Sivistyneen perheen tuntomerkit?
Minkälaiset piirteet ja asiat perheessä kertovat mielestänne paljon heidän sivistystasostaan?
Minä kiinnitän paljon huomiota usein sisustukseen ja harrastuksiin. Usein sivistyneet ihmiset sisustavat talonsa maanläheisillä väreillä, eikä valkoisella. Talosta löytyy myös usein takka, viinikaappi ja kirjahylly. Harrastukset ovat puolestaan usein astetta vaativampia esimerkiksi eri musikaalisten soittimien harrastelua.
Mitä muita keksitte?
Kommentit (1020)
Lukevat paljon kirjoja ja lehtiä
Teillä ei taida olla paljon muuta elämää kuin kommentoida Vauva-palstalla?
Joillakin on asiat huonommin. Älä valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kirjoja on sivistyneen ihmisen kirjahyllyssä?
Mulla on yksi kokonainen huone kirjastona ja olen varmasti palstan kriteereillä "sivistynyt" ihminen. Hyllyt kiertää seiniä pitkin kattoon asti. Kirjahyllyni sisältää muun muassa historiaa, kaunokirjallisuutta, yhteiskuntatieteitä, uskontotiedettä, maailman klassikoita jne. Tuossa on hyvä kirjalista minkä löysin netistä:
https://vuodenmies.com/100-kirjaa-jotka-tulee-lukea-ennen-kuolemaa/
Ylivoimaisesti suurin osa noista 100:sta ja muualla tässä ketjussa hehkutetuista kirjoista on aivan tyhjänpäiväistä sonntaa. Ne on kirjoitettu keskiluokkaisille snobeille jotka haluavat esittää sivistynyttä. Todelliset älyköt lukevat jotain ihan muuta kuin kirjasuositusten kärkiosastoa.
Annan koiralle jolla on kultaiset hampaat.
Nää jutut ei liity kyllä aiheeseen mitenkään.
Onko teillä vastaavia kokemuksia?
Matkustelu, käytöstavat, toisten huomioiminen, ei tupakoida,ei ole tatuointeja,juodaan hyviä viinejä hyvien ruokien kanssa, kulttuurin harrastaminen,sähköauto.
Sivistyneen perheen vaimo on aina golfseuran ladykapteeni.
Miten nuo isovanhemmat tähän edes liittyvät?
Meni yöunet tästä ketjusta.