Sivistyneen perheen tuntomerkit?
Minkälaiset piirteet ja asiat perheessä kertovat mielestänne paljon heidän sivistystasostaan?
Minä kiinnitän paljon huomiota usein sisustukseen ja harrastuksiin. Usein sivistyneet ihmiset sisustavat talonsa maanläheisillä väreillä, eikä valkoisella. Talosta löytyy myös usein takka, viinikaappi ja kirjahylly. Harrastukset ovat puolestaan usein astetta vaativampia esimerkiksi eri musikaalisten soittimien harrastelua.
Mitä muita keksitte?
Kommentit (1020)
Bussissa oli kerran äiti, jolla oli kiltit ja rauhalliset pienet lapset. Osasi olla ystävällinen myös lapsille. Oli rauhallista ja kaikilla kivaa. Ehkä hiljaistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kirjoja on sivistyneen ihmisen kirjahyllyssä?
Mulla on yksi kokonainen huone kirjastona ja olen varmasti palstan kriteereillä "sivistynyt" ihminen. Hyllyt kiertää seiniä pitkin kattoon asti. Kirjahyllyni sisältää muun muassa historiaa, kaunokirjallisuutta, yhteiskuntatieteitä, uskontotiedettä, maailman klassikoita jne. Tuossa on hyvä kirjalista minkä löysin netistä:
https://vuodenmies.com/100-kirjaa-jotka-tulee-lukea-ennen-kuolemaa/
Olen lukenut 68 kirjaa tuolta listalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi kokonainen huone kirjastona ja olen varmasti palstan kriteereillä "sivistynyt" ihminen. Hyllyt kiertää seiniä pitkin kattoon asti. Kirjahyllyni sisältää muun muassa historiaa, kaunokirjallisuutta, yhteiskuntatieteitä, uskontotiedettä, maailman klassikoita jne. Tuossa on hyvä kirjalista minkä löysin netistä:
https://vuodenmies.com/100-kirjaa-jotka-tulee-lukea-ennen-kuolemaa/
Olen lukenut 68 kirjaa tuolta listalta.
mä 69 lälälää
Siis se sana ei sovi yhtään mun vocabulariin!
Äijällä on solmio ja muijalla maanantaina isot aurinkolasit.
Sivistysperheen tukkia ei ole värjätty huomioväreillä.
Sivistys on sitä kun ollaan olevinaan ei mistään.
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
Tutkittuun faktaan mistä, sivistyksestä?
Avaa ny vähän kun oot niin olevas.
Koulutuksen arvostaminen ja lukeneisuus. Niistä sivistys koostuu.
Vierailija kirjoitti:
fifty shades jne
Mennää bärtsii skruudaa lätyt!
Im sorry I dont understand Scandihoovian. Maybe its better if you speak Finnish.