Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairausloma tinnituksen vuoksi - rasite yhteiskunnalle?

Vm. 81
03.01.2023 |

Vuosikymmenen ajan sinnikkäästi tehtyäni jokaikisen työvuoroni, tinnitukseni on iän myötä pahentunut. Tunnen tyypin, joka on sairauseläkkeellä tinnituksen vuoksi; itse olen käynyt säännöllisesti töissä, mutta mielenterveys on aivan pohjalla ja stressi korostaa vaivaa entisestään. Korvatulpat vaan sulkevat kaiken muun pois paitsi metelin päässä. Aina voi luopua saamastani unelmieni opiskelupaikasta, mitä töiden ohella suoritan, sillä poissaolot työelämästä kustantaa yhteiskunta, siinä missä opiskelujeni lopettaminen ei ole keltään pois. En haluaisi olla rasite yhteiskunnalle, mutta mitäs kun ei terveydenhuollolla ole paljon minulle mitä tarjota?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet itse rokkikonserteissa pilannut korvasi, niin ei se ole yhteiskunnan vika. Jos oli työtapaturma, niin vakuutus korvaa.

Idiootti!

Mulla kova tinnutus. Alkoi 55v. ja menin psykoosiin. En kuuntele musiikkia.

Sisäkorva vaan rappeutuu.

Vierailija
42/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko kokeillut kohina-maskeria? Kuulolaitteen näköisiä korviin tai laite yöpöydälle? Mulla on sellainen maskeri, mistä saa valita puron solinaa, meren aaltoja, linnunlaulua, pulssin ääntä jne. sen mukaan minkälainen tinnitus kulloinkin on. (En tiedä virallisia nimiä.)

Mikäli kova tinnutus niin ei auta.

T.Eri ja kokeiltu on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko kokeillut kohina-maskeria? Kuulolaitteen näköisiä korviin tai laite yöpöydälle? Mulla on sellainen maskeri, mistä saa valita puron solinaa, meren aaltoja, linnunlaulua, pulssin ääntä jne. sen mukaan minkälainen tinnitus kulloinkin on. (En tiedä virallisia nimiä.)

Mikäli kova tinnutus niin ei auta.

T.Eri ja kokeiltu on.

Jopa pahentaa. Ap

Vierailija
44/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt eläkkeelle kun tinnutus ei ole syy päästä eläkkeelle. Vuoden olin sairaslomalla ja nyt kuntouttavassa työtoiminnassa.

Tinnutus alkoi 55v. Menin psykoosiin. Olisin tappanut itseni mutta en pystynyt.

Nyt pystyssä ja välillä jaksaminen on nollissa.

Tämä sairaus on todella rankka.

Musiikkia en kuunnellut enkä melussa ollut mutta on kuulemma sisäkorvavika.

Vierailija
45/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt eläkkeelle kun tinnutus ei ole syy päästä eläkkeelle. Vuoden olin sairaslomalla ja nyt kuntouttavassa työtoiminnassa.

Sisäkorvaistuke? Uusien tietojen valossa siitä on paljon apua tinnitukseen, vaikka se on tarkoitettu lähes kuuroille. Jos kukaan kirurgi suostuu siihen.

Vierailija
46/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuvattiin aivotkin ja syytä ei löydy. Opettelin lukemaan ja kirjoittamaan uudestaan. En osannut kokata mutta nyt osaan ja olen entistä parempi.

Masennuslääkkeet on.

Yksin tämän kanssa on ja ei tätä muut ymmärrä.

Psykoosilääkkeet lopetin heti kun kotiin pääsin.

Nyt tästä 2 vuotta aikaa. Nykyään jo nauran ja vitsailen.

Hiljaisuudesta en saa nauttia enää koskaan.

Vierailija
47/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet itse rokkikonserteissa pilannut korvasi, niin ei se ole yhteiskunnan vika. Jos oli työtapaturma, niin vakuutus korvaa.

Tinnitukselle on useita syitä. Otahan asiasta selvää ennen kuin jatkat aivopierujesi kirjoittelua.

Minulla se syy on yksi altistus (muutama minuutti) rokkikonsertissa.

Pääsin tilanteesta pois, mutta tinnitus jäi. 30 vuotta kestänyt.

Vierailija
48/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jos on itse aiheuttanut työkyvyttömyytensä, niin miksi se pitäisi yhteiskunnan maksaa, ja itsekin sanoit, että et halua olla rasite yhteiskunnalle, niin älä sitten ole.

Onko minun nyt sallittua kerran kuunnella Jimi Henrixin levyn Bold as Love vai ei?

Vierailija
49/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvissa soi ja rakenne kynsi katkesi kyllähän siittä pitää saikuttaa vähintään puolivuotta. Ja tiedoksi työnantajallasi on velvollisuus tarjota sinulla kuulosuojaimet jos asia noin paljon vaivaa.

Haista paska älykääpiö! Mitä ne kuulosuojaimet tinnitukseen auttavat?

Ohis

Vierailija
50/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan hetken helpotusta tinnitukseen, kun kävelen tuulisella säällä metsässä, missä on suuria puita. Se tuulen humina jotenkin rauhoittaa. Sama meteli kyllä jatkuu heti, kun tulee sieltä pois. Syytä tinnitukseen ei ole löytynyt. En ole kovaäänistä musiikkia kunnellut ja toimisto työpaikkana oli hiljainen. Nyt jo vanhuuseläkkeellä.

Vierailija
51/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös menierintauti aiheuta tinnitusta?

Puolisollani on ollut tinnitystä kauan (osittain perinnöllistä, osittain työpaikan melusta johtuvaa) ja nyt on myös Menieren tauti, jota julkinen hoiti 10 vuotta asentohuimauksena.

Menier-kohtaukset pysyvät poissa erittäin tiukasti vähäsuolaisella ruokavaliolla ja hän sanoi, että  hieman on tinnityskin lieventynyt. Syö n. 2 grammaa suolaa päivässä.

Tinnitykseen on myös tulossa hoito. Ei siis vaikuta itse korviin, vaan aivoihin annettavalla hoidolla saadaan hämättyä niin, että tinnitys vähenee ainakin.

Vierailija
52/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinnitykseen on myös tulossa hoito. Ei siis vaikuta itse korviin, vaan aivoihin annettavalla hoidolla saadaan hämättyä niin, että tinnitys vähenee ainakin.

Aivan, vaan 5 vuotta enää! (todellisuudessa 10)

Vierailija
53/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, vaan 5 vuotta enää! (todellisuudessa 10)

On siitä tiedosta kuitenkin ainakin nuorille potilaille toivoa.

Vierailija
54/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmenen pitäis jaksaa tätä paskaa ja samalla raataa yhtä paljon kuin kaikki muutkin. En jaksaisi päivääkään!

Vierailija
55/67 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jos on itse aiheuttanut työkyvyttömyytensä, niin miksi se pitäisi yhteiskunnan maksaa, ja itsekin sanoit, että et halua olla rasite yhteiskunnalle, niin älä sitten ole.

Ihmiset myös syövät epäterveelisesti eivätkä harrasta liikuntaa, yhteiskunnan ei pitäisi maksaa siitä kun saavat veritulppia ja joutuvat teholle tai leikkaukseen. Maatkoon sairaalassa ilman sairaslomapalkkaa kun kerran itse ovat sydän- ja verisuonitautinsa aiheuttaneet.

Vierailija
56/67 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestulkoon kaikilla esiintyy ajoittaista tinnitusta, pitäisikö minunkin joka kerran kun korvissa soi lähteä saikulle?

Vierailija
57/67 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän viisi kolme

Vierailija
58/67 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?? Sako siitäkin sairauslomaa?? Mulla on korvat huutaneet 40 vuotta niin ettei kuulu mitään muuta mutta koskaan ei ole puututtu asiaan. 

En tosin ole saanut saikkua murtuneeseen selkään, vakavaan masennukseen, burn outiin, piiskaniskaan, uniapneaan enkä 3-hermosärkyynkään.

Vierailija
59/67 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvissa soi ja rakenne kynsi katkesi kyllähän siittä pitää saikuttaa vähintään puolivuotta. Ja tiedoksi työnantajallasi on velvollisuus tarjota sinulla kuulosuojaimet jos asia noin paljon vaivaa.

ahahhaha 🤭🤪 Etkö reppana edes tiedä mitä tinnitus on? Ei se jää kuulosuojainten ulkopuolelle.

Vierailija
60/67 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähestulkoon kaikilla esiintyy ajoittaista tinnitusta, pitäisikö minunkin joka kerran kun korvissa soi lähteä saikulle?

Et ymmärrä mitä eroa on ajoittaisella ja jatkuvalla? Niin mä arvasinkin.