytysyritykset ovat sallittuja mutta muiden ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no uskovilta löytyy varmasti paljon ymmärrystä sille että joku ilmoittaa rukoilevansa Allahin siunausta uskovalle.

Vierailija
24/48 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kertoo siitä että uskovainen tietää sisimmässäni ettei se mitään auta. Kaikki "apu" mitä siitä voi saada on siinä että kertoo rukoilevansa, kun se on uskovan mielestä positiivista. Ei-uskovan mielestä yhtä positiivista kuin tosiaan joku kertoisi kristitylle rukoilevansa Allahia että Pirjon ongelmat ratkeaisivat. Jos oikeasti uskoisi että rukous toimii, ei sitä tarvitsisi mennä kertomaan sille kohteelle. Sen kuin rukoilisi vain, ahkerasti.

Vierailija
25/48 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rukoilen joka päivä. Joskus Minulle on sanottu, että rukoilen puolestasi. Sanon aina, että ei tarvitse, kun rukoilen itse omat asiani.

Jos joku sanoo, että rukoilen puolestasi, se on merkki siitä, että ihminen ei halua keskustella eikä kuunnella, vaan sysätään asia kolmannelle osapuolelle.

Vierailija
26/48 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatellaanpa toiselta kantilta.

Jos olisit vanhurskas kristitty, miltä tuntuisi, jos voodoopappi sanoisi "rukoilen puolestasi"?

Jos hän kysyisi saako rukoilla, vastaisin kieltävästi, koska en halua antaa hänelle viestiä siitä ettei Jeesus Kristus riittäisi minulle. Jos hän kuitenkin oma-aloitteisesti rukoilisi puolestani omia henkiään, uskon Jeesuksen suojelevan minua siinäkin tapauksessa että nuo henget ovat todellisia ja pahantahtoisia. Jos taas noita henkiä ei ole, hänen rukouksestaan ei ole minulle mitään haittaa.

Vierailija
27/48 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti, mutta ei haittaisi. Silloinhan joku vaan toivoisi minulle hyvää ja että asiat paranisivat.

Vierailija
28/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Höpisen tyhjälle puolestasi" Tältähän se kuulostaa.

Vierailija
29/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän kauniisti, hyväähän se tarkoittaa. Toisaalta mietityttää mitä se rukoilija sanoisi, jos vastaavassa tilanteessa sanoisin että pyydän pyydän Shivaa tai luonnonhenkiä auttamaan häntä.

Vierailija
30/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kristitty ja satanisti sanoo sinulle "uhraan vuohen puolestasi". Ilahdutko vai ahdistutko huonosta käytöksestä?

Vierailija
31/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kristitty ja satanisti sanoo sinulle "uhraan vuohen puolestasi". Ilahdutko vai ahdistutko huonosta käytöksestä?

Ahdistuisin ja joutuisin turvattomaan tilaan.

Vierailija
32/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vastaavassa tilanteessa sanonut, että ei mun puolesta tarvii rukoilla. Olin päälle parikymppinen, kaverini hurahti helluntailaisuuteen ja ilmoitti rukoilevansa puolestani, en kyllä muista mistä syystä. Mua vitutti ja otti päähän tuohon aikaan kaverin tekopyhyys, käytös jne. ylipäätään, joten en ollut hänen rukouksiaan ja tuputustaan vailla. Kaveri suuttui ja sanoi, että kaikki muut ovat ottaneet kiitollisena rukoukset vastaan. 

Vierailija
33/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesus is king !

Vierailija
34/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on hyvää tarkoittava ihminen, ok, kiitän.  Jos kyseessä on vettuilu, voin antaa aihetta omasta puolesta rukoilemiseen ja katumisharjoituksiin. 

Vierailija
35/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säynätsalo kirjoitti:

Jesus is king !

Vierailija
36/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Säynätsalo kirjoitti:

Jesus is king !

Aamen totisesti

Vierailija
37/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiveajattelen puolestasi. Sitähän se tarkoittaa. Siitä voi kiittää.

Kuulostaa jotenkin kummalliselta, vaikka sen merkityksestä olet oikeassa. Jotenkin kuulostaa siltä, että toinen leimatan jotenkin vajaakykyiseksi: toiveajattelen puolestasi, ettei sinun tarvitse, tuskin kykenet toiveajatteluun...ja minä en kyllä kiittäisi, en vaan voi alentua tuohon leikkiin. Enkä kuitenkaan halua olla kovin tyly, joten olevina, kuin en kuulisikaan.

Vierailija
38/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ainakin yksi tutkimus, jossa sydänkohtauksesta/leikkauksesta tmv. toipumista haittasi, jos tiesi, että puolesta rukoiltiin. Voidaan siis sanoa, että ei ole olemassa mitään näyttöä, että puolesta rukoilemisesta olisi mitään hyötyä. Sen sijaan on näyttöä, joskin heikkoa, siitä, että ilmoitus "rukoilen puolestasi" on objektiivisesti vahingollista.

Of the three groups, only group one and two were told that they may receive prayers while group three was told they were receiving prayers. Amongst group one and two, only group one received prayers. [...] Of the three groups, group 1 and 2 had 52% and 51% complications which arose while group 3 had 59% of complications."

https://acetutors.com.sg/The-Great-Prayer-Experiment-Funded-By-Templeto…

Vierailija
39/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun negatiivisesti. Aina löytyy niitä jotka ovat valmiita rukoilemaan, mutta hyvin harva on valmis edes pieneen käytännön apuun. En kaipaa hurskasteluja.

Vierailija
40/48 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiittänyt hymyillen. Koska rukoilee se toinen mitä vaan jumalaa ja uskon itse mihin uskon, niin kommentin esittäjä on tarkoittanut sen positiiviseksi. 

En myöskään nakkaa turpaan tai pahoita mieltäni, jos joku toivottaa mulle hyvää äitienpäivää, vaikka en äiti olekaan. Tai hyvää joulua, vaikka en joulua viettäisikään.