Mies loukkasi enkä pääse yli
Mies sanoi tosi rumasti mun kehosta. En halua toistaa edes. Nyt tuntuu että en pysty sitä unohtamaan vaikka hän on pyytänyt anteeksi. Itkettää ja harmittaa vaan.
Olen jotenkin niin pettynyt että miten voisi rakkaalle ihmiselle sanoa niin rumasti. Onko hän koko ajan ajatellut minusta niin. Minä näen hänet tosi kivannäköisenä.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Onko mies käyttäytynyt aiemmin noin, puhunut muista ihmisistä halveksivasti ja loukkaavasti? Joskus on niin että huono käytös ei kohdistu heti omaan puolisoon mutta siitä on viitteitä käytöksessä jo aiemmin. Kunnes suhteen arkipäiväistyessä henkistä väkivaltaa aletaan kohdistaa myös siihen puolisoon. Ole varovainen ap, narsistinen käytös on tyypillistä monille miehille.
Sivusta. Mainio viesti, ajattelemisen aihetta. Kiitos vinkistä. :)
Itse en halua mitenkään joutua henkisesti väkivaltaiseen suhteeseen, olen aika herkkis. Pelottavaa. Tuo oli hyvä vinkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollit hiljaa, katsokaa peiliin.
Ap. Mitä mies sanoi, pystytään paremmin ehkä auttamaan, jos tiedetään (siis oikeasti sua kuuntelevat ihmiset täällä) miten pahasti tai ajattelemattomasti sanoi.
Toinen tärkeä asia, mitä tapahtui sanomisen jälkeen? Sanoitko mitään, ilmaisitko että nyt sattuu, vai menitko (ihan ymmärrettävää) lamaannukseen etkä pystynyt sanomaan mitään. Näkikö mies sinusta että nyt on huono olla.
Välittikö tai ymmärsikö mies korjata asiaa heti tilanteen jälkeen, jos siis oli ajattelemattomuutta?
Mutta täytyy sanoa, että ei vaikuta ookoolta. Oli sitten ajattelemattomuutta tai tarkoituksellista henkistä loukkaamista. Sellaista on luvassa jatkossakin, kun näin tuli tuosta vaan.
Pettymys on nyt päällä sinulla, mutta hyvä että hänen piirteensä ilmeni tässä vaiheessa. Voit nostaa kytkintä varhaisessa vaiheessa. Ellet sitten halua keskustella ja katsoa, ymmärtääkö että loukkasi sinua, ja miten hän korjaa asian ja onko asia korjattavissa, jos olet sitä mieltä, että mies ei sinusta ole tarpeeksi ihastunut.
Ei kukaan nainen halua olla miehelle "vain passeli", jos vaikuttaa siltä, että olet hänelle vain laimeaa etkä hottia, niin lähde pois. Löydät jonkun muun miehen, jonka mielestä sinä olet hottia.
Olin valmistellut meille kivaa juttua viikonlopuksi ja laittanut itseni kauniiksi. Juttelin paljon mukavia asioita ja tämä sitten osui sellaiseen paikkaan joka on mulle hyvin henkilökohtainen. Vrt rintasyöpä ja poistettu rinta ja sitä arpea häpäistäisiin seksuaalisessa tilanteessa.
Sanoin kyllä heti että ei kuulosta kivalta. Hän vielä sen jälkeen jatkoi sitä iljettävää kuvailuaan. Seuraavana päivänä väitti ensin kiven kovaa että tämä oli vitsillä sanottu. Kunnes sanoin monta kertaa siis useamman tunnin ajan keskustelu jatkui, että hän halusi kostaa ja satuttaa minua. Lopulta sitten myönsi että asia oli juuri niin.
Ehkä mies sanoi kostaneensa koska halusi vain lopettaa hiillostuksen? Jos ei oikeasti kostanutkaan? Miehet tekee tuollaista.
Sehän on ihan tunnettu ilmiö myös ahdistavissa kuulustelutilanteissa (kidutuksissa) Kidutettava tunnustaa rikoksen jota ei ole tehnyt, jotta kidutus loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Mitä mies sanoi, pystytään paremmin ehkä auttamaan, jos tiedetään (siis oikeasti sua kuuntelevat ihmiset täällä) miten pahasti tai ajattelemattomasti sanoi.
Toinen tärkeä asia, mitä tapahtui sanomisen jälkeen? Sanoitko mitään, ilmaisitko että nyt sattuu, vai menitko (ihan ymmärrettävää) lamaannukseen etkä pystynyt sanomaan mitään. Näkikö mies sinusta että nyt on huono olla.
Välittikö tai ymmärsikö mies korjata asiaa heti tilanteen jälkeen, jos siis oli ajattelemattomuutta?
Mutta täytyy sanoa, että ei vaikuta ookoolta. Oli sitten ajattelemattomuutta tai tarkoituksellista henkistä loukkaamista. Sellaista on luvassa jatkossakin, kun näin tuli tuosta vaan.
Pettymys on nyt päällä sinulla, mutta hyvä että hänen piirteensä ilmeni tässä vaiheessa. Voit nostaa kytkintä varhaisessa vaiheessa. Ellet sitten halua keskustella ja katsoa, ymmärtääkö että loukkasi sinua, ja miten hän korjaa asian ja onko asia korjattavissa, jos olet sitä mieltä, että mies ei sinusta ole tarpeeksi ihastunut.
Ei kukaan nainen halua olla miehelle "vain passeli", jos vaikuttaa siltä, että olet hänelle vain laimeaa etkä hottia, niin lähde pois. Löydät jonkun muun miehen, jonka mielestä sinä olet hottia.
Olin valmistellut meille kivaa juttua viikonlopuksi ja laittanut itseni kauniiksi. Juttelin paljon mukavia asioita ja tämä sitten osui sellaiseen paikkaan joka on mulle hyvin henkilökohtainen. Vrt rintasyöpä ja poistettu rinta ja sitä arpea häpäistäisiin seksuaalisessa tilanteessa.
Sanoin kyllä heti että ei kuulosta kivalta. Hän vielä sen jälkeen jatkoi sitä iljettävää kuvailuaan. Seuraavana päivänä väitti ensin kiven kovaa että tämä oli vitsillä sanottu. Kunnes sanoin monta kertaa siis useamman tunnin ajan keskustelu jatkui, että hän halusi kostaa ja satuttaa minua. Lopulta sitten myönsi että asia oli juuri niin.
Jos haluat kertoa (omassa päätäntävallassasi ja rajoissasi), minkä asian hän halusi kostaa? Kysyn, koska ainoa mikä tulee mieleen hänen loukkaamistaan vastaavana loukkaamisena olisi se, että olisit haukkunut hänen kroppansa epätäydellistä kohtaa, iskenyt herkkään kohtaan samoin.
Epäilyksessä on, että hänen oikeutuksensa on ihan turhanpäiväistä, tyyliin "et ostanut HK:n nakkeja vaan Elannon." Sellainen on narsistille tyypillistä. Hän kontrolloi, manipuloi ja käyttää henkistä väkivaltaa.
Mutta voihan hän vain olla ikävän tyyppinen mies, kaikki kusipäisesti käyttäytyvät eivät suinkaan ole narsisteja.
Kyllä tuo niin kuulostaa ns vyön alle menemiseltä, on ylitetty rajat. Ei voi välttämättä unohtaa, sanoja ei saa takaisin. Jotkin asiat voidaan antaa anteeksi, joitain ei. Kunkin arvioinnissa se on.
Hyvään suhteeseen kuuluu se, että ei aleta olemaan "vihamiehiä" toisilleen. Tämä on nyt toksista, mitä on käynyt. Varoitusmerkki.
Kyllä se oli kehoon liittyvä asia myös, josta hän oli loukkaantunut. Luulin sanoneeni kauniisti. En ymmärtänyt sitä eikä hän sanonut asiasta. Olisin pyytänyt anteeksi tätä ja pyysin, kun sain tietää. Ei ole tästä minulla puolusteltavaa tai selitettävää, en vain tiennyt että se oli hänelle loukkaus.
Siksi ajattelen että mieluummin olisi sanonut että pahoitin hänen mielensä kuin että satuttaa niin pahasti että tuntuu vielä ihan kipuna se loukkaus.
I Feel You. Ex sanoi mulle joskus ettei halua seksiä kanssani koska olen lihonut. 172 cm ja painoin 80kg.
Löysin miehen joka ei tuijota vatsamakkaraa, nauttii seksistä kanssani ja muutenkaan ei arvostele.
Edelleen pidän exäni lausahdusta mauttomana ja kuvaavan enemmän häntä ihmisenä kuin minua lihavana.
Kaikki haukut on tarkoitettu satuttamaan. Varsinkin kun toinen tuntee häpeää on haukku onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Muista ap että huumorin varjolla halveksunta on henkistä väkivaltaa.
Kiitos. Ihan itkettää kun luen tätäkin. Tämä on totta.
Kiitos kun olette täällä ja jaksatte kirjoittaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista ap että huumorin varjolla halveksunta on henkistä väkivaltaa.
Kiitos. Ihan itkettää kun luen tätäkin. Tämä on totta.
Kiitos kun olette täällä ja jaksatte kirjoittaa.
Ap
No niin tulihan se uhriutunut pillitys sieltä silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki haukut on tarkoitettu satuttamaan. Varsinkin kun toinen tuntee häpeää on haukku onnistunut.
Juuri tämäkin vielä. Hän osui kyllä tosi taitavasti mun arkaan kohtaan. En tajua edes miten onnistui satuttamaan niin kovasti. Olen siis ihan paljon elänyt ja kokenut ihminen.
Ap
Kiltti mies kirjoitti:
Katso itseäsi peilistä ja näet ettet ole niin kaunis kuin luulet. Mies kertoi vaan totuuden eikä parisuhteessa saa valehdella.
Naisen ulkonäöstä puhuttaessa ei saa olla rehellinen. Tämä on parisuhteen ensimmäinen sääntö. Filmitähdet ja missit ovat kaikki rumempia kuin se oma kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, rakkaalle ei halua sanoa rumasti, eikä hänestä edes ajattele rumasti. Mies ei sinua rakasta, kehon negatiivinen kommentointi on tosi alhaista. Sinun ei tarvitse antaa anteeksi eikä unohtaa.
Tämä. Mun eksä harrasti aika usein tuota haukkumista ja rumasti sanomista, onnistui rikkomaan mun itsetunnon ihan perusteellisesti. Rakasta ei halua satuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä onkin kumma kun mies voi sanoa, että se oli huumoria kun kerrot että se mitä hän sanoi ei ollut ok. Moniko nainen tekee tällaista? En tunne ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat kertoa (omassa päätäntävallassasi ja rajoissasi), minkä asian hän halusi kostaa? Kysyn, koska ainoa mikä tulee mieleen hänen loukkaamistaan vastaavana loukkaamisena olisi se, että olisit haukkunut hänen kroppansa epätäydellistä kohtaa, iskenyt herkkään kohtaan samoin.
Epäilyksessä on, että hänen oikeutuksensa on ihan turhanpäiväistä, tyyliin "et ostanut HK:n nakkeja vaan Elannon." Sellainen on narsistille tyypillistä. Hän kontrolloi, manipuloi ja käyttää henkistä väkivaltaa.
Mutta voihan hän vain olla ikävän tyyppinen mies, kaikki kusipäisesti käyttäytyvät eivät suinkaan ole narsisteja.
Kyllä tuo niin kuulostaa ns vyön alle menemiseltä, on ylitetty rajat. Ei voi välttämättä unohtaa, sanoja ei saa takaisin. Jotkin asiat voidaan antaa anteeksi, joitain ei. Kunkin arvioinnissa se on.
Hyvään suhteeseen kuuluu se, että ei aleta olemaan "vihamiehiä" toisilleen. Tämä on nyt toksista, mitä on käynyt. Varoitusmerkki.
Kyllä se oli kehoon liittyvä asia myös, josta hän oli loukkaantunut. Luulin sanoneeni kauniisti. En ymmärtänyt sitä eikä hän sanonut asiasta. Olisin pyytänyt anteeksi tätä ja pyysin, kun sain tietää. Ei ole tästä minulla puolusteltavaa tai selitettävää, en vain tiennyt että se oli hänelle loukkaus.
Siksi ajattelen että mieluummin olisi sanonut että pahoitin hänen mielensä kuin että satuttaa niin pahasti että tuntuu vielä ihan kipuna se loukkaus.
Olisi mielenkiintoista tietää tarkemmin, millainen se sinun kommenttisi sitten oli ollut. Mahtaako kuitenkin olla sellainen, jota kukaan muu kuin sinä ei osaisi tulkita kohteliaisuudeksi.
Itse olen sitä mieltä että jos toinen loukkaa, takaisin saa antaa samalla mitalla.
Trollit/toksiset väkivaltaiset miehet. Tuo "totuuden sanomiseen" vetoaminen on vanha kikka, kyllä te sen tiedätte. Kaivetaan helposti esiin oikeutuksena loukkaamiseen ja satuttamiseen, hekotellaan samalla hihaan.
Jos oikeasti ette ymmärrä, miten käyttäydytään ja miten kohdellaan toista hyvin, se on teidän haasteenne ja kehottaisin teitä kehittymään. Jos älyä on, sen ei pitäisi olla ylivoimaista. Mutta jos on vain pahaa tahtoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tosi urpo!!!
Mies sanoi niin kuin asia on, valehdellako pitäisi!!!??Kiltti mies kirjoitti:
Katso itseäsi peilistä ja näet ettet ole niin kaunis kuin luulet. Mies kertoi vaan totuuden eikä parisuhteessa saa valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Naisen ulkonäöstä puhuttaessa ei saa olla rehellinen. Tämä on parisuhteen ensimmäinen sääntö. Filmitähdet ja missit ovat kaikki rumempia kuin se oma kumppani.
Saa olla rehellinen, mutta kaikkia sun ihme ajatuksias ei tartte sanoo ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä onkin kumma kun mies voi sanoa, että se oli huumoria kun kerrot että se mitä hän sanoi ei ollut ok. Moniko nainen tekee tällaista? En tunne ketään.
Se on kaksoisloukkaus. Ensin loukkaat ja sitten sanot että et vain ymmärrä huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Ei liittynyt painoon vaan sellaiseen mikä on raskauksien myötä tullut enkä voi sitä muuttaa mitenkään. Hän kyllä tiesi että on minulle arka asia.
En ymmärtänyt että hän voisi sanoa niin rumasti minulle. Nyt tuntuu että haluaisin vaan vetäytyä omiin oloihini.
Ap
Jos se on tullut hänen lastensa kantamisesta niin oli mikä hyvänsä, sen alhaisemmaksi ei voi enää "mies" ja isä vajota kun kommentoida jotenkin negatiivisesti sitä. On se sitten roikkuvat tissit tai revennyt vatsanahka tai mikä hyvänsä muu, niin se on ollut hinta hänen lastensa maailmaan saattamisesta, ja en voi oikeasti ymmärtää että joku kehtaa, kykenee sanoa tai edes ajattelee jotain negatiivista niistä jäljistä!
Vierailija kirjoitti:
No, jos huomautti sinun läskeistä ap, niin se on varmasti fakta. Jos taas huomautti, että olet mennyt löysäksi sieltä, ettei enää tunnu missään, niin minä sanoisin heti seuraavassa panossa, että onpa ukolla kutistunut pieneksi, ei tunnu enää missään.
Ei kannata jäädä loukkaantumaan, vaan antaa samalla mitalla takaisin.
Sama on, jos toinen on pettänyt, on syytä ottaa pari askelta eteenpäin ja pitää huoli ,että itsellä on myös ulkopuolinen suhde, sit ei harmita. Elämä on.
Ei kannata jäädä kotiin istumaan jos mies pettää sillä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Miksi pitää olla parisuhteessa, jos ei näe puolisoaan kauniina/komeana?
Ehkä sen kommentin kirjoitti Sanoman uusi lässyttävä keinoälybotti.