Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pakkaat lentokoneeseen hiusten pesuaineet ym 100ml maximituotteet?

Vierailija
03.01.2023 |

Ostatko valmiiksi matkakokoisia tuotteita vai puserratko tyhjiin 100ml purkkeihin ne omista isoista pulloista kotona?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paikan päällä, jos tarvitsee. Usein hotelleissakin on shampoota ja hoitoainetta.

Vierailija
2/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusta työni puolesta noin 100 päivää vuodessa ympäri maailmaa ja olen nainen. Max 1,5 viikon matkoilla mulla on mukaan vain käsimatkatavarat.

Hotelleissa on shampoot, hoitoaineet ja suihkusaippuat, joten niitä en kuljeta mukana. Nesteet, jotka kuljetan käsimatkatavaroissa on dödö, hammastahna, hiuslakka, meikkivoide ja huuliherpesrasva. Kaikki nuo myydään alle 100 ml pakkauksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nuo paikan päällä. Mitään järkeä raahata jotain shampoota ympäri maailmaa lentokoneessa.

Vierailija
4/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tursotan pakastepusseihin matkalla tarvitsemani määrän.

Vierailija
5/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Jos olen pidempään reissussa, niin ostan paikan päältä. Hotellien shampoot on yleensä huonoja, ja monesta puuttuu hoitoaineet nykyään.

Vierailija
6/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kiinteitä niin paljon kuin voin esim. Hammastahna, dödö, palasaippua, palashampoo. Loput mahtuu sitten helposti nesterajoihin.

Vierailija
7/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hotelleista otettuja tyhjäksi käytettyjä pesuainepulloja sekä pieniä muovisia viinapulloja, jotka täytän kotona ennen matkaa. Sen verran paljon tulee matkusteltua, ettei ihan joka toinen viikko huvita ostaa kohteesta jotain isoa shampoopulloa, jota sitten käyttää muutaman kerran ja jättää sinne. 

Siinä mielessä nuo nesterajoitukset on ihan hyvä juttu, ettei tule kannettua turhan takia ylisuuria pesuainepulloja mukanaan. Lisäksi saa helpommin kaiken tarpeellisen mahtumaan käsimatkatavaroihin. 

Vierailija
8/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hotellishampoita ja suihkusaippuaa, mutta hoitoainetta täytän yleensä pieneen pulloon kotona (hotellien hoitoaineet yleensä huonoja). Meikin puhdistamiseen ostan yleensä apteekista sen pienimmän Aqualan L putkilon (30 g) ja tätä käytän myös käsirasvana.

Seerumi on pienessä pullossa, joten sen otan mukaan, mutta silmänympärysvoidetta ja kosteusvoidetta puserran niihin pieniin matkapurnukoihin tarvittavan määrän.

Minigrippiin vielä lisäksi normaalikokoinen dödö ja minikokoinen hammastahna. Lisäksi siirrän meikkivoiteen meikkipussukasta minigrippiin.

Vierailija
9/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän hotellishampoita ja suihkusaippuaa, mutta hoitoainetta täytän yleensä pieneen pulloon kotona (hotellien hoitoaineet yleensä huonoja). Meikin puhdistamiseen ostan yleensä apteekista sen pienimmän Aqualan L putkilon (30 g) ja tätä käytän myös käsirasvana.

Seerumi on pienessä pullossa, joten sen otan mukaan, mutta silmänympärysvoidetta ja kosteusvoidetta puserran niihin pieniin matkapurnukoihin tarvittavan määrän.

Minigrippiin vielä lisäksi normaalikokoinen dödö ja minikokoinen hammastahna. Lisäksi siirrän meikkivoiteen meikkipussukasta minigrippiin.

Teen siis 2-3 päivän työreissuja pari kertaa kuukaudessa, joten pakkauskokemusta löytyy jo yli 10 vuotta.

Vierailija
10/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi pessyt hiukset shampoolla joskus vuonna 2005.

Pelkkä vesipesu riittää, aineet on ihan turhia.

Vierailija
11/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen poissa kotoa noin 250-300 päivää vuodesta ja paikka vaihtuu aika usein. Käsimatkoihin työnnän omat tavarat ja ruumaan menee työtarvikkeet, paitsi läppäri. Shampoot ja hoitoaineet laitan 100 ml pulloihin, rasvat ja kasvoaineet ostan aina pikkupurkkeina tai sitten pakkaan ne uudestaan pienempiin törppöihin, hammastahna on joko tablettina tai pikkutuubina. Kohdemaassa ostan vielä uudet ja jätän hotelliin tai asuntoon jos on pidempi komennus. Ei se nyt niin kallista ole. Tuolla 100 ml pärjään pari viikkoa. Deodorantti on stick eli ei mene nesteisiin. Ihorasva ja saippua on palana eli ei mene nesteisiin. Meikkivoidetta en käytä nestemuodossa eli ei mene nesteisiin. Poskipuna, kaljal, kulmakynä, aurinkopuuteri ja muut on myös kuivia. Ainut neste meikkipuolella on eyeliner, ripsienpohjustusmaskara ja ripsiväri. 

Eli nesteissä on shampoo, hoitoaine, 2x kasvoöljy, meikin puhdistusaine, kasvovesi, kasvorasva ja seerumi, kuorinta, hajuvesi, (hammastahna), ripsiväri ja ripsienpohjustusmaskara, eyeliner, kynsilakka ja pienemmässä pussissa vielä kynsilakanpoistoainelappuineen. Olen huomannut, että 1l pussien muotoilulla on suuri merkitys, kuinka paljon saa mukaan ja 100 ml purkeilla myös. En yleensä käytä niitä kaupasta ostettavia erillisiä kirkkaita purkkeja, vaan matkakokoisten tuotteiden purkkeja.

Vierailija
12/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakokoiset tuotteet tai itse pulloihin puserretut ajaa saman asian ja molemmat pitää pakata samoin siihen minigrip-pussiin. Miksi kyselet?

Vierailija
13/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on matkakokoiset tuotteet ja täytän ne putelin uudelleen tarvittaessa. Tosin esim deodorantti on voidemaista, käytän useimmiten palashampoota ja meikinpoistiin liinoja reissussa, joten lähinnä kosteusvoide ja suihkusaippua on ne mitä tarvitsen nestemäisinä. 

Nykyään ei voi enää luottaa siihen että hotelleissa on muuta kuin perussaippuaa ja aika usein majoitun huoneistoissa joissa ei ole aina sitäkään. 

Vierailija
14/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan aina ruumalaukun kanssa niin ei tarvitse koneessa kikkailla laukun kanssa eikä pakatessa ole ongelmia.

Ja se ruumaan menevä ei ole mikään jättilaukku.

Vierailija
15/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilailen itse netistä pieniä purkkeja esim: https://tinyurl.com/4t4mc2k8 Tuolta löytyy monia pikkupurkkeja, joita saa kätevästi mukaan matkoille. Otan aina pikkupurkin vaikka liikkuisin junalla, koska en jaksa kantaa isoa purkkia ja mitä, jos se vahingossa aukeaa.

Vierailija
16/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan nuo paikan päällä. Mitään järkeä raahata jotain shampoota ympäri maailmaa lentokoneessa.

No riippuu vähän mihin matkustaa. Jos menet Ruotsiin tai muuhun sivistyneeseen Eurooppalaiseen maahan niin voit löytää sopivia tuotteita, mutta kun lähdet Saksan alapuolelle niin alkaa tulemaan jo vastaan sen verran outoja tuotteita, että en viitsi niiden kanssa lähteä ottamaan riskejä. t. allerginen

Vierailija
17/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilailen itse netistä pieniä purkkeja esim: https://tinyurl.com/4t4mc2k8 Tuolta löytyy monia pikkupurkkeja, joita saa kätevästi mukaan matkoille. Otan aina pikkupurkin vaikka liikkuisin junalla, koska en jaksa kantaa isoa purkkia ja mitä, jos se vahingossa aukeaa.

Sama! Ostan aina 100ml purkkeja netistä kun niitä saa halvalla tulevia matkoja varten. Multa löytyy niin shampoot, hoitoaineet yms nesteet

Vierailija
18/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan paikan päällä, jos tarvitsee. Usein hotelleissakin on shampoota ja hoitoainetta.

Lentelen paljon viikonloppumatkoja ja muita lyhytkestoisia reissuja niin kyllä siinä säästää paljon rahaa kun tuo omat tökötit kotoa.

Vierailija
19/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostan kohteessa, mutta jos tiedän meneväni kentältä suoraan jonnekin hostelliin, jossa pitää olla omat putelit, niin ostan Suomesta pienen purkin, jossa on aineet valmiina ja heitän tyhjennettyä roskiin. Turha noita pikku purkkeja on kaappiin ostaa 

Vierailija
20/24 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pikkupulloihin, koska mulle käy vain harvat pesuaineet. Kotimaan matkoille otan pesuaineiden jämät ja lisäksi näytepakkauksia, jos jämät ei riitä. Usein käytän likaavat ja tahraavat aineet hotelleissa mm. erään glitter voiteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän