Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: mitkä olisivat lastesi nimet jos olisit saanut yksin päättää...???

14.11.2006 |

Entäs mitkä niistä sitten loppuen lopuksi tuli?

Meillä on siis

Nuppu Emeliina

Aamu Ellinoora

Uuno Eemeli

Vappu Esteri

Jos itse olisin päättänyt oltais varmaan aikas samoilla linjoilla mutta esikois tyttäremme Aamu ja Nuppu olisivat kyllä Tinja ja Taika. Yritin silloin miehelle pitkään tuputtaa mutta ei millään kelvannu sille :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöstä olisi kummankin lapsukaisen kohdalla tullut varmaan Astam Anja, Helena, Elisabet tai Eleonora (eka tai toka nimi). Esikoisesta tulikin Eva Lydia, kummatkin nimet olivat minun ehdotuksia ja miehellekin upposi.

Toinen lapsi olikin sitten poika, ja kummallekin vanhemmalle sopivia nimiä oli todella vaikea löytää. Minä olisin antanut Andreaksen, mies Isakin, mutta kummankaan mielestä toisen ehdotus ei sopinut juuri tämälle pojalle. Mies ei myöskään pitänyt lyhyistä nimistä Dan, Dag, Jan tai Jon. Pojasta tuli lopulta Viktor Erik. Toinen nimi on isoisäni mukaan, mieheltä ei vastalauseita.

Jos sukulaisten nimiä ei tarvitsisi ottaa huomioon, meillä voisi olla myös Linnéa, Kristian tai Henrik.

Vierailija
2/11 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyton keskimmainen nimi olis ollut Tuulia johon mies ei suostunut

Etunimeksi olisin halunnut Taika tai Lumilla (vanha suomalainen muunnos venalaisen pyhimyksen Ludmila-nimesta)

Jos poikani olisi ollut tytto etunimeksi olisin laittanut Liliella vaikka Ella onkin aivan liian yleinen mun makuun. Se vain maistuu suussa ihanalta nimelta

Niin ja pojan nimeen olis tullut keskelle Esa kun sita on mun suvussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta nimiä olen miettinyt jo vuosia :)

Pikkuhiljaa aina välillä ehdottelen miehelleni nimiä, mutta kovin monet se tyrmää. Tästä ois voinu tulla vaiks Miisa Elina Pauliina tai Vili Voitto Kalervo, mutta vain Elina kelpaa hänelle (Voitto EHKÄ), muut ei lainkaan. Uskon kuitenkin, että löydämme vielä molemmille kelpaavan nimen. meillä on kuitenkin aikalailla samanlainen nimimaku. minulla vaan laajempi ja hänellä aika rajallinen... enkä minäkään hänen ehdotuksilleen lämpene kuin harvoin. ja harvoin niitä tuleekin, mutta onhan meillä aikaa toukokuuhun :)

4/11 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiinatäti - 01.12. 20:23 vastaa tähän viestiin (5/5)

kaikille on kerrottu kun on tavattu/juteltu

meillä on kaikilla ollu (kutsuma)nimi valmiina jo ennen syntymää tai ainakin hetipian jälkeen eikä ole odoteltu ristiäisiin tms. julkistusta.

Siis miten ihmeessä??Menikö nikit taasen sekaisin vai mitä??

Vierailija
5/11 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojasta olisi voinut tulla Jere,koska se oli nimi josta pidin ihan nuorena jo,toisaalta Rasmus oli nimi josta pidin sillähetkellä ja se karsiutui pois ainoastaan joska sukunimemme kanssa se olisi ollut vaikea yhdistelmä RasmuS S.....

Myös nimet Vili,Oliver ja Oskari olivat minun listassani ja muistaakseni pohdin ihan vakavasti myös Miikaa,Santeria ja Valtteria.

Vierailija
6/11 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kun siis minulle ja miehelleni on tulossa eka oma, mutta minulla on viisi veljeä ja isoveljellä kaksi lasta. puhun ' meistä' usein koko sukuna kun ollaan niin isoa perhettä ja läheisiä ja paljon tekemisissä ym. ehkä mun pitäis oppia hiukan erittelemään koska kerron mistäkin perheestä. kun on oikeestaan kolme ja kaikki niin " omia" :)

ymmärrän että tämä saattaa aiheuttaa sekaannuksia. toivottavasti ei kuitenkaan kukaan ole esim. yöuniaan menettäny pohtiessaa mun perhekuvioitani :) koitan jatkossa olla tarkempi.

(toivottavasti tämä viesti osuu körömöllin silmiin ja siten saavuttaa oikean osoitteen)

Vierailija
7/11 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiri ja Eelis. Mutta enpäs kerro, minkä nimiset nyt ovat :)

8/11 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis lapset:

Joonas Onni Allan, josta oltiin kyllä ihan yksimielisiä eli poika olis Joonas, vaikka oisin yksinkin päättänyt, jos Joonas ois ollut tyttö niin hän olis Janina..myöskin yksimielisesti päätettynä ;o)!!

Jesper Eetu Antero, josta ehdotin myös Rasmusta..mieskin kyllä tykkäs siitä, mutta halusi pojasta sitten kuitenkin Jesperin mieluummin ja hyvä niin!!Jos Jesper ois ollut tyttö niin mies ois halunnut edelleen Janinan, mutt minä oisin halunnut pojasta Jeminan ;o)!

Olivia Enni Anneli, jonka kutsumanimeen iskä ihastui täysin, vaikka minä oisin halunnut tytöstä ensi alkuun mieluummin Jaminan,Sannin tai Amelian.Jos Olivia ois ollut poika niin hänestä ois tullut Rasmus, joka myös ihan yhteinen suosikki!!!

Vierailija
9/11 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuupa hassulta, jos noin olisi! Nyt on ihan toiset ja hyvä niin. Tottunut olen.

Vierailija
10/11 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Tuomas Tapani - Ennen pojan syntymää oli suunnitelmissa nimeksi Juho Tapani, mut kun herra syntyi halusin myös Tuomaksen nimeen ja samalla muuttui Juhosta Juha.

Ville Vesa Einari - Etunimenä oli suunnitelmissa Jonne, Janne tai Joonas, vaan kun näin ukkelin ensikerran ja hän oli täysin Villen näköinen niin suunnitelma muuttui.

Teemu Joonas Samuli - jaahas, empäs muista mistä Teemu nimi tuli... oli kai aika yleinen siihen aikaan ja sointuihan tuo hyvin yhteen isoveljien nimien kera.

Alex Heikki Mikael - Mulla oli päähän pinttymä Alex-nimestä ja tähän sen käytin. Isoveljet halusivat Mikan joten siitä vääntyi Mikael. Heikki vain sopi nimisarjaan.

Saana Heta Hannele - Ei varmaan ole vaikea arvata kuin helppoa oli valita vihdoinkin tytölle nimi (pojalle ei olisi enää mielikuvitus riittänyt), tämä sama nimi on elänyt jokaisen lapsen kohdalla osumatta siltikään kohdalleen... ennenkuin nyt.

Vierailija
11/11 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pikkutyttönä päättänyt, että kun olen iso, niin teen 3 poikaa, joista tulee Juuso, joonas ja Jeremias :)

Kun sitten aloin odottaa esikoista, niin kutsuin häntä heti Juusoksi. Ei tullut mieleenkään, että vois tulla tyttö enkä ollut missään vaiheessa tytön nimiä miettinytkään. Ja, jos oisin itse saanut päättää, niin pojasta ois tullut Juuso Petteri. Mies ei kuitenkaan lämmennyt ajatukselle, vaan pojasta tuli Ville Joonas Mikael. Mies siis halus Ville Mikaelin, mutta mulla oli pakkomielle saada Juuso tai Joonas nimeen mukaan ;) Noh, eipä tuota enää osais kuvitellakaan muuksi kuin Villeksi.

Toinen lapsi oli sitten tyttö ja tytön nimen miettiminen olikin tosi vaikeaa. Mies ehdotti kovasti Jennaa tai Juliaa,mutta en tykästyny yhtään. Itse ajattelin eka, että Jenni ois kiva, mutta sitten keksin Vilman. Vilma oltiin jo raaskausajan loppupuolella päätetty, mutta kun tyttö syntyi, niin sanoin heti, että on ihan Venlan näköinen ja mies sitten myöntyi. Toinen ja kolmas nimi päätettiin antaa minun äidin ja miehen äidin mukaan ja tytöstä tuli Venla Leena Tuulikki. Tuon nimen siis olisin antanut, vaikka yksinki olisin nimen päättänyt.

Kolmas lapsi oli tyttö ja nimestä käytiin mahdoton vääntäminen. Mies oli ehdoton; joko Jenna tai Julia. Ja minä taas sanoin, että Vilma tai Iida. Mutta, koska mies suostui aikanaan Venlaan, niin minä annoin nyt periksi ja valitsin kahdesta " pahasta" vähemmän " pahan" ja tytöstä tuli Julia Lyydi Karoliina. Toisen ja kolmannen nimen valitsin minä; Lyydi oli minun isomummu ja Karoliina tulee miehen isomummulta. Jos olisin yksin nimen valinnut, ois tyttö aika varmasti Vilma Lyydi Karoliina.

Kuopuksen nimeksi tuli melko yksimielisesti Tuomas Viljo Petteri. Tuomaksesta tykättiin molemmat ja muut nimet tulee miehen suvusta. Ehkä oisin yksin päättäessäni laittanut Tuomas Niilo Petterin, mutta ihan hyvä näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän