Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä aloitte harmaantumaan?

Vierailija
03.01.2023 |

Mietin tässä, että alanko nyt näin 27-vuotiaana naisena ennenaikaisesti harmaantumaan. Minulla on luonnostaan lähes mustat hiukset ja ohimolle alkanut ilmestymään lähes valkoisia hiuksia. Oma äitini alkoi myös harmaantumaan ensimmäiseksi ohimolta. Harmaantuminen itsessää ei ahdista, mutta olisi osannut odottaa ensimmäisiä vasta kymmenen vuotta vanhempana.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaatuminen alkaa 30-50 vuotiaana. Oot kohta kolmikymppinen, niin tuskin täysin ennenkuulumatonta vaikka ei oliskaan yleistä.

Vierailija
2/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v löysin ekan harmaan. Nyt olen kohta 50v ja otsalla vähän isompi kiehkura harmaata ja siellä täällä muutenkin. Valtaosa hiuksista kuitenkin ihan ruskeaa vielä. Ja tosi moni alkaa harmaantua kyllä jo 30v mutta eipä sitä huomaa, kun ihmiset värjäävät niin paljon hiuksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vielä harmaita, oon 58 v.

Vierailija
4/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla kans joku 27 vee kun löysin ekat harmaat. Nyt oon 39-vuotias, ja mun hiukset on täysin harmaat jo. Tosin värjään niitä tummemmaksi, mutta jos antaisin kasvaa niin pää olisi lähes valkoinen.

Vierailija
5/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kivan näköistä jos tummat hiukset harmaantuvat hienoksi hopeaksi. Omani ovat maantien väriset eikä harmaita näy.

Paitsi.. Kulmakarvoihin on tullut sellaisia kovia kikkuroita hopanharmaita karvoja. Ne ovat ihan eri materiaalia kuin vanhat karvat. Nyppimällä kyllä helppo poistaa.

Ja ikää on 45v.

Vierailija
6/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 vuotiaana.

Ootpa hauska.

Vierailija
7/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ihan pari vuotta sitten ja harmittaa, ettei harmaita tule nopsemmin. Nyt on jo aika paljon ja pesen hiukset sellaisella harmautta korostavalla shampoolla, että saisin raidat paremmin esille.

Mielestäni harmaat hiukset ovat kauniit, sekä miehellä että naisella-

Olen 58 vee, mies on vuoden nuorempi ja hällä harmaata ihan kunnolla ollut jo pitkään ja parta myös harmaa

Vierailija
8/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisiä harmaita löysin 25-vuotiaana ohimolta. Nyt 33-vuotiaana löytyy aika paljon harmaita jo aika lailla kaikkialta ja kipuilen asian kanssa. Miesystävällä on jo runsaasti harmaita (onkin mua vanhempi), mutta miesten tapauksessa se on jopa seksikästä.

Vierailija
9/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin nyt jouluna ensimmäiset harmaat hiukset.

N52

Vierailija
10/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on oma hiusväri, sellainen hyvin tumma ja paksu hiuslaatu, joten harmaat näkyy... Ensimmäisen löysin 25-vuotissyntymäpäivänäni. Sen jälkeen olen löytänyt ehkä pari harmaata vuodessa. Olen nyt 31-vuotias. Eivät ole vielä haitanneet, mutta kieltämättä kyllä harmittaa, kun joukkoon ilmestyy aina välillä yksi erivärinen hius. Aion ottaa sitten vaaleita raitoja kun alkavat enemmän häiritsemään. Nautin nyt omasta hiusväristä ilman kampaamokäyntejä niin kauan kuin saan... Äitini ei ole hirveästi harmaantunut ja on jo yli 60, isäni puolella sen sijaan on paljon täysin harmaita henkilöitä.

Työkaverini kuulemma alkoi harmaantumaan jo 16-vuotiaana. Nyt on reilu 40 vee ja täysin harmaa juurikasvu.

Vierailija
11/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 vuotias, ei vielä harmaita hiuksia. Mies saman ikäinen ja jo harmaa ohimoilta.

Vierailija
12/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiaana kampaaja löysi ekat harmaat niskahiuksista. Oli aikamoinen järkytys itselleni, varsinkin kun tollo kampaaja voivotteli, että kyllä ne harmaat NIIN vanhentaa naista, kun taas miehillä ne tekevät charmantiksi. Siitä lähtien olen värjännyt, eli jo yli 30 vuotta.

Vierailija
13/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30-vuotiaana, nyt oli 46-vuotias. 

Olen perinyt isäni suvun tummat karheat hiukset, jotka harmaantuu aikaisin. 

Toistaiseksi värjään hiuksia, mutten ihan niin usein kuin tarvitsisi; harmaa juurikasvu kyllä näkyy. 

Vierailija
14/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 v. Päässä ehkä viisi harmaata, eli en ole vielä alkanut. Isälläni ei ole yhtään harmaata, äiti alkoi harmaantumaan 65 v.

Kampaajani sanoi, että minä tulen vain vaalenemaan.

Vierailija
15/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni puolelta perinyt mustatukkageenit. Olen nyt 65v nainen ja vain muutama harmaa hius. Annan niiden näkyä, ei haittaa vaikka olisi enemmänkon.

Moni luulee, että mulla on peruukki, kun paksu musta tukka ulottuu puoleen selkään.😊

Vierailija
16/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

33v löysin ekan harmaan. Nyt olen kohta 50v ja otsalla vähän isompi kiehkura harmaata ja siellä täällä muutenkin. Valtaosa hiuksista kuitenkin ihan ruskeaa vielä. Ja tosi moni alkaa harmaantua kyllä jo 30v mutta eipä sitä huomaa, kun ihmiset värjäävät niin paljon hiuksiaan.

Sama juttu: 33-vuotiaana. Jokin välähti auringonvalossa ohimollani, ja löysin siitä kolme tanakkaa, kiiltävänhopeista jouhta. Nyt olen 57, ja korvien kohdalta eteenpäin hiukseni ovat harmaanvalkoraidalliset. Jouhimaisia hiuksia ei enää löydy, vaan kaikenväriset ovat sovussa keskenään.

Vierailija
17/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mukavaa harmaantua, mutta tukka muuttuu vaan tummemmaksi iän myötä ihan kuten äidilläni, tädeilläni sekä mummollani.

Vierailija
18/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi mukavaa harmaantua, mutta tukka muuttuu vaan tummemmaksi iän myötä ihan kuten äidilläni, tädeilläni sekä mummollani.

Minä lopetin hiusten värjäyksen korona-aikaan, kun tajusin, että oma ruskea väri on itse asiassa tosi hyvä. Minun hiukset ovat myös tummentuneet iän myötä. 

Vierailija
19/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä 48-vuotiaana. Babyfacena tykkään, luo kivan kontrastin.

Vierailija
20/47 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! On siis hyvinkin mahdollista, että ensimmäiset harmaat ilmestyivät nyt. Ei itseä haittaa, antaa luonnetta. 

-ap