Vaimo ilmoitti tylysti ettei halua enää asua yhdessä
Sokissa olen. Eilen illalla nukkumaan mennessä ilmoitti tylysti, että haluaa asua kahden asunnon väliä ja syynä se, että ahdistuu liiasta yhdessäolosta. Pelkästään tuo tuntuu erolta, vaikka vaimo sanoi ettei halua erota mutta haluaa asua omassa asunnossa. En haluaisi alkaa ravaamaan kahden kodin väliä, koska olen ostanut meille velattoman talon ja kaikki kivat mukavuuden siihen päälle, mitään en tiennyt vaimon ahdistuksesta. En halua nukkua öitäni yksin vaan vaimon kanssa.
Kommentit (84)
Hyvät vaimolle. Jos tienaisin enemmän, tekisin samoin. Mies on nykyään lähinnä riippakivi. Ainoa hyöty on, että hän maksaa osan laskuista.
Vierailija kirjoitti:
Tostahan voi seurata hyvää teidän suhteelle. Minä kyllä sinuna lähtisin kokeilemaan. Vois taas muistua vaikka alkuajat mieleen. Rouva hehkeänä ja innokkaana odottaa sinua viikonloppuna kyläilemään. Ajatteleppa sitä.
Niin, en tiedä, mutta koen vaimon ehdotuksen loukkauksena. Ehken vain näe metsää puilta ja pelkään etääntymistä kaveritasolle, vaikka rakastankin vaimoa. Mielestäni tämä on turhan hätäinen ratkaisu hankkia asunto, joten ehdotin että vaimo yöpyisi aluksi viikon hotellissa.
Valmistaudu siihen, että elämä kahdessa asunnossa ei mene sillä tavalla kuin vaimo kuvailee sitä tällä hetkellä. Mieli muuttuu niin helposti. Paras valmistautua siihen, että suhde saattaa loppua kokonaan hyvinkin nopesti. Vaimo on suunnitellut asiaa ehkä jo useamman vuoden, mutta kertoo vain pienen osan siitä mitä haluaa. Ihme, ettet ole huomannut läheisyyden pakenemista jo kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa ja asun omassa kerrostalokodissani kaupungissa. Mieheni asuu maalla omakotitalossa lastensa kanssa. Olemme onnellisia näin.
Hyvä niille lapsille. Ovat hekin onnellisia.
Oliko kirjoittaja sitä mieltä etteivät olisi?
Erinomainen järjestely ettei vieraat ihmiset asu keinotekoisesti yhdessä.
Keinotekoisesti? Vieraat? Anteeksi nyt mutta mitä?
Vierailija kirjoitti:
Sillä on joku toinen. Pettää omassa kodissaan sitten kun et ole katselemassa.
Ei ole muita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät vaimolle. Jos tienaisin enemmän, tekisin samoin. Mies on nykyään lähinnä riippakivi. Ainoa hyöty on, että hän maksaa osan laskuista.
Oletko avoimesti kertonut miehellesi ajatuksistasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron sitten, kun olen valmis kävelemään ovesta ulos lopullisesti.
Minä ja avovaimo asutaan omissa kämpissä. Molemmat ollaan koettu asumisen ilo toisen kanssa ja molemmat sitä mieltä ei enää ikinä.
Kun otin avioeron vuosia sitten ja muutin omaan asuntoon ja kun istuin omassa kodissa omalla sohvalla työpäivän jälkee eikä kukaan ole siinä vinkumassa tai muuten vaan läsnä, niin se oli hyvä fiilis. Silloin päätin etten ikinä enää muuta yhteen kenenkää kanssa.
Kun tapasin nykyisen kumppanin, niin hänellä oli täysin sama ajatus, kun tuli töistä kotiin eikä kukaan ollut kotona eikä kukaan enää tule kotiin. Sai olla yksin.
Ollaan molemmat huomattu, että se oma aika on tärkeää eikä me nähdä joka päivä. Kun saa olla sen 1-2 päivää ihan itekskseen, niin se suhde on koko aika hyvä eikä ole turhia riitoja mitkä normaalisti kasvaa kasvamistaan, jos asuu 24h samassa asunnossa. Sellanen ollaan huomattu, että jos toisella on jotain murheita, niin sitä toista ajattelee enemmän ja kuuntelee aidosti toista mikä mättää jossain asiassa. Ihsn vaikka joku työjuttu. En minä ajatellu exäni ongelmia sen kummemin. Kuuntelin, mutta se oli siinä. Kun ei sitä vaan ajattele, kun toinen on koko aika läsnä. Siinä menee kiinnostus toiseen, kun olis omiakin juttuja. Kaikki on paremmin, kun asuu erillään. Meillä aina kivaa yhydessä ja aina tuntuu frerssiltä nähdä ja olla. Ollaan sit toistemme luota yötä jne, mutta 1-2 päivää ollaa yksin. HArvoin riidellään, mutta nekin ei ole sit turhia juttuja, kuten kahvikuppi jäi olkkariin.
Ota positiivisena toi juttu. Tekee sullekin ihan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tostahan voi seurata hyvää teidän suhteelle. Minä kyllä sinuna lähtisin kokeilemaan. Vois taas muistua vaikka alkuajat mieleen. Rouva hehkeänä ja innokkaana odottaa sinua viikonloppuna kyläilemään. Ajatteleppa sitä.
Vaimo sanoi että haluaa etsiä asunnon läheltä ja saan tulla sinne milloin vain, mutta en vaan ilahdu yksinäisistä öistä.
Naiset nukkuu paremmin yksin, miehet naisen kanssa.
Nainen jää usein jalkoihin parisuhteessa, miehet ovat liian dominoivia. Naiset joutuvat tekemään usein kuten mies haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron sitten, kun olen valmis kävelemään ovesta ulos lopullisesti.
Noin lapsi ja parisuhteessa. Kasva aikuiseksi ja opettele käytöstavat.
Kysy ja kuuntele nyt niitä vaimon kokemuksia suhteestanne. Ne eivät selvästi ole ihan yhtä hyviä kuin sinun. Jossain mättää.
Keskustele vaimosi kanssa syistä miksi haluaa muuttaa. Kommunikointi on avain ymmärrykseen.
Jos ette pysty kommunikoimaan, saattaa se juuri olla syy.
Ja vaimosi tietenkin naisena kuvittelee, että sinä muutat maksamastasi kodista pois ja hän jää loisimaan asuntoosi...
Olisit heittänyt akan pihalle ja käskenyt mennä vaikka hotelliin tai sen uuden miehen luo. Sellainenhan sillä kuitenkin on.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tykännyt, että toinen siinä nillittää ja latelee sääntöjä ja vaatimuksia. Oma tupa, oma lupa. Parisuhdekin voi paremmin.
Meillä on yhteinen koti ja yhteiset säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo sanoi että haluaa etsiä asunnon läheltä ja saan tulla sinne milloin vain, mutta en vaan ilahdu yksinäisistä öistä.
Naiset nukkuu paremmin yksin, miehet naisen kanssa.
Eronneet palstamammat ehkä mutta minä nukun hyvin vain aviomieheni kanssa.
Toivottavasti teillä on avioehto, vaimo muuttakoon minne lystää ja hankkikoon omat romunsa.
Kuulostaa nimittäin siltä, että kelpaat maksajaksi etkä mihinkään muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Olisit heittänyt akan pihalle ja käskenyt mennä vaikka hotelliin tai sen uuden miehen luo. Sellainenhan sillä kuitenkin on.
Ei ole muita kuin minä, jonka kanssa on naimisissa.
Sillä on joku toinen. Pettää omassa kodissaan sitten kun et ole katselemassa.