Shampoo ehdotuksia vuosien liuruhiuksi ongelmaan!
Olen nyt kärsinyt jo useamman vuoden päänahkani kanssa. Nolottaa ihan kauheasti ja ajan kohta kaljun tai kuljen paperipussi päässä. Muutama vuosi takaperin tuli kolmekymmentä täyteen ja minun pitkät ja paksut hiukset ovat muuttuneet liuruhiuksiksi! Vuosien kärsimyksen jälkeen tämä alkaa jo turhauttamaan. Haluaisin ehdotuksia ja vinkkejä kiitos!
Kommentit (868)
Hiusten leikkuusta usein kiinni.
Minulla on pitkä polkka, hartioille saakka. Jos se pääsee kasvamaan pari senttiäkään liian pitkäksi, niin se latistaa hiukset huonon ja ohuen näköisiksi. Voi siis usein olla vain parista sentistä ja hyvästä tasauksesta kiinni se tuuheamman näköinen hius, eikä siinä ole shampoilla tai muilla merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä shampoo on hyvä tosi hilseilevälle ja rasvoittuvalle päänahalle? :( yhtäkiä viime viikkojen aikanut alkanut hilseilemään ihan kauheasti ja kutiaakin.
Herkän hiuspohjan Head&Shoulders-versio marketista on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän liuruhius ongelmaanhan on ihan selvät ohjeet
1. Vaihda shampoo
2. Vaalenna hiukset. Vetyperoksidikäsittelyllä saat hiuksista kevyemmät, mutta tukan kunto kyllä kärsii tällä.
3. Permanenttikäsittely. Toimii ihan yhtä hyvin kuin blondaus.
4. Hyväksyminen. Hyväksy että sulla on liuruhius.
Mutta jos haluat parantua niin ylläolevilla keinoilla tukka minttiin.
No vaalennus tai raidoitus tuo mukanaan sen että joutuu hankkimaan erikoisshampoot ja hoitoaineet, kuten hopeashampoon, hopeatehonaamion, hiuslatvoja hoitavat tehotipat, raitaraikaste-vaahdot, jos ei halua että se vaalennus alkaa näyttää pissanpolttamalta hamppu-hattaralta.
Minulla aurinkoraidat toivat aivan ihanasti tuuheutta ja muotoiltavuutta hiuksiin. Mutta! Pian raitoihin hiipi kellertävyys ja jouduin hankkimaan hopeashampoon. Ja ne hopeashampoot ja violettiin taittavat colormaskit tekivät hiuksistani taas samanlaiset lirut... Sitten olin hopeashampookierteessä samanlaisen lirutukan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä shampoo on hyvä tosi hilseilevälle ja rasvoittuvalle päänahalle? :( yhtäkiä viime viikkojen aikanut alkanut hilseilemään ihan kauheasti ja kutiaakin.
Kaljun leikkaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että naiset leikkauttavat hiuksensa lyhyeksi kun heille tulee ikää?
Aijaa, mä en ole leikkauttanut lyhyeksi. Ei ole ohuet hiukset.
52v.
Enkä minä 54v. Enkä leikkaa. Mitään täti tai mummo pätkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkän hiuspohjan Head&Shoulders-versio marketista on hyvä.
Ei tällaista ole olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Levitän joka päivä öljyä kuiviin hiuksiin, annan sen vaikuttaa 5-10h
Mistä saat 10 tuntia aikaa joka päivä tuohon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pese vain päänahka shampoolla, älä hiusten latvoja.
Miten tuo onnistuu kun kyllähän sitä shampoota menee hiusten latvoihin kun peset päänahan vedellä.
Kunhan provoili
^ juoppo yritti olla hauska epäonnistui pahasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen hiukset 100% oliiviöljysaippualla joka päivä. Enkä muuten käytä hoitoaineita.
Minäkin kokeilin kerran Lidlin oliiviöljysaippuaa. On hyvää. En myöskään käytä hoitoainetta.
Mulla tuli ihan kauhea kutina tuosta. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile suolaa sisältävää shampoota niin saat wau-kokemuksen sen toimivuudesta.
Mulla oli vähän sama tilanne, jossa hiukset olivat ohutta liurua ja shampoon vaihto auttoi kummasti. Mulla tuli ihan koko päänahkaa myöten hiuksista kuohkeat ja ne pysyivät sellaisina koko päivän ajan.
Voin esimerkiksi tätä Dermosilin suolashampoota suositella, kun olen nyt pelkästään käyttänyt tuota pari kuukautta putkeen: https://tinyurl.com/4cyf79r9Auttaa tosi hyvin liuruhiuksiin.
Onko tuo riittoisaa? Kokemusasiantuntijaa kaivataan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vähän sama tilanne, jossa hiukset olivat ohutta liurua ja shampoon vaihto auttoi kummasti. Mulla tuli ihan koko päänahkaa myöten hiuksista kuohkeat ja ne pysyivät sellaisina koko päivän ajan.
Voin esimerkiksi tätä Dermosilin suolashampoota suositella, kun olen nyt pelkästään käyttänyt tuota pari kuukautta putkeen: https://tinyurl.com/4cyf79r9Auttaa tosi hyvin liuruhiuksiin.
Onko tuo riittoisaa? Kokemusasiantuntijaa kaivataan
On riittoisaa.
"Laitoin polkkamittaisiin hiuksiini teelusikallisen, mutta kolmannes siitä olisi riittänyt. "
Vierailija kirjoitti:
No nyt kerrankin on sentään saatavilla. Viimeksi kun katsoin tuota suolashampoota se oli loppuunmyytyä. Taidankin laittaa heti viisi purkkia tilaukseen niin saan pienen varaston jos loppuu jatkossakin.
Käytän ihan perus mustikkashamppoota ja hoitoainetta
Provo.