Tori-ostajat eivät vastaa
Niin turhauttavaa... miksei vaan voi sanoa että ei ostakaan vaan antaa toisen odotella... huooohhh karma on ilkiä
Kommentit (76)
Vierailija wrote:
En ymmärrä. Tuon takia en käytä enää Toria. Palaa vaan käpy muutaman kympin tähden. Heitän ylimääräiset konttiin, niin saan hyvänmielen ja säästyn idiooteilta.
Joo. Ei kannata yrittää sellaista konttikelpokamaa myydä. Annetaan- osasto kyllä toimii torissakin.
Ne on tietyt asiat, mitkä myy. Liian laadukkaat ei niin käytännölliset ei myöskään myy.
Kiertoon vaan ja työllistää. Se on hyvä.
Ihan turhaan aapee odottelet. Myyt sille, joka ostaa.
Niin, ehkä ottaa vähän iisimmin. Moni kyselee ja miettii sitten sopivuutta.
Ei se sinun aarre ole jokaisen aarre.
Vierailija wrote:
Jos tuotteesta kysytään lyhyesti, voit vastata myös lyhyesti. Yleensä pelkät kyselijät eli ei aikomustakaan ostaa, tekevät lyhyitä kysymyksiä eivätkä jaksa panostaa liioin asiaan. Saattavat vaihtaa muutaman viestin ja katoavat. Kannattaa ottaa tiedustelut vastaan tekstarilla tai soitolla, se karsii osan kyselijöistä koska se maksaa, voit laittaa ilmoitukseen että "vain soitot/tekstarit". Muihin et vastaa, esim. toriviestit.
Perinteinen puhelu olisi kaikista varmin karsia turhat kyselijät. Ei kukaan kehtaa soittaa, pelkän länkyttämisen ilosta.
Ihme hikari.👀
Ihan normaalia että ihmiset muuttaa mielensä. Itse myynyt paljonkin. Ei ketään tarvitse odotella. Seuraavalle vaan. Muutamia keroja ollut hitaita ostajia mutta ei ole haitannut kun muita kyselijöitä on ollut.
Eräs ostaja harrasti kanssani viikon "kirjeenvaihtoa", kunnes päätti, että halusi ostaa. Sen jälkeen ei ikinä vastannut yhtään mitään! Eikö voisi kohteliaasti perua tai edes kiittää viestittelystä....? Meni aikaa ja vaivaa turhaan viestittelyyn. nyt ymmärrän myyjiä, joilla lukee "en tarvitse kirjeenvaihtokaveria" :)
Toinen ostaja: veivasi myös viestejä..., kunnes halusi kaupanpäälle 35e edestä muita myyntikohteitani??? Kohteliaasti kieltäydyin, sen jälkeen katosii kuin kuuluisa - saharaan.
Sitten kun itse olen ostajana:
Myyjä ei vastannut mitään, kun tervehdin, pyysin tilinumeron johon maksaisin tuotteen posteineen? (miksi ei voinut edes ilmoittaa jos oli varattu tms?)
Toinen myyjä: sama homma, kysyin mistä voi noutaa? Ei ikinä vastannut, tuote vieläkin myynnissä.
Kolmas myyjä: huonekalu myynnissä ilman mittoja, kysyin niitä, sain vastaukseksi v-ttuilua? Olin tästä vähän säikähtänyt. Naiivina vastasin, että enhän minä vaivatakseni niitä kysynyt, vaan tarkistaakseni, onko sopiva omaan kotiin? Vielä törkeämpi vastaus tuli, (näin viestin alun mutta en sitten avannut sitä ollenkaan).
MIKÄ IHMISIÄ VAIVAA?? Tuo kokemus säikäytti sen verran, että kotona en tee kauppoja, ties mikä hullu sieltä tulee vastaan....
Jotenkin tuntuu ettei ole enää käytöstapoja ihmisillä. Surkeaksi menee maailma....
Ja olisiko tuosta yhdestä h.llusta voinut torin ylläpidolle ilmoittaa?
Ainiin, kerran ostin vintage kankaan, myyjä vakuutteli, on siisti jne. Postissa tuli REIKÄINEN kangas, sokeakin olisi nähnyt sen kunnon. Myyjä palautti rahat kun laitoin ystävällisen viestin, että oliko jäänyt huomaamatta.....
Toinen mokoma myi pitsilakanoita, tuli tahraisia ja repeneitä, noh siinäkin palautti onneksi rahat mutta minun piti PALAUTTAA postitse ne roskiinjoutavat kankaat hänelle, menee kuulema omaan käyttöön vielä. huh.
Vanhemmilta rouvilta en enää kankaita uskalla ostaa.
Sitten on vielä niitä, joiden kanssa on mukava tehdä rehellistä ja sujuvaa kauppaa!
Muutama huono kokemus takana, ohareita jne... Mietinkin kuinka toimia jos jatkossa haluan myydä vain postituksella? Mitä laitan ilmoitukseen ettei tule luuloa, että huijari kyseessä (rahat tilille, tuote ei koskaan saavu...).
Toisekseen asun kaukana muista joten yksinäisenä naisena en todellakaan uskalla kotona tehdä kauppaa. Treffien sopiminenkin aika hankalaa kun pitäisi sitten kymmeniä kilometrejä ajella lähimpään sivistykseen.
Itselle helpoin ja vaivattomin muoto, laittaa tuote postiin kauppareissun yhteydessä, ilman säätöä ja ohareita, turhaa odottelua ja aikojen yhteen sopimista... ääh.
Yllä olevaan toivon vastauksia, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Muutama huono kokemus takana, ohareita jne... Mietinkin kuinka toimia jos jatkossa haluan myydä vain postituksella? Mitä laitan ilmoitukseen ettei tule luuloa, että huijari kyseessä (rahat tilille, tuote ei koskaan saavu...).
Toisekseen asun kaukana muista joten yksinäisenä naisena en todellakaan uskalla kotona tehdä kauppaa. Treffien sopiminenkin aika hankalaa kun pitäisi sitten kymmeniä kilometrejä ajella lähimpään sivistykseen.
Itselle helpoin ja vaivattomin muoto, laittaa tuote postiin kauppareissun yhteydessä, ilman säätöä ja ohareita, turhaa odottelua ja aikojen yhteen sopimista... ääh.
Älä laita ilmoitukseen mitään. Jos joku lähettää sinulle viestin että koska voi noutaa vastaa hänelle että myyt vain postitettuna. Jos asut kaukana useimmat haluaa ostaa postitse kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos vain lopetat odottamisen eli muutat omaa asennettasi. Minä en pidä mitään kenellekään varattuna ennen kuin rahat on tilillä. Tai maksusta on kuitti laitettu. Vastailen kyllä kysymyksiin heti kun ehdin.
Tämä. Aikanaan oli lasten kerrossänky myynnissä ja sitten linjoilla oli pari jahkaajaa, jotka halusi kaikenlaisia lisätietoja koko ajan. Sitten tuli kolmas ja haki sängys pois. Nämä kaksi olivat sitten kovin ihmeissään kun tuote olikin jo myyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä laita ilmoitukseen mitään. Jos joku lähettää sinulle viestin että koska voi noutaa vastaa hänelle että myyt vain postitettuna. Jos asut kaukana useimmat haluaa ostaa postitse kuitenkin.
Kiitos! Mietin tuota paikkakunnan laittamista ilmoitukseen, laitanko syrjäkylän vai lähikaupungin? Voiko laittaa eri paikan, kuin missä itse asuu? Ajattelin ilmoituksen näkyvyyttä, saako katsoajia jos pikkukunta...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaate on rehtiys.
Estoon vain, niin ei toista kertaa häiriköi. Minulla varmaan jo 100 nimeä estolistalla. Myös ne 90% hinnasta tinkaavat menee vastaamatta estoon. Jos ei ole rahaa ostaa, katselee halvempia tavaroita.
No, minä olen yhdeltä myyjältä kysynyt kuusi (6) päivää sitten lähetyskuluja ja muita maksamiseen tarvittavia tietoja, viestini on kyllä nähty mutta vastausta en toistaiseksi ole häneltä saanut. Että on kyllä ihan myyjienkin syytä katsoa peiliin.