Aikuisten tekemät Tiktok, ig ym. videot, joissa tanssitaan ja lipsyncataan jotain laulua... avatkaa joku tätä logiikkaa miksi näitä tehdään?
Yhä enemmän tulee törmättyä somessa videoihin, joissa joku julkisuuden henkilö tai naapurin maija tai satunnainen harrastustuttu tanssii tosi kreisisti jotain hassua tanssia ja liikuttaa suuta laulun sanojen tahtiin, ja se on ilmeisesti todella hauskaa. Oon varmaan jäänyt henkisesti jollekin eri aikakaudelle, mutta en saa ollenkaan kiinni, mikä pointti näissä on. Joku ärsyttävä renkutus alkaa soimaan ja alkaa aikuisen fiksun ihmisen pelleily, niin en pääse tähän kiinni oikein. Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi joku satunnainen hauska vaikka synttärionnitteluvideo vitsillä kaverille, mutta näitä julkaistaan some täyteen, niin itse suljen nämä videot äkkiä ja menen eteen päin. Mutta varmasti joku näistä tykkää ja taiteenlajejahan on jokaiseen makuun ja hyvä niin!
Mitä mieltä muut olette, harrastatteko itse tällaisia vai ettekö ymmärrä myöskään? Herättääkö jossain muussa myös kummastuneita tunteita nämä videot?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämäkin on vain hetken huuma. En minäkään ymmärrä muutaman minuutin videoita, joissa ei ole mitään sanomaa. Enkä ole Tiktokissa, Facebookissa kyllä. Sielläkin niitä esitellään.
Ei kai ihmiset enää jaksaisi muutaman minuutin videoita katsoa. Ennemmin ne kestävät sekunteja.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista tähän mennessä! Mietin myös sitä, että hahmottaisin nämä videot paremmin, jos joku koomikko, näyttelijä tms. julkaisisi niitä somessa, mutta moni täysin eri alan ihminen on yhtäkkiä alkanut tehdä näitä videoita, niin ehkä olen sitten vain ymmälläni siitä, että mistä moinen yhtäkkiä. Jos olen mennyt jonkun tilille katsoakseni vinkkejä treenaamiseen tai pukeutumiseen niin siellä onkin ollut näitä hassutteluvideoita. Kiva, jos joku avaa vielä syvemminkin näitä videoita ja varsinkin, jos olette jonkun ihan muun alan ihmisiä ja yhtäkkiä alkaneet tuottaa hassua sisältöä someen, niin miksi. Ja siis tämänkin kysyn hyvällä, uteliaisuudesta.
No mitä ihmeen syvällisyyttä niistä haet.
Sehän on pelkkää ajan kulua ja viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista tähän mennessä! Mietin myös sitä, että hahmottaisin nämä videot paremmin, jos joku koomikko, näyttelijä tms. julkaisisi niitä somessa, mutta moni täysin eri alan ihminen on yhtäkkiä alkanut tehdä näitä videoita, niin ehkä olen sitten vain ymmälläni siitä, että mistä moinen yhtäkkiä. Jos olen mennyt jonkun tilille katsoakseni vinkkejä treenaamiseen tai pukeutumiseen niin siellä onkin ollut näitä hassutteluvideoita. Kiva, jos joku avaa vielä syvemminkin näitä videoita ja varsinkin, jos olette jonkun ihan muun alan ihmisiä ja yhtäkkiä alkaneet tuottaa hassua sisältöä someen, niin miksi. Ja siis tämänkin kysyn hyvällä, uteliaisuudesta.
Eihän se muuta ole kuin oman elämänsä 15 minutes of fame. Tässä tapauksessa alle 1,5 min of fame.
Muutama päivä törmäsin erääseen tai kahteen sukulaiseen jotka yritti tehdä sitä kanatanssia mikä siellä on varmaan miljoonia kertoja eri ihmisten tekemiä.
Ei hemmetti. En edes kehtaa sanoa kellään että näin.
Olisivat edes siivonneet taustalla näkyvät sotkut.
Vierailija kirjoitti:
Aika mielenkiintoinen kommentti. Jengi tuhlaa aikaansa aivottomaan hömppään, tiktokvideoihin ja IG storyihin, puhumattakaan Netflixin "laatusarjoista"
o tempore o morales
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on pelkkää ajan kulua ja viihdettä.Aika mielenkiintoinen kommentti. Jengi tuhlaa aikaansa aivottomaan hömppään, tiktokvideoihin ja IG storyihin, puhumattakaan Netflixin "laatusarjoista"
o tempore o morales
Kauhistuttavaa. Ja jotkut jopa käyvät Vauvapalstalla sivistävien kulttuuririentojen sijaan.
Veni, vidi, vici.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on pelkkää ajan kulua ja viihdettä.Aika mielenkiintoinen kommentti. Jengi tuhlaa aikaansa aivottomaan hömppään, tiktokvideoihin ja IG storyihin, puhumattakaan Netflixin "laatusarjoista"
o tempore o morales
O tempora o mores. (Ei tää vauvapalstailukaan mun mielestä kauhean kehittävää ole, mutta voittaa aina Tiktokin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
o tempore o morales
O tempora o mores. (Ei tää vauvapalstailukaan mun mielestä kauhean kehittävää ole, mutta voittaa aina Tiktokin.)
Mielestäni Tiktok voittaa Vauviksen hyvän fiiliksen tuottajana mennen tullen. Vai onko kukaan koskaan lähtenyt Vauvapalstalta paremmalla mielellä kuin tuli tänne?
Niinpä. Täällä ei miesmammat ja mammat paljoa tanssahtele, ovat liian kiireisiä solvaamaan toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hae syvällisyyttä. Kirjoitin syvemminkin, eli tarkemmin, enemmän. Eri asia kuin syvällisyys. Mutta siis kiinnostaa se, että miksi ihminen tekee sellaisia videoita, mikä fiilis siihen ajaa, mitä niillä haetaan, mistä niihin otetaan vaikutteita, kenelle niitä tehdään, millaisia reaktioita odotetaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Täällä ei miesmammat ja mammat paljoa tanssahtele, ovat liian kiireisiä solvaamaan toisiaan.
Illan paras kommentti sai jopa hymynkareen naamalle. Kiitos siitä!
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä miksi sulla edes on TikTok ja Instagram?
Instagram minulla on luontokuvausta varten. Matkoilta laitan myös kuvia ja joskus jostain kulttuuritapahtumasta. Itseäni en kuvaa.
N40 (ei ap)
Vierailija kirjoitti:
Eihän noissa mitään järkeä ole, kunhan vaan halutaan päästä keikistekemään ja saada jälleen sitä omaa naamaa ja persettä esille.
Helvetin noloja ja lienee sanomattakin selvää, etten itse harrasta.
Niin samaa mieltä tästä.
Minä myös olen ladannut Tiktokin muutaman kerran aivan uteliaisuudesta. Viimeksi latasin viikonloppuna.
Poistan aina päivän parin jälkeen.
On siellä aivan hauskoja kun mutta suurin osa on tosiaan aivan jotain älytöntä myötähäpeää.
Eiköhän siihenkin kyllästytä muutaman vuoden säteellä. Suurin osahan toistelee jotain samaa kaavaa minkä jo miljoona muutakin on tehnyt.