Onko perhetaustasi vaikuttanut poliittisiin mielipiteisiisi?
Onko perhetaustasi vaikuttanut poliittisiin mielipiteisiisi?
Kommentit (9)
Isän puolella kaikki kokoomuslaisia ja perinyt omaisuutensa, äidin puolella sdp ja itse tehty omaisuus. Äänestän itse vihreitä, joten ei kai. Paitsi että olen kolmannessa sukupolvessa paljasjalkainen stadilainen.
On sikäli, että lapsuusaikana perheelläni oli niukasti rahaa ja kohtasimme monia muitakin ongelmia. Hyvinvointivaltion ansiosta minä ja sisarukseni saimme kuitenkin hyvät eväät elämään, olemme tehneet luokkanousun emmekä ole jääneet vanhempien koulutus- ja tulotasolle. Olemme myös pystyneet kasvattamaan henkistä, sivistyksellistä ja kulttuurista pääomaamme.
Äänestän eri puoluetta kuin vanhempani.
On varmaan. Olen pitkän linjan demarisuvusta, jossa on ollut poliitikkoja ja vahva sosiaalisen oikeudenmukaisuuden tunne. Yleensä olen äänestänyt SDP:tä tai vasemmistoliittoa. Kyllähän se arvopohja usein periytyy kotoa. Toiset toki ajattelevat eri tavalla kuin perheensä.
On. Lapsena väärinkäsitin että kaikki aikuiset ovat jonkin puolueen jäseniä. Kysyin vanhemmilta minkä puolueen jäseniä he olivat. He nauroivat, oikaisivat käsitykseni ja selittivät ettei viisaus asu missään yhdessä puolueessa.
Kotona on totuttu tekemään työtä ja sijoittamaan, joten siinä mielessä kyllä.
Jonkin verran juu. Molemmat suvut kokoomuslaisia ja itse työtön, paha rasti.
On periytynyt.
Vanhempani olivat tehdastyöläisiä, äänestivät vasemmistoliittoa, niin äänestän minäkin.
Itsekkin työskentelen tehtaassa pakkaajana, eikä palkka kovin iso ole.
On, tavallisesta työläisperheestä vasemmistolaisuus on periytynyt itselle.