Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa kukaan ei ole valmis tekemään asioiden eteen yhtään mitään? odotetaan aina, että joku muu tekee....

Vierailija
03.01.2023 |

Olen miettinyt tätä monesti.. Ihmiset vaan valittaa jokapuolella kaikesta. Milloin ylipainosta, milloin omasta työpaikasta, milloin alkoholin tuomista vaivoista, milloin omasta terveydestä ylipäätään, milloin poliittisista ongelmista yms yms. Sitten kysyt ihmisiltä, että no mitäs sä olet tehnyt tämän asian suhteen? hiljaista pitelee.

Esimerkkinä oma sisareni joka valittaa päivittäin omasta painostaan, kysyin häneltä että oletko sä tehnyt ihan jotain tekoja omassa arjessasi poistaaksesi tämän ongelman? Oletko muuttanut mitään tapojasi? yhtäkkiä keskutelu kääntyykin siihen että minä en tiedä mistään mitään ja minä olen syyllinen... Kysymys kuuluu, ketä te ihmiset odotatte aina pelastavanne teidät ongelmasta kuin ongelmasta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee.

Vierailija
2/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntarakenne totuttaa ihmisen siihen. Kun loppujen lopuksi ei tarvitse tehdä mitään (viimeistään kelan tukikassa ottaa susta kopin) niin eihän sitä sit tarvitse tehdä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisten kollegoiden kanssa töitä tehdessä huomannut, että ei ole kyllä suomalainen erikoispiirre - ehkä jopa päinvastoin, ainakin jos kyseessä on kokonaisuuden eteen työskentely eikä välittömästi vaikuta omaan hommaan.

Vierailija
4/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisiin päätöksiin "tavallinen" kansalainen ei voi vaikuttaa käytännössä lainkaan sillä päättäjät tekevät juuri niin kuin itse haluavat. Ja ei, se iän ikuinen hokema "kansa on itse päättäjänsä valinnut" ei pidä paikkaansa. Eihän nykyisessä hallituksessa edes ole niitä kahta puoluetta jotka saivat viime eduskuntavaaleissa toiseksi ja kolmanneksi eniten ääniä. Se puolue, joka saa eniten ääniä, pääsee kasaamaan hallituksen. Ei ole väliä, vaikka ero esimerkiksi toiseksi tulleeseen olisi kuinka pieni. Tämä aiheuttaa yleensä sen, että hallituksesta ei tule oikeasti "kansan näköinen".

Vierailija
5/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisiä ei arvosteltaisi negatiivisesti ja koko ajan puututtaisi aikuisen ihmisen asioihin niin he pysyisivät hoikkina ja voisivat paremmin.

Nythän ulkonäön henkilökohtaisesta arvostelusta saa rangaistuksen, kun tuli voimaa uusi laki 1.1.2023.

Vierailija
6/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismi. Ei tarvitse eikä saa yrittää. Kela ja sosiaaliviranomainen hoitaa.

Vierailija
7/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun aloit muista valittamisen niin oivalsin juuri tänä aamuna että suomalaiset on huomauttelijoita, olen olettanut että syystä tai toisesta triggeröisin sen, mutta ei se taida johtua mistään muusta kuin syvään juurtuneesta opitusta käyttäytymismallista, että huomautellaan jos vain tilaisuus tarjoutuu.

Vierailija
8/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälisten kollegoiden kanssa töitä tehdessä huomannut, että ei ole kyllä suomalainen erikoispiirre - ehkä jopa päinvastoin, ainakin jos kyseessä on kokonaisuuden eteen työskentely eikä välittömästi vaikuta omaan hommaan.

Samaa mieltä. Kyllä suomalaisilla on enemmän halua tehdä yhteisten asioiden eteen ja tuo haukuttu sosialismikin on sitä. Useimmat haluavat myös pitää kyseistä systeemiä yllä kunhan vapaamatkustajia ei tule liikaa.

Vierailija
9/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismissa ei yksilöt mene yhteisen edun edelle. Katso venäjänryssiä. Suomalaiset on samanlaisia saamattomia vätyksiä

Vierailija
10/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko sitä, että ihmiset on sosialisoitu avuttomiksi? Tämä on palveluyhteiskunnan tarkoituskin. Mikäli ihmiset itse tekisivät asiat ilman ns. asiantuntijoiden ym. apua, ei yhteiskunta toimisi.

Lihavuus on hyvä esimerkki. Lihavat olivat onnellisia ja heitä pidettiin menestyneinä vielä 1950-luvulla. Sitten lihavuudesta tehtiin lääketieteen avulla esisairaus ja lihavuuden hoidosta erinomainen business. Vaikka lääketiede ja lihavuusbusiness on ollut läsnä vuosikymmeniä, ihmiset vain lihovat, vaikka lihava ei halua olla lihava. Eli lihava ei ole lihava tiedostavan mielen johdosta, vaan jotain on pielessä jossain muussa. Esimerkkinä antibioottien ja muiden lääkkeiden aiheuttama lihavuus on asia, jota ei varmasti tulla koskaan vahvistamaan. Tai jokin muu tekijä, joka vähentäisi lihavuusbusinestä.

Mikäli olet antanut aivopestä itsesi ja näet lihavat luusereina, onneksi olkoon, olet tyhmä! Viisas ymmärtää mistä ajatukset tulevat ja osaa haastaa sopivalla tavalla toduuseksi piilotellut motiivit. Uskontofilosofiassa tämä tarkoittaa usein Jumalaa, tieteen filosofiassa sitä, että suurin osa uskoo valheeseen.

Vierailija
11/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismi ja vasemmistolaisuus on opettanut ihmiset tuollaisiksi. Vain Pohjanmaalla ollaan erilaisia, siellä kun ollaan oltu yrittäjähenkisiä aina.

Vierailija
12/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliittisiin päätöksiin "tavallinen" kansalainen ei voi vaikuttaa käytännössä lainkaan sillä päättäjät tekevät juuri niin kuin itse haluavat. Ja ei, se iän ikuinen hokema "kansa on itse päättäjänsä valinnut" ei pidä paikkaansa. Eihän nykyisessä hallituksessa edes ole niitä kahta puoluetta jotka saivat viime eduskuntavaaleissa toiseksi ja kolmanneksi eniten ääniä. Se puolue, joka saa eniten ääniä, pääsee kasaamaan hallituksen. Ei ole väliä, vaikka ero esimerkiksi toiseksi tulleeseen olisi kuinka pieni. Tämä aiheuttaa yleensä sen, että hallituksesta ei tule oikeasti "kansan näköinen".

Niin, Petteri Orpohan sen aiheutti kun oli ma ah an mu ut to ki im as sa an niin ehdoton ettei persut kelvanneet hallituskumppaniksi.

Vierailija
13/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisiä ei arvosteltaisi negatiivisesti ja koko ajan puututtaisi aikuisen ihmisen asioihin niin he pysyisivät hoikkina ja voisivat paremmin.

Nythän ulkonäön henkilökohtaisesta arvostelusta saa rangaistuksen, kun tuli voimaa uusi laki 1.1.2023.

Enpä tuosta laista ole tiennytkään. Mitenköhän se tarkemmin menee?

Vierailija
14/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun aloit muista valittamisen niin oivalsin juuri tänä aamuna että suomalaiset on huomauttelijoita, olen olettanut että syystä tai toisesta triggeröisin sen, mutta ei se taida johtua mistään muusta kuin syvään juurtuneesta opitusta käyttäytymismallista, että huomautellaan jos vain tilaisuus tarjoutuu.

Samaa tehdään kaikkialla muuallakin. Ei suomalaiset ole siinäkään asiassa mitään poikkeuksia. Tosin Suomessa huomauttelu on kohtuullisen hienovaraista. Joissain maissa nimittäin asiat kerrotaan suoraan kainostelematta.

Vierailija
15/15 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa ilmiötä taloyhtiön asioissa. Osakkaat kuvittelee elävänsä jossain hotellissa eikä osaa edes huoltoyhtiöön ilmottaa, jos talossa yhteisillä alueilla tai pihalla on jotain vikana. Jos en itse tee ilmoitusta, niin kaikki saa olla ihan miten sekaisin vaan. Naapuri jopa valitteli joskus mulle, että miten tuokin asia on noin ollut jo kaksi viikkoa. Ehdotin, että mitä jos soittaisi huoltoyhtiöön. Mutta ei. Valittaminen ja muiden vaivannäön odottelu on ilmeisesti paljon mukavempaa.