Joku soitti viemärien kuvaamisesta. Kysyi että milloin viimeksi on viemärit kuvattu? Valehtelin että viime vuonna:)
Oli nautinto kuulla miten soittajan pasmat meni sekaisin ja lopetti puhelun lyhyeen:)
Lisää tämmöistä. Tulee niin hyvä mieli. Soittakaa!!!
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa siitä kuvauksesta on?
Olen kuullut huhua, että eivät lähde pois, ennen kuin sopimus on tehty, kun nämä kaiken myyjät päästää sisälle.
Lieneekö huhussa perää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon ei kiitos ja katkaisen puhelun.
Just näin, ei tartte selitellä eikä valehdella yhtään mitään.
Miksi ei saisi valehdella?
Koska se on epäreilua myyjää kohtaan.
Eli minun on siis pakko ostaa jos ei ole riittävän hyvää syytä kieltäytyä. Näin peli on reilu?
Ei saa valehdella ja hoitaa itseään pois tilanteesta?Kyllä. Miksi olisi syytä kieltäytyä jos ei ole syytä. Silloin on ainoastaan syy ostaa.
Kuulostaa ihan Mannen kommentilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut huhua, että eivät lähde pois, ennen kuin sopimus on tehty, kun nämä kaiken myyjät päästää sisälle.
Lieneekö huhussa perää?
Siihenhän se perustuu. Eivät lähde kulumallakaan, istuvat kahvittelemassa ja rupattelevat ja ovat oikein taitavia keskustelemaan ja hellästi tyrkyttämään tuotettaan. Uskottavasti selittävät miten tää ois kyllä tosi hyvä, varmaan nostaa asunnon hintaakin kun on huolta pidetty, tilastojen mukaan niin ja niin monelta löytyy iso ongelma putkista joka saadaan korjattua ajoissa, saatat säästää tuhansia myöhemmin remppakuluissa. Jne puhuvat ja puhuvat, ovat mukavia, nauravaisia, ystävällisiä. Minuutti minuutilta kohteliaan, vähän ujon ja epävarman talonomistajan on vaikeampaa heittää heidät ulos. Kohteliaisuuttaan talonomistaja juttelee mukana, kyselee, esittää kiinnostunutta, koska niin kuuluu tehdä kun joku mukava nuori mies istuu sun keittiössä kahvin äärellä ja "yrittää auttaa sua".
Ja hintakaan ei ole älytön. Sinähän saat joka vähän alennusta! Ja jos ei oo varaa tai oot epävarma niin ei hätää, sä oot niin hyvä tyyppi että myyjä soittaa pomolleen ja neuvottelee vielä lisäalen, ihan vaan sulle.
Moni aivan varmasti maksaa sen kuvaamisen vain siksi, kun ei kehtaa sanoa ei. Myynti ei ole sattumanvaraista löpinää, vaan perustuu ihan psykologiaan ja niillä myyjillä on sekä luontainen taito, että koulutus firmasta siihen, miten se kauppa saadaan lopulta sovittua. Vanhukset, epävarmat ihmiset, kiltit ihmiset, ihmiset jotka ei tiedä ettei kuvaaminen ole tärkeää, tällaiset ovat täydellisiä uhreja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lieneekö huhussa perää?
Siihenhän se perustuu. Eivät lähde kulumallakaan, istuvat kahvittelemassa ja rupattelevat ja ovat oikein taitavia keskustelemaan ja hellästi tyrkyttämään tuotettaan. Uskottavasti selittävät miten tää ois kyllä tosi hyvä, varmaan nostaa asunnon hintaakin kun on huolta pidetty, tilastojen mukaan niin ja niin monelta löytyy iso ongelma putkista joka saadaan korjattua ajoissa, saatat säästää tuhansia myöhemmin remppakuluissa. Jne puhuvat ja puhuvat, ovat mukavia, nauravaisia, ystävällisiä. Minuutti minuutilta kohteliaan, vähän ujon ja epävarman talonomistajan on vaikeampaa heittää heidät ulos. Kohteliaisuuttaan talonomistaja juttelee mukana, kyselee, esittää kiinnostunutta, koska niin kuuluu tehdä kun joku mukava nuori mies istuu sun keittiössä kahvin äärellä ja "yrittää auttaa sua".
Ja hintakaan ei ole älytön. Sinähän saat joka vähän alennusta! Ja jos ei oo varaa tai oot epävarma niin ei hätää, sä oot niin hyvä tyyppi että myyjä soittaa pomolleen ja neuvottelee vielä lisäalen, ihan vaan sulle.
Moni aivan varmasti maksaa sen kuvaamisen vain siksi, kun ei kehtaa sanoa ei. Myynti ei ole sattumanvaraista löpinää, vaan perustuu ihan psykologiaan ja niillä myyjillä on sekä luontainen taito, että koulutus firmasta siihen, miten se kauppa saadaan lopulta sovittua. Vanhukset, epävarmat ihmiset, kiltit ihmiset, ihmiset jotka ei tiedä ettei kuvaaminen ole tärkeää, tällaiset ovat täydellisiä uhreja.
Ja siis tollainen taitava myyjä on tasan yhtä helppo heittää ulos kuin vaikka sun naapuri, joka tulee sisään lainaamaan ruuvaria ja jostain syystä ei oikein lähdekään. Jotkut ihmiset osaa sen hyvin, että sanovat "okei, painu ulos nyt, näkemiin!". Mutta ehkä puolet ihmisistä ei ota vahvaa kantaa ja suoraan sano "painu pois" vaan ensin tarjoavat lasin vettä janoiselle, sitten istuvat seuraksi vastaamaan kysymyksiin, kun naapuri kyselee iloisesti jostain sulle tärkeästä asiasta,.. lopulta ootkin kahvitellut naapurin kanssa 30min ja on tosi vaikea enää siinä vaiheessa sanoa "noniin, nyt haluan että poistut", kun se ei tule poistumaan millään muulla. Ei riitä joku epämääräinen "noniin, eiköhän tää nyt... mun pitää katsos lähteä, mulla on vain 2min aikaa, mulla on aika kiire, kuule mun pitää soittaa yks puhelu, tota noin mulla oli yksi tärkeä juttu tässä kesken...".
Juu, vuosien varrella on tarjottu aurinkopaneeleita, ränni-, katto-, ikkuna-, ovi- ja ulkomaalausurakoita, ja muutama muukin, joita en edes muista enää. Kaikille on ollut yhteistä se, että kaikki remppaporukat ovat aina siinä "meidän alueella". Ensimmäistäkään en ole kyllä nähnyt, ja yhtä soittajaa kerran läksytinkin tästä, että yrittäkää nyt edes muuttaa paskapuheitanne.
Toinen vakiosoittelija on Helsingin Sanomat. Aina uudestaan soittavat, ja sanon kiukkuisesti, että vasta pari päivää sitten soititte, lopettakaa tuo turha pommitus, koska en tilaa mitään. Sitten vaimenee taas vähäksi aikaa.
Ja tiedän kyllä nämä markkinointiestot, mutta en aio nähdä yhtään vaivaa estääkseni puheluita. Ehkä saan sairasta tyydytystä, kun toinen luulee soittavansa vanhukselle.
Eikö nyt vuodenvaihteessa tullut puhelinmarkkinointiin lakimuutos, jossa sähköpostiin on lähetettävä tarjous, jonka asiakas voi hyväksyä tai hylätä?
Paras versio oli se kun ovelta ovelle sähköremontteja kauppaava myyjä änkeytyi taloon, jossa asui sähkötöiden johtajan pätevyyden omaava henkilö.
Talon omistaja ehdotti, että voitaisiinko katsoa yhdessä talon sähkösuunnitelman piirrokset niin voit näyttää riskikohdat 🤣
Myyjä oli yllättäen ihan pihalla ...
mun viemäriä saa sievä neito tulla kuvaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lieneekö huhussa perää?
Jos nyt on tehnyt sellaisen erehdyksen, että on tyypin päästänyt sisälle eikä hän lähde, niin seuraavaksi voit kysyä että soitanko poliisit vai lähdetkö heti.
Isäntäväki määrittelee ketkä tulevat ja milloin lähtevät.
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä lestadiolaisten pyörittämiä remppafirmoja. Sähkö- viemäri- ikkuna- keittiö- katto you name it. Törkeää kuzetusta ja ylihintaisia sopimuksia pakkomyyvät etenkin vanhuksille.
Eikä kieltoa saada kun samoja hihhuleita istuu eduskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lieneekö huhussa perää?
Moni aivan varmasti maksaa sen kuvaamisen vain siksi, kun ei kehtaa sanoa ei. Myynti ei ole sattumanvaraista löpinää, vaan perustuu ihan psykologiaan ja niillä myyjillä on sekä luontainen taito, että koulutus firmasta siihen, miten se kauppa saadaan lopulta sovittua. Vanhukset, epävarmat ihmiset, kiltit ihmiset, ihmiset jotka ei tiedä ettei kuvaaminen ole tärkeää, tällaiset ovat täydellisiä uhreja.Ja siis tollainen taitava myyjä on tasan yhtä helppo heittää ulos kuin vaikka sun naapuri, joka tulee sisään lainaamaan ruuvaria ja jostain syystä ei oikein lähdekään. Jotkut ihmiset osaa sen hyvin, että sanovat "okei, painu ulos nyt, näkemiin!". Mutta ehkä puolet ihmisistä ei ota vahvaa kantaa ja suoraan sano "painu pois" vaan ensin tarjoavat lasin vettä janoiselle, sitten istuvat seuraksi vastaamaan kysymyksiin, kun naapuri kyselee iloisesti jostain sulle tärkeästä asiasta,.. lopulta ootkin kahvitellut naapurin kanssa 30min ja on tosi vaikea enää siinä vaiheessa sanoa "noniin, nyt haluan että poistut", kun se ei tule poistumaan millään muulla. Ei riitä joku epämääräinen "noniin, eiköhän tää nyt... mun pitää katsos lähteä, mulla on vain 2min aikaa, mulla on aika kiire, kuule mun pitää soittaa yks puhelu, tota noin mulla oli yksi tärkeä juttu tässä kesken...".
Mä oikein toivon, että joku tuollainen iilimato tulisi meille käymään. Voin esitellä samalla meidän nuoren saksanpaimenkoiran, jonka bravuuri on tunkea ihan kiinni, sitten hivuttaa etutassut syliin, ja lopuksi siinä on koko koira. Pois sitä ei kuitenkaan kannata ruveta työntämään, joka on monella se ensimmäinen reaktio, kun se villiintyy lisää. Voin siinä samalla kysellä enemmän välttämättömistä remonteista. Sopivan ajan kuluttua voin ottaa koiran hallintaan ja heittää iilimadon ulos.
Kahville jämähtäneelle naapurillekin voi ihan hyvin vaikka korottaa ääntä ja sanoa, että hei, nyt vierailu on päättynyt ja minun on mentävä. Ei pidä anella ja nöyrästi pyytää toista poistumaan, vaan käskeä napakasti. Ja viedä homma maaliin.
Meillä on muovista viemäriputkea talolta 5 m kaupungin viemäriin hyvällä kaadolla
Ja lattiakaivot kunnossa. Mitä hiton kuvaamista siinä röörissä on?
Yhdelle kuvaushullulle sanoin,että kuvaa vaan oma röörisi😅