Uusi variantti usassa jo 40 % koronatartunnoista. Vapalahti suorittaa maskia.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/baa72600-fb08-4722-b373-bef0e…
Herää ajatus, mitä sieltä Kiinasta mahtaa tulla, kun ei Suomessa vaivauduta testaamaan.
Kommentit (978)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alusta saakka vaikuttanut hyvin hämärältä hommalta
Tämä, kai sen nyt pässikin tajuaa, että kaikki on mennyt vastoin yleistä logiikkaa. Missään ei ole ollut mitään järkeä, ei toimissa eikä viruksen alkuperässä. Herätkää jo.
Mitä meinaatte? Viruksen alkuperästä ei pitäisi olla kai mitään epäilyksiä. Ei uskota labra teoriaan
Miksi te ette lue meidän trolli-uutisiamme?
Ne pitää paikkaansa.
Lukekaa nyt niitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se "virallinen" selitys vieläkin taudin alkuperälle, että tuli "lepakosta"?
Vaikka ihmiset ovat syöneet ja olleet tekemisissä näiden eläimienkaa tuhansia vuosia?
labrasta se tul ja tarkkaan harkitusti on myös vapautettu
Miksi olisi tehty näin? Ei kiina tuosta hyödy
Vierailija kirjoitti:
On varmaan kamalaa, kun pelkää koko ajan koronaa, vaikka se on ollut kontrollissa vaikka kuinka kauan.
Kyllä toimittajillekin se kohta varmaan valkenee.
Kontrollissa? Ahaa.
Eikös labra ollut torin lähellä....
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomien pandemia.
Tää on niin väärin sanottu kun voi vaan olla lol.. Koronaa tartuttaa ja sairastaa tilastollisesti rokotetut eniten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää folioiden jatkuva panikointi. Nyt kun aiemmat ohjeistukset ja ne muutamat rajoitukset on purettu, ei ole olemassa minkäänlaista poliittista tahtoa/rohkeutta tuoda niitä enää takaisin vaikka HYKSin ikkunoista tursuaisi potilaita Haartmaninkadulle.
Ottakaapa siis follarit rauhassa. Kukaan ei tällä kierroksella tule tekemään millekkään yhtään mitään.
Olisivat uskoneet follareita jo eka kierokksella niin olisi säästynyt 20€ mrd rahaa.
Kuolemat siis Ruotsin tasolle ja "koronapiikki" vanhuksille olisi ollut överit hidasta...
Tartuntatautien asiantuntija, professori emeritus sekä nykyisen valtion epidemiologi Anders Tegnellin oppi-isä Johan Giesecke puolustaa loppuun saakka Ruotsin linjaa pandemian vastaisessa taistelussa:
Ruotsin entinen valtion epidemiologi ja nykyinen Maailman terveysjärjestö WHO:n asiantuntija Johan Giesecke latelee Dagens Nyheterissä epämiellyttäviä asioita meneillään olevasta pandemiasta. – Kukaan ei pysty suojautumaan. Suomi, Norja sekä Tanska ovat tasoissa Ruotsin kanssa vuoden kuluttua, kun koronaan kuolleita lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain koronan kotoa. Lapset tartuttivat. Pitäisikö kotonakin käyttää maskia? Ihan turhalta tuntui kaikki se naamarätti naamassa kulkemiset.
Mitään maskia ei flunssassa tarvita.
Kommentoija sanoi saaneesa KORONAN, ei flunssaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se "virallinen" selitys vieläkin taudin alkuperälle, että tuli "lepakosta"?
Vaikka ihmiset ovat syöneet ja olleet tekemisissä näiden eläimienkaa tuhansia vuosia?
Sanoiko joku jotain Kiinasta? Kuka hyötyy? olet oikeassa!!!! jenkit!
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomien pandemia.
Niin tuntuu olevan... En vain tiedä yhtään rokottamatonta, joka olisi sairastanut. Kaikki monesti rokotettuja. Ja monesti tartunnan saaneita.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että tapaan nykyään kaupassa kiertää maskilliset kauempaa. Heillä varmaan on se virus tai joku muu flunssa kun kerran huomaavaisesti suojautuvat maskein.
Tässä nähdään, että maskista on tällainenkin hyöty, että se saa toiset pysymään kauempana, jolloin virus pysyy entistäkin loitommalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko joku jotain Kiinasta? Kuka hyötyy? olet oikeassa!!!! jenkit!
En ole tällaisesta kuullutkaan. Vain toisen tarinan
Miksi Iltalehti valehtelee taas?
Koska te onnistutte tekemään ammattimaisen uutisen näiden höpöhöpötrollausten sijaan?
Läppä miten rokotetuille luvattii että rokotteen ku ottaa ei saa koronaa yms, tätä siis kirjaimellisesti jotkut lampaat jankuttivat ja iltalehti sanoi myös. Ota rokote, et saa koronaa. Mites meni niinkuin omasta mielestä?
Toinen on että luvataan että ei saa "vakavaa", vaikka rokotttamattomanakin sen saamisen todnäk on alle 1%
LOL
Vierailija kirjoitti:
Lupaattehan, että ette enää lähde mukaan tähän? Sairaana ollaan kotona ja vasta terveenä ihmisten ilmoille. Ei maskeja, ellei itse halua. Ei vihaa muita kohtaan. Jos haluaa ottaa rokotteita, niin antaa mennä vaan. Älkää pakottako niitä muille, ne eivät kuitenkaan estä levittämästä yhtään mitään. Ottakaa järki käteen ja pitäkää sairaat lapset kotona. Ei lähdetä enää tähän leikkiin mukaan. Nyt riittää.
Näinhän sitä normaalit, tolkun ihmiset on toimineet koko ajan. Valitettavasti eniten keskustelua/ilmapiiriä määrittää nämä kaksi öyhö-wouho-porukkaa ja kaikki järkevä jää sen alle.
Toinen ääripää wouhkaa ja toistelee hallituksen hokemia mantroja ja on ulkoistanut ilmeisesti niin ajattelun kuin vastuunkin omasta elämästä päättäjien harteille. Näille thl lausuntoineen on lähinnä jumalaa vastaava ja jokainen yhtään asioita kyseenalaistava on täysi qnonpelle. Rokotukset <3
Ja sitten toinen ääripää öyhöttää naamavaipoista, mikrosiruista ja kuinka korona on pelkkä kusetus johon lampaat mää-mää uskoo.
Keskustele sitten näiden kanssa.
Sairastetaanko influenssaa enemmän kuin kerran vuodessa?
Mietin vain kun mulla tuttu jolla ollut vuoden aikana korona 4 kertaa. Miten tämä tauti tulee joillekin niin usein?
Saa nähdä mitä vielä taudista myöhemmin selviää
Vierailija kirjoitti:
Lupaattehan, että ette enää lähde mukaan tähän? Sairaana ollaan kotona ja vasta terveenä ihmisten ilmoille. Ei maskeja, ellei itse halua. Ei vihaa muita kohtaan. Jos haluaa ottaa rokotteita, niin antaa mennä vaan. Älkää pakottako niitä muille, ne eivät kuitenkaan estä levittämästä yhtään mitään. Ottakaa järki käteen ja pitäkää sairaat lapset kotona. Ei lähdetä enää tähän leikkiin mukaan. Nyt riittää.
Mä olen samaa mieltä. Kun maskisuosituksen aikana katsoin, miten ihmiset kirurginmaskejaan tai kangasmaskejaan käyttivät, ei se kyllä tuonut mulle millään tavalla tunnetta, että minä olisin jotenkin suojassa tartunnalta. Sen vuoksi alusta lähtien suojasin itse itseni ffp3:silla ja siksi mulle on ollut koko pandemian ajan aivan sama, onko jollain muulla maski vai ei. Ei ole haitannut, vaikka bussissa viereeni on istunut maskittomia tai kaupassa joku kassajonossa on ilman maskia suunnilleen persuksissa kiinni. Aina on olemassa pieni riski saada tartunta, mutta se sama riski oli myös silloin, kun vielä oli maskisuositus voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kysymys teille kaikille ketkä puhutte rajoituksien puolesta ja haette jännitystä elämään. Onko teillä mitään harrastuksia tai töitä? käyttekö ulkona muutenkaan? ikinä?
Me kaikki emme valitettavasti pysty siihen. Flunssalla mennää, ei se sen ihmeempi ole. Ulos vaan. Pois ne rätit naamalta. Säälittävää
Pelkästään stressi ja panikointi saa ihmisen sairaaksi.
En hae jännitystä, vaan terveyttä. Niin sinulle, minulle, kuin muillekin.
On harrastuksia. Niitäkin on ehtinyt kivasti muokata tässä korona-aikana sellaiseen suuntaan, että kaikki onnistuu. On tehty sitä oikein porukalla ja kyllä on kivaa jumpata ulkona, liikkua luonnossa ja nauttia elämästä.
Ja nimenomaan! Ulos vaan, maskit pois ja happea. Kuntopolut, uimarannat, ulkopunttikset, hiihtoladut, luistelukentät, ihan kaikki ulkoliikuntapaikat käyttöön. Sisällä sitten ne maskit, kun ollaan ihmisten kanssa tekemisissä ne pakolliset sisähetket.
Enemmän ahdistaa kaltaistesi välinpitämättömyys, kuin koronalta suojautuminen. Seuraava tartunta voi olla kohtalokas myös sinulle.
Hassuinta on, että nämä "korona on nuha"/"naamavaippaan en käytä"/"koronat ei pelota"-tyypit päivystää palstalla aamusta iltaan vuodesta toiseen hokemassa kuinka muut pelkää ja panikoi.
Nämähän kuvittelee jopa. että tuolla lenkkipoluilla ja hiihtoladuillakin "pelätään" ja pidetään "naamavaippoja". Eivät siis nokkaansa ulos pistä kun tuollainen harhakuvitelma kerran on.
Sekin on erikoista, että näitä närästää hurjasti ajatuskin rajoituksista vaikka he itse vaikuttaa elävän ihan vapaaehtoisesti melkoisenkin rajoittunutta elämää kiukutellen palstalla siitä, että muut keskustelee esim koronaviruksesta.
Jotenkin sama käynyt mielessä. Tietty ryhmä pitää kynsin hampain kiinni, että lapsi saa viikottaisen satubalettinsa ja itse voi käydä jossakin harrasteessa ilman maskia.
Loppuaika menee sitten naamavaippoja mollaten soffalla älylaite kourassa.
Eikä tajuta yhtään, että normi-ihmiselle ei ole kynnys pukea maskia kauppaan/bussiin/tiesmihin ja painella pitkin raikasta ulkoilmaa se vapaa-aika.
Ei kaikki tarvitse joka asiaan sisätiloja, ohjattuja vääntelehtimisiä tai jotakin maskiahdistusta. Maski nyt on vain maski. Ei sen kummempi. Ei rajoita ketään, ei mitään ja hyvin pienellä vaivalla pysyisi yhteiskunta normaalisti toiminnassa.
Näetkö sä jollain julkisissa paikoissa niitä vaippoja naamalla? et. Siihen on syynsä.
Vaippaa en ole nähnyt koskaan. Maskeja näkyy kyllä. Ja soisi näkyvän enemmänkin. Moni vaan kun ei oikein uskalla niitä pitää, kun toisia tuntuu kovin muiden maskit häiritsevän.
Vaippaa en ole nähnyt vielä kenelläkään, mutta hengityssuojaimia näen kyllä päivittäin.
sivusta