Yskivät ihmiset, voisitteko jäädä kotiin?
Ja pitää myös ne yskivät lapsenne siellä, kiitos. Joka paikassa vähintään yksi ihminen yskii, oli sitten kyseessä kirkko tai kauppa.
Kommentit (84)
Maskit ala- ja yläpäähän kaikille!
En jää, jää itse jos maailma pelottaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa hysteria.
Ota poskeen
Vierailija kirjoitti:
Maskit ala- ja yläpäähän kaikille!
Näin juuri, kun sen vielä sijoittais perspuolelle, niin haisis niin pahalle piereskellessään, kun kaasut suodattuu..
Vierailija kirjoitti:
En jää, jää itse jos maailma pelottaa liikaa.
On paljon helpompaa muuttaa kaikkia muita, eikä itseään.
T. ap
Vierailija kirjoitti:
Jo maskien aikana todettiin, että maski suojaa tehokkaimmillaan itse sen käyttäjää.
Joten jos vaadit maskia, pue sellainen päähäsi.
Juuri päinvastoin, yskijän yskimät pisarat jäävät maskiin. Mutta tärkein on yskijän oikeus levittää eritteitään ympäriinsä!
Vierailija kirjoitti:
Vain harva yskijä on tartuttavasti kipeä. Ap on yliherkistynyt yskimisen äänelle, joka triggeröi hänessä hallitsemattoman pelon tunteen.
Kiitos, kiitos tässähän ihan punastuu!
Lukekaa huomennakin pelkouutisiamme!
En voi. Minun on käytävä töissä ja astmaatikkona yskin, etenkin pakkasilla. Ei kun saakeli, otin loparit kolme viikkoa sitten ja nyt yskin vain kotonani.
Mun lapsella on luultavasti astma, on yskinyt melkein koko ajan elokuusta asti. Kiitos koronan, päästään tutkimuksiin vasta ensi kuussa, vaikka sama on jatkunut jo vuosia. Arvatkaa vaan pystyykö 5-vuotiaan pitämään neljän seinän sisässä kuukausitolkulla kun vähän yskii? Ei pysty. On vietävä hoitoon ja otettava toisinaan mukaan kauppaan jne. Elämä on. Käytä maskia. Itsekin käytän jos on flunssaoireisena käytävä jossain, mutta lapsella siitä on kyllä enemmän haittaa kun hyötyä kun se näpertää sitä sit koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se hajusteuilla tuotteilla läträäminen, niin minua ei yskitä.
Kai tiedät että hajusteyliherkkyys on psyykkinen sairaus. Menisit terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo maskien aikana todettiin, että maski suojaa tehokkaimmillaan itse sen käyttäjää.
Juuri päinvastoin, yskijän yskimät pisarat jäävät maskiin. Mutta tärkein on yskijän oikeus levittää eritteitään ympäriinsä!
Maskit valskaa niin paljon, että vain ffp2 suojaa käyttäjää.
Jos et halua ffp2:sta käyttää, niin tuehaa vaadit räkärättejä naaman eteen.. Etenkin kun ihmiset myös niitä oikoo koko ajan ja sen jälkeen koskettelee tuotteisiin
Vierailija kirjoitti:
Ei jäädä
Joo, en minäkään. Sorry. Ei tää yskä tunnu helottavan ikinä.
Minulla on reiluksia joka joskus aiheuttaa kuivaa yskää. Jos on flunssaoireita käytän kyllä maskia, mutta en voi mitään jos joskus tulee yskäistyä julkisilla paikoilla ilman sitä. Tietenkin yskin hihaan tms., en holtittomasti minne sattuu, mutta yskin silti.
Ei ole flunssa tai korona. On jotakin pahempaa. Ei tartu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole flunssa tai korona. On jotakin pahempaa. Ei tartu.
Sama mulla. T. Syöpäpotilas.
Vierailija kirjoitti:
Tupakkayskä ei tartu, sori siitä.
ei, mutta w t ihmisten katseleminen on niin iljettävää, että tulee paha olo.
Olisin tosi kiitollinen myös jos yskijät voisivat käyttää maskia. Tulisi turvallisempi olo liikkua. Meillä on perheessä syöpää sairastava lapsi, ja vältellään julkisia paikkoja muuten ettei kanneta ylimääräisiä pöpöjä kotiin, mutta kaupassa on käytävä. Päivittäin ihmiset yskii suoraan ilmoille, aivastelee ilman että laittaa käsivarsia eteen ja sitten näprää kaikkia tuotteita. Vaikka meillä ei olisi edes syöpää talossa niin jotenkin tosi outoa miten metsäläismalliset käytöstavat näiden yskien ja niistämisten kanssa meillä täällä on. En ole käynyt ravintolassa pitkään, mutta sielläkin on ihan perus että naapuripöydässä joku niistää räkärättiinsä ja laittaa sen sitten povariin muhimaan kun ruoka tulee, ei edes pese käsiään ja alkaa sitten ruokailemaan. Pahimmassa tapauksessa käyvät jonkin noutopöydän kimppuun.
Ei kai tässä voi muuta sanoa kuin että opettakaa lapsillenne selkeämpiä käytöstapoja julkisissa paikoissa. Älkää sylkekö. Älkää yskikö toisia päin. Älkää kaivako räkää. Niistäkää vessassa tai jos on tosi paha tilanne, niin huomaamattomasti. Älkää aivastako toisten niskaan. Peskää käsiä.
Tähänkin joku tulee varmasti nillittämään siitä että ei voi pidätellä aivastusta/räkää/yskää ja on vaan pakko levittää omia eritteitä.
Jos jo ennenkin oli epämukavaa alkaa yskiä kaupassa kun kurkkua alkoi syystä tai toisesta kutittaa, niin nyt se on ihan kamalaa. Kun tietää että tuommoisia tuomitsijoita on aina jossain lähellä jotka vetää herneet nekkuun jos toinen kehtaa yskäistä kurkkuaan selväksi.