Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä aloitte harmaantumaan?

Vierailija
03.01.2023 |

Mietin tässä, että alanko nyt näin 27-vuotiaana naisena ennenaikaisesti harmaantumaan. Minulla on luonnostaan lähes mustat hiukset ja ohimolle alkanut ilmestymään lähes valkoisia hiuksia. Oma äitini alkoi myös harmaantumaan ensimmäiseksi ohimolta. Harmaantuminen itsessää ei ahdista, mutta olisi osannut odottaa ensimmäisiä vasta kymmenen vuotta vanhempana.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin löysin ekat harmaat alle 3-kymppisenä, nyt 5-kymppisenä on harmaata jo paljon, mutten kuitenkaan täysin harmaa ole. Olen värjännyt hiuksiani jatkuvasti, mutta kypsyttelen ajatusta sen vähentämisestä tai jopa lopettamisesta. Hiukseni ovat luonnostaan kultaan vivahtavat tummanvaaleat ja mielestäni tuo harmaa vaan ei kyllä imartele yhtään, ei sovi ihonväriin ja tekee vanhan ja väsyneen näköiseksi.

Vierailija
22/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla mustatukkaisten ongelma. Itsekin sain ekan harmaan jo 26-vuotiaana. Vihaan harmaita hiuksia! Nyt niitä onkin jo paljon kymmenessä vuodessa tullut. Aion tänään ostaa mustaa ja punaista silkkipaperia, jolla värjään koska sävyttävistä naamioista ei ole mihinkään. Myös aktiivihiiltä ajattelin ostaa ja kokeilla sen kanssa. Voi meitä raukkoja. Olisinpa blondi niin ei näkyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä tuli ekat yksittäiset harmaat. Viisikymppisenä juurikasvussa oli selvästi harmaata. Kuusikymppisenä olen lopettanut harmaiden peittelyn. Toivon, että kymmenen vuoden päästä minulla olisi valkoiset hiukset kuten äidilläni.

Vierailija
24/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 29v kun löysin ensimmäiset harmaat. Vuosi vuodelta tullut enemmän, olen nyt lähemmäs 60v.

Vierailija
25/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisenpuolikas lohkaisi, että värjäänkö hiukseni. 

Vierailija
26/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

65, ei vielä harmaata

Vierailija
27/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä harmaiden hiusten peittelyä ja häpeämistä. Itse en ole ikinä omia värjännyt, vaikka aloittajan tavoin aloin melko aikaisin harmaantumaan. 

Vierailija
28/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla mustatukkaisten ongelma. Itsekin sain ekan harmaan jo 26-vuotiaana. Vihaan harmaita hiuksia! Nyt niitä onkin jo paljon kymmenessä vuodessa tullut. Aion tänään ostaa mustaa ja punaista silkkipaperia, jolla värjään koska sävyttävistä naamioista ei ole mihinkään. Myös aktiivihiiltä ajattelin ostaa ja kokeilla sen kanssa. Voi meitä raukkoja. Olisinpa blondi niin ei näkyisi.

Tämä! Kun olisi blondi niin ei harmaat näkyisi.

Mutta ei. Oma väri on tummanruskea ja siinä näkyy harmaa ärsyttävän hyvin.

Vierailija
29/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin löysin ekat harmaat alle 3-kymppisenä, nyt 5-kymppisenä on harmaata jo paljon, mutten kuitenkaan täysin harmaa ole. Olen värjännyt hiuksiani jatkuvasti, mutta kypsyttelen ajatusta sen vähentämisestä tai jopa lopettamisesta. Hiukseni ovat luonnostaan kultaan vivahtavat tummanvaaleat ja mielestäni tuo harmaa vaan ei kyllä imartele yhtään, ei sovi ihonväriin ja tekee vanhan ja väsyneen näköiseksi.

Niin ja siis välillä olen pitänyt pidempää taukoa värjäysten välissä niin että olen nähnyt, miltä se harmaus näyttää. En kyllä taida tosiaan olla vielä kypsä lopettamiseen, ehkä sitten joskus myöhemmin toivottavasti.

Vierailija
30/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lapsesta asti harmaita ohimolla, siinä ikään kuin "naamakarvat" jotka on ihan vaaleita muuttuu vähitellen hiukseksi jotka on tummanruskeita. Minua kiusattiinkin koulussa harmaista hiuksista :D Mutta muuallekin harmaita alkoi tulla 30 v eteenpäin, nyt 48 v:nä olisin jo täysin harmaa ellen värjäisi kerran kuussa.

Vierailija
31/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä harmaiden hiusten peittelyä ja häpeämistä. Itse en ole ikinä omia värjännyt, vaikka aloittajan tavoin aloin melko aikaisin harmaantumaan. 

Mulle ei ainakaan sovi harmaat ja vaaleat hiukset, kun aina on ollut tummat. Kerran menin värjäämään hiukset vaaleammaksi hölmöyttäni, mutta näytti niin kamalalta, että värjäsin heti seuraavana päivänä takaisin omaan väriin. Jos tulee harmaita, niin ehdottomasti alan värjätä hiuksia sitten, kun on niin tottunut tähän omaan väriin. 

Vierailija
32/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kivan näköistä jos tummat hiukset harmaantuvat hienoksi hopeaksi. Omani ovat maantien väriset eikä harmaita näy.

Paitsi.. Kulmakarvoihin on tullut sellaisia kovia kikkuroita hopanharmaita karvoja. Ne ovat ihan eri materiaalia kuin vanhat karvat. Nyppimällä kyllä helppo poistaa.

Ja ikää on 45v.

Ihan sama tilanne mulla. Olen 60 v. Nää maantienväriset taitaa harmaantua aika heikosti, joutuu varmaan värjäilemään hautaan asti kun ei tule luonnonblondausta.

Vierailija
33/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen katselin peilistä että loistaako joku hius vähän kuin sellainen hopeinen kuuseen ripustettava nauha.

Täytynee ruveta tutkimaan tarkemmin.

52v

Vierailija
34/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 47-vuotiaana tuli ensimmäinen harmaa. Keskiruskeat punertavat hiukset.

N47

Vierailija
35/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, mutta kyllä se on ihan henkilökohtainen asia tietysti. Värjää kuka värjää, luonnostaan harmaantuneet hiukset ovat kuitenkin kauniit. Ilmaisia luonnollisia raitoja :) 

Vierailija
36/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! On siis hyvinkin mahdollista, että ensimmäiset harmaat ilmestyivät nyt. Ei itseä haittaa, antaa luonnetta. 

-ap

Ihailen asennettasi! Itse olisin varmaan saanut sun iässä paniikkikohtauksen. :D

Vierailija
37/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, mutta kyllä se on ihan henkilökohtainen asia tietysti. Värjää kuka värjää, luonnostaan harmaantuneet hiukset ovat kuitenkin kauniit. Ilmaisia luonnollisia raitoja :) 

No kaikki eivät tykkää vaaleista raidoista. 

Vierailija
38/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! On siis hyvinkin mahdollista, että ensimmäiset harmaat ilmestyivät nyt. Ei itseä haittaa, antaa luonnetta. 

-ap

Ihailen asennettasi! Itse olisin varmaan saanut sun iässä paniikkikohtauksen. :D

Oon taas puolestani aika neuroottinen ihon ikääntymisestä. Käytössä kaikki mahdolliset seerumit ja jaderullat. Hiukset saa kyllä harmaantua, mutta ryppyistä naamaa en halua. Jokaisella kai omat epävarmuutensa.

-ap

Vierailija
39/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

<30

Vierailija
40/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 30-v aloin nyppimään valkoisia hiuksia päästäni. Oikeen paistaa sieltä kun tummat hiukset :(