Uusi variantti usassa jo 40 % koronatartunnoista. Vapalahti suorittaa maskia.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/baa72600-fb08-4722-b373-bef0e…
Herää ajatus, mitä sieltä Kiinasta mahtaa tulla, kun ei Suomessa vaivauduta testaamaan.
Kommentit (978)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijähän on ollut oikein massasairastuttaja ja kulkutautimyönteinen, jonka mielestä sairastamisesta tulee hyvä laumasuoja. Missään päin maailmaa ei ole kehittynyt laumasuojaa, vaan ihmiset sairastavat yhä uudelleen ja uudelleen. Onko tämä lyönyt päänsä vai mitä on tapahtunut.
Afrikasta korona on lähes kadonnut.
Niin on myös koronarokotteetkin!
XD
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkään ihmetellyt, että ketkä kutsuu maskia naamarätiksi, tai kasvovaipaksi? Täytyy olla pahasti vikaa päässä.
Kai ne muistaa sanoa leikkaukseen jouduttuaan, että "Kirurgit ja hoitsut saa sitten jättää maskit pois, kun en niihin usko. Yskikää vaan haavaan, ei haittaa."
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Tästä rumbasta ei ikinä tulla pääsemään eroon, jos taas aletaan laittaa kieltoja päälle, maskit naamalle ja eristäytymään. Vastuskykyä ei silloin tulla saamaan ikinä, ja aina kun tulee uusi variantti niin yhteiskunta menee kiinni. Tällä hetkellä (vaikka koronakiihkoilijat ei sitä suostu myöntämäänkään) on jo selvää, että koronarokotteista ja niistä toimenpiteistä, jolla tartuntoja pyrittiin estämään/rajaamaan, tuli suuremmat seuraukset kuin koronasta itsestään: talous kärsi ja muiden sairauksien hoito jäi täysin retuperälle. Nyt riittää. Maailmassa on oikeitakin asioita, mistä olla huolissaan kuin korona. Maailmassa on pahempia sairauksia, kuin korona. Niiden hoitoa ei saa jättää laiminlyömättä taas yhden mukamas-vaarallisen-variantin takia.
Mitä vastustuskykyä koronasta muka saa? Pahimmassa tapauksessa kuoleman tai long covidin. Koronaan voi myös sairastua monta kertaa. Kyllä korona on yksi tämän hetken pahimmista terveysuhista. Julkiseen terveydenhuoltoon pitää panostaa enemmän, jotta se selviäisi paremmin tällaisista tilanteista - entä tulisi sota tai jokin suuronnettomuus? Miten Suomen terveydenhuolto pärjäisi silloin, kun nytkin on näin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuoli viikko sitten koronaan kolminkertainen määrä Euroopan keskiarvoon verrattuna. Näissä käytettiin thl:n tiukempia määritelmiä.
Suomessa on koronan hallinta tällä hetkellä retuperällä.
– Miten Suomi päätti voittaa koronan on historiallinen ja autenttisuudessaan ainutlaatuinen kirja. Se perustuu Suomen hallituksen johtoviisikon jäsenten ja parin muun avainministerin kriisin aikana antamiin haastatteluihin. Suomen hallituksen keskeiset päättäjät, viisi nuorta naista, herättivät maailmanlaajuista huomiota, jopa ihailua.
– Suomalaiset tottuivat kriisin aikana näkemään vahvan naisviisikon kertomassa tilannearvionsa ja sen vaatimat päätökset. Tämä loi turvaa ja antoi kansalaisille uudenlaiset esikuvat.
– Kovimman paineen alla pyöreitä päiviä työskennelleet ministerit paljastavat kirjassa, miten he johtivat ennennäkemättömässä pandemiatilanteessa olevaa maata ja mitä kriisi opetti heille ihmisistä, johtamisesta ja elämästä.
Koronaa ei lopulta voitettu hallituksen toimilla ja ennenaikaisen teoksen julkaisua jouduttiin toistuvasti siirtämään, kunnes Into-kustantamo ilmoitti lopulta koko julkaisun peruuntuneen. Kustantamo kertoi, ettei teos ole enää mukana sen julkaisusuunnitelmassa.
– Toimittaja Lauri Nurmen kirja Miten Suomi päätti voittaa koronan on poistunut julkaisusuunnitelmastamme. Syy julkaisusuunnitelman muutokseen löytyy maailmanlaajuisen pandemian pitkittyneestä tilanteesta, mikä tekee kirjan saattamisesta loppuun vaikeaa, Into-kustantamo tiedotti.
Suomessa uppoaa uusi variantti populaatioon kuin mätään kukkoon. Mitään rajoituksia Kiinan matkailulle tai millekään muullekaan ei ole tulossa. Ei haluta tehdä mälsiä päätöksiä. Jos homma osoittautuu jonkinlaiseksi ongelmaksi aletaan "suojatoimiin" muutaman kuukauden viiveellä ja liian myöhään. Jos ei, niin kaikki kehuu miten viisas hallitus meillä onkaan...
Minä en rupea enää maskien kanssa pelaamaan. Laittakaa mieluummin ilmanvaihto kuntoon. Aikaa on ollut yllin kyllin.
Täällä yksi elävä todiste FFP2- maskin tehosta. Joulun vietosta VAIN minä sain tartunnan koko porukasta. Minulla oli poikkeuksellisesti vain kirurginmaski, muilla FFP2-maski.
Täällä sängyn pohjalla mietin nyt, että en todellakaan aio ihmisjoukoissa liikkua ilman FFP2-maskia. Ei mitään mielenkiintoa saada uutta koronaa tai mitään muutakaan virustautia.
Vierailija kirjoitti:
5 päivää oireisen alusta kotona oloa ei riitä mihinkään. Sen pitää olla 10 päivää.
Näinhän tämä on laajassa kansainvälisessä vertaisarvioidussa tutkimuksessa todettu. THL sooloilee ihan omiaan. Ja kansa sokeasti uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi elävä todiste FFP2- maskin tehosta. Joulun vietosta VAIN minä sain tartunnan koko porukasta. Minulla oli poikkeuksellisesti vain kirurginmaski, muilla FFP2-maski.
Täällä sängyn pohjalla mietin nyt, että en todellakaan aio ihmisjoukoissa liikkua ilman FFP2-maskia. Ei mitään mielenkiintoa saada uutta koronaa tai mitään muutakaan virustautia.
Tottakai...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kalajokilaakso.fi/uutinen/650991
Thl tiedottanut:
THL on päivittänyt kansalaisille suunnattuja koronaohjeitaan.Koronavirukseen kannattaa suhtautua kuten muihinkin hengitystieinfektioihin. Juuri koronavirusta koskeville erityisille ohjeille ei enää ole tarvetta, Hannila-Handelberg toteaa.
No niin, tiesittehän että pelkääminen laskee immuniteettia, eli nuhaa ei kannata ruveta pelkäämään.
THL toimii täysin päinvastoin kuin muu maailma. Mistä se viisaus on tänne Suomeen tullut? Onko meillä erilainen biologia kuin maailman muilla ihmisillä?
Tätä on ihmetelty alusta saakka.
Homma pyörisi hiukan varmemmin, jos:
* maskipakko julkisissa tiloissa (suositus väh. Ffp2)
* testit takaisin
* käsihygienia kohdalleen
* etätyöt/koulut niille, kenellä ONNISTUU
* tarpeeksi pitkä toipumisaika tartunnan jälkeen
* ulkomailta tulijat testiin ja karanteeniin
Kuukausi näin ja katsanto, tarvitaanko muita rajoituksia. Veikkaan, ettei, jos ihmiset vain tajuaisivat sen, että näillä muutamilla jutuilla yhteiskunta pyörii normaalisti. Kohta muuten uusi kierros kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Mulle on ihan saatanan sama mitä muut tekee. Seuraan arvostettua tiedemaailmaa ja teen asiat niin kuin parhaakseni näen. Yks lysti onko jollain maskia vai ei. Mulla on.
T: The Lancet ym.
Vierailija kirjoitti:
Maskiraivoilijoille tiedoksi, että "räteistä" voi hyötyä myös oikeita räkätauteja vastaan. En nääs tykkää saikuttaa.
No käytä sitten ffp-maskia. Jokainen käyttäköön omasta valinnastaan sellaista ja ne, jotka eivät halua käyttää, olkoot ilman.
Vierailija kirjoitti:
Minä en rupea enää maskien kanssa pelaamaan. Laittakaa mieluummin ilmanvaihto kuntoon. Aikaa on ollut yllin kyllin.
Tämä!
Kaaressa on hyvä ilmanvaihto. Puhaltaa niin, että pipo ei ole liioittelua.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Kaksi sukulaista käynyt saman polun, nyt molemmat käyttävät vain ffp2-maskia.
Vierailija kirjoitti:
No mutta näin se juuri pitääkin tehdä. Ne, jotka haluavat, suojaavat itse itsensä FFP-maskeilla. Mutta kukaan ei ota stressiä muiden maskeista tai maskittomuudesta. Koska jokaisella suojautumishaluisella on suojaus omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntäkää nyt ju man kavita PILLUUNNE ne s a a t a na n maskit.
Mikä ihme maskien käytössä esimerkiksi kauppareissulla tai bussimatkalla on joidenkin mielestä niin vastenmielistä? Ihan sama asia ja yhtä suuri vaiva kuin laittaa turvavyö autoilun ajaksi. Mutta tuo turvallisuutta itselle ja muille.
No itselle ainakin se, ettö hengittäminen on tukalampaa ja maski on epämiellyttävä muutenkin. Mutta mitä se teitä haittaa, jos esim. minä en käytä maskia, koska tehän voitte suojata itse itsenne tehokkaalla FFP-suojaimella. Silloin ihan ihan sama, onko muilla maski vai ei, kun saatte suojan omasta maskistanne.
Vierailija kirjoitti:
Tästä rumbasta ei ikinä tulla pääsemään eroon, jos taas aletaan laittaa kieltoja päälle, maskit naamalle ja eristäytymään. Vastuskykyä ei silloin tulla saamaan ikinä, ja aina kun tulee uusi variantti niin yhteiskunta menee kiinni. Tällä hetkellä (vaikka koronakiihkoilijat ei sitä suostu myöntämäänkään) on jo selvää, että koronarokotteista ja niistä toimenpiteistä, jolla tartuntoja pyrittiin estämään/rajaamaan, tuli suuremmat seuraukset kuin koronasta itsestään: talous kärsi ja muiden sairauksien hoito jäi täysin retuperälle. Nyt riittää. Maailmassa on oikeitakin asioita, mistä olla huolissaan kuin korona. Maailmassa on pahempia sairauksia, kuin korona. Niiden hoitoa ei saa jättää laiminlyömättä taas yhden mukamas-vaarallisen-variantin takia.
Samaa mieltä.
Koronan takia ei enää kannata panikoida. Perusflunssakin on vaarallisempi ihmiskunnalle.